SC Heerenveen duidelijk: ''Bier gooi je niet, bier drink je''

9
SC Heerenveen duidelijk: ''Bier gooi je niet, bier drink je''

SC Heerenveen neemt het aanstaande zondag in eigen huis op tegen FC Twente. Voor het eerst sinds het uitbreken van de coronapandemie mag het Abe Lenstra Stadion weer volledig gevuld zijn.

Vanwege de versoepelde maatregelen is Fean Plaza zondag weer geopend. Ook de Carribien bar is weer toegankelijk. De Friese club heeft nog een boodschap aan de fans over het fenomeen 'biergooien'. "Bier gooi je niet, bier drink je", zo schrijft de club op haar officiële website. "Bij een aantal Eredivisieduels is er de afgelopen tijd met bier gegooid."

"Biergooien is voor niemand leuk: een nat pak voor de ontvanger en een droge keel voor de gooier, die bovendien een mogelijke sanctie kan verwachten. Zonde dus, voor iedereen. Bovendien, waarom met bier gooien als je het ook gewoon kunt opdrinken? Tsjoch!", aldus SC Heerenveen.

Het duel tegen FC Twente start zondag om 14.30 uur. Voorafgaand aan de wedstrijd wordt om 14:00 uur de Foppe de Haan- en Riemer van der Velde-tribune onthuld.

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Sep 2021 om 08:18
    • Quote van 25 Sep 2021 om 07:41
      Klopt wordt niet gehandhaafd maar hoeft van mij ook niet. Sta zelf in het sta vak en er roken inderdaad genoeg maar het is buiten, lekker laten gaan! Dat bier gooien is wel echt niet normaal! Stond laatst achter 1 die gooide voor de lol een heel glas naar voren. Uiteraard aangesproken maar krijg je zwart gezicht. Als iedereen zijn omstanders hierop aan spreekt houdt het vanzelf op.
    Is in het stadion en in het stadion is verboden. Niemand staat boven de wet.
  • 25 Sep 2021 om 07:41
    • Quote van 24 Sep 2021 om 18:35
      Zit ernaast en stewards handhaven niet, lachen een beetje. Rookverbod is een grote grap
    Klopt wordt niet gehandhaafd maar hoeft van mij ook niet. Sta zelf in het sta vak en er roken inderdaad genoeg maar het is buiten, lekker laten gaan! Dat bier gooien is wel echt niet normaal! Stond laatst achter 1 die gooide voor de lol een heel glas naar voren. Uiteraard aangesproken maar krijg je zwart gezicht. Als iedereen zijn omstanders hierop aan spreekt houdt het vanzelf op.
  • 24 Sep 2021 om 18:35
    • Quote van 24 Sep 2021 om 17:05
      Sta je ook in het sta vak?
    Zit ernaast en stewards handhaven niet, lachen een beetje. Rookverbod is een grote grap
  • 24 Sep 2021 om 17:34
    Helemaal mee eens. Wat mij daarnaast de laatste weken opvalt (voornamelijk) in de andere stadions is dat biergooien naar spelers. Wat is dat voor een nieuwe asociale trend..? En ja dat gebeurd ook bij spelers die het publiek niet uitdagen. Laten we daar met ze allen ook weer mee kappen. Een speler moet na een wissel, bij een hoekschop, of langs de lijn, gewoon normaal kunnen lopen.
  • 24 Sep 2021 om 17:34
    Helemaal mee eens. Wat mij daarnaast de laatste weken opvalt (voornamelijk) in de andere stadions is dat biergooien naar spelers. Wat is dat voor een nieuwe asociale trend..? En ja dat gebeurd ook bij spelers die het publiek niet uitdagen. Laten we daar met ze allen ook weer mee kappen. Een speler moet na een wissel, bij een hoekschop, of langs de lijn, gewoon normaal kunnen lopen.
  • 24 Sep 2021 om 17:05
    • Quote van 24 Sep 2021 om 16:07
      Top artikel! En rookverbod handhaven. Gebeurt nog veel in stavak
    Sta je ook in het sta vak?
  • 24 Sep 2021 om 17:05
    • Quote van 24 Sep 2021 om 16:07
      Top artikel! En rookverbod handhaven. Gebeurt nog veel in stavak
    Sta je ook in het sta vak?
  • 24 Sep 2021 om 16:07
    Top artikel! En rookverbod handhaven. Gebeurt nog veel in stavak