Radio Camataru S4E5 | De eerste Transferryweken met Ferry de Haan

15
Radio Camataru S4E5 | De eerste Transferryweken met Ferry de Haan

Iets meer dan drie maanden nadat Ferry de Haan op zijn eerste werkdag aanschoof bij Radio Camataru, is hij nu opnieuw te gast om terug te blikken op zijn eerste transferperiode als technisch manager van SC Heerenveen.

Presentator Marnix Eringa en sidekicks Redmer Wijnsma en Hielke Biemond zullen De Haan met name flink aan de tand gaan voelen over de mislukte zoektocht naar een tweede spits. Maakt het ontbreken daarvan de afgelopen transferperiode een valse start voor De Haan of was er gezien de financiële mogelijkheden gewoon momenteel weinig anders mogelijk dan (transfervrije) spelers te halen en/of te huren?

En wat betekent het behouden van Joey Veerman voor de volgende transferperiode(s)? Kunnen we in de winterstop wellicht al een vervanger halen? Dat alles en veel meer hoor je in deze nieuwe uitzending van Radio Camataru!

Luister de uitzending hieronder terug of via iTunes, Spotify, Podbean of Google Podcasts - en vergeet niet je te abonneren en/of een recensie achter te laten!

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Sep 2021 om 19:45
    • Quote van 7 Sep 2021 om 20:35
      Ik heb weer enorm genoten van ruim een uur Radio Camataru. En ook respect dat Ferry ook mee doet aan deze podcast. Je kunt als TD nooit helemaal het achterste van tong laten zien en hij is inmiddels al aardig ervaren om daar mee om te gaan :).
      Hij legt in mijn ogen ook prima uit hoe de situatie bij onze club is en waardoor sommige dingen niet door zijn gegaan. Voorbeeld over de spits is dat het inderdaad lastig is om iemand te vinden omdat die de concurrentie met Henk niet durft aan te gaan of gewoon domweg wat betreft salaris te duur is voor ons. Helder verhaal voor mij. En een spits halen om te halen moeten we gewoon niet doen.

      Het huiskamer gevoel wat jullie creëren door de manier van vragen stellen past ook helemaal bij onze club. Kritisch op momenten maar nooit ongemakkelijk. Hierdoor krijg je ook elke keer leuke gasten in de podcast en dus ook een leuk gesprek. En wat de betreft de kritische geluiden lekker laten gaan. Wederom iets met beste stuurlui staan aan de wal verhaal.

      Ga vooral zo door want dit maakt de autoritjes een stuk leuker :). Oke 1 kritische opmerking voor Hielke. Wil je nooit maar dan ook nooit meer vragen of Reza weer terugkomt. Straks neemt Ferry je advies over ;-)
    Sluit ik me helemaal bij aan!
  • 8 Sep 2021 om 13:34
    • Quote van 8 Sep 2021 om 09:29
      Dank je! Mooie woorden. En ik zal beloven om mij nooit meer met het technisch beleid te bemoeien. We hebben bij Redmer ook gezien wat een ellende daarvan komt. ;-)
    Goede en fijne podcast om naar te luisteren Hielke, ga vooral zo door! En idd willen mensen een kritische podcast over de transfersperiode dan raad ik aan naar koko radio te luisteren (de vries & boeringa). Deze mannen waren enorm kritisch maar worden vervolgens met de grond gelijk gemaakt op dit forum haha
  • 8 Sep 2021 om 09:29
    • Quote van 7 Sep 2021 om 20:35
      Ik heb weer enorm genoten van ruim een uur Radio Camataru. En ook respect dat Ferry ook mee doet aan deze podcast. Je kunt als TD nooit helemaal het achterste van tong laten zien en hij is inmiddels al aardig ervaren om daar mee om te gaan :).
      Hij legt in mijn ogen ook prima uit hoe de situatie bij onze club is en waardoor sommige dingen niet door zijn gegaan. Voorbeeld over de spits is dat het inderdaad lastig is om iemand te vinden omdat die de concurrentie met Henk niet durft aan te gaan of gewoon domweg wat betreft salaris te duur is voor ons. Helder verhaal voor mij. En een spits halen om te halen moeten we gewoon niet doen.

