Kabinet besluit: dit seizoen geen fans meer bij betaald voetbal

25
Kabinet besluit: dit seizoen geen fans meer bij betaald voetbal

Bij de resterende speelrondes in het betaalde voetbal zijn definitief geen supporters welkom, zo valt te lezen op de website van de KNVB. Dat is de uitkomst van het overleg dat het kabinet vrijdag voerde met de Eredivisie CV, de Keuken Kampioen Divisie en de KNVB.

Het kabinet laat weten dat de juridische basis nog ontbreekt om publiek toe te laten bij publieksevenementen. De KNVB is teleurgesteld. "Het Nederlands betaald voetbal is zwaar teleurgesteld dat het wettelijke kader zolang op zich laat wachten, omdat eerder veelvuldig is gebleken dat in de stadions voetbalwedstrijden veilig en verantwoord kunnen worden georganiseerd met beperkt publiek."

"Dat gold ook voor de drie Fieldlab experimenten met publiek in de stadions. Uit onderzoek is gebleken dat in de buitenlucht bijna geen besmettingen plaatsvinden en dankzij de placering in de stadions kan iedereen gedurende de hele wedstrijd eenvoudig voldoende afstand (1,5 meter) houden. Met de recente, eenmalige pilot mochten bovendien alleen personen met een negatieve coronatest de stadions in", aldus de KNVB.

