3400 supporters welkom in Abe Lenstra Stadion: dit zijn de regels

112
3400 supporters welkom in Abe Lenstra Stadion: dit zijn de regels

SC Heerenveen mag in haar thuisduel met PEC Zwolle op 24 april met 3400 fans in het Abe Lenstra Stadion spelen. Voor die wedstrijd zijn vanwege het coronavirus de nodige regels bedacht, de club geeft tekst en uitleg.

"In aanmerking hiervoor komen alleen seizoenkaarthouders, die voor binnenkomst via een app een negatieve coronatestuitslag moeten kunnen laten zien", laat SC Heerenveen weten via haar officiële clubkanalen. "Van alle seizoenkaarthouders heeft het overgrote deel dit seizoen minimaal één competitiewedstrijd van SC Heerenveen bezocht."

"2.156 seizoenkaarthouders zijn dit seizoen (nog) niet bij een thuisduel geweest (groep 1). Zij krijgen tegen PEC als eerste de mogelijkheid een ticket te reserveren: vanaf donderdag 15 april kunnen zij een van de 3.400 tribuneplekken claimen."

"Seizoenkaarthouders die dit seizoen één keer bij een wedstrijd zijn geweest (groep 2), kunnen vanaf zondag 18 april een ticket claimen. Als er op woensdag 21 april nog plaatsen beschikbaar zijn, komen degenen die bij Willem II- en VVV-thuis waren in aanmerking voor een kaart (groep 3). Belangrijk: het e-ticket dat je krijgt is jouw toegangsbewijs en bepaalt waar je zit (en niet jouw seizoenkaart)."

"Maar met alleen een e-ticket ben je er nog niet. Om binnen te komen, moet je binnen 40 uur voor aanvang van de wedstrijd negatief zijn getest. Na het testen ontvang je binnen een uur een e-mail met de uitslag. Negatief? Dan ontvang je een e-mail met een code. Deze code vul je in in de app CoronaCheck (de corona-app van de overheid). De app maakt er een QR-code van. Dit is jouw testbewijs."

"Alleen met een negatieve coronatestuitslag via testenvoortoegang.nl krijg je toegang tot de wedstrijd tegen PEC. Jouw testbewijs – de QR-code in de app CoronaCheck – laat je zien bij de ingang van het Abe Lenstra stadion, samen met een legitimatiebewijs en het e-ticket dat je van sc Heerenveen hebt ontvangen", besluit de club.

112 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Apr 2021 om 20:13
    Wat een discussies hier allemaal en veelal niet over Heerenveen, bijzonder...#kippenhok Daarom mijn vraag: is er al bekend wat de tussenstand is van aanstaande zaterdag. Blijft men massaal weg of komt men juist. Iemand?
  • 18 Apr 2021 om 19:46
    • Quote van 18 Apr 2021 om 14:54
      Misschien moet je eens wat beter lezen.
    Wederom zeg je enkel dat ik iets niet goed doe. Je bent een gekkie, je moet beter lezen, je weet niet wie ik ben en hoe ik over dingen denk.. dat zijn de dingen die je zegt. Inhoudsloos. Enkel je mening geven over mij, je geeft geen enkele keer aan hoe je zelf over dingen denkt. Alleen dat je niet gelooft in complotten.
  • 18 Apr 2021 om 14:54
    • Quote van 18 Apr 2021 om 13:29
      Als je wel iets zou zeggen valt er wellicht wat te discuseren. Maar eigennlijk is het enige dat je zegt dat hetgeen ik zeg niet klopt enz.
    Misschien moet je eens wat beter lezen.
  • 18 Apr 2021 om 14:52
    • Quote van 18 Apr 2021 om 12:04
      The great reset gaat er komen. Verdiep je daar maar gewoon even in. Het heeft te maken met de onomkeerbare technologische veranderingen die er de komende jaren aan gaan komen. Dus ook zonder Covid19 was er een great reset gekomen of wellicht kun je dit een 4e industriele revolutie noemen.De grote technologische veranderingen, bijv:- Robotisering (maakt productie in Westerse landen weer mogelijk, waar eerst de factor Arbeid verplaatsing naar lage lonen landen plaatsvond) - Automatisering, Artificial IntelligenceWaar je echter voor op moet passen zijn de achterliggende machtposities van global corporates. Noem je de invloed van Microsoft, gaat het weer over Bill Gates etc. Dan wordt je al snel wappie genoemd of complot denker. Terwijl deze figuur zeer veel macht heeft. Hoe dan ook.De pandemie wordt nu door regeringsleiders wel degelijk gebruikt voor "denken" over nieuwe samenlevingen etc Build Back Better slogans etc.Ik denk dat dit allemaal wat te ver voert en we dit niet gaan zien.Er zijn wel veel meer interessante docu's over. google maar op prof Bob de Wit
    Ken het hele build back beter ding niet maar klinkt goed. Kunnen we alle complotdenkers bij elkaar zetten en alle niet complotdenkers. Is iedereen in zijn of haar sas!
  • 18 Apr 2021 om 14:36
    • Quote van 18 Apr 2021 om 10:46
      Och jezus, "The great reset"..
      Als je werkelijk in dat soort meuk gelooft ga ik verder geen tijd meer aan jouw besteden; dat is werkelijk zinloos. Zelfs putjes scheppen op zee is een waardevollere tijdsbesteding.

      Ook verkondigen dat medici de eed van Hippocrates zomaar opzij schuiven.. Echt waar, hoe krijg je het je strot uit.
      Je zou je diep, diep, diep moeten schamen.

    Zalig zijn de armen van geest. Heb je de docu gezien? Ik weet het antwoord al.
  • 18 Apr 2021 om 13:52
    • Quote van 18 Apr 2021 om 13:19
      Want? Mensen geloven 2021 ook nog steeds in religie. Zelfs in tijden van corona mag je gewoon rustig met ze allen naar de Kerk. Want ja dat is religie. Je gelooft in iets ( naar mijn beleving dikke onzin maar goed als die mensen dat geloven oke ), echter als het op dit soort dingen aankomt wordt je meteen met de grond gelijk gemaakt.

      Of ben je ook voor het verbieden van de bijbel enzo? Met al het verspreiden van complotten hoe de aarde gemaakt zou zijn door 1 of andere god haha.
    Als je per se een zijpad wilt bewandelen: ja ik ben ook tegen elke vorm van religie en sektarisch denken.
  • 18 Apr 2021 om 13:29
    • Quote van 18 Apr 2021 om 11:56
      Nee Nielselinho, dat zeg ik niet.
    Als je wel iets zou zeggen valt er wellicht wat te discuseren. Maar eigennlijk is het enige dat je zegt dat hetgeen ik zeg niet klopt enz.
  • 18 Apr 2021 om 13:19
    • Quote van 18 Apr 2021 om 08:58
      Wat mij betreft mag de moderator wel ingrijpen op deze site als het aankomt op het verspreiden van complotpropaganda. De fuik waarin mensen terecht komen als men zoekt naar bewust gecreëerde valse informatie wordt al lang onderzocht en aangetoond. Eenmaal in die fuik ziet men de realiteit niet meer, maar voelt men wel de drang de sociale media te vervuilen met aantoonbaar opzettelijk en valselijk gemaakte desinformatie, teneinde anderen ook te overtuigen van het grote ongelijk. Het sijpelt overal tussendoor, schijnbaar onschuldig, wellicht met de beste intenties, maar het is zo doodvermoeiend om telkens en overal de propaganda van de grote Q en het gevolg van zijn lukraak uitgestrooide broodkruimels tegen te komen.
    Want? Mensen geloven 2021 ook nog steeds in religie. Zelfs in tijden van corona mag je gewoon rustig met ze allen naar de Kerk. Want ja dat is religie. Je gelooft in iets ( naar mijn beleving dikke onzin maar goed als die mensen dat geloven oke ), echter als het op dit soort dingen aankomt wordt je meteen met de grond gelijk gemaakt.

    Of ben je ook voor het verbieden van de bijbel enzo? Met al het verspreiden van complotten hoe de aarde gemaakt zou zijn door 1 of andere god haha.
  • 18 Apr 2021 om 12:04
    The great reset gaat er komen. Verdiep je daar maar gewoon even in. Het heeft te maken met de onomkeerbare technologische veranderingen die er de komende jaren aan gaan komen. Dus ook zonder Covid19 was er een great reset gekomen of wellicht kun je dit een 4e industriele revolutie noemen.De grote technologische veranderingen, bijv:- Robotisering (maakt productie in Westerse landen weer mogelijk, waar eerst de factor Arbeid verplaatsing naar lage lonen landen plaatsvond) - Automatisering, Artificial IntelligenceWaar je echter voor op moet passen zijn de achterliggende machtposities van global corporates. Noem je de invloed van Microsoft, gaat het weer over Bill Gates etc. Dan wordt je al snel wappie genoemd of complot denker. Terwijl deze figuur zeer veel macht heeft. Hoe dan ook.De pandemie wordt nu door regeringsleiders wel degelijk gebruikt voor "denken" over nieuwe samenlevingen etc Build Back Better slogans etc.Ik denk dat dit allemaal wat te ver voert en we dit niet gaan zien.Er zijn wel veel meer interessante docu's over. google maar op prof Bob de Wit
  • 18 Apr 2021 om 11:56
    • Quote van 17 Apr 2021 om 22:32
      Oke. Dus een beetje een complot zou nog kunnen, maar 1 groot complot is de gedachte van een gekkie ;-)
    Nee Nielselinho, dat zeg ik niet.
  • 18 Apr 2021 om 11:34
    Waar "plaatjes draaier turns conspiracy guru" Jorn Luka door geïnspireerd raakte. Café Weltschmerz. Bij Café Weltschmerz zijn regelmatig interviewers en gasten in gesprek die een eigen, niet zelden controversiële mening hebben over o.a. het neerhalen van MH17, de aanslagen van 11 september 2001, de coronacrisis en het Israëlisch-Palestijns conflict. Gasten waren bijvoorbeeld de politicoloog Kees van der Pijl, opiniepeiler Maurice de Hond, anti-vaccin-activist Willem Engel, Arnold Karskens, journalist en initiatiefnemer van omroep Ongehoord Nederland, en documentairemaker Peter Vlemmix. Ook wordt Café Weltschmerz regelmatig beschuldigd van antisemitisme.[bron?] Een raad van advies, onder leiding van oud-hoogleraar Internationale Communicatie Cees Hamelink, neemt sinds eind 2019 klachten over het verspreiden van desinformatie bij Café Weltschmerz in behandeling.[6] In een onderzoek van Pointer in april 2020 kwam Café Weltschmerz naar voren als een bron van "onjuiste en onbewezen uitspraken over het coronavirus", die de ronde deden op sociale mediaplatformen als Twitter.[7]
  • 18 Apr 2021 om 10:46
    • Quote van 18 Apr 2021 om 03:57
      Medici, eed van Hippocrates? Zodra er belangen in het spel komen is die eed ineens veel minder, of niets meer waard. Als je de tijd en moeite wilt nemen, kijk dat deze documentaire eens. Je zou er in je studie ook nog wel eens je voordeel mee kunnen doen: https://www.jornluka.com/videos/monopoly-het-totaal-plaatje-van-the-great-reset/ Voordeel is dat je het zelf niet meer allemaal uit hoeft te zoeken omdat dat al voor ons gedaan is. Heb je twijfels, dan doe je gewoon controle.
    Och jezus, "The great reset"..
    Als je werkelijk in dat soort meuk gelooft ga ik verder geen tijd meer aan jouw besteden; dat is werkelijk zinloos. Zelfs putjes scheppen op zee is een waardevollere tijdsbesteding.

    Ook verkondigen dat medici de eed van Hippocrates zomaar opzij schuiven.. Echt waar, hoe krijg je het je strot uit.
    Je zou je diep, diep, diep moeten schamen.