      Het huiskamer gevoel wat jullie creëren door de manier van vragen stellen past ook helemaal bij onze club. Kritisch op momenten maar nooit ongemakkelijk. Hierdoor krijg je ook elke keer leuke gasten in de podcast en dus ook een leuk gesprek. En wat de betreft de kritische geluiden lekker laten gaan. Wederom iets met beste stuurlui staan aan de wal verhaal.

      Ga vooral zo door want dit maakt de autoritjes een stuk leuker :). Oke 1 kritische opmerking voor Hielke. Wil je nooit maar dan ook nooit meer vragen of Reza weer terugkomt. Straks neemt Ferry je advies over ;-)
    Dank je! Mooie woorden. En ik zal beloven om mij nooit meer met het technisch beleid te bemoeien. We hebben bij Redmer ook gezien wat een ellende daarvan komt. ;-)
  • 7 Sep 2021 om 20:35
    • Quote van 7 Sep 2021 om 15:56
      Bedankt weer voor het luisteren! Het is mooie traditie aan het worden om als supporters na een transferperiode ruim een uur lang alles te mogen vragen aan de technisch manager, zonder het resultaat van tevoren te hoeven voorleggen aan de perschef. Die medewerking en het vertrouwen van de club stellen wij zeer op prijs.
      Wij hebben weer ons best gedaan om Ferry scherp te ondervragen over zaken die leven bij de achterban, en tegelijkertijd de ruimte te geven om zijn verhaal te vertellen. Voel je vrij om zelf in de avonduren ook een wekelijkse podcast te beginnen en het beter te doen.
    Ik heb weer enorm genoten van ruim een uur Radio Camataru. En ook respect dat Ferry ook mee doet aan deze podcast. Je kunt als TD nooit helemaal het achterste van tong laten zien en hij is inmiddels al aardig ervaren om daar mee om te gaan :).
    Hij legt in mijn ogen ook prima uit hoe de situatie bij onze club is en waardoor sommige dingen niet door zijn gegaan. Voorbeeld over de spits is dat het inderdaad lastig is om iemand te vinden omdat die de concurrentie met Henk niet durft aan te gaan of gewoon domweg wat betreft salaris te duur is voor ons. Helder verhaal voor mij. En een spits halen om te halen moeten we gewoon niet doen.

    Het huiskamer gevoel wat jullie creëren door de manier van vragen stellen past ook helemaal bij onze club. Kritisch op momenten maar nooit ongemakkelijk. Hierdoor krijg je ook elke keer leuke gasten in de podcast en dus ook een leuk gesprek. En wat de betreft de kritische geluiden lekker laten gaan. Wederom iets met beste stuurlui staan aan de wal verhaal.

    Ga vooral zo door want dit maakt de autoritjes een stuk leuker :). Oke 1 kritische opmerking voor Hielke. Wil je nooit maar dan ook nooit meer vragen of Reza weer terugkomt. Straks neemt Ferry je advies over ;-)
  • 7 Sep 2021 om 20:08
    • Quote van 7 Sep 2021 om 19:38
      Nee, dan heb je mijn toelichting verkeerd begrepen. Wij voelen ons volkomen vrij om te vragen wat we willen en doen dat ook, aan de hand van ingestuurde vragen van medesupporters. De stijl van onze podcast is van het begin af aan nooit die van het Joegoslavië-tribunaal geweest, eerder een 'huiskamersfeer', zoals Gerry Hamstra het altijd noemde, waarin gasten zich op hun gemak voelen en daardoor vaak meer vertellen dan ze zich hadden voorgenomen. Na zo'n opname schieten je altijd nog honderd mogelijke vragen te binnen. Die van de vele huurlingen in de voorhoede is daar een mooi voorbeeld van, maar Ferry heeft volgens mij duidelijk uitgelegd dat er deze transferperiode financieel vrijwel niets mogelijk was vanwege de omvang van de selectie die hij aantrof. Dan blijft er weinig anders over dan huren, dat zie je bij veel armlastige clubs. Ik vind het, anders dan mijn eerdere licht geïrriteerde reactie misschien deed vermoeden, trouwens ook wel weer mooi dat wij als podcast nu blijkbaar al zo serieus genomen worden dat het niet snel meer goed is.
    “Serieus genomen worden “
    “ niet snel meer goed is “

