Roozemond: ''Vragen met verplichte test veel van onze supporters''

23
Roozemond: ''Vragen met verplichte test veel van onze supporters''

SC Heerenveen mag op zaterdag 24 april tegen PEC Zwolle liefst 3400 supporters verwelkomen in het Abe Lenstra Stadion. In eerste instantie ging men uit van 2000 bezoekers, maar de club heeft dat fors op weten te krikken. 

Algemeen directeur Cees Roozemond is logischerwijs tevreden. "We zijn blij dat we de fans eindelijk weer wat kunnen bieden", aldus Roozemond in de Leeuwarder Courant. "Tegelijk realiseren we ons ook dat we veel van onze supporters vragen, met een verplichte coronatest voor de wedstrijd, die bovendien niet in Heerenveen kan worden afgenomen."

"Met de gemeente en de KNVB hebben we geprobeerd om dat wel mogelijk te maken, maar helaas is dat vooralsnog niet gelukt." De test kan worden afgenomen in Leeuwarden, Groningen, Assen en Zwolle. Afstand houden tijdens het duel is verplicht. 

23 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Apr 2021 om 13:13
    • Quote van 17 Apr 2021 om 14:32
      Zegt de financiële directeur van de bv NL. Dit Zegt zoveel over jou ...
    Zegt de muppet, Dit zegt zoveel over jouw niveau..
  • 17 Apr 2021 om 16:10
    • Quote van 17 Apr 2021 om 13:39
      Dus op een verzorgingsgebied van 100.000 zijn er 6 IC bedden? Fantastisch land zeg. En dan liggen er 4-6 en dan gooien we het land op slot. Geweldig.
    Volgens mij heeft hij het over Tjongerschans
  • 17 Apr 2021 om 14:32
    • Quote van 17 Apr 2021 om 10:01
      Krijg je er van als de VVD al jaren bezuinigd op de zorg. Gek he dat de IC al maanden maximaal draaien.
      Enig idee hoeveel IC plekken we hebben in Nederland? Hoeveel % is dat van de bevolking denk je?
      De vvd is mede verantwoordelijk voor de puinhoop die er is in de zorg.
    Zegt de financiële directeur van de bv NL. Dit Zegt zoveel over jou ...
  • 17 Apr 2021 om 13:39
    • Quote van 17 Apr 2021 om 12:27
      Dan weet diegene ook dat er al maanden tussen de 4 en 6 (vd 6 corona ic bedden) patienten liggen. Dat is aardig maximaal kan ik je zeggen.
    Dus op een verzorgingsgebied van 100.000 zijn er 6 IC bedden? Fantastisch land zeg. En dan liggen er 4-6 en dan gooien we het land op slot. Geweldig.
  • 17 Apr 2021 om 13:25
    • Quote van 17 Apr 2021 om 10:01
      Krijg je er van als de VVD al jaren bezuinigd op de zorg. Gek he dat de IC al maanden maximaal draaien.
      Enig idee hoeveel IC plekken we hebben in Nederland? Hoeveel % is dat van de bevolking denk je?
      De vvd is mede verantwoordelijk voor de puinhoop die er is in de zorg.
    De zorg neemt steeds grotere happen uit de totale collectieve lasten.
  • 17 Apr 2021 om 12:27
    • Quote van 17 Apr 2021 om 08:24
      Mijn bron werkt er.
    Dan weet diegene ook dat er al maanden tussen de 4 en 6 (vd 6 corona ic bedden) patienten liggen. Dat is aardig maximaal kan ik je zeggen.
  • 17 Apr 2021 om 10:01
    • Quote van 16 Apr 2021 om 22:00
      Liever niet langskomen. Het heeft lang niet zo vol gelegen als nu. IC al maanden lang maximaal aan het draaien.
    Krijg je er van als de VVD al jaren bezuinigd op de zorg. Gek he dat de IC al maanden maximaal draaien.
    Enig idee hoeveel IC plekken we hebben in Nederland? Hoeveel % is dat van de bevolking denk je?
    De vvd is mede verantwoordelijk voor de puinhoop die er is in de zorg.
  • 17 Apr 2021 om 08:24
    • Quote van 16 Apr 2021 om 22:26
      Ik kom er dagelijks.
    Mijn bron werkt er.
  • 16 Apr 2021 om 22:26
    • Quote van 16 Apr 2021 om 22:09
      Maanden lang klopt niet weet ik uit zeer betrouwbare bron. Het loopt nu wel weer vol(ler) met ook jongere patiënten dan boven de 70, maar maanden maximaal is een pertinente leugen.
    Ik kom er dagelijks.
  • 16 Apr 2021 om 22:09
    • Quote van 16 Apr 2021 om 22:00
      Liever niet langskomen. Het heeft lang niet zo vol gelegen als nu. IC al maanden lang maximaal aan het draaien.
    Maanden lang klopt niet weet ik uit zeer betrouwbare bron. Het loopt nu wel weer vol(ler) met ook jongere patiënten dan boven de 70, maar maanden maximaal is een pertinente leugen.
  • 16 Apr 2021 om 22:00
    • Quote van 16 Apr 2021 om 16:43
      Misschien eerst even bij Tjongerschans langs om te zien hoe het daar weer de spuigaten uitloopt?
    Liever niet langskomen. Het heeft lang niet zo vol gelegen als nu. IC al maanden lang maximaal aan het draaien.
  • 16 Apr 2021 om 21:23
    • Quote van 16 Apr 2021 om 16:43
      Misschien eerst even bij Tjongerschans langs om te zien hoe het daar weer de spuigaten uitloopt?
    In welk gedeelte van die reactie zeg ik dat daar niks aan de hand is dan?
  • 16 Apr 2021 om 18:51
    • Quote van 16 Apr 2021 om 10:43
      Ik heb ook het idee dat hrt hier ook heel goed zonder testen had gekund. Zal meer een kwestie van gelijke monniken, gelijke kappen zijn dan noodzaak. Als je ziet hoe er in de Randstad wordt omgegaan met de regels, snap ik daar de verplichting tot testen wel.
    Zoveel domheid.......
  • 16 Apr 2021 om 17:46
    • Quote van 16 Apr 2021 om 12:07
      Als je niet aan de pilot wilt deelnemen, dan doe je het niet? Dat is je eigen, vrije, keuze.