  • 18 Apr 2021 om 10:38
    • Quote van 18 Apr 2021 om 09:13
      Klopt helemaal. Ik reageer al helemaal niet meer op No1tra
    Haha, dat roep je al maanden :D Houd je er ook eens aan, is weer een stukje minder vervuiling hier. Ga je straks ook die anderen, die je tegenspreken, negeren? Tis niet alsof ik de enige ben ;) Overigens ga ik wel gewoon door met het weerleggen van jouw posts, als dezen feitelijk onjuist zijn.
  • 18 Apr 2021 om 09:13
    • Quote van 18 Apr 2021 om 04:13
      Dat laatste klopt. Maar de toon die een niet nader te noemen persoon hier aanslaat is altijd hetzelfde. In iedere discussie. Tegen iedereen die commentaar op zijn post heeft of een andere mening heeft. Let er maar eens op, dan gaat het je opvallen. De zin in discussie verdwijnt dan als sneeuw voor de zon.
    Klopt helemaal. Ik reageer al helemaal niet meer op No1tra
  • 18 Apr 2021 om 08:58
    • Quote van 18 Apr 2021 om 03:57
      Medici, eed van Hippocrates? Zodra er belangen in het spel komen is die eed ineens veel minder, of niets meer waard. Als je de tijd en moeite wilt nemen, kijk dat deze documentaire eens. Je zou er in je studie ook nog wel eens je voordeel mee kunnen doen: https://www.jornluka.com/videos/monopoly-het-totaal-plaatje-van-the-great-reset/ Voordeel is dat je het zelf niet meer allemaal uit hoeft te zoeken omdat dat al voor ons gedaan is. Heb je twijfels, dan doe je gewoon controle.
    Wat mij betreft mag de moderator wel ingrijpen op deze site als het aankomt op het verspreiden van complotpropaganda. De fuik waarin mensen terecht komen als men zoekt naar bewust gecreëerde valse informatie wordt al lang onderzocht en aangetoond. Eenmaal in die fuik ziet men de realiteit niet meer, maar voelt men wel de drang de sociale media te vervuilen met aantoonbaar opzettelijk en valselijk gemaakte desinformatie, teneinde anderen ook te overtuigen van het grote ongelijk. Het sijpelt overal tussendoor, schijnbaar onschuldig, wellicht met de beste intenties, maar het is zo doodvermoeiend om telkens en overal de propaganda van de grote Q en het gevolg van zijn lukraak uitgestrooide broodkruimels tegen te komen.
  • 18 Apr 2021 om 04:13
    • Quote van 17 Apr 2021 om 16:51
      Over dat laatste: Geldt dat ook niet net zo goed voor jou? Sowieso een dooddoener in een discussie, lijkt me.
    Dat laatste klopt. Maar de toon die een niet nader te noemen persoon hier aanslaat is altijd hetzelfde. In iedere discussie. Tegen iedereen die commentaar op zijn post heeft of een andere mening heeft. Let er maar eens op, dan gaat het je opvallen. De zin in discussie verdwijnt dan als sneeuw voor de zon.
  • 18 Apr 2021 om 04:06
    • Quote van 17 Apr 2021 om 14:37
      Zelden zo’n dom geleuter gehoord.... pas maar op dat je met het vaccin geen chip geïmplanteerd krijgt waarmee de overheid je gedachten kan sturen......
    Je hoort het vaak, sterker nog, voortdurend. De domme oneliners komen namelijk van jezelf. Zonder inhoud. Op de man. Jou keuze. Met je chip. Totaal niet interressant in dit verhaal.
  • 18 Apr 2021 om 03:57
    • Quote van 17 Apr 2021 om 16:15
      Ik studeer economie en daar is over vele onderwerpen geen eensgezindheid. Ik kan me voorstellen dat dat ook zo is in de geneeskunde en ook op dit gebied.
    Medici, eed van Hippocrates? Zodra er belangen in het spel komen is die eed ineens veel minder, of niets meer waard. Als je de tijd en moeite wilt nemen, kijk dat deze documentaire eens. Je zou er in je studie ook nog wel eens je voordeel mee kunnen doen: https://www.jornluka.com/videos/monopoly-het-totaal-plaatje-van-the-great-reset/ Voordeel is dat je het zelf niet meer allemaal uit hoeft te zoeken omdat dat al voor ons gedaan is. Heb je twijfels, dan doe je gewoon controle.
  • 17 Apr 2021 om 22:32
    • Quote van 17 Apr 2021 om 21:58
      Tussen 'alles voor zoete koek aannemen' en jouw theorieën zit een heel groot grijs gebied.
    Oke. Dus een beetje een complot zou nog kunnen, maar 1 groot complot is de gedachte van een gekkie ;-)
  • 17 Apr 2021 om 21:58
    • Quote van 17 Apr 2021 om 19:58
      De toekomst zal uitwijzen wie er een gekkie is om jouw woorden te gebruiken. Zoals eerder gezegd, iedereen die niet alles voor zoete koek aanneemt wordt niet voor vol aangezien. Matterazzi vind het zelfs tijd dat het busje me komt ophalen. Met andere woorden: volgens hem hoor ik in een inrichting thuis. Ik zou dat over iemand met een andere mening nooit zeggen, maar kennelijk is dat normaal en wordt dat verder ook door iedereen getolereerd. Slachtofferrol?? Ik voel me zeker geen slachtoffer.
    Tussen 'alles voor zoete koek aannemen' en jouw theorieën zit een heel groot grijs gebied.
  • 17 Apr 2021 om 19:58
    • Quote van 17 Apr 2021 om 16:48
      Ik geloof niet in die complottheorieën die jij hier aandraagt. We kunnen een prima discussie voeren over het vaccinatiebeleid, de warrigheid van De Jonge en Rutte, oplossingen om ondernemers te helpen of de keuzes van onze directeur Roozemond, maar jij zoekt iedere keer ergens wat achter: Roozemond die goede beslissingen neemt om 'draagvlak te creëren' of één of ander plan waar blijkbaar een enorme hoeveelheid mensen aan kan werken zonder dat dit wordt opgepakt. Dat mag jij allemaal prima denken, maar dan ben je voor mij inderdaad wel een gekkie die overigens daarna steevast een slachtofferrol aanneemt.
    De toekomst zal uitwijzen wie er een gekkie is om jouw woorden te gebruiken. Zoals eerder gezegd, iedereen die niet alles voor zoete koek aanneemt wordt niet voor vol aangezien. Matterazzi vind het zelfs tijd dat het busje me komt ophalen. Met andere woorden: volgens hem hoor ik in een inrichting thuis. Ik zou dat over iemand met een andere mening nooit zeggen, maar kennelijk is dat normaal en wordt dat verder ook door iedereen getolereerd. Slachtofferrol?? Ik voel me zeker geen slachtoffer.
  • 17 Apr 2021 om 16:51
    • Quote van 17 Apr 2021 om 08:33
      Waarom haal je voor de 2e keer facebook erbij? Je lijkt daar zelf nogal prat op te gaan. Ik verwijs daar niet naar. Verder is het nog steeds hetzelfde geblabla. Jij hebt de wijsheid in pacht. Alle schatrijken zijn beter geworden tijdens deze in elkaar gedraaide crisis. Gates is daar geen uitzondering op. Zelfs met nonprofitorganisaties als die van hem. En jij kunt net zo min bewijzen dat dat niet zo is.
    Over dat laatste: Geldt dat ook niet net zo goed voor jou? Sowieso een dooddoener in een discussie, lijkt me.
  • 17 Apr 2021 om 16:48
    • Quote van 17 Apr 2021 om 07:08
      Je geeft aan mij een gekkie te vinden. Omdat ik niet uitsluit dat er meer achter het coronaverhaal zit. Bijna niemand kent de waarheid, dus iemand die anders denkt dan jij voor gek uitmaken heeft niks met discussie te maken. Bij een discussie ga je in op het geschrevene, op de inhoud daarvan. Jij speelt op de man, niet op de inhoud.
    Ik geloof niet in die complottheorieën die jij hier aandraagt. We kunnen een prima discussie voeren over het vaccinatiebeleid, de warrigheid van De Jonge en Rutte, oplossingen om ondernemers te helpen of de keuzes van onze directeur Roozemond, maar jij zoekt iedere keer ergens wat achter: Roozemond die goede beslissingen neemt om 'draagvlak te creëren' of één of ander plan waar blijkbaar een enorme hoeveelheid mensen aan kan werken zonder dat dit wordt opgepakt. Dat mag jij allemaal prima denken, maar dan ben je voor mij inderdaad wel een gekkie die overigens daarna steevast een slachtofferrol aanneemt.
  • 17 Apr 2021 om 16:15
    • Quote van 17 Apr 2021 om 08:38
      Ja, als medici eensgezind zouden zijn over het vreselijke virus en behandelmethodes dan was er geen onduidelijkheid. Maar het valt op dat de mensen met de grootste belangen de grootste bekken hebben, zaken bepalen en anderen het zwijgen proberen op te leggen of hun vak uit oefenen onmogelijk willen maken die géén belang hebben maar wel de eed van Hippocrates afgelegd hebben.
    Ik studeer economie en daar is over vele onderwerpen geen eensgezindheid. Ik kan me voorstellen dat dat ook zo is in de geneeskunde en ook op dit gebied.
  • 17 Apr 2021 om 14:37
    • Quote van 17 Apr 2021 om 08:38
      Ja, als medici eensgezind zouden zijn over het vreselijke virus en behandelmethodes dan was er geen onduidelijkheid. Maar het valt op dat de mensen met de grootste belangen de grootste bekken hebben, zaken bepalen en anderen het zwijgen proberen op te leggen of hun vak uit oefenen onmogelijk willen maken die géén belang hebben maar wel de eed van Hippocrates afgelegd hebben.
    Zelden zo’n dom geleuter gehoord.... pas maar op dat je met het vaccin geen chip geïmplanteerd krijgt waarmee de overheid je gedachten kan sturen......
  • 17 Apr 2021 om 14:35
    • Quote van 17 Apr 2021 om 07:08
      Je geeft aan mij een gekkie te vinden. Omdat ik niet uitsluit dat er meer achter het coronaverhaal zit. Bijna niemand kent de waarheid, dus iemand die anders denkt dan jij voor gek uitmaken heeft niks met discussie te maken. Bij een discussie ga je in op het geschrevene, op de inhoud daarvan. Jij speelt op de man, niet op de inhoud.
    Tijd dat het busje je weer komt ophalen.
  • 17 Apr 2021 om 09:58
    • Quote van 15 Apr 2021 om 20:58
      Schrijf je maar niet in. Zo werkt het helaas niet en gun dan anderen de mogelijkheid om te gaan. Ik ga zelf wel als ik de mogelijkheid krijg maar ik kan me goed voorstellen dat vele dit niet willen ivm het testen en het hele gedoe er om heen.
    Als alle kaarten op 1 naam staan, dan is het geen probleem. Zou toch raar zijn als je bv 2 kaarten op 1 naam hebt staan dat je nu de 2e kaart niet kan gebruiken door zo’n lullige test.
  • 17 Apr 2021 om 08:38
    • Quote van 17 Apr 2021 om 03:15
      Vanuit de wetenschap unanimiteit?
    Ja, als medici eensgezind zouden zijn over het vreselijke virus en behandelmethodes dan was er geen onduidelijkheid. Maar het valt op dat de mensen met de grootste belangen de grootste bekken hebben, zaken bepalen en anderen het zwijgen proberen op te leggen of hun vak uit oefenen onmogelijk willen maken die géén belang hebben maar wel de eed van Hippocrates afgelegd hebben.
  • 17 Apr 2021 om 08:33
    • Quote van 16 Apr 2021 om 23:39
      Goh, laten we een filantroop die via zijn stichting mensenlevens red lekker gaan wantrouwen omdat ie nog steeds rijker wordt.. Vooral omdat iemand op facebook het zegt.