25 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 May 2021 om 09:50
    • Quote van 8 May 2021 om 16:23
      Sorry hoor, maar het verlies van je broer gebruiken om jezelf boven de rest te plaatsen...
      Ik denk dat we het dieptepunt hier nu echt wel bereikt hebben.
    Ik gebruik niets. Kun jij je in de verste verte wellicht voorstellen als ik die beelden zie wat er gebeurt bij die stadions dat ik dan diep treurig word en woedend!? Ik wil niets gebruiken ik wil proberen in het licht van, ergens begrip cq mensen mischien eens (diep) na te laten denken...maar ik denk dat dit in nl een utopie is helaas.
  • 9 May 2021 om 07:52
    • Quote van 8 May 2021 om 21:49
      Deze opmerking snap ik even niet ?? Ik hou me keurig aan alle maatregelen , alleen vind ik het wel selectief. Dat jij het janken noemt vind ik nogal vreemd zoveel geks zeg ik niet , daarbij als je dan dit kabinet als iets noemt waar we naar moeten luisteren, de toeslagen affaire vergeten , de verzakkingen van grond in Groningen even vergeten . Nogmaals ik hou me volledig aan de maatregelen en ik ben ook niet tegen deze maatregelen , ik geef enkel aan dat ik het selectief beleid wat betreft evenementen niet vind rijmen met deze zelfde maatregelen. Als er nou veel besmettingen waren voorgekomen uit deze field lab tests dan had ik het besluit volledig gesteund , er zijn geen besmettingen opgedoken en de wedstrijden verliepen heel ordelijk .
    Er moet overal wel een waarom of dit of dat en vergelijken het kabinet beslist dus bruut gezegd gewoon kop houden en luisteren en laat je eigenwijsheid en trots varen
  • 8 May 2021 om 21:49
    • Quote van 8 May 2021 om 18:57
      Wat toch janken over de ene mag wel de andere niet als iedereen nou gewoon eens luistert naar het kabinet Dan is het eerder miss klaar
    Deze opmerking snap ik even niet ?? Ik hou me keurig aan alle maatregelen , alleen vind ik het wel selectief. Dat jij het janken noemt vind ik nogal vreemd zoveel geks zeg ik niet , daarbij als je dan dit kabinet als iets noemt waar we naar moeten luisteren, de toeslagen affaire vergeten , de verzakkingen van grond in Groningen even vergeten . Nogmaals ik hou me volledig aan de maatregelen en ik ben ook niet tegen deze maatregelen , ik geef enkel aan dat ik het selectief beleid wat betreft evenementen niet vind rijmen met deze zelfde maatregelen. Als er nou veel besmettingen waren voorgekomen uit deze field lab tests dan had ik het besluit volledig gesteund , er zijn geen besmettingen opgedoken en de wedstrijden verliepen heel ordelijk .
  • 8 May 2021 om 18:57
    • Quote van 7 May 2021 om 17:14
      Het maakt wel degelijk uit , het rijmt toch niet dat het bij een buitenlucht evenement niet mag maar een binnen evenement (het songfestival) mag ineens wel . Terwijl bewezen is dat met de genomen maatregelen het prima te organiseren was . Daar zit voor mij een beetje ergernis. Het gaat niet op dat "prikje" het gaat hier om het selectieve beleid .
    Wat toch janken over de ene mag wel de andere niet als iedereen nou gewoon eens luistert naar het kabinet Dan is het eerder miss klaar
  • 8 May 2021 om 17:28
    • Quote van 7 May 2021 om 23:02
      JUIST !! , en daar heb ik mij al in een ander topic mijn woede en frustraties gemeld. Zolang deze gekkies en wappie's er blijven zijn kun je het vergeten in nl!...pas maar op met al die idiootjes dat er daardoor geen vierde golf komt!....Mijn idee..zet het leger in als die paar "agenten en stadswachten" het niét aankunnen.....loop maar eens door Rome of bv Venetië. Op iedere strategische plek staan een paar militairen....en owee..probeer niks uit te vreten dan ben je voor hen....en terecht! Die soldaatjes hier in nl zitten toch maar de hele dag te niksen. Kortom...doe je niets..dan zijn de goede de dupe van die wappie's...zoals het nu gebeurt. En wij de dupe zijn van die " tokkies". ..Even een actuele aanvulling : zie wat er gisteravond gebeurt bij de vijverberg waar wappies en gekkies de aanwezige journalisten aanvallen....en zo gaat het hier maar door "in het beloofde land" zucht!! En dan mag je van sommigen hier niets over de de bedenkelijke mentaliteit van een grote groep zeggen hier in nl.
    Hahaha. Als je China bedoelt met maatregelen naleven, dan heb je gelijk, maar in Italië gaat het net als hier. Ook vele wappies en ook veel drukte waar dat niet zo zou moeten zijn. En dat geldt voor alle landen in Europa.
  • 8 May 2021 om 17:22
    • Quote van 8 May 2021 om 14:48
      En op jou ga ik gewoon maar niet meer in.............het is me de moeite niet meer . ( verhip dat toetsenbord toch).
    Prima , als je tegen mijn feiten en argumenten niets in te brengen hebt dan is dat voor mij voldoende , maar ga nou niet mensen hier virus wappies noemen terwijl daar de discussie niet eens over ging, het ging over de mentaliteit van Nederlanders en hoe wij als Nederland ten opzichte van de rest van Europa omgaan met deze pandemie , en jij haalt er ineens bij dat de mensen die het niet met je eens zijn virus wappies zijn .
  • 8 May 2021 om 16:28
    • Quote van 8 May 2021 om 14:44
      Moeilijk hè...de waarheid lezen over de mentaliteit in dit "geweldige" landje! Heb jij ook een direct familielid verloren door die ellendige ziekte? ( hoop van niet voor jou) . Ik wel , en dan verdiep je je er veel meer in dan die oppervlakkige betweterigheid van jullie.
    Wordt het niet tijd dat je eens in de spiegel gaat kijken, man je bent echt de weg helemaal kwijt. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die voor de zoveelste keer weer een compleet ander onderwerp gebruikt in zijn discussie met anderen . Stop toch met je eens te verschuilen achter hoe erg die ziekte wel niet is , niemand hier ontkent de ernst van deze ziekte maar daar gaat de discussie niet eens over . die gaat over de mentaliteit in Nederland ten opzichte van andere landen. Daarbij 2 familie leden op de IC gehad waarvan 1 het net gehaald heeft en nog steeds revalideert dus kom niet met het verwijt dat ik me er niet van bewust ben. we hadden het niet eens over de ziekte ansich , maar wel over je blinde reactie over dat het in Nederland allemaal veel slechter geregeld is en mensen geen mentaliteit hebben zoals in andere landen dat is namelijk nergens maar dan ook nergens op gebaseerd. Sterker nog de cijfers en feiten tonen juist aan dat het in andere landen nog veel slechter er aan toe gaat maar jij met je oogkleppen op wil dit niet zien , horen of lezen. Zoals zo vaak probeer je nadat je met de neus op de feiten bent gedrukt je eruit te lullen door met totale andere dingen te komen , net zoals we wel in eerdere discussie zoals het sportstad verhaal hebben gezien .
  • 8 May 2021 om 16:23
    • Quote van 8 May 2021 om 14:44
      Moeilijk hè...de waarheid lezen over de mentaliteit in dit "geweldige" landje! Heb jij ook een direct familielid verloren door die ellendige ziekte? ( hoop van niet voor jou) . Ik wel , en dan verdiep je je er veel meer in dan die oppervlakkige betweterigheid van jullie.
    Sorry hoor, maar het verlies van je broer gebruiken om jezelf boven de rest te plaatsen...
    Ik denk dat we het dieptepunt hier nu echt wel bereikt hebben.
  • 8 May 2021 om 15:36
    • Quote van 8 May 2021 om 14:44
      Moeilijk hè...de waarheid lezen over de mentaliteit in dit "geweldige" landje! Heb jij ook een direct familielid verloren door die ellendige ziekte? ( hoop van niet voor jou) . Ik wel , en dan verdiep je je er veel meer in dan die oppervlakkige betweterigheid van jullie.
    Jezus, wat ben je toch altijd arrogant. Alsof alleen jij de waarheid in pacht hebt. Over ALLE onderwerpen. Je bent nu zelfs antropoloog.
  • 8 May 2021 om 14:48
    • Quote van 8 May 2021 om 12:29
      Nou die mentaliteit is bijna overal in Europa hetzelfde of zelfs nog erger , de situatie qua besmettingsgraad is ook overal bijna gelijk , het verschil is dat die overheden er anders mee omgaan. Om maar een voorbeeld te noemen, staan in sommige landen de tribunes al vol met supporters en lopen de besmettingen uit de klauwen , En daar zitten ook overheden bij uit de jou zo bewierookte landen met een zoals je zelf vaak claimed geweldige mentaliteit. Ps. het aanbod voor een nieuw toetsenbord staat nog steeds al die hangende .... lijkt mij niet handig.
    En op jou ga ik gewoon maar niet meer in.............het is me de moeite niet meer . ( verhip dat toetsenbord toch).
  • 8 May 2021 om 14:44
    • Quote van 8 May 2021 om 12:44
      Joh, laat gaan.
      Feiten doen we bij zure sibbel niet toe; alleen hij weet hoe het echt zit.
      Nederland is kut, Cambuur is kutter en Ajax is het kutst. De rest is geweldig.