    Haha dude, neem het nou niet allemaal te serieus hè, 1 licht kritische vraag en je schiet al half uit je slof ;-)

  • 7 Sep 2021 om 20:05
    • Quote van 7 Sep 2021 om 19:38
      Nee, dan heb je mijn toelichting verkeerd begrepen. Wij voelen ons volkomen vrij om te vragen wat we willen en doen dat ook, aan de hand van ingestuurde vragen van medesupporters. De stijl van onze podcast is van het begin af aan nooit die van het Joegoslavië-tribunaal geweest, eerder een 'huiskamersfeer', zoals Gerry Hamstra het altijd noemde, waarin gasten zich op hun gemak voelen en daardoor vaak meer vertellen dan ze zich hadden voorgenomen. Na zo'n opname schieten je altijd nog honderd mogelijke vragen te binnen. Die van de vele huurlingen in de voorhoede is daar een mooi voorbeeld van, maar Ferry heeft volgens mij duidelijk uitgelegd dat er deze transferperiode financieel vrijwel niets mogelijk was vanwege de omvang van de selectie die hij aantrof. Dan blijft er weinig anders over dan huren, dat zie je bij veel armlastige clubs. Ik vind het, anders dan mijn eerdere licht geïrriteerde reactie misschien deed vermoeden, trouwens ook wel weer mooi dat wij als podcast nu blijkbaar al zo serieus genomen worden dat het niet snel meer goed is.
    Haha ja dat heb je al bereikt :). Maar als ik de verhalen mag geloven hebben ze 2 miljoen geboden op die Berg dus dan is er toch wel iets van geld..vandaar had ik graag daar meer over gehoord. Vooral kapitaal op het veld is nodig om de toekomst van de club te garanderen en dat lijkt elkaar minder te worden, zeker met huurlingen en jeugd niet niet doorbreekt. En met een Van Beek en Bakker, op leeftijd en geen kapitaal voor de toekomst. etc.
  • 7 Sep 2021 om 19:46
    • Quote van 7 Sep 2021 om 18:07
      Omdat in een normaal bedrijf een concurrentieananalyse een heel gangbaar middel is. Ik weet toevallig dat Bakhus fulltime op Scandinavie zit. Wij hebben niemand die dit doet. Ik weet niet of je de transfers een beetje volgt, maar we worden op dit moment afgetroefd op alle fronten.
    Een voetbalclub is toch net ff wat anders dan een normaal bedrijf.
    En een normaal bedrijf gaat ook niet uitzoeken hoeveel man er bij de concurrent op de recruitment afdeling werken.
    Wat ze doen en hoe ze het doen, niet met hoeveel man.

    Dat Bakhus Scandinavië doet is geen geheim, heeft ook gewoon in de krant gestaan.

    En zeggen dat we afgetroefd zijn, slaat ook nergens op. Om iemand af te troeven, moet de ander er ook mee bezig zijn (geweest).
    Anders hebben wij maar mooi iedereen afgetroefd met Stefanovic, Madsen, Van Beek, Van Ewijk, Halilovic, Kaib, Mous, etc.
  • 7 Sep 2021 om 19:38
    • Quote van 7 Sep 2021 om 19:16
      Is dat ook de reden dat je bang bent om echt kritische vragen te stellen omdat je dan de kans ms loopt dat ze niet weer langs willen komen? Mooi dat de podcast er is maar je reageert wel erg aangevallen op een kritische noot hieronder. Het zou mooi geweest zijn als het ook over de vele huuraanvallers gegaan was en over het kapitaal wat er op het veld staat wat de toekomst moet waarborgen. Echt creatief lijkt het niet te zijn qua aankopen bv.

