'SC Heerenveen eist aandeel in toekomstige transferdeal Lammers'

( 16 reacties)
Groenste stroom van Nederland
'SC Heerenveen eist aandeel in toekomstige transferdeal Lammers'

Na de doorbraak in de onderhandelingen over Denzel Dumfries, lijkt nu ook de tijdelijke overgang van Sam Lammers steeds dichterbij te komen. Volgens het Eindhovens Dagblad zijn beide partijen het zo goed als eens over een huurovereenkomst voor een seizoen.

Lammers voerde zelf al een gesprek met SC Heerenveen en lijkt zijn keuze al te hebben gemaakt. Het belangrijkste obstakel blijft voor nu de onderhandelingen tussen de clubs. De Friezen willen in ruil voor de huurdeal een aandeel in de toekomstige transferopbrengst van Lammers.

Heerenveen zou daardoor indirect meeprofiteren als Lammers via het Abe Lenstra Stadion zijn doorbraak in de Eredivisie bewerkstelligt. PSV wil op zijn beurt dat de 21-jarige spits komend seizoen op een zo hoog mogelijk niveau speelt in de Eredivisie.

Om die reden lijken het eveneens geïnteresseerde PEC Zwolle, FC Emmen, VVV-Venlo en Heracles Almelo aan het kortste eind te trekken in de strijd om Lammers.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jun 2018 om 10:13
    • Quote van 13 Jun 2018 om 20:02
      Te Vrede maar even van stal halen dan ;-)
    Thomas Dalgaard is ook transfervrij op te pikken ;)
  • 13 Jun 2018 om 20:02
    • Quote van 13 Jun 2018 om 10:42
      We kunnen het seizoen inderdaad niet beginnen met twee begin-twintigers. Dus er zal nog wel ergens een ervaren spits/supersub moeten worden gehaald.
    Te Vrede maar even van stal halen dan ;-)
  • 13 Jun 2018 om 19:54
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:08
      Ik snap het wel, huren kost je niets, geeft de jeugd de kans om in de luwte klaar te stomen voor het eerste. En in dit geval, als de eis van Heerenveen word ingewilligd, verdienen we er ook wat aan. Daarnaast is hij een jeugdinternational wat ook gewoon wel positief is. Hij scoort aardig veel in de JL en heeft ook in het eerste van psv zijn waarde al bewezen.
    Denk dat je gelijk hebt, waarschijnlijk gokken ze met Hornkamp voor het seizoen 2019-2020, nu halen ze Lammers voor Reza en hebben ze Veerman nog, Hornkamp zal vast zo nu en dan zijn kans krijgen. Werd hier door velen vaak geroepen om Veerman, maar wanneer je nu een ervaren spits gaat halen, dan moet je Veerman laten gaan. Nou mag Veerman het laten zien en heb je Lammers en Hornkamp als back-up.
  • 13 Jun 2018 om 15:08
    Ik snap het wel, huren kost je niets, geeft de jeugd de kans om in de luwte klaar te stomen voor het eerste. En in dit geval, als de eis van Heerenveen word ingewilligd, verdienen we er ook wat aan. Daarnaast is hij een jeugdinternational wat ook gewoon wel positief is. Hij scoort aardig veel in de JL en heeft ook in het eerste van psv zijn waarde al bewezen.
  • 13 Jun 2018 om 14:05
    Hamstra gaf aan dat zij vorige week al bijna een akkoord hadden, terwijl ik uit de teksten uit de media (zegt alweer genoeg) opmaak dat Lammers nog andere keuzes heeft en pas volgende week zijn keuze maakt.
  • 13 Jun 2018 om 11:24
    Snap t ook niet helemaal. Is Lammers zoooo goed dan? Snap het niet dat je als scouting alleen bij Lammers uitkomt zoals hieronder ook al benoemd.
  • 13 Jun 2018 om 10:42
    • Quote van 13 Jun 2018 om 10:11
      Als Veerman weg gaat komt er hopelijk nog wel versterking.
    We kunnen het seizoen inderdaad niet beginnen met twee begin-twintigers. Dus er zal nog wel ergens een ervaren spits/supersub moeten worden gehaald.
  • 13 Jun 2018 om 10:37
    • Quote van 13 Jun 2018 om 10:02