      Gates' z'n geldpot groeit omdat ie aandelen, grond, etc bezit en omdat ie investeert.
      https://www.newsweek.com/bill-gates-net-worth-wealth-since-microsoft-cascade-investment-bill-melinda-gates-foundation-1481482

      Er is werkelijk 0 bewijs dat hij persoonlijk profiteert van een pandemie of vaccinaties.
      Geen enkele van je claims kun je hard maken of zelfs enigszins geloofwaardig onderbouwen.

      Als er al iemand profijt van Corona heeft, dan is het Bezos met Amazon wel.
      In tegenstelling tot Gates gaat er van zijn kapitaal nauwelijks iets naar goede doelen en de armeren.
    Waarom haal je voor de 2e keer facebook erbij? Je lijkt daar zelf nogal prat op te gaan. Ik verwijs daar niet naar. Verder is het nog steeds hetzelfde geblabla. Jij hebt de wijsheid in pacht. Alle schatrijken zijn beter geworden tijdens deze in elkaar gedraaide crisis. Gates is daar geen uitzondering op. Zelfs met nonprofitorganisaties als die van hem. En jij kunt net zo min bewijzen dat dat niet zo is.
  • 17 Apr 2021 om 07:08
    • Quote van 17 Apr 2021 om 03:20
      Ach, wat een uitspraken. Je kent me niet, je weet niet hoe ik daar over denk maar je bent alweer druk bezig om dat in te vullen, net zoals in andere discussies.
    Je geeft aan mij een gekkie te vinden. Omdat ik niet uitsluit dat er meer achter het coronaverhaal zit. Bijna niemand kent de waarheid, dus iemand die anders denkt dan jij voor gek uitmaken heeft niks met discussie te maken. Bij een discussie ga je in op het geschrevene, op de inhoud daarvan. Jij speelt op de man, niet op de inhoud.
  • 17 Apr 2021 om 03:20
    • Quote van 16 Apr 2021 om 21:57
      Ben ik voor jou een gekkie, helemaal goed heb ik geen problemen mee. Alles geloven wat de reguliere media roept, braaf zonder nadenken de grote leiders volgen. Dan ben je geen geen gekkie tegenwoordig. Maar kijk even terug in de geschiedenis en kijk waar het mis ging. Er zijn massa's mensen afgeslacht vanwege het onnadenkend volgen van de grote leider.. om nog iets te noemen wat zeer twijfelachtig is: De WHO geeft kort na het uitbreken aan dat het niet van mens tot mens overdraagbaar is. Als covid19 zich in rap tempo over de wereld verspreid heeft neemt deze organisatie deze woorden terug. Foutje bedankt of was het doel al bereikt?
    Ach, wat een uitspraken. Je kent me niet, je weet niet hoe ik daar over denk maar je bent alweer druk bezig om dat in te vullen, net zoals in andere discussies.
  • 17 Apr 2021 om 03:15
    • Quote van 16 Apr 2021 om 21:39
      Dat weet ik. En ik denk zelfs te weten wie die goede vriend is ;-) Je ziet zelf hoe er gereageerd wordt als je er niet aan wilt deelnemen. Niet dat het mij ook naar iets kan schelen want ik heb een brede rug en don't give a f#*k maar toch. Als er vanuit de medische wetenschap een unanieme mening zou zijn over corona en vaccinaties dan zou er helemaal geen issue zijn. Net zoals dat niet het geval zou zijn geweest wanneer het RIVM en het kabinet (of in omgekeerde volgorde) louter logische en bewezen werkende maatregelen waren genomen. In beide gevallen is daar helaas geen sprake van. Omdat de belangen nogal groot zijn. Om het zacht uit te drukken.
    Vanuit de wetenschap unanimiteit?
  • 17 Apr 2021 om 00:48
    • Quote van 17 Apr 2021 om 00:05
      Dat is ook echt het enige feit in dat stukje tekst; dat goede doelen aftrekbaar zijn.
      De rest zijn aannames, stuk voor stuk..
    aannames. Het softwarehuis houdt $142 miljard offshore. Wanneer het dat geld naar de VS zou halen, zou het daar volgens het eigen jaarverslag bloot staan aan een effectieve belastingdruk van net geen 32%. Dat betekent dus dat het bedrijf de Amerikaanse staatskas circa $45 miljard onthoudt, tien keer zoveel als de gulle gift van Gates. Zo veel geld niet betalen, maakt het wel iets makkelijker om gul te zijn. https://www.quotenet.nl/financien/filantropie/a202131/hypocriet-miljarden-die-bill-gates-weggeeft-zijn-deels-andermans-geld-202131/
  • 17 Apr 2021 om 00:05
    • Quote van 17 Apr 2021 om 00:01
      Euh nee zijn gewoon feiten. In Nederland werkt dat ook zo met de belastingdienst.
    Dat is ook echt het enige feit in dat stukje tekst; dat goede doelen aftrekbaar zijn.
    De rest zijn aannames, stuk voor stuk..
  • 17 Apr 2021 om 00:01
    • Quote van 16 Apr 2021 om 23:59
      Aannames.
    Euh nee zijn gewoon feiten. In Nederland werkt dat ook zo met de belastingdienst.
  • 16 Apr 2021 om 23:59
    • Quote van 16 Apr 2021 om 23:51
      Geld gaat ook alleen maar naar goede doelen omdat het aftrekbaar is. En in principe is het ook nog eens geld wat verkregen is door belastingparadijzen.
      Eigenlijk is het niet eens zijn eigen geld wat hij weggeeft maar goed. Veel te offtopic
    Aannames.
  • 16 Apr 2021 om 23:51
    • Quote van 16 Apr 2021 om 23:39
      Goh, laten we een filantroop die via zijn stichting mensenlevens red lekker gaan wantrouwen omdat ie nog steeds rijker wordt.. Vooral omdat iemand op facebook het zegt.

      Gates' z'n geldpot groeit omdat ie aandelen, grond, etc bezit en omdat ie investeert.
      https://www.newsweek.com/bill-gates-net-worth-wealth-since-microsoft-cascade-investment-bill-melinda-gates-foundation-1481482

      Er is werkelijk 0 bewijs dat hij persoonlijk profiteert van een pandemie of vaccinaties.
      Geen enkele van je claims kun je hard maken of zelfs enigszins geloofwaardig onderbouwen.

      Als er al iemand profijt van Corona heeft, dan is het Bezos met Amazon wel.
      In tegenstelling tot Gates gaat er van zijn kapitaal nauwelijks iets naar goede doelen en de armeren.
    Geld gaat ook alleen maar naar goede doelen omdat het aftrekbaar is. En in principe is het ook nog eens geld wat verkregen is door belastingparadijzen.
    Eigenlijk is het niet eens zijn eigen geld wat hij weggeeft maar goed. Veel te offtopic
  • 16 Apr 2021 om 23:39
    • Quote van 16 Apr 2021 om 23:07
      Tsja, het is maar net hoe je het uit wilt leggen of wat je wilt geloven. En daarin worden wij het toch niet eens. Er zijn sites die de groei van zijn rijkdom weergeven. Doe daar ook maar eens een kijkje. Een weldoener doet dingen zonder persoonlijk en/of financieel belang. In beide gevallen is daar bij Gates geen sprake van. Hij zit met zijn organisatie bijna overal in en haalt daar fors financieel gewin uit. https://www.businessinsider.com/billionaires-net-worths-have-grown-to-4-trillion-during-pandemic-2020-12?international=true&r=US&IR=T
    Goh, laten we een filantroop die via zijn stichting mensenlevens red lekker gaan wantrouwen omdat ie nog steeds rijker wordt.. Vooral omdat iemand op facebook het zegt.

    Gates' z'n geldpot groeit omdat ie aandelen, grond, etc bezit en omdat ie investeert.
    https://www.newsweek.com/bill-gates-net-worth-wealth-since-microsoft-cascade-investment-bill-melinda-gates-foundation-1481482

    Er is werkelijk 0 bewijs dat hij persoonlijk profiteert van een pandemie of vaccinaties.
    Geen enkele van je claims kun je hard maken of zelfs enigszins geloofwaardig onderbouwen.

    Als er al iemand profijt van Corona heeft, dan is het Bezos met Amazon wel.
    In tegenstelling tot Gates gaat er van zijn kapitaal nauwelijks iets naar goede doelen en de armeren.
  • 16 Apr 2021 om 23:07
    • Quote van 16 Apr 2021 om 22:47
      Google dan ff verder dan wat je wil lezen:

      The $10 billion that we gave to help provide vaccines, drugs, bed nets and other supplies in developing countries created an estimated $200 billion in social and economic benefits,” Gates wrote. He had said that the $200 billion return on investment was calculated by the Copenhagen Consensus Center.
      Bill & Melinda Gates Foundation told AFP Fact Check that the clip was taken out of context. In an email, it said, “When we talk about return on investment (ROI) for vaccines, we mean lives saved and economic growth for the areas where the vaccines are made available.” The foundation has so far ploughed billions of dollars into developing medicines to fight diseases such as malaria, polio, Coronavirus and more. For instance, it has committed over $3 billion in HIV grants to organizations globally and over $1.6 billion to the Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria. It has also committed over $300 million to the global Covid response.

      Het is geen winst die Bill Gates op z'n persoonlijke rekening bij kan schrijven; het is de sociaal economische winst.
      https://www.financialexpress.com/industry/bill-gates-making-200-billion-from-vaccines-microsoft-co-founder-explains-math-behind-returns/2092891/
      https://factcheck.afp.com/misleading-facebook-post-claims-bill-gates-making-200-billion-vaccine
    Tsja, het is maar net hoe je het uit wilt leggen of wat je wilt geloven. En daarin worden wij het toch niet eens. Er zijn sites die de groei van zijn rijkdom weergeven. Doe daar ook maar eens een kijkje. Een weldoener doet dingen zonder persoonlijk en/of financieel belang. In beide gevallen is daar bij Gates geen sprake van. Hij zit met zijn organisatie bijna overal in en haalt daar fors financieel gewin uit. https://www.businessinsider.com/billionaires-net-worths-have-grown-to-4-trillion-during-pandemic-2020-12?international=true&r=US&IR=T
  • 16 Apr 2021 om 22:47
    • Quote van 16 Apr 2021 om 21:31
      Winst voor Gates: 20:1. Ook dit kun je hem zelf zien en horen verklaren in een interview op het www. Google maar eens op Profit rate Bill Gates vaccins.
    Google dan ff verder dan wat je wil lezen:

    The $10 billion that we gave to help provide vaccines, drugs, bed nets and other supplies in developing countries created an estimated $200 billion in social and economic benefits,” Gates wrote. He had said that the $200 billion return on investment was calculated by the Copenhagen Consensus Center.
    Bill & Melinda Gates Foundation told AFP Fact Check that the clip was taken out of context. In an email, it said, “When we talk about return on investment (ROI) for vaccines, we mean lives saved and economic growth for the areas where the vaccines are made available.” The foundation has so far ploughed billions of dollars into developing medicines to fight diseases such as malaria, polio, Coronavirus and more. For instance, it has committed over $3 billion in HIV grants to organizations globally and over $1.6 billion to the Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria. It has also committed over $300 million to the global Covid response.

