Fieldlab: 50 tot 75% bezetting mogelijk in Abe Lenstra stadion

7
Fieldlab: 50 tot 75% bezetting mogelijk in Abe Lenstra stadion

In de stadions waren dit weekend eindelijk weer fans welkom. Fieldlab Evenementen adviseert nu dat er meer voetbalsupporters bij wedstrijden aanwezig kunnen zijn.

Evenementen in de buitenlucht zoals sportwedstrijden moeten onder strikte voorwaarden weer door kunnen gaan met 50 tot 75 procent van de normale bezoekerscapaciteit. Dan moeten fans wel allemaal vooraf getest worden op het coronavirus, zoals afgelopen speelronde ook moest. Daarnaast moeten de fans bij meer dan de helft van de capaciteit niet alleen mondkapjes dragen tijdens het lopen, maar ook tijdens het zitten.

Fieldlab komt tot deze conclusies na gedragsonderzoek bij drie voetbalwedstrijden in februari en maart. Het advies geldt niet alleen voor sportstadions, maar voor alle grote evenementen in de buitenlucht waarbij het publiek een vaste zit- of staanplaats heeft. Dat weet NU.nl te melden. Afgelopen weekend zat er ongeveer vijftien procent van de capaciteit in de stadions bij eredivisiewedstrijden. Dat kan nu dus uitgebreid worden. 

Het is alleen nog niet duidelijk of er dit weekend ook publiek aanwezig mag zijn bij de duels. Daar moet nog uitsluitsel over gegeven worden de komende dagen.

7 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 29 Apr 2021 om 13:20
    • Quote van 29 Apr 2021 om 10:59
      Wat heeft dat met negativiteit te maken? Het is toch afgelopen weekend gebleken dat onder de huidige omstandigheden met sneltesten etc. er weinig animo is? Dus het maakt voor Heerenveen niks uit of de bezettingsgraad naar 50% of 75% gaat incl testen.
    En je moet dan ook nog je mondkapje ophouden als je gewoon zit. Wordt niet echt aantrekkelijk gemaakt om te gaan op die manier.
  • 29 Apr 2021 om 10:59
    • Quote van 29 Apr 2021 om 10:11
      Hieronder zijn allemaal sch supporters? Het is toch om te janken hoe negatief jullie zijn.. ga eens achter de club staan man! We zorgen met z’n allen voor het sentiment rond de club. Onderstaande opmerkingen zorgen alleen maar voor een negatief sentiment.
    Wat heeft dat met negativiteit te maken? Het is toch afgelopen weekend gebleken dat onder de huidige omstandigheden met sneltesten etc. er weinig animo is? Dus het maakt voor Heerenveen niks uit of de bezettingsgraad naar 50% of 75% gaat incl testen.
  • 29 Apr 2021 om 10:20
    • Quote van 29 Apr 2021 om 10:11
      Hieronder zijn allemaal sch supporters? Het is toch om te janken hoe negatief jullie zijn.. ga eens achter de club staan man! We zorgen met z’n allen voor het sentiment rond de club. Onderstaande opmerkingen zorgen alleen maar voor een negatief sentiment.
    Eens!
  • 29 Apr 2021 om 10:11
    Hieronder zijn allemaal sch supporters? Het is toch om te janken hoe negatief jullie zijn.. ga eens achter de club staan man! We zorgen met z’n allen voor het sentiment rond de club. Onderstaande opmerkingen zorgen alleen maar voor een negatief sentiment.
  • 29 Apr 2021 om 08:31
    • Quote van 28 Apr 2021 om 22:47
      Daarnaast lukt het ook zonder corona vaak niet om ‘t Abe met 50 tot 75 procent te vullen..;)
    En met het huidige spel lopen ze net zo hard weer naar buiten...
  • 28 Apr 2021 om 22:47
    • Quote van 28 Apr 2021 om 20:41
      Voor Heerenveen maakt dit niet uit.. We hebben afgelopen weekend gezien dat er onder de huidge omstandigheden weinig animo is.
    Daarnaast lukt het ook zonder corona vaak niet om ‘t Abe met 50 tot 75 procent te vullen..;)
  • 28 Apr 2021 om 20:41
    Voor Heerenveen maakt dit niet uit.. We hebben afgelopen weekend gezien dat er onder de huidge omstandigheden weinig animo is.