      Je zou eigenlijk verwachten dat ie gaat emigreren naar één van die geweldige landen.
    Moeilijk hè...de waarheid lezen over de mentaliteit in dit "geweldige" landje! Heb jij ook een direct familielid verloren door die ellendige ziekte? ( hoop van niet voor jou) . Ik wel , en dan verdiep je je er veel meer in dan die oppervlakkige betweterigheid van jullie.
  • 8 May 2021 om 12:44
    • Quote van 8 May 2021 om 12:29
      Nou die mentaliteit is bijna overal in Europa hetzelfde of zelfs nog erger , de situatie qua besmettingsgraad is ook overal bijna gelijk , het verschil is dat die overheden er anders mee omgaan. Om maar een voorbeeld te noemen, staan in sommige landen de tribunes al vol met supporters en lopen de besmettingen uit de klauwen , En daar zitten ook overheden bij uit de jou zo bewierookte landen met een zoals je zelf vaak claimed geweldige mentaliteit. Ps. het aanbod voor een nieuw toetsenbord staat nog steeds al die hangende .... lijkt mij niet handig.
    Joh, laat gaan.
    Feiten doen we bij zure sibbel niet toe; alleen hij weet hoe het echt zit.
    Nederland is kut, Cambuur is kutter en Ajax is het kutst. De rest is geweldig.