    Het is geen winst die Bill Gates op z'n persoonlijke rekening bij kan schrijven; het is de sociaal economische winst.
    https://www.financialexpress.com/industry/bill-gates-making-200-billion-from-vaccines-microsoft-co-founder-explains-math-behind-returns/2092891/
    https://factcheck.afp.com/misleading-facebook-post-claims-bill-gates-making-200-billion-vaccine
  • 16 Apr 2021 om 22:15
    • Quote van 16 Apr 2021 om 21:53
      Oh vertel? Dat is al weer zo lang geleden sind ik daar een ban kreeg vanwege het feit dat ik Labyad Labyrat noemd ;-) Postte je daar onder dezelfde naam?
    Haha, ik zat daar veel in mijn studententijd. We hadden elkaar ook daar toegevoegd. Ik weet echt oprecht niet meer welke naam ik daar gebruikte, is denk 15 tot 20 jaar geleden ofzo haha
  • 16 Apr 2021 om 21:57
    • Quote van 16 Apr 2021 om 18:58
      Je komt met deze reactie en die in het bericht over Roozemond voor mij inderdaad heel dicht bij het zijn van een gekkie.
    Ben ik voor jou een gekkie, helemaal goed heb ik geen problemen mee. Alles geloven wat de reguliere media roept, braaf zonder nadenken de grote leiders volgen. Dan ben je geen geen gekkie tegenwoordig. Maar kijk even terug in de geschiedenis en kijk waar het mis ging. Er zijn massa's mensen afgeslacht vanwege het onnadenkend volgen van de grote leider.. om nog iets te noemen wat zeer twijfelachtig is: De WHO geeft kort na het uitbreken aan dat het niet van mens tot mens overdraagbaar is. Als covid19 zich in rap tempo over de wereld verspreid heeft neemt deze organisatie deze woorden terug. Foutje bedankt of was het doel al bereikt?
  • 16 Apr 2021 om 21:53
    • Quote van 16 Apr 2021 om 21:15
      Een goede discussie hier op het forum is idd lastig. Achja, vroeger hadden wij altijd goede en inhoudelijke discussie op voetbalzone ;) maar goed wij liggen wel vaker op 1 lijn :)
    Oh vertel? Dat is al weer zo lang geleden sind ik daar een ban kreeg vanwege het feit dat ik Labyad Labyrat noemd ;-) Postte je daar onder dezelfde naam?
  • 16 Apr 2021 om 21:47
    • Quote van 16 Apr 2021 om 19:41
      Die twijfel over de mindere verspreiding wil ik wel wegnemen.
      Lockdown: bijna iedereen blijft thuis, winkels gesloten houden, geen publiek bij sportevenementen en festivals.
      Gevolg: minder bewegingen, minder verplaatsingen, minder kans op het verspreiden van het virus.
      Zie ook: het normale griepvirus. Normaliter werd iedereen minstens 1 keer per jaar besmet door het griepvirus (ikzelf twee keer per jaar, mede door collega's en medetreinreizigers die met hun zieke lijf zich toch verplaatsten, omdat "ze zich weer iets beter voelden"). Nu het gros thuis moest blijven etc. (en ikzelf al vanaf maart 2020 thuis werk en nauwelijks naar kantoor ga), is het aantal griepgevallen het afgelopen jaar enorm gedaald. Ik heb nog geen eens een verkoudheidje gehad, terwijl ik voorheen wel met enige regelmaat met een snotneus en een zere keel te maken had.
      En ondanks deze maatregelen (en het zichtbare resultaat van minder griepbesmettingen) blijft het coronavirus moeilijk te bestrijden.

      Zo, even een stukje praktische wetenschap van de koude grond. Volgend wappies denk ik zelf niet na, omdat ik mij aan de maatregelen hou, maar bovenstaande heb ik dan toch maar mooi zelf bedacht.
      Ik poep op het toilet en niet in mijn broek, dus ik ga er gemakshalve maar van uit dat er weinig mankeert aan mijn hersenfuncties.

      En om dat zinloze complotdenken nu eens terzijde te schuiven: ik ben ingedeeld in groep 2. Mochten er kaarten beschikbaar zijn (en die zullen er zijn, omdat er meer kaarten te vergeven zijn dan dat er mensen in groep 1 zitten), dan ga ik graag naar Leeuwarden voor een test. De app heb ik al gedownload, dus is het alleen nog wachten op een negatief resultaat van de test, zodat ik dan eindelijk weer naar het stadion kan en mijn favoriete voetbalclub kan aanmoedigen.
    Ik hoop van ganser harte dat de PCR test je niet zal naaien en je bij deze wedstrijd aanwezig kunt zijn. Maar je weet het misschien: Ollongren testte ten tijde van Omtzigtgate maandags positief en de woensdag er na al weer negatief...
  • 16 Apr 2021 om 21:39
    • Quote van 16 Apr 2021 om 14:38
      Een goede vriend van me woont in Australië, waar ze het coronavirus mede dankzij een ultrastrenge lockdown eronder hebben gekregen. Inmiddels is het daar (na)zomer en lijkt alles weer normaal. Geen (snel)tests meer, geen mondkapjes meer in de supermarkten en mensen geven elkaar weer normaal een hand. Ik weet dat de huidige maatregelen allesbehalve fijn zijn en mentaal vind ik het enorm zwaar, maar er is nu eenmaal geen makkelijke uitweg. Deze testwedstrijden zijn een begin en niemand verplicht je er aan deel te nemen als je dat niet wilt.
    Dat weet ik. En ik denk zelfs te weten wie die goede vriend is ;-) Je ziet zelf hoe er gereageerd wordt als je er niet aan wilt deelnemen. Niet dat het mij ook naar iets kan schelen want ik heb een brede rug en don't give a f#*k maar toch. Als er vanuit de medische wetenschap een unanieme mening zou zijn over corona en vaccinaties dan zou er helemaal geen issue zijn. Net zoals dat niet het geval zou zijn geweest wanneer het RIVM en het kabinet (of in omgekeerde volgorde) louter logische en bewezen werkende maatregelen waren genomen. In beide gevallen is daar helaas geen sprake van. Omdat de belangen nogal groot zijn. Om het zacht uit te drukken.
  • 16 Apr 2021 om 21:31
    • Quote van 16 Apr 2021 om 14:07
      Nou, kom maar weer eens op met die bewijzen dan; hoe en hoeveel verdient Bill Gates aan vaccins?
      Daarnaast heeft Bill Gates in april 2015(!) al een TED Talk gegeven over de gevaren van een pandemie.

      Als het klinkt als wappie en er is geen te controleren feit in het verhaal te ontdekken, dan is het in de meeste gevallen ook een wappie.
    Winst voor Gates: 20:1. Ook dit kun je hem zelf zien en horen verklaren in een interview op het www. Google maar eens op Profit rate Bill Gates vaccins.
  • 16 Apr 2021 om 21:16
    • Quote van 16 Apr 2021 om 13:09
      Ik zou haast willen zeggen dat je een gekkie bent als je denkt dat er niets meer achter zit dan een toevallig virus. De reguliere media is zeer eenzijdig in hun berichtgeving, elk tegengeluid wordt bestempelt als een gevaar voor de volksgezondheid. Er zijn talloze hele slimme mensen (artsen, wetenschappers enz) die een heel andere conclusie trekken. Is het een complot? Geen idee, maar uitsluiten kan ik dat zeker niet. Het is bijvoorbeeld wel heel erg toevallig dat Bill Gates voor de uitbraak een oefenevenement organiseerde met het thema hoe om te gaan met een pandemie. En laat Bill Gates nou iemand zijn die heel veel geld verdiend aan vaccins. Als het ruikt naar brand, het ziet er uit als brand dan is het in de meeste gevallen ook brand..
    Google maar eens op Spars. Ook dat testevent is al afgerond. Ik meende dat ik het tegen kwam op de site van Johns Hopkins.
  • 16 Apr 2021 om 21:15
    • Quote van 16 Apr 2021 om 21:12
      Vooral ingewikkeld omdat men hier nogal wat moeite heeft met het acceoteren en respecteren van een andere mening. Discussies? Praat me er niet van. Er zijn maar weinig waarmee hier een fatsoenlijke discussie te voeren is.
    Een goede discussie hier op het forum is idd lastig. Achja, vroeger hadden wij altijd goede en inhoudelijke discussie op voetbalzone ;) maar goed wij liggen wel vaker op 1 lijn :)
  • 16 Apr 2021 om 21:12
    • Quote van 16 Apr 2021 om 12:58
      Omdat ik niet de precieze cijfers weet en het niet wil over laten komen als een feit. Maar feit is dat er meer kindermishandeling is. Maar het is slechts een voorbeeld. We doen nu allemaal alsof covid erger is dan alle andere. Net zoals in begin gesteld werd dat we met een hele strenge lockdown weer eerder terug kunnen naar het normale. Tjah hoe streng de lockdown ook geweest zou zijn vanaf bijvoorbeeld oktober tot nu. We waren er nog steeds niet vanaf geweest want covid verdwijnt niet het wordt een onderdeel van de samenleving, sterker nog dat is het al jaren alleen dan in andere varianten. We kunnen weer terug naar normaal als praktisch iedereen gevaccineerd is. In een land als Nederland met open grenzen hou je zo'n virus nooit buiten de deur.
      Maar goed dit soort discussies zijn heel ingewikkeld en je hebt zoveel verschillende factoren.
    Vooral ingewikkeld omdat men hier nogal wat moeite heeft met het acceoteren en respecteren van een andere mening. Discussies? Praat me er niet van. Er zijn maar weinig waarmee hier een fatsoenlijke discussie te voeren is.
  • 16 Apr 2021 om 21:09
    • Quote van 16 Apr 2021 om 12:37
      Tegen zoveel domheid kun je niet redeneren.....
    Dan zou het een kleine moeite voor je moeten zijn om het onderuit te halen, maar kom je met een oneliner.
    Hoe denk jij over het dragen van de mondkap, social distancing, gesloten winkels (selectief), horeca en de avondklok. En dat met deze langdurige maatregelen corona zich nog steeds manifesteerd met pieken en dalen? Of dat je gewoon ongetest een supermarkt in mag, maar je je vervolgens dient te laten testen als je de Buitenhof wilt bezoeken terwijl het besmettingscijfer buiten te verwaarlozen is? Ik zie met veel interesse uit naar je mening hierover!
  • 16 Apr 2021 om 20:56
    • Quote van 16 Apr 2021 om 19:41
      Die twijfel over de mindere verspreiding wil ik wel wegnemen.
      Lockdown: bijna iedereen blijft thuis, winkels gesloten houden, geen publiek bij sportevenementen en festivals.
      Gevolg: minder bewegingen, minder verplaatsingen, minder kans op het verspreiden van het virus.
      Zie ook: het normale griepvirus. Normaliter werd iedereen minstens 1 keer per jaar besmet door het griepvirus (ikzelf twee keer per jaar, mede door collega's en medetreinreizigers die met hun zieke lijf zich toch verplaatsten, omdat "ze zich weer iets beter voelden"). Nu het gros thuis moest blijven etc. (en ikzelf al vanaf maart 2020 thuis werk en nauwelijks naar kantoor ga), is het aantal griepgevallen het afgelopen jaar enorm gedaald. Ik heb nog geen eens een verkoudheidje gehad, terwijl ik voorheen wel met enige regelmaat met een snotneus en een zere keel te maken had.
      En ondanks deze maatregelen (en het zichtbare resultaat van minder griepbesmettingen) blijft het coronavirus moeilijk te bestrijden.

      Zo, even een stukje praktische wetenschap van de koude grond. Volgend wappies denk ik zelf niet na, omdat ik mij aan de maatregelen hou, maar bovenstaande heb ik dan toch maar mooi zelf bedacht.
      Ik poep op het toilet en niet in mijn broek, dus ik ga er gemakshalve maar van uit dat er weinig mankeert aan mijn hersenfuncties.

      En om dat zinloze complotdenken nu eens terzijde te schuiven: ik ben ingedeeld in groep 2. Mochten er kaarten beschikbaar zijn (en die zullen er zijn, omdat er meer kaarten te vergeven zijn dan dat er mensen in groep 1 zitten), dan ga ik graag naar Leeuwarden voor een test. De app heb ik al gedownload, dus is het alleen nog wachten op een negatief resultaat van de test, zodat ik dan eindelijk weer naar het stadion kan en mijn favoriete voetbalclub kan aanmoedigen.
    Ja mindere verspreidingen of niet. Het virus blijft en moeten we dus continu aangepast leven net zolang tot we het virus de baas zijn en wanneer is dat? Precies als iedereen gevaccineerd is.
    En dan kan je wel iedereen binnen houden om verdere verspreiding tegen te gaan. Maar dan moet je dus af gaan vragen wat zijn de gevolgen daarvan en weegt dat op tegen de andere gevolgen die bv bij een lockdown komen kijken.