      Met die drogisterij sneltesten aan de poort van het stadion heb je niet de controle en cijfers die nodig zijn om de uitkomsten van de pilot te bestuderen.
      Los van alle andere complicaties.

      Ze hebben het blijkbaar wel geprobeerd, een test centrum in Heerenveen opzetten, maar dat is (helaas) niet gelukt).

      Maar goed, ook al had het in Heerenveen gekund, dat is er wel iemand die niet in Heerenveen woont met het argument: je kunt toch niet van mij vragen om een dag voor de wedstrijd al naar Heerenveen te komen voor een test?

    Precies dit inderdaad. Dit zijn de spelregels voor deze wedstrijd. Doe er aan mee of niet. Deze regels zijn los van de club bepaald. De club heeft dus nog dingen geprobeerd om het beter te kunnen regelen. De aantallen zijn gelukkig wel omhoog gegaan, maar een aparte teststraat in Heerenveen niet. Ik ben er zaterdag in ieder geval bij! Hopelijk in een 'uitverkocht' stadion. Tijd voor weer een positieve vibe rondom de club en in het stadion! Eén met Heerenveen.
  • 16 Apr 2021 om 16:43
    • Quote van 16 Apr 2021 om 10:21
      Dit is toch compleet belachelijk. Dus in ons hele stadion komen 3400 mensen, capaciteit 26.700, ruimte genoeg. Het is buiten, besmettingskans 1 op de 1000. En nu verplicht je om mensen een reis beweging te laten maken om aan te tonen dat je niet ziek bent. Wanneer stoppen we met dit belachelijke gedoe.
    Misschien eerst even bij Tjongerschans langs om te zien hoe het daar weer de spuigaten uitloopt?
  • 16 Apr 2021 om 14:05
    Ik denk dat alle feanfans die zich in Leeuwarden laten testen positief zijn... geintje
  • 16 Apr 2021 om 12:07
    • Quote van 16 Apr 2021 om 11:39
      Maar het is toch merkwaardig dat je je in Heerenveen dan niet kan laten testen, koop dan wat sneltestjes in voor €2 p.s. Dit kan je toch niet van supporters vragen om naar Leeuwarden te gaan om te testen.
    Als je niet aan de pilot wilt deelnemen, dan doe je het niet? Dat is je eigen, vrije, keuze.