    Nee, dan heb je mijn toelichting verkeerd begrepen. Wij voelen ons volkomen vrij om te vragen wat we willen en doen dat ook, aan de hand van ingestuurde vragen van medesupporters. De stijl van onze podcast is van het begin af aan nooit die van het Joegoslavië-tribunaal geweest, eerder een 'huiskamersfeer', zoals Gerry Hamstra het altijd noemde, waarin gasten zich op hun gemak voelen en daardoor vaak meer vertellen dan ze zich hadden voorgenomen. Na zo'n opname schieten je altijd nog honderd mogelijke vragen te binnen. Die van de vele huurlingen in de voorhoede is daar een mooi voorbeeld van, maar Ferry heeft volgens mij duidelijk uitgelegd dat er deze transferperiode financieel vrijwel niets mogelijk was vanwege de omvang van de selectie die hij aantrof. Dan blijft er weinig anders over dan huren, dat zie je bij veel armlastige clubs. Ik vind het, anders dan mijn eerdere licht geïrriteerde reactie misschien deed vermoeden, trouwens ook wel weer mooi dat wij als podcast nu blijkbaar al zo serieus genomen worden dat het niet snel meer goed is.
  • 7 Sep 2021 om 19:16
    • Quote van 7 Sep 2021 om 15:56
      Bedankt weer voor het luisteren! Het is mooie traditie aan het worden om als supporters na een transferperiode ruim een uur lang alles te mogen vragen aan de technisch manager, zonder het resultaat van tevoren te hoeven voorleggen aan de perschef. Die medewerking en het vertrouwen van de club stellen wij zeer op prijs.
      Wij hebben weer ons best gedaan om Ferry scherp te ondervragen over zaken die leven bij de achterban, en tegelijkertijd de ruimte te geven om zijn verhaal te vertellen. Voel je vrij om zelf in de avonduren ook een wekelijkse podcast te beginnen en het beter te doen.
    Is dat ook de reden dat je bang bent om echt kritische vragen te stellen omdat je dan de kans ms loopt dat ze niet weer langs willen komen? Mooi dat de podcast er is maar je reageert wel erg aangevallen op een kritische noot hieronder. Het zou mooi geweest zijn als het ook over de vele huuraanvallers gegaan was en over het kapitaal wat er op het veld staat wat de toekomst moet waarborgen. Echt creatief lijkt het niet te zijn qua aankopen bv.

  • 7 Sep 2021 om 18:07
    • Quote van 7 Sep 2021 om 17:14
      Waarom zou Ferry kennis paraat moeten hebben over het aantal scouts bij Groningen?
      Wat is daar het nut van?
      Buiten dat, wie zijn dat volgens jou dan?

      Mijn google vergelijkingslijstje:

      Groningen
      Hoofd scouting: Beuvink
      Livescouts: Moltmaker & Bakhuis
      Datascout: Piek
      Hoofd jeugdscouting: De Jong

      Heerenveen
      Hoofd scouting: Maas
      Adviseur: Brandsma
      Livescouts: Derksen
      Hoofd jeugdscouting: Van der Kamp
      En nog 5 man die zich met video scouting bezig houden.

      Dus volgens mij ontloopt het elkaar nauwelijks.
    Omdat in een normaal bedrijf een concurrentieananalyse een heel gangbaar middel is. Ik weet toevallig dat Bakhus fulltime op Scandinavie zit. Wij hebben niemand die dit doet. Ik weet niet of je de transfers een beetje volgt, maar we worden op dit moment afgetroefd op alle fronten.
  • 7 Sep 2021 om 17:14
    • Quote van 7 Sep 2021 om 12:32
      Ik vond het antwoord op de vraag over de scouting teleurstellend. De Haan zegt dat hij niet weet of Groningen meer scouts heeft dan onze club. Dat is heel makkelijk op te zoeken. Groningen heeft op dit moment 5 fulltime scouts, wij hebben met Maas, Derksen en Putevski slechts 3 fulltime scouts. De Haan moet zoiets toch gewoon weten? Hij moet er toch voor zorgen dat de club toekomstbestendig wordt en op scoutingsgebied het verschil kan maken, zoals in onze glorietijd(::)
    Waarom zou Ferry kennis paraat moeten hebben over het aantal scouts bij Groningen?
    Wat is daar het nut van?
    Buiten dat, wie zijn dat volgens jou dan?

    Mijn google vergelijkingslijstje:

    Groningen
    Hoofd scouting: Beuvink
    Livescouts: Moltmaker & Bakhuis
    Datascout: Piek
    Hoofd jeugdscouting: De Jong

    Heerenveen
    Hoofd scouting: Maas
    Adviseur: Brandsma
    Livescouts: Derksen
    Hoofd jeugdscouting: Van der Kamp
    En nog 5 man die zich met video scouting bezig houden.