    Net als nu met het stadion bezoeken. Je mag er heen en moet allemaal testen doen. Maar vervolgens nog steeds op 1,5m afstand en blabla. Want ja het virus is er nog steeds en dus moeten we ons leefpatroon aanpassen.

    Zo'n lockdown helpt dus niks aan het bestrijden van het virus alleen tegen de verspreiding. Het virus zelf blijft bestaan. En dus blijven alle maatregelen nog gewoon staan. Dus om terug te komen op waar ik in eerste instantie op reageerde.
    Namelijk de aanname die veel mensen maken dat het aan ons zelf ligt dat we nog steeds met aangepaste maatregelen leven is puur omdat de overheid het vaccineren op een amateuristisch manier heeft aangepakt. En zolang 80% van onze inwoners nog niet gevaccineerd is zullen we dit ook nog zo houden. Strenge lockdown of niet dat veranderd daar niks aan.
  • 16 Apr 2021 om 20:54
    • Quote van 16 Apr 2021 om 07:56
      Angstpsychose ? Zeker geen corona patiënt bij jou in de buurt. Ik ken er nu al een aantal en het is echt geen klein griepje. Maanden revalideren om te herstellen etc.
    Wie heeft het over een 'klein' griepje? Nog niet zo lang geleden was er net zo veel druk op de IC's door stevige griep. Griep pleegt in heel veel gevallen een aanslag op de luchtwegen. Geloof jij ook echt dat Influenza, waar al decennia lang vaccins voor gemaakt worden en wat er toch nooit onder gekregen is nu werkelijk verdwenen is? Dan zou ik maar snel mijn naam veranderen in Thomas. Mijn mening heeft niets met angstzaaien noch ontkennen te maken, maar cijfers liegen simpelweg niet. Sterftecijfer van corona is 'gewoon' vergelijkbaar met de griep.

    En op je vraag over coronagevallen in mijn omgeving: Ja, die zijn er. Een paar. Terwijl er ontzettend veel mensen getest moesten worden en 9 van de 10 keer de uitslag negatief was. Van één collega van iets ouder dan mijn leeftijd weet ik dat hij na een maand of 2 na een dag werken 's middags erg moe is. Anderen (jongere collega's) hebben minder last gehad en ook minder restproblemen.

    Voor mezelf kan ik zeggen dat ik gelukkig niet vaak ziek ben. Misschien eens in de 5 jaar eens een goede griep. En dat terwijl ik eerlijk gezegd niet altijd even gezond leef. In de zin van weinig slaap en niet altijd een 'uitgebalanceerd' eetpatroon. Toch heb ik meer dan een jaar deze vreselijke 'pandemie' overleefd. De enige pandemie waarvoor je je moet laten testen om te weten of je er slachtoffer van bent geworden.
  • 16 Apr 2021 om 20:29
    • Quote van 16 Apr 2021 om 18:54
      Krijg je met zo’n debiel antwoord.
    Vanaf juli mag je je voor eur 7,50 laten testen. Wen alvast maar aan een testsamenleving. Hoe meer we meedoen hoe moeilijker het wordt er vanaf te komen. Er wordt niet zomaar 1 miljard tegenaan gegooid en er volgt nu zelfs wetgeving. Gelukkig zijn er sectoren die het vertikken hieraan mee te doen. Verder vind ik het niet plezierig dat mijn reacties voor debiel worden uitgemaakt.
  • 16 Apr 2021 om 19:41
    • Quote van 16 Apr 2021 om 18:04
      Dat zeg ik toch ook? Een lockdown is handig bij het voorkomen van overvolle ziekenhuizen. Omdat er bij een lockdown idd minder verspreiding van het virus zou zijn. ( dat wordt gezegd, ik betwijfel dat overigens )

      Maar daarmee hebben we het niet nog steeds in eigen hand. Want wat ik bedoel is terug naar het normaal dus zonder regels, zonder mondkapjes zonder 1,5m afstand etc.
      En terug naar dat punt kan alleen maar door vaccineren. Als heel het land 2 maand lang elke maatregel precies zo zou uitvoeren hadden we nu steeds hetzelfde situatie gehad dat je eerst moet testen en blabla. Dan hadden we nu niet opeens met 20.000 man in het ALS kunnen zitten hoor.

      Maar goed, volgens jou is dat grotendeels dus onzin. Prima mag je vinden.

    Die twijfel over de mindere verspreiding wil ik wel wegnemen.
    Lockdown: bijna iedereen blijft thuis, winkels gesloten houden, geen publiek bij sportevenementen en festivals.
    Gevolg: minder bewegingen, minder verplaatsingen, minder kans op het verspreiden van het virus.
    Zie ook: het normale griepvirus. Normaliter werd iedereen minstens 1 keer per jaar besmet door het griepvirus (ikzelf twee keer per jaar, mede door collega's en medetreinreizigers die met hun zieke lijf zich toch verplaatsten, omdat "ze zich weer iets beter voelden"). Nu het gros thuis moest blijven etc. (en ikzelf al vanaf maart 2020 thuis werk en nauwelijks naar kantoor ga), is het aantal griepgevallen het afgelopen jaar enorm gedaald. Ik heb nog geen eens een verkoudheidje gehad, terwijl ik voorheen wel met enige regelmaat met een snotneus en een zere keel te maken had.
    En ondanks deze maatregelen (en het zichtbare resultaat van minder griepbesmettingen) blijft het coronavirus moeilijk te bestrijden.

    Zo, even een stukje praktische wetenschap van de koude grond. Volgend wappies denk ik zelf niet na, omdat ik mij aan de maatregelen hou, maar bovenstaande heb ik dan toch maar mooi zelf bedacht.
    Ik poep op het toilet en niet in mijn broek, dus ik ga er gemakshalve maar van uit dat er weinig mankeert aan mijn hersenfuncties.

    En om dat zinloze complotdenken nu eens terzijde te schuiven: ik ben ingedeeld in groep 2. Mochten er kaarten beschikbaar zijn (en die zullen er zijn, omdat er meer kaarten te vergeven zijn dan dat er mensen in groep 1 zitten), dan ga ik graag naar Leeuwarden voor een test. De app heb ik al gedownload, dus is het alleen nog wachten op een negatief resultaat van de test, zodat ik dan eindelijk weer naar het stadion kan en mijn favoriete voetbalclub kan aanmoedigen.
  • 16 Apr 2021 om 18:58
    • Quote van 16 Apr 2021 om 13:09
      Ik zou haast willen zeggen dat je een gekkie bent als je denkt dat er niets meer achter zit dan een toevallig virus. De reguliere media is zeer eenzijdig in hun berichtgeving, elk tegengeluid wordt bestempelt als een gevaar voor de volksgezondheid. Er zijn talloze hele slimme mensen (artsen, wetenschappers enz) die een heel andere conclusie trekken. Is het een complot? Geen idee, maar uitsluiten kan ik dat zeker niet. Het is bijvoorbeeld wel heel erg toevallig dat Bill Gates voor de uitbraak een oefenevenement organiseerde met het thema hoe om te gaan met een pandemie. En laat Bill Gates nou iemand zijn die heel veel geld verdiend aan vaccins. Als het ruikt naar brand, het ziet er uit als brand dan is het in de meeste gevallen ook brand..
    Je komt met deze reactie en die in het bericht over Roozemond voor mij inderdaad heel dicht bij het zijn van een gekkie.
  • 16 Apr 2021 om 18:56
    • Quote van 16 Apr 2021 om 15:37
      Welke discipline bedoel je dan?
    Zo, kom je ook eens onder die steen vandaan?
  • 16 Apr 2021 om 18:54
    • Quote van 16 Apr 2021 om 13:29
      Volwassen reactie.
    Krijg je met zo’n debiel antwoord.
  • 16 Apr 2021 om 18:04
    • Quote van 16 Apr 2021 om 16:57
      Sorry, maar dit is grotendeels onzin.
      Een lockdown is om de verspreiding tegen te gaan; minder zieke mensen en minder mensen in het ziekenhuis is daar weer een gevolg van.

      En we hebben het wel degelijk zelf in de hand! Als iedereen zich aan de regels zou houden, zou de verspreiding verminderen en daardoor het aantal zieken.
      Verspreiding verminderen werkt; zie Australië, zie Nieuw-Zeeland, zie Taiwan.
      Verdwijnt het virus dan? Absoluut niet, maar dat is ook niet het doel!
      Verspreiding tegen gaan en het virus(gevolgen) beheersbaar houden, dát is het doel.

      Dat 'het buitenland' het virus (weer) meebrengt naar Nederland hebben we ook grotendeels zelf in de hand. Door je aan de regels te houden hoeft dat geen (heel) groot probleem te zijn.

      Zolang er mensen zijn die schijt hebben aan alle regels en maatregelen zal het virus zich blijven verspreiden. Daarom is vaccineren uiteindelijk het enige wat gaat helpen; puur omdat een grote groep (al dan niet onbewust) tegenstribbelt.
    Dat zeg ik toch ook? Een lockdown is handig bij het voorkomen van overvolle ziekenhuizen. Omdat er bij een lockdown idd minder verspreiding van het virus zou zijn. ( dat wordt gezegd, ik betwijfel dat overigens )

    Maar daarmee hebben we het niet nog steeds in eigen hand. Want wat ik bedoel is terug naar het normaal dus zonder regels, zonder mondkapjes zonder 1,5m afstand etc.
    En terug naar dat punt kan alleen maar door vaccineren. Als heel het land 2 maand lang elke maatregel precies zo zou uitvoeren hadden we nu steeds hetzelfde situatie gehad dat je eerst moet testen en blabla. Dan hadden we nu niet opeens met 20.000 man in het ALS kunnen zitten hoor.

    Maar goed, volgens jou is dat grotendeels dus onzin. Prima mag je vinden.

  • 16 Apr 2021 om 16:57
    • Quote van 16 Apr 2021 om 15:59
      omdat een lockdown ons amper tot niks verder brengt. Zo'n lockdown is alleen handig bij het voorkomen van overvolle ziekenhuizen.
      Mede door de media en de politiek die continu erop hamert dat als we met ze allen ons heel goed aan de regels houden we weer terug kunnen naar het normale. Echter dat hebben wij de burgers niet zelf in de hand. We zijn afhankelijk van het tempo van vaccineren door de overheid.
      Ook al hadden we een maand lang in totale lockdown gezeten en bij wijze alle huizen dichtgetimmerd dan nog hadden we na die lockdown gewoon het virus weer terug gekregen hoor.
    Sorry, maar dit is grotendeels onzin.
    Een lockdown is om de verspreiding tegen te gaan; minder zieke mensen en minder mensen in het ziekenhuis is daar weer een gevolg van.

    En we hebben het wel degelijk zelf in de hand! Als iedereen zich aan de regels zou houden, zou de verspreiding verminderen en daardoor het aantal zieken.
    Verspreiding verminderen werkt; zie Australië, zie Nieuw-Zeeland, zie Taiwan.
    Verdwijnt het virus dan? Absoluut niet, maar dat is ook niet het doel!
    Verspreiding tegen gaan en het virus(gevolgen) beheersbaar houden, dát is het doel.

    Dat 'het buitenland' het virus (weer) meebrengt naar Nederland hebben we ook grotendeels zelf in de hand. Door je aan de regels te houden hoeft dat geen (heel) groot probleem te zijn.

