Clubiconen vereerd door initiatief: ''Mooi, maar ook beetje moeilijk''

12
Clubiconen vereerd door initiatief: ''Mooi, maar ook beetje moeilijk''

De voorbereidingen zijn getroffen en zodra het Abe Lenstra Stadion weer open is voor alle supporters, zal het moment daar zijn om de Foppe de Haan- en Riemer van der Velde-tribune te openen. Beide clubiconen voelen zich vereerd, maar twijfelden toch een beetje.

"Wij zijn één van vele trainers en bestuurders geweest en hebben misschien hier en daar wat meer op de voorgrond gestaan. We hebben ook al de nodige complimenten gekregen. Dan denk je: is dat (het vernoemen van tribunes, red.) niet overdone? Is dat niet teveel?", vraagt Van der Velde zich hardop af bij Radio Camataru, de podcast van FeanOnline.

"Kijk, Foppe en ik vinden het beide mooi. Alleen vinden we dat we anderen daarmee ook wel eens tekort doen", legt de 80-jarige erevoorzitter uit. "Want alleen kun je helemaal niks bij een club. Dat geldt voor ons allemaal. Dan worden wij beide naar voren geschoven. Dat vind ik mooi, maar ook wel een beetje moeilijk." Ook De Haan had er een dubbel gevoel bij, maar ging uiteindelijk toch overstag.

"Ik heb het er met mijn vrouw ook wel uitgebreid over gehad, want mijn vrouw heeft daar ook wel echt een hekel aan", aldus De Haan. "Zij vind dat je helemaal niet op de voorgrond moet treden, dus die doet altijd alle moeite om mij met de voeten in de klompen te houden. Maar in dit geval zei ze: als de mensen dat willen en het gaat op een goede manier, dan is het prima."

Zodra er weer publiek in het Abe Lenstra Stadion mag, zal de hoofdtribune officieel worden vernoemd naar Van der Velde en de oosttribune naar De Haan. Een datum is hiervoor (vanwege de corona-omstandigheden) nog niet geprikt.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jun 2021 om 03:57
    • Quote van 10 Jun 2021 om 16:35
      Sorry, je begrijpt niet wat abelenstra bedoelt. Natuurlijk is het mooi dat de tribunes naar Riemer en Foppe vernoemd worden. Het gaat om de ongeloofwaardige reactie van de twee op de eer.

      Je overal mee bemoeien en denken dat jij het alleen kan. En dan ineens wijzen op anderen die ook iets zouden verdienen?
      Alleen mensen zonder mensenkennis (of mensen die verblind zijn in hun adoratie voor Riemer en Foppe) trappen hierin.
    Wanneer hebben deze 2 heren uitgesproken het alleen te kunnen dan? Begrijpend luisteren, lezen, of uit de hatende duim zuigen? Alleen met een blinde hekel voor deze mannen kun je zo'n uitspraak uit je toetesenbord rammelen.
  • 10 Jun 2021 om 17:50
    • Quote van 10 Jun 2021 om 16:35
      Sorry, je begrijpt niet wat abelenstra bedoelt. Natuurlijk is het mooi dat de tribunes naar Riemer en Foppe vernoemd worden. Het gaat om de ongeloofwaardige reactie van de twee op de eer.

      Je overal mee bemoeien en denken dat jij het alleen kan. En dan ineens wijzen op anderen die ook iets zouden verdienen?
      Alleen mensen zonder mensenkennis (of mensen die verblind zijn in hun adoratie voor Riemer en Foppe) trappen hierin.
    Haha welkom in de verknipte wereld van Foppe86...
  • 10 Jun 2021 om 16:35
    • Quote van 10 Jun 2021 om 13:50
      Waar maakt iedereen zich druk om. Ik vind het mooi dat deze 2 heren een tribune naar hen vernoemd krijgen. Het zijn gewoon de iconen van de club klaar! Abe Lenstra was ook een kwal van een vent en daar is het stadion toch ook naar vernoemd? Dat deze 2 oudjes zich bemoeien met de club begrijp ik best. Zij zien ook onze club aftakelen. Of willen julloe verkondigen dat het De laatste 5 jaar fantastisch gaat met de club?
    Sorry, je begrijpt niet wat abelenstra bedoelt. Natuurlijk is het mooi dat de tribunes naar Riemer en Foppe vernoemd worden. Het gaat om de ongeloofwaardige reactie van de twee op de eer.