    Dus volgens mij ontloopt het elkaar nauwelijks.
  • 7 Sep 2021 om 15:56
    Bedankt weer voor het luisteren! Het is mooie traditie aan het worden om als supporters na een transferperiode ruim een uur lang alles te mogen vragen aan de technisch manager, zonder het resultaat van tevoren te hoeven voorleggen aan de perschef. Die medewerking en het vertrouwen van de club stellen wij zeer op prijs.
    Wij hebben weer ons best gedaan om Ferry scherp te ondervragen over zaken die leven bij de achterban, en tegelijkertijd de ruimte te geven om zijn verhaal te vertellen. Voel je vrij om zelf in de avonduren ook een wekelijkse podcast te beginnen en het beter te doen.
  • 7 Sep 2021 om 14:24
    • Quote van 7 Sep 2021 om 12:32
      Ik vond het antwoord op de vraag over de scouting teleurstellend. De Haan zegt dat hij niet weet of Groningen meer scouts heeft dan onze club. Dat is heel makkelijk op te zoeken. Groningen heeft op dit moment 5 fulltime scouts, wij hebben met Maas, Derksen en Putevski slechts 3 fulltime scouts. De Haan moet zoiets toch gewoon weten? Hij moet er toch voor zorgen dat de club toekomstbestendig wordt en op scoutingsgebied het verschil kan maken, zoals in onze glorietijd(::)
    Klopt ook maar dat is bewust denk ik zo. Datascout is er nog niet en dat zegt wel iets over de innovatie bij de club. Teleurstellend imo, hoef niet naar de bekende voorbeelden te wijzen om aan te geven dat t nogal verschil kan uitmaken. Antwoord ligt id financiën/begroting denk ik zo. Ook de uitspraak dat er ‘eerst ook wel eens iets weg moet’ heeft mi direct te maken met salarishuishouding (al zei F dat t met 30 spelers wat lastig wordt), was mooi geweest om te checken of we daar nog concurrerend zijn. Concrete spits: Sierhuis-Heracles was leuke vraag geweest, meer sportieve keuze maar vraag is of financieel ook rol gespeeld heeft. Pinchhitter id traditie van Camataru/Keur zit er niet meer in ook al is Reza ander type. Denk ook dat ie wat te duur is voor de bank (salaris) Jeugd kwam er ook bekaaid vanaf al werd Zaal genoemd. Driouech dus niet goed genoeg, Hajal niet echt op ingegaan. Denk dat we rest kunnen afschrijven. Gemiste kans nav City verhaal is vastere samenwerking met topclub want zonder geld en goede jeugd moet je enorm creatief zijn. Zoals bekend zie ik wel wat in Ajax afvallers al dan niet in Botman constructie (maar rechtstreeks overnemen van Doekhi, Matusiwa, Warmerdam, Dankerlui, Zeefuik, Sierhuis verdien je ook klappen met geld mee) Gemiste kansen: waarom wel Veerman en niet vdVen opgepikt is wellicht iets teveel voor z’n tijd. Jammer, beetje te lief allemaal.
  • 7 Sep 2021 om 13:16
    • Quote van 7 Sep 2021 om 12:32
      Ik vond het antwoord op de vraag over de scouting teleurstellend. De Haan zegt dat hij niet weet of Groningen meer scouts heeft dan onze club. Dat is heel makkelijk op te zoeken. Groningen heeft op dit moment 5 fulltime scouts, wij hebben met Maas, Derksen en Putevski slechts 3 fulltime scouts. De Haan moet zoiets toch gewoon weten? Hij moet er toch voor zorgen dat de club toekomstbestendig wordt en op scoutingsgebied het verschil kan maken, zoals in onze glorietijd(::)
    Eens, een beetje doorvragen zat er weer niet in..
  • 7 Sep 2021 om 12:32
    Ik vond het antwoord op de vraag over de scouting teleurstellend. De Haan zegt dat hij niet weet of Groningen meer scouts heeft dan onze club. Dat is heel makkelijk op te zoeken. Groningen heeft op dit moment 5 fulltime scouts, wij hebben met Maas, Derksen en Putevski slechts 3 fulltime scouts. De Haan moet zoiets toch gewoon weten? Hij moet er toch voor zorgen dat de club toekomstbestendig wordt en op scoutingsgebied het verschil kan maken, zoals in onze glorietijd(::)
Saturday 23 October 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›