      Ik denk dat er ook veel vertrouwen is in Hornkamp, dat daarom een spits wordt gehuurd, vechten ze het samen uit. Na een jaar moet Hornkamp er staan. Op deze manier kan ik me de huurconstructie voorstellen. Daarnaast denk ik ook dat er geld opzij wordt gezet voor het vernieuwen van de trainingsaccommodatie. Daarnaast is Veerman er ook nog, zo lang die niet weggaat kan ik deze constructie billijken.
    Lijkt mij ook. Ik denk dat dit voor dit jaar slimme invulling kan zijn. Een gekochte spits moet ook maar toevallig gaan scoren...
  • 13 Jun 2018 om 10:26
    • Quote van 13 Jun 2018 om 10:22
      Iredale
    Het lijkt me heel sterk dat je met 3 broekies het seizoen wil beginnen, en Iredale is ook een heel ander type spits dan Veerman
  • 13 Jun 2018 om 10:22
    • Quote van 13 Jun 2018 om 10:11
      Als Veerman weg gaat komt er hopelijk nog wel versterking.
    Iredale
  • 13 Jun 2018 om 10:11
    • Quote van 13 Jun 2018 om 10:02
      Ik denk dat er ook veel vertrouwen is in Hornkamp, dat daarom een spits wordt gehuurd, vechten ze het samen uit. Na een jaar moet Hornkamp er staan. Op deze manier kan ik me de huurconstructie voorstellen. Daarnaast denk ik ook dat er geld opzij wordt gezet voor het vernieuwen van de trainingsaccommodatie. Daarnaast is Veerman er ook nog, zo lang die niet weggaat kan ik deze constructie billijken.
    Als Veerman weg gaat komt er hopelijk nog wel versterking.
  • 13 Jun 2018 om 10:02
    Ik denk dat er ook veel vertrouwen is in Hornkamp, dat daarom een spits wordt gehuurd, vechten ze het samen uit. Na een jaar moet Hornkamp er staan. Op deze manier kan ik me de huurconstructie voorstellen. Daarnaast denk ik ook dat er geld opzij wordt gezet voor het vernieuwen van de trainingsaccommodatie. Daarnaast is Veerman er ook nog, zo lang die niet weggaat kan ik deze constructie billijken.
  • 13 Jun 2018 om 09:56
    Mwaaah als dat 20% van zo’n bedrag is. Dat is meer dan wat pec overhoud aan Namli ;)
  • 13 Jun 2018 om 09:55
    • Quote van 13 Jun 2018 om 09:50
      Ja ik ben met je eens dat je liever koopt dan huurt maar als je een huurovereenkomst verzint met een verkoopclausule met percentage dan vind ik dat op zich niet verkeerd. (Er vanuitgaande dat er dus blijkbaar geen betere optie te koop is)
    Een topspits levert je tussen de 10 - 20 miljoen op, dan kan je toch niet tevreden zijn met een paar doorverkoop centen voor Lammers, eventueel in de toekomst bij een transfer.
  • 13 Jun 2018 om 09:50
    • Quote van 13 Jun 2018 om 09:47
      Dan ben je als club afhankelijk van transferinkomsten en dan ga je huren. Dan weet je als club dat in de historie van Heerenveen er tientallen miljoenen zijn verdient aan spitsen, en dan ga je huren. We zitten al jaren zonder goede spits, en het enige dat uit de scouting komt is Lammers huren.
      Je moet nooit een speler huren voor een positie die doorgaans jouw club miljoenen oplevert. Triest.
    Ja ik ben met je eens dat je liever koopt dan huurt maar als je een huurovereenkomst verzint met een verkoopclausule met percentage dan vind ik dat op zich niet verkeerd. (Er vanuitgaande dat er dus blijkbaar geen betere optie te koop is)
  • 13 Jun 2018 om 09:47
    Dan ben je als club afhankelijk van transferinkomsten en dan ga je huren. Dan weet je als club dat in de historie van Heerenveen er tientallen miljoenen zijn verdient aan spitsen, en dan ga je huren. We zitten al jaren zonder goede spits, en het enige dat uit de scouting komt is Lammers huren.
    Je moet nooit een speler huren voor een positie die doorgaans jouw club miljoenen oplevert. Triest.
zaterdag 20 oktober 2018
20:45
Volledige programma ›