    Je overal mee bemoeien en denken dat jij het alleen kan. En dan ineens wijzen op anderen die ook iets zouden verdienen?
    Alleen mensen zonder mensenkennis (of mensen die verblind zijn in hun adoratie voor Riemer en Foppe) trappen hierin.
  • 10 Jun 2021 om 13:50
    • Quote van 9 Jun 2021 om 22:29
      Ze bemoeien zich te pas en te onpas met het beleid en dan nu in een keer bescheiden doen. Ongeloofwaardig
    Waar maakt iedereen zich druk om. Ik vind het mooi dat deze 2 heren een tribune naar hen vernoemd krijgen. Het zijn gewoon de iconen van de club klaar! Abe Lenstra was ook een kwal van een vent en daar is het stadion toch ook naar vernoemd? Dat deze 2 oudjes zich bemoeien met de club begrijp ik best. Zij zien ook onze club aftakelen. Of willen julloe verkondigen dat het De laatste 5 jaar fantastisch gaat met de club?
  • 10 Jun 2021 om 10:53
    Ach, er is toch nog zoveel te vernoemen naar betekenisvolle mensen? Stadion en 2 tribunes zijn nu vergeven, maar dan zijn er dus nog 2 tribunes over. En de lichtmasten bijvoorbeeld, erg geschikt voor betekenisvolle lange spitsen. Eentje voor Piet Keur en eentje voor Gerald Sibon. Nog 2 over. Het stadion heeft 4 hoeken, dus hoe leuk is het als er volgend seizoen corners worden genomen in de Tiny Hoek-stra? Of misschien de Henk Hoekstra, maar dat is wellicht een minder populare optie. De persplekken worden natuurlijk naar Radio Camataru vernoemd. En graag een bierpomp voor Korbach.
  • 9 Jun 2021 om 23:21
    • Quote van 9 Jun 2021 om 22:45
      Sinds wanneer is bescheiden zijn en ergens iets van vinden een tegenstelling?
    Sinds mensen begrijpend kunnen lezen
  • 9 Jun 2021 om 22:45
    Sinds wanneer is bescheiden zijn en ergens iets van vinden een tegenstelling?
  • 9 Jun 2021 om 22:29
    • Quote van 9 Jun 2021 om 21:59
      Lees even door en luister de podcast. Dan zul je horen dat de bedenkingen lagen in het feit dat er zoveel anderen zijn die belangrijke dingen deden en doen voor de club. Dat beide heren dat even een punt vonden in hun afweging siert ze. "Waarom.wijnwel en al die anderen niet". Dat is ook saarom.memsnd soms moeitd hebben met het krijgen van een lintje.
    Ze bemoeien zich te pas en te onpas met het beleid en dan nu in een keer bescheiden doen. Ongeloofwaardig
  • 9 Jun 2021 om 22:27
    • Quote van 9 Jun 2021 om 21:51
      Dit is dus de omgekeerde wereld, hier zakt mijn petje echt van af..
      Als mensen hier nog intrappen hebben ze nog minder mensenkennis dan ze zelf al beseffen... Je overal al jaren tegenaan bemoeien, maar als je dan een mooi gebaar krijgt in de vorm van een tribune met jouw naam erop dan zijn ze ineens de bescheidenheid zelve?Iedere voorzitter wordt erevoorzitter en met de staat van dienst van Riemer en Foppe is een tribune met jouw naam wel het minste.

    Volledig met je eens. Dit is opportunisme van de bovenste plank en gewoon roozeboom dwarsliggen om het dwarsliggen
  • 9 Jun 2021 om 22:27
    • Quote van 9 Jun 2021 om 21:51
      Dit is dus de omgekeerde wereld, hier zakt mijn petje echt van af..
      Als mensen hier nog intrappen hebben ze nog minder mensenkennis dan ze zelf al beseffen... Je overal al jaren tegenaan bemoeien, maar als je dan een mooi gebaar krijgt in de vorm van een tribune met jouw naam erop dan zijn ze ineens de bescheidenheid zelve?Iedere voorzitter wordt erevoorzitter en met de staat van dienst van Riemer en Foppe is een tribune met jouw naam wel het minste.

    Volledig met je eens. Dit is opportunisme van de bovenste plank en gewoon roozeboom dwarsliggen om het dwarsliggen
  • 9 Jun 2021 om 21:59
    Lees even door en luister de podcast. Dan zul je horen dat de bedenkingen lagen in het feit dat er zoveel anderen zijn die belangrijke dingen deden en doen voor de club. Dat beide heren dat even een punt vonden in hun afweging siert ze. "Waarom.wijnwel en al die anderen niet". Dat is ook saarom.memsnd soms moeitd hebben met het krijgen van een lintje.
  • 9 Jun 2021 om 21:51
    Dit is dus de omgekeerde wereld, hier zakt mijn petje echt van af..
    Als mensen hier nog intrappen hebben ze nog minder mensenkennis dan ze zelf al beseffen... Je overal al jaren tegenaan bemoeien, maar als je dan een mooi gebaar krijgt in de vorm van een tribune met jouw naam erop dan zijn ze ineens de bescheidenheid zelve?Iedere voorzitter wordt erevoorzitter en met de staat van dienst van Riemer en Foppe is een tribune met jouw naam wel het minste.

Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›