    Je zou eigenlijk verwachten dat ie gaat emigreren naar één van die geweldige landen.
  • 8 May 2021 om 12:29
    • Quote van 7 May 2021 om 23:02
      JUIST !! , en daar heb ik mij al in een ander topic mijn woede en frustraties gemeld. Zolang deze gekkies en wappie's er blijven zijn kun je het vergeten in nl!...pas maar op met al die idiootjes dat er daardoor geen vierde golf komt!....Mijn idee..zet het leger in als die paar "agenten en stadswachten" het niét aankunnen.....loop maar eens door Rome of bv Venetië. Op iedere strategische plek staan een paar militairen....en owee..probeer niks uit te vreten dan ben je voor hen....en terecht! Die soldaatjes hier in nl zitten toch maar de hele dag te niksen. Kortom...doe je niets..dan zijn de goede de dupe van die wappie's...zoals het nu gebeurt. En wij de dupe zijn van die " tokkies". ..Even een actuele aanvulling : zie wat er gisteravond gebeurt bij de vijverberg waar wappies en gekkies de aanwezige journalisten aanvallen....en zo gaat het hier maar door "in het beloofde land" zucht!! En dan mag je van sommigen hier niets over de de bedenkelijke mentaliteit van een grote groep zeggen hier in nl.
    Nou die mentaliteit is bijna overal in Europa hetzelfde of zelfs nog erger , de situatie qua besmettingsgraad is ook overal bijna gelijk , het verschil is dat die overheden er anders mee omgaan. Om maar een voorbeeld te noemen, staan in sommige landen de tribunes al vol met supporters en lopen de besmettingen uit de klauwen , En daar zitten ook overheden bij uit de jou zo bewierookte landen met een zoals je zelf vaak claimed geweldige mentaliteit. Ps. het aanbod voor een nieuw toetsenbord staat nog steeds al die hangende .... lijkt mij niet handig.
  • 8 May 2021 om 10:10
    • Quote van 7 May 2021 om 17:34
      Daarvoor zijn het experimenten, net als al "testen voor toegang" pilot in april.
      Het koningsdagfestival, wat onder publieke druk afgelast is, viel ook onder het FieldLab verhaal.

      Hoe kut ook, die FieldLab evenementen en de resterende competitiewedstrijden staan los van elkaar.
      Het is, zoals de KNVB ook zegt, alleen nog de regelgeving die in de weg zit.
      "Het kabinet heeft hierbij te kennen gegeven dat de juridische basis nog ontbreekt om (met toegangstests) publiek toe te laten bij publieksevenementen".

      Alle resterende wedstrijden in het FieldLabs experiment gooien zal wel niet haalbaar/uitvoerbaar zijn, denk ik dan maar.


      Goed, hoe dan ook; tis kut.
    Maar die juridische basis had natuurlijk al veel eerder geregeld moeten en kunnen worden. Regeren is vooruit zien is het spreekwoord maar in ons land geldt dat niet meer dat blijkt uit de hele aanpak van de crisis
  • 7 May 2021 om 23:02
    • Quote van 7 May 2021 om 17:02
      Deze beslissing hebben we te danken aan een aamtal tokkieclubs en Randstedelijk gebrek aan discipline.
    JUIST !! , en daar heb ik mij al in een ander topic mijn woede en frustraties gemeld. Zolang deze gekkies en wappie's er blijven zijn kun je het vergeten in nl!...pas maar op met al die idiootjes dat er daardoor geen vierde golf komt!....Mijn idee..zet het leger in als die paar "agenten en stadswachten" het niét aankunnen.....loop maar eens door Rome of bv Venetië. Op iedere strategische plek staan een paar militairen....en owee..probeer niks uit te vreten dan ben je voor hen....en terecht! Die soldaatjes hier in nl zitten toch maar de hele dag te niksen. Kortom...doe je niets..dan zijn de goede de dupe van die wappie's...zoals het nu gebeurt. En wij de dupe zijn van die " tokkies". ..Even een actuele aanvulling : zie wat er gisteravond gebeurt bij de vijverberg waar wappies en gekkies de aanwezige journalisten aanvallen....en zo gaat het hier maar door "in het beloofde land" zucht!! En dan mag je van sommigen hier niets over de de bedenkelijke mentaliteit van een grote groep zeggen hier in nl.
  • 7 May 2021 om 18:13
    Jammer dat ze gewoon een middelvinger geven aan fieldlabs, dit slaat nergens op
  • 7 May 2021 om 17:37
    • Quote van 7 May 2021 om 17:32
      Songfestival is INTERNATIONAAL evenement. Voetbal is maar nationale aangelegenheid en dus maar bijzaak.
    Vandaar dat ze het vorig jaar gewoon door hebben laten gaan!
    Oh, wacht...
  • 7 May 2021 om 17:34
    • Quote van 7 May 2021 om 17:22
      Ik heb het ook puur over het songfestival , en bij binnen evenementen (field lab) zijn wel degelijk meerdere besmettingen geconstateerd dus op basis daarvan .... , maar ik denk dat het songfestival weer niet laten doorgaan gewoon teveel zou kosten voor de overheid.
    Daarvoor zijn het experimenten, net als al "testen voor toegang" pilot in april.
    Het koningsdagfestival, wat onder publieke druk afgelast is, viel ook onder het FieldLab verhaal.