    Met die drogisterij sneltesten aan de poort van het stadion heb je niet de controle en cijfers die nodig zijn om de uitkomsten van de pilot te bestuderen.
    Los van alle andere complicaties.

    Ze hebben het blijkbaar wel geprobeerd, een test centrum in Heerenveen opzetten, maar dat is (helaas) niet gelukt).

    Maar goed, ook al had het in Heerenveen gekund, dat is er wel iemand die niet in Heerenveen woont met het argument: je kunt toch niet van mij vragen om een dag voor de wedstrijd al naar Heerenveen te komen voor een test?

  • 16 Apr 2021 om 12:00
    • Quote van 16 Apr 2021 om 10:21
      Dit is toch compleet belachelijk. Dus in ons hele stadion komen 3400 mensen, capaciteit 26.700, ruimte genoeg. Het is buiten, besmettingskans 1 op de 1000. En nu verplicht je om mensen een reis beweging te laten maken om aan te tonen dat je niet ziek bent. Wanneer stoppen we met dit belachelijke gedoe.
    Inderdaad
  • 16 Apr 2021 om 11:39
    • Quote van 16 Apr 2021 om 11:21
      Misschien zou het kunnen (en dat is een hele grote misschien).
      Echter is deze wedstrijd onderdeel van "Pilots Testen voor toegang: Overzicht van sport- en jeugdactiviteiten". Als je het testen zou overslaan, val je niet meer onder de pilot.
      En als je niet onder de pilot valt, val je onder huidige regelgeving en dat betekend; geen publiek.
    Maar het is toch merkwaardig dat je je in Heerenveen dan niet kan laten testen, koop dan wat sneltestjes in voor €2 p.s. Dit kan je toch niet van supporters vragen om naar Leeuwarden te gaan om te testen.
  • 16 Apr 2021 om 11:21
    • Quote van 16 Apr 2021 om 10:43
      Ik heb ook het idee dat hrt hier ook heel goed zonder testen had gekund. Zal meer een kwestie van gelijke monniken, gelijke kappen zijn dan noodzaak. Als je ziet hoe er in de Randstad wordt omgegaan met de regels, snap ik daar de verplichting tot testen wel.
    Misschien zou het kunnen (en dat is een hele grote misschien).
    Echter is deze wedstrijd onderdeel van "Pilots Testen voor toegang: Overzicht van sport- en jeugdactiviteiten". Als je het testen zou overslaan, val je niet meer onder de pilot.
    En als je niet onder de pilot valt, val je onder huidige regelgeving en dat betekend; geen publiek.
  • 16 Apr 2021 om 11:00
    Ik kan er heen.. maar ga niet twee keer een halve dag opofferen om me te laten testen.
  • 16 Apr 2021 om 10:43
    Ik heb ook het idee dat hrt hier ook heel goed zonder testen had gekund. Zal meer een kwestie van gelijke monniken, gelijke kappen zijn dan noodzaak. Als je ziet hoe er in de Randstad wordt omgegaan met de regels, snap ik daar de verplichting tot testen wel.
  • 16 Apr 2021 om 10:21
    Dit is toch compleet belachelijk. Dus in ons hele stadion komen 3400 mensen, capaciteit 26.700, ruimte genoeg. Het is buiten, besmettingskans 1 op de 1000. En nu verplicht je om mensen een reis beweging te laten maken om aan te tonen dat je niet ziek bent. Wanneer stoppen we met dit belachelijke gedoe.
Thursday 13 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›