    Zolang er mensen zijn die schijt hebben aan alle regels en maatregelen zal het virus zich blijven verspreiden. Daarom is vaccineren uiteindelijk het enige wat gaat helpen; puur omdat een grote groep (al dan niet onbewust) tegenstribbelt.
  • 16 Apr 2021 om 15:59
    • Quote van 16 Apr 2021 om 15:43
      Ik vrees overigens wel dat hier ook de pijn in ligt......achteraf is alles makkelijk beoordelen maar wij hebben nooit een hele zware lockdown gehad althansm niet zoals bv Australië en New-Zeeland wat hier ook lastiger is aangezien wij grenzen aan buurlanden en minder makkelijk kunnen afsluiten. Het zal nu voornamelijk pappen en nat houden worden omdat er inmiddels een jaar voorbij is en er steeds minder draagvlak is om de boel dicht te gooien......voor vele sectoren is dit financieel gezien ook niet meer mogelijk. Ik vrees dat wij nog wel een lange weg te gaan hebben met ups & downs
    omdat een lockdown ons amper tot niks verder brengt. Zo'n lockdown is alleen handig bij het voorkomen van overvolle ziekenhuizen.
    Mede door de media en de politiek die continu erop hamert dat als we met ze allen ons heel goed aan de regels houden we weer terug kunnen naar het normale. Echter dat hebben wij de burgers niet zelf in de hand. We zijn afhankelijk van het tempo van vaccineren door de overheid.
    Ook al hadden we een maand lang in totale lockdown gezeten en bij wijze alle huizen dichtgetimmerd dan nog hadden we na die lockdown gewoon het virus weer terug gekregen hoor.
  • 16 Apr 2021 om 15:43
    • Quote van 16 Apr 2021 om 14:38
      Een goede vriend van me woont in Australië, waar ze het coronavirus mede dankzij een ultrastrenge lockdown eronder hebben gekregen. Inmiddels is het daar (na)zomer en lijkt alles weer normaal. Geen (snel)tests meer, geen mondkapjes meer in de supermarkten en mensen geven elkaar weer normaal een hand. Ik weet dat de huidige maatregelen allesbehalve fijn zijn en mentaal vind ik het enorm zwaar, maar er is nu eenmaal geen makkelijke uitweg. Deze testwedstrijden zijn een begin en niemand verplicht je er aan deel te nemen als je dat niet wilt.
    Ik vrees overigens wel dat hier ook de pijn in ligt......achteraf is alles makkelijk beoordelen maar wij hebben nooit een hele zware lockdown gehad althansm niet zoals bv Australië en New-Zeeland wat hier ook lastiger is aangezien wij grenzen aan buurlanden en minder makkelijk kunnen afsluiten. Het zal nu voornamelijk pappen en nat houden worden omdat er inmiddels een jaar voorbij is en er steeds minder draagvlak is om de boel dicht te gooien......voor vele sectoren is dit financieel gezien ook niet meer mogelijk. Ik vrees dat wij nog wel een lange weg te gaan hebben met ups & downs
  • 16 Apr 2021 om 15:37
    • Quote van 16 Apr 2021 om 14:50
      Precies, en als we de(basis en aanvullende ) regels opvolgen komen we er echt weer vanaf. Maar gaat lang duren als die discipline er niet ( meer ) is....
    Welke discipline bedoel je dan?
  • 16 Apr 2021 om 15:36
    • Quote van 16 Apr 2021 om 14:38
      Een goede vriend van me woont in Australië, waar ze het coronavirus mede dankzij een ultrastrenge lockdown eronder hebben gekregen. Inmiddels is het daar (na)zomer en lijkt alles weer normaal. Geen (snel)tests meer, geen mondkapjes meer in de supermarkten en mensen geven elkaar weer normaal een hand. Ik weet dat de huidige maatregelen allesbehalve fijn zijn en mentaal vind ik het enorm zwaar, maar er is nu eenmaal geen makkelijke uitweg. Deze testwedstrijden zijn een begin en niemand verplicht je er aan deel te nemen als je dat niet wilt.
    Ook wel iets makkelijker op een eiland. Wil je het land in komen is het gewoon heel streng. Maar dat kan in Nederland met al die open grenzen niet. Hoe streng onze lockdown was geweest en hoe goed iedereen geluisterd had. Na een paar week was het virus zo weer terug gekomen ivm open grenzen
  • 16 Apr 2021 om 14:54
    • Quote van 16 Apr 2021 om 14:38
      Een goede vriend van me woont in Australië, waar ze het coronavirus mede dankzij een ultrastrenge lockdown eronder hebben gekregen. Inmiddels is het daar (na)zomer en lijkt alles weer normaal. Geen (snel)tests meer, geen mondkapjes meer in de supermarkten en mensen geven elkaar weer normaal een hand. Ik weet dat de huidige maatregelen allesbehalve fijn zijn en mentaal vind ik het enorm zwaar, maar er is nu eenmaal geen makkelijke uitweg. Deze testwedstrijden zijn een begin en niemand verplicht je er aan deel te nemen als je dat niet wilt.
    Zo is het. En iedereen die zich niet aan de regels houdt is uiteindelijk medeschuldig aan het langer duren van de pandemie, de doden en faillissementen enz enz.
  • 16 Apr 2021 om 14:50
    • Quote van 15 Apr 2021 om 18:48
      Ik zie het zo: dit is een eerste stap terug naar normaal. Eigenlijk kan er nog niks open, maar op deze manier is er toch wat mogelijk. Zodra iedereen in juli is gevaccineerd zullen we steeds meer richting normaal gaan. Niemand hoeft bang te zijn dat dit voor altijd is.
    Precies, en als we de(basis en aanvullende ) regels opvolgen komen we er echt weer vanaf. Maar gaat lang duren als die discipline er niet ( meer ) is....
  • 16 Apr 2021 om 14:38
    • Quote van 15 Apr 2021 om 19:44
      Er is al heeeeeel vaak gezegd dat het oude normaal niet terug zal keren. Wereldwijd. Zolang we zielloos meegaan in het nieuwe normaalverhaal is dit het dus. Iedereen moet getest als je ergens heen wilt. Zelfs kleine kinderen en sterker nog, baby's. Dit nieuwe normaal betekent dus einde oefening voor mij.

      Ik laat mij niet dwingen mee te doen in deze angstpsychose die ons aangepraat wordt. Je bent onschuldig tot schuld kan worden bewezen. Als ik gezond ben hoef ik niet getest te worden. En als ik me niet fit voel blijf ik thuis. Dat was zo, dat is zo en dat zal altijd zo blijven. Zonde dat clubs op deze manier de doodteek krijgen. Maar het klopt in het verhaal dat alles eerst kapot moet voordat je iets nieuws op kunt bouwen. Ze doen maar!
    Een goede vriend van me woont in Australië, waar ze het coronavirus mede dankzij een ultrastrenge lockdown eronder hebben gekregen. Inmiddels is het daar (na)zomer en lijkt alles weer normaal. Geen (snel)tests meer, geen mondkapjes meer in de supermarkten en mensen geven elkaar weer normaal een hand. Ik weet dat de huidige maatregelen allesbehalve fijn zijn en mentaal vind ik het enorm zwaar, maar er is nu eenmaal geen makkelijke uitweg. Deze testwedstrijden zijn een begin en niemand verplicht je er aan deel te nemen als je dat niet wilt.
  • 16 Apr 2021 om 14:07
    • Quote van 16 Apr 2021 om 13:09
      Ik zou haast willen zeggen dat je een gekkie bent als je denkt dat er niets meer achter zit dan een toevallig virus. De reguliere media is zeer eenzijdig in hun berichtgeving, elk tegengeluid wordt bestempelt als een gevaar voor de volksgezondheid. Er zijn talloze hele slimme mensen (artsen, wetenschappers enz) die een heel andere conclusie trekken. Is het een complot? Geen idee, maar uitsluiten kan ik dat zeker niet. Het is bijvoorbeeld wel heel erg toevallig dat Bill Gates voor de uitbraak een oefenevenement organiseerde met het thema hoe om te gaan met een pandemie. En laat Bill Gates nou iemand zijn die heel veel geld verdiend aan vaccins. Als het ruikt naar brand, het ziet er uit als brand dan is het in de meeste gevallen ook brand..
    Nou, kom maar weer eens op met die bewijzen dan; hoe en hoeveel verdient Bill Gates aan vaccins?
    Daarnaast heeft Bill Gates in april 2015(!) al een TED Talk gegeven over de gevaren van een pandemie.

    Als het klinkt als wappie en er is geen te controleren feit in het verhaal te ontdekken, dan is het in de meeste gevallen ook een wappie.
  • 16 Apr 2021 om 13:29
    • Quote van 16 Apr 2021 om 12:45
      Och och och...ethisch, inclusie.......lul niet zo dom man. Testje doen en naar binnen. Dat is wat..... vergelijk ons eens met andere landen en we hebben het enorm goed voorelkaar.
    Volwassen reactie.
  • 16 Apr 2021 om 13:09
    • Quote van 16 Apr 2021 om 12:30
      Er zit een hele hoop tussen het delen van het complot (gekkie dus) en een 'mak schaap' zijn. Er hebben genoeg mensen kritiek op het beleid die dat fatsoenlijk kunnen beargumenteren.
    Ik zou haast willen zeggen dat je een gekkie bent als je denkt dat er niets meer achter zit dan een toevallig virus. De reguliere media is zeer eenzijdig in hun berichtgeving, elk tegengeluid wordt bestempelt als een gevaar voor de volksgezondheid. Er zijn talloze hele slimme mensen (artsen, wetenschappers enz) die een heel andere conclusie trekken. Is het een complot? Geen idee, maar uitsluiten kan ik dat zeker niet. Het is bijvoorbeeld wel heel erg toevallig dat Bill Gates voor de uitbraak een oefenevenement organiseerde met het thema hoe om te gaan met een pandemie. En laat Bill Gates nou iemand zijn die heel veel geld verdiend aan vaccins. Als het ruikt naar brand, het ziet er uit als brand dan is het in de meeste gevallen ook brand..
  • 16 Apr 2021 om 12:58
    • Quote van 16 Apr 2021 om 12:00
      Eerst zeggen dat iemand ergens anders heen moet gaan als je niet met argumenten kan reageren en dan zelf met deze post aankomen is ook niet echt sterk heh, "ik gok dat" is niet echt een sterk argument :p

      Naar verwachting is er idd meer kindermishandeling; 40.000 tegenover 15.000
      Echter zijn er ook kinderen die nu minder (fysiek) gepest worden op school en opbloeien.
      Kinderen met een handicap hebben het dan wel weer zwaar(der).
      Sowieso zou er voor die groepen betere omstandigheden gecreëerd moeten worden, maar dat is een andere discussie.

      Dat heel veel mensen aangekomen zijn, kun je nauwelijks een argument noemen. Dat heeft iedereen zelf voor het overgrote deel zelf in de hand. Je verliest niet opeens de vrije keuze om gezond (en niet te veel) te eten en te bewegen.