    Hoe kut ook, die FieldLab evenementen en de resterende competitiewedstrijden staan los van elkaar.
    Het is, zoals de KNVB ook zegt, alleen nog de regelgeving die in de weg zit.
    "Het kabinet heeft hierbij te kennen gegeven dat de juridische basis nog ontbreekt om (met toegangstests) publiek toe te laten bij publieksevenementen".

    Alle resterende wedstrijden in het FieldLabs experiment gooien zal wel niet haalbaar/uitvoerbaar zijn, denk ik dan maar.


    Goed, hoe dan ook; tis kut.
  • 7 May 2021 om 17:32
    • Quote van 7 May 2021 om 16:50
      Bizar. Het stadion is feitelijk één van de meest veilige locaties waar je dergelijke evenementen wél veilig kan laten houden met publiek. 1. 1,5 meter. 2. Buitenlucht. 3. Iedereen die "binnen" is kan een negatieve test overleggen.
      En dat een binnen evenement (Songfestival) wel publiek heeft, is natuurlijk helemaal van de zotte...

    Songfestival is INTERNATIONAAL evenement. Voetbal is maar nationale aangelegenheid en dus maar bijzaak.
  • 7 May 2021 om 17:22
    • Quote van 7 May 2021 om 17:21
      Hoe krom ook, het songfestival gebeuren valt dan weer onder het FieldLab verhaal.
      Het is, voor zover ik weet, niet zo dat álle binnen evenementen opeens weer publiek mogen ontvangen.
    Ik heb het ook puur over het songfestival , en bij binnen evenementen (field lab) zijn wel degelijk meerdere besmettingen geconstateerd dus op basis daarvan .... , maar ik denk dat het songfestival weer niet laten doorgaan gewoon teveel zou kosten voor de overheid.
  • 7 May 2021 om 17:21
    • Quote van 7 May 2021 om 17:14
      Het maakt wel degelijk uit , het rijmt toch niet dat het bij een buitenlucht evenement niet mag maar een binnen evenement (het songfestival) mag ineens wel . Terwijl bewezen is dat met de genomen maatregelen het prima te organiseren was . Daar zit voor mij een beetje ergernis. Het gaat niet op dat "prikje" het gaat hier om het selectieve beleid .
    Hoe krom ook, het songfestival gebeuren valt dan weer onder het FieldLab verhaal.
    Het is, voor zover ik weet, niet zo dat álle binnen evenementen opeens weer publiek mogen ontvangen.
  • 7 May 2021 om 17:14
    • Quote van 7 May 2021 om 17:05
      Wat maakt het uit eerst maar een prikje halen zien we dan wel weer
    Het maakt wel degelijk uit , het rijmt toch niet dat het bij een buitenlucht evenement niet mag maar een binnen evenement (het songfestival) mag ineens wel . Terwijl bewezen is dat met de genomen maatregelen het prima te organiseren was . Daar zit voor mij een beetje ergernis. Het gaat niet op dat "prikje" het gaat hier om het selectieve beleid .
  • 7 May 2021 om 17:05
    • Quote van 7 May 2021 om 16:50
      Bizar. Het stadion is feitelijk één van de meest veilige locaties waar je dergelijke evenementen wél veilig kan laten houden met publiek. 1. 1,5 meter. 2. Buitenlucht. 3. Iedereen die "binnen" is kan een negatieve test overleggen.
      En dat een binnen evenement (Songfestival) wel publiek heeft, is natuurlijk helemaal van de zotte...

    Wat maakt het uit eerst maar een prikje halen zien we dan wel weer
  • 7 May 2021 om 17:02
    Deze beslissing hebben we te danken aan een aamtal tokkieclubs en Randstedelijk gebrek aan discipline.
  • 7 May 2021 om 16:50
    Bizar. Het stadion is feitelijk één van de meest veilige locaties waar je dergelijke evenementen wél veilig kan laten houden met publiek. 1. 1,5 meter. 2. Buitenlucht. 3. Iedereen die "binnen" is kan een negatieve test overleggen.
    En dat een binnen evenement (Songfestival) wel publiek heeft, is natuurlijk helemaal van de zotte...

Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›