      Hoeveel mensen door corona in de armoede belanden is niet te voorspellen (ik heb overigens zo snel geen cijfers kunnen vinden), net als de lange termijn gevolgen daarvan. En hoe snel kan dat weer omdraaien als de economie over een half jaartje (give or take) weer begint te draaien?
      Om te stellen dat deze groep in de steek gelaten word vind ik ook wat ver gaan; er zijn nog altijd voorzieningen in dit land.
      Sowieso is fluctueert het; tijdens de kredietcrisis (2013) steeg het aantal armoede gevallen en daarna daalde het weer.

      https://www.universiteitleiden.nl/nieuws/2021/01/tijdens-lockdown-meer-slachtoffers-van-kindermishandeling
      https://nos.nl/artikel/2358940-de-armoede-in-nederland-daalde-licht-voor-de-coronacrisis.html
    Omdat ik niet de precieze cijfers weet en het niet wil over laten komen als een feit. Maar feit is dat er meer kindermishandeling is. Maar het is slechts een voorbeeld. We doen nu allemaal alsof covid erger is dan alle andere. Net zoals in begin gesteld werd dat we met een hele strenge lockdown weer eerder terug kunnen naar het normale. Tjah hoe streng de lockdown ook geweest zou zijn vanaf bijvoorbeeld oktober tot nu. We waren er nog steeds niet vanaf geweest want covid verdwijnt niet het wordt een onderdeel van de samenleving, sterker nog dat is het al jaren alleen dan in andere varianten. We kunnen weer terug naar normaal als praktisch iedereen gevaccineerd is. In een land als Nederland met open grenzen hou je zo'n virus nooit buiten de deur.
    Maar goed dit soort discussies zijn heel ingewikkeld en je hebt zoveel verschillende factoren.
  • 16 Apr 2021 om 12:45
    • Quote van 15 Apr 2021 om 15:53
      Ik bedank hiervoor en zal mijn inmiddels verlengde seizoenkaarten ook niet gebruiken mocht dit doorgezet worden. Zowel medisch als ethisch zeer twijfelachtig dit en vraag me af of Heerenveen hieraan mee moet willen doen. Exclusie ipv inclusie en compleet onzinnig in de buitenlucht, waar het aan het begin van het seizoen zonder ook prima en veilig verliep. Niet mijn beleving van vrijheid.
    Och och och...ethisch, inclusie.......lul niet zo dom man. Testje doen en naar binnen. Dat is wat..... vergelijk ons eens met andere landen en we hebben het enorm goed voorelkaar.
  • 16 Apr 2021 om 12:37
    • Quote van 15 Apr 2021 om 19:44
      Er is al heeeeeel vaak gezegd dat het oude normaal niet terug zal keren. Wereldwijd. Zolang we zielloos meegaan in het nieuwe normaalverhaal is dit het dus. Iedereen moet getest als je ergens heen wilt. Zelfs kleine kinderen en sterker nog, baby's. Dit nieuwe normaal betekent dus einde oefening voor mij.

      Ik laat mij niet dwingen mee te doen in deze angstpsychose die ons aangepraat wordt. Je bent onschuldig tot schuld kan worden bewezen. Als ik gezond ben hoef ik niet getest te worden. En als ik me niet fit voel blijf ik thuis. Dat was zo, dat is zo en dat zal altijd zo blijven. Zonde dat clubs op deze manier de doodteek krijgen. Maar het klopt in het verhaal dat alles eerst kapot moet voordat je iets nieuws op kunt bouwen. Ze doen maar!
    Tegen zoveel domheid kun je niet redeneren.....
  • 16 Apr 2021 om 12:30
    • Quote van 16 Apr 2021 om 09:59
      Heel goed verwoord!
    Er zit een hele hoop tussen het delen van het complot (gekkie dus) en een 'mak schaap' zijn. Er hebben genoeg mensen kritiek op het beleid die dat fatsoenlijk kunnen beargumenteren.
  • 16 Apr 2021 om 12:00
    • Quote van 16 Apr 2021 om 10:18
      Er wordt ook niet ontkent dat het ernstig is. Maar er zijn zoveel meer vreselijke ziekte. We moeten gewoon accepteren dat dit er is. De maatschappij moet gezonder leven dan doet zo'n covid ook niet zoveel op de maatschappij. En voor de rest we kunnen niet iedereen altijd veilig houden. Weet je hoeveel kinderen er nu mishandeld zijn thuis omdat er een lockdown is? Ik gok dat het aantal kinderen die mishandeld zijn hoger is dan het aantal doden door corona. En zo heb je nog heel veel meer. Heel veel mensen zijn aangekomen tijdens deze pandemie, terwijl het juist gevaarlijk is als je overgewicht hebt en corona krijgt.
      En zo zijn er nog zoveel meer redenen. Zoals armoede, hoeveel mensen belanden door deze pandemie in de armoede? Wat generaties lang door kan gaan. Al die mensen laten we nu allemaal in de steek want we moeten de samenleving beschermen voor covid. Maar ondertussen duwen we een andere groep van de samenleving de afgrond in..

      Dus ja covid is erg en ja mensen kunnen er vreselijke klachten aan over houden. Maar dat geldt ook met de maatregelen die we aan de hele maatschappij opleggen.
      Bovendien ik ken ook genoeg mensen die covid hebben gehad en helemaal nergens last van hebben gehad. Ze moesten zich laten testen omdat er iemand in hun omgeving besmet was. Waarop zij zich lieten testen, een kleine 2 week in totaal thuis zijn gebleven maar ondertussen nergens last van hadden. Mijn ouders die in de 70 zijn hebben het ook gehad en wat denk je? Nergens last van..
      Het verschilt per situatie. En ja je kan er maanden van revalideren. Maar gezinnen die in armoede komen door de maatregelen kunnen soms jaren in de shit zitten.
    Eerst zeggen dat iemand ergens anders heen moet gaan als je niet met argumenten kan reageren en dan zelf met deze post aankomen is ook niet echt sterk heh, "ik gok dat" is niet echt een sterk argument :p

    Naar verwachting is er idd meer kindermishandeling; 40.000 tegenover 15.000
    Echter zijn er ook kinderen die nu minder (fysiek) gepest worden op school en opbloeien.
    Kinderen met een handicap hebben het dan wel weer zwaar(der).
    Sowieso zou er voor die groepen betere omstandigheden gecreëerd moeten worden, maar dat is een andere discussie.

    Dat heel veel mensen aangekomen zijn, kun je nauwelijks een argument noemen. Dat heeft iedereen zelf voor het overgrote deel zelf in de hand. Je verliest niet opeens de vrije keuze om gezond (en niet te veel) te eten en te bewegen.

    Hoeveel mensen door corona in de armoede belanden is niet te voorspellen (ik heb overigens zo snel geen cijfers kunnen vinden), net als de lange termijn gevolgen daarvan. En hoe snel kan dat weer omdraaien als de economie over een half jaartje (give or take) weer begint te draaien?
    Om te stellen dat deze groep in de steek gelaten word vind ik ook wat ver gaan; er zijn nog altijd voorzieningen in dit land.
    Sowieso is fluctueert het; tijdens de kredietcrisis (2013) steeg het aantal armoede gevallen en daarna daalde het weer.

    https://www.universiteitleiden.nl/nieuws/2021/01/tijdens-lockdown-meer-slachtoffers-van-kindermishandeling
    https://nos.nl/artikel/2358940-de-armoede-in-nederland-daalde-licht-voor-de-coronacrisis.html
  • 16 Apr 2021 om 10:27
    Het probleem is dat mensen die flink ziek worden langdurig zorg nodig hebben. Zware Covid patienten liggen zo anderhalve maand in een ziekenhuis. Dat zie je bij mishandeling, kanker, overgewicht, hartfalen enz niet. Met de meeste terminale klachten kun je meestal thuis op je einde wachten, bij Covid werkt dat anders. Die liggen lang in een IC voor ze weg zijn, naar huis of het graf/crematorium. Tenzij we daar andere oplossingen voor verzinnen maar die animo lijkt (gelukkig) klein.
  • 16 Apr 2021 om 10:18
    • Quote van 16 Apr 2021 om 07:56
      Angstpsychose ? Zeker geen corona patiënt bij jou in de buurt. Ik ken er nu al een aantal en het is echt geen klein griepje. Maanden revalideren om te herstellen etc.
    Er wordt ook niet ontkent dat het ernstig is. Maar er zijn zoveel meer vreselijke ziekte. We moeten gewoon accepteren dat dit er is. De maatschappij moet gezonder leven dan doet zo'n covid ook niet zoveel op de maatschappij. En voor de rest we kunnen niet iedereen altijd veilig houden. Weet je hoeveel kinderen er nu mishandeld zijn thuis omdat er een lockdown is? Ik gok dat het aantal kinderen die mishandeld zijn hoger is dan het aantal doden door corona. En zo heb je nog heel veel meer. Heel veel mensen zijn aangekomen tijdens deze pandemie, terwijl het juist gevaarlijk is als je overgewicht hebt en corona krijgt.
    En zo zijn er nog zoveel meer redenen. Zoals armoede, hoeveel mensen belanden door deze pandemie in de armoede? Wat generaties lang door kan gaan. Al die mensen laten we nu allemaal in de steek want we moeten de samenleving beschermen voor covid. Maar ondertussen duwen we een andere groep van de samenleving de afgrond in..

    Dus ja covid is erg en ja mensen kunnen er vreselijke klachten aan over houden. Maar dat geldt ook met de maatregelen die we aan de hele maatschappij opleggen.
    Bovendien ik ken ook genoeg mensen die covid hebben gehad en helemaal nergens last van hebben gehad. Ze moesten zich laten testen omdat er iemand in hun omgeving besmet was. Waarop zij zich lieten testen, een kleine 2 week in totaal thuis zijn gebleven maar ondertussen nergens last van hadden. Mijn ouders die in de 70 zijn hebben het ook gehad en wat denk je? Nergens last van..
    Het verschilt per situatie. En ja je kan er maanden van revalideren. Maar gezinnen die in armoede komen door de maatregelen kunnen soms jaren in de shit zitten.
  • 16 Apr 2021 om 10:08
    • Quote van 16 Apr 2021 om 07:16
      Wat een dom praat joh. Ga aub ergens anders onrust zaaien en niet hier.
    Wat een domme reactie zonder argumenten. Ga aub ergens anders heen als je niet met argumenten kan reageren.
  • 16 Apr 2021 om 09:59
    • Quote van 15 Apr 2021 om 21:52
      Is tegenwoordig normaal. Je bent een mak schaap of complot gekkie. Tussenweg is er niet(meer).
    Heel goed verwoord!
  • 16 Apr 2021 om 09:58
    Kijk naar Brazilië, de kop in het zand steken. Die Bolsonare laat zijn eigen volk creperen, er is daar nu een humanitaire ramp bezig. Wees blij dat je in een land woont waar zulke dingen niet gebeuren. Ik ben het niet met alle maatregelen eens want de ene ondernemer kan zijn gang maar gaan terwijl de ander moet toekijken en dit is ook schrijnend om te zien.
  • 16 Apr 2021 om 09:34
    Ik zal blij zijn als we die pandemie onder controle hebben maar verlang er ook naar dat die dwazen weer onder hun stenen kruipen, en we weer gewoon gaan doen Wat hebben we al met al een rare vogels in ons land.
  • 16 Apr 2021 om 07:56
    Angstpsychose ? Zeker geen corona patiënt bij jou in de buurt. Ik ken er nu al een aantal en het is echt geen klein griepje. Maanden revalideren om te herstellen etc.
  • 16 Apr 2021 om 07:16
    • Quote van 15 Apr 2021 om 19:44
      Er is al heeeeeel vaak gezegd dat het oude normaal niet terug zal keren. Wereldwijd. Zolang we zielloos meegaan in het nieuwe normaalverhaal is dit het dus. Iedereen moet getest als je ergens heen wilt. Zelfs kleine kinderen en sterker nog, baby's. Dit nieuwe normaal betekent dus einde oefening voor mij.

      Ik laat mij niet dwingen mee te doen in deze angstpsychose die ons aangepraat wordt. Je bent onschuldig tot schuld kan worden bewezen. Als ik gezond ben hoef ik niet getest te worden. En als ik me niet fit voel blijf ik thuis. Dat was zo, dat is zo en dat zal altijd zo blijven. Zonde dat clubs op deze manier de doodteek krijgen. Maar het klopt in het verhaal dat alles eerst kapot moet voordat je iets nieuws op kunt bouwen. Ze doen maar!
    Wat een dom praat joh. Ga aub ergens anders onrust zaaien en niet hier.
  • 16 Apr 2021 om 04:52
    • Quote van 15 Apr 2021 om 19:57
      Mackan, onrustzaaier. Dit is gewoon echt absoluut niet waar. Maar goed, laten we afspreken over een jaar weer te praten.
    Prima. Je kunf het gewoon allemaal controleren hoor! Veel wat er over de situatie nu is voorzien en uitgesproken is uitgekomen. Het mooie aan het feit dat de zogenaamde wereldleiders er totaal niet geheimzinnig over doen.
  • 16 Apr 2021 om 01:40
    • Quote van 15 Apr 2021 om 17:43
      Het is wel jammer dat je met apps en dergelijke moet werken. Mijn ouders zijn nog van de generatie zonder mobiel en internet. Dit is voor hun niet te doen om zo een wedstrijd te kunnen bijwonen. Dat is wel erg spijtig voor trouwe fans die in dezelfde situatie zitten. Niet dat ik het de club verwijt, maar mocht dit in het nieuwe seizoen nog zo zijn dan raak je ook dit soort supporters kwijt. Hopelijk kan daar iets voor gevonden worden in de vorm van een vacinatiebewijs.
    Ik hoop ook dat daarop ingespeeld wordt. Dat verwacht ik eigenlijk wel als we in augustus er hopelijk weer heen mogen. Ik denk ook dat het nu de club niet te verwijten is, aangezien zij niet over de protocollen en die app gaan waarschijnlijk.
  • 15 Apr 2021 om 22:35
    • Quote van 15 Apr 2021 om 15:29
      Waarom moet ik hiervoor een app gebruiken?
      Najah ik hou niet zo van die data delen via apps dus ik sta mijn kans wel af aan andere mensen die dat niet zo erg vinden. Hoop niet dat het zo in de toekomst standaard gaat.
    Kun je beter deze app ook niet gebruiken. Veiligheid is niet al te best
  • 15 Apr 2021 om 22:34
    Prima ieder zijn mening. Ik ben als supporter blij dat ik weer onze club mag supporten zaterdag! Door weg te blijven help je de club niet en zal het oude normaal niet snel terugkeren. Testen doe ik al maanden regelmatig door mijn werk, totaal geen probleem mee. Op naar een vol ALS, come on you boys!
  • 15 Apr 2021 om 22:30
    • Quote van 15 Apr 2021 om 21:42
      Mensen die vragen stellen en sceptisch zijn wegzetten als een complot gekkie... Respecteer alstublieft ieder zijn mening.
    Als je niet als complot gekkie weggezet wilt worden, moet je geen complottheorieën delen en toekomstbeelden, die je onmogelijk kunt voorspellen, als waarheden verkondigen.

    Je kunt ook sceptisch zijn zonder verzinsels.
  • 15 Apr 2021 om 21:52
    • Quote van 15 Apr 2021 om 21:42
      Mensen die vragen stellen en sceptisch zijn wegzetten als een complot gekkie... Respecteer alstublieft ieder zijn mening.
    Is tegenwoordig normaal. Je bent een mak schaap of complot gekkie. Tussenweg is er niet(meer).
  • 15 Apr 2021 om 21:42
    • Quote van 15 Apr 2021 om 21:28
      Mantsies, hou nou op met jullie complot praat. Hou dat lekker voor de Qanon fora. Niemand verplicht je om hier aan mee te doen. Dit is puur voor de mensen die nu al wat willen gaan doen IPV te wachten tot na de lockdown. Ik hoop in ronde 3 iig nog een kaartje te bemachtigen.
    Mensen die vragen stellen en sceptisch zijn wegzetten als een complot gekkie... Respecteer alstublieft ieder zijn mening.
  • 15 Apr 2021 om 21:28
    • Quote van 15 Apr 2021 om 21:20
      Mackan heeft gelijk. Volg het debat en hoor een voormalige basisschoolleraar op VWS live de grootst mogelijke onzin verkondigen. De tweedeling is ontstaan, we zullen het niet snel eens worden maar ik pas ook en hoop velen met mij om te voorkomen dat we zo’n samenleving normaal gaan vinden.
    Mantsies, hou nou op met jullie complot praat. Hou dat lekker voor de Qanon fora. Niemand verplicht je om hier aan mee te doen. Dit is puur voor de mensen die nu al wat willen gaan doen IPV te wachten tot na de lockdown. Ik hoop in ronde 3 iig nog een kaartje te bemachtigen.
  • 15 Apr 2021 om 21:20
    • Quote van 15 Apr 2021 om 19:57
      Mackan, onrustzaaier. Dit is gewoon echt absoluut niet waar. Maar goed, laten we afspreken over een jaar weer te praten.
    Mackan heeft gelijk. Volg het debat en hoor een voormalige basisschoolleraar op VWS live de grootst mogelijke onzin verkondigen. De tweedeling is ontstaan, we zullen het niet snel eens worden maar ik pas ook en hoop velen met mij om te voorkomen dat we zo’n samenleving normaal gaan vinden.
  • 15 Apr 2021 om 20:58
    • Quote van 15 Apr 2021 om 18:58
      Groep 2, maar bedank, laat me niet testen. Schrijf me wel in, geef dan 7 kaarten weg wie wel wil testen in mijn omgeving :-)
    Schrijf je maar niet in. Zo werkt het helaas niet en gun dan anderen de mogelijkheid om te gaan. Ik ga zelf wel als ik de mogelijkheid krijg maar ik kan me goed voorstellen dat vele dit niet willen ivm het testen en het hele gedoe er om heen.
  • 15 Apr 2021 om 20:37
    • Quote van 15 Apr 2021 om 16:01
      #Ikdoenietmeermee #Friedepiepel
    Pffffff
  • 15 Apr 2021 om 19:57
    • Quote van 15 Apr 2021 om 19:44
      Er is al heeeeeel vaak gezegd dat het oude normaal niet terug zal keren. Wereldwijd. Zolang we zielloos meegaan in het nieuwe normaalverhaal is dit het dus. Iedereen moet getest als je ergens heen wilt. Zelfs kleine kinderen en sterker nog, baby's. Dit nieuwe normaal betekent dus einde oefening voor mij.

      Ik laat mij niet dwingen mee te doen in deze angstpsychose die ons aangepraat wordt. Je bent onschuldig tot schuld kan worden bewezen. Als ik gezond ben hoef ik niet getest te worden. En als ik me niet fit voel blijf ik thuis. Dat was zo, dat is zo en dat zal altijd zo blijven. Zonde dat clubs op deze manier de doodteek krijgen. Maar het klopt in het verhaal dat alles eerst kapot moet voordat je iets nieuws op kunt bouwen. Ze doen maar!
    Mackan, onrustzaaier. Dit is gewoon echt absoluut niet waar. Maar goed, laten we afspreken over een jaar weer te praten.
  • 15 Apr 2021 om 19:51
    • Quote van 15 Apr 2021 om 19:12
      Zo werkt het helaas niet. Kaarten staan op naam.
    Ja en , bij negatieve test en legitimatie geen probleem.
  • 15 Apr 2021 om 19:44
    Er is al heeeeeel vaak gezegd dat het oude normaal niet terug zal keren. Wereldwijd. Zolang we zielloos meegaan in het nieuwe normaalverhaal is dit het dus. Iedereen moet getest als je ergens heen wilt. Zelfs kleine kinderen en sterker nog, baby's. Dit nieuwe normaal betekent dus einde oefening voor mij.

    Ik laat mij niet dwingen mee te doen in deze angstpsychose die ons aangepraat wordt. Je bent onschuldig tot schuld kan worden bewezen. Als ik gezond ben hoef ik niet getest te worden. En als ik me niet fit voel blijf ik thuis. Dat was zo, dat is zo en dat zal altijd zo blijven. Zonde dat clubs op deze manier de doodteek krijgen. Maar het klopt in het verhaal dat alles eerst kapot moet voordat je iets nieuws op kunt bouwen. Ze doen maar!
  • 15 Apr 2021 om 19:12
    • Quote van 15 Apr 2021 om 18:58
      Groep 2, maar bedank, laat me niet testen. Schrijf me wel in, geef dan 7 kaarten weg wie wel wil testen in mijn omgeving :-)
    Zo werkt het helaas niet. Kaarten staan op naam.
  • 15 Apr 2021 om 18:58
    Groep 2, maar bedank, laat me niet testen. Schrijf me wel in, geef dan 7 kaarten weg wie wel wil testen in mijn omgeving :-)
  • 15 Apr 2021 om 18:48
    • Quote van 15 Apr 2021 om 15:53
      Ik bedank hiervoor en zal mijn inmiddels verlengde seizoenkaarten ook niet gebruiken mocht dit doorgezet worden. Zowel medisch als ethisch zeer twijfelachtig dit en vraag me af of Heerenveen hieraan mee moet willen doen. Exclusie ipv inclusie en compleet onzinnig in de buitenlucht, waar het aan het begin van het seizoen zonder ook prima en veilig verliep. Niet mijn beleving van vrijheid.
    Ik zie het zo: dit is een eerste stap terug naar normaal. Eigenlijk kan er nog niks open, maar op deze manier is er toch wat mogelijk. Zodra iedereen in juli is gevaccineerd zullen we steeds meer richting normaal gaan. Niemand hoeft bang te zijn dat dit voor altijd is.
  • 15 Apr 2021 om 17:43
    Het is wel jammer dat je met apps en dergelijke moet werken. Mijn ouders zijn nog van de generatie zonder mobiel en internet. Dit is voor hun niet te doen om zo een wedstrijd te kunnen bijwonen. Dat is wel erg spijtig voor trouwe fans die in dezelfde situatie zitten. Niet dat ik het de club verwijt, maar mocht dit in het nieuwe seizoen nog zo zijn dan raak je ook dit soort supporters kwijt. Hopelijk kan daar iets voor gevonden worden in de vorm van een vacinatiebewijs.
  • 15 Apr 2021 om 17:12
    • Quote van 15 Apr 2021 om 16:49
      Je mag het toch kolderiek vinden dat je eerst naar een testlocatie moet bewegen en daarna op een andere dag naar het stadion. Terwijl ze aangeven dat er zo weinig mogelijk verplaatsing plaats moet vinden. Dat als je negatief getest bent je nog maar 1/10de van het stadion mag vullen? Als iedereen negatief getest is kan je toch evengoed het stadion vol gooien? Of vertrouwen ze de tests niet meer?? Wie begrijpt het nog wel??
    De test is een momentopname, zoals hieronder ook al een keer gemeld werd.
  • 15 Apr 2021 om 17:11
    • Quote van 15 Apr 2021 om 15:53
      Ik bedank hiervoor en zal mijn inmiddels verlengde seizoenkaarten ook niet gebruiken mocht dit doorgezet worden. Zowel medisch als ethisch zeer twijfelachtig dit en vraag me af of Heerenveen hieraan mee moet willen doen. Exclusie ipv inclusie en compleet onzinnig in de buitenlucht, waar het aan het begin van het seizoen zonder ook prima en veilig verliep. Niet mijn beleving van vrijheid.
    Het is niemands beleving van vrijheid.
  • 15 Apr 2021 om 17:01
    • Quote van 15 Apr 2021 om 16:49
      Je mag het toch kolderiek vinden dat je eerst naar een testlocatie moet bewegen en daarna op een andere dag naar het stadion. Terwijl ze aangeven dat er zo weinig mogelijk verplaatsing plaats moet vinden. Dat als je negatief getest bent je nog maar 1/10de van het stadion mag vullen? Als iedereen negatief getest is kan je toch evengoed het stadion vol gooien? Of vertrouwen ze de tests niet meer?? Wie begrijpt het nog wel??
    Je mag het kolderiek vinden.

    Testen doe je altijd met een beheersbaar aantal. En je bent ook afhankelijk van wat de (snel)test-locaties kunnen verwerken in het beschikbare tijdbestek.
    Anderhalve meter regel is nog altijd van kracht dus dat bepaald de maximale hoeveel mensen, net als aan het begin van het seizoen.
    Zo complex is het allemaal niet, tenzij je het zelf nodeloos complex wilt maken.
  • 15 Apr 2021 om 16:49
    • Quote van 15 Apr 2021 om 16:35
      Zowel de algehele situatie als de wet- en regelgeving is nu compleet anders dan destijds.
      We zitten nu nog rond gemiddeld 7000 nieuwe besmettingen per dag, aan het begin van het seizoen liep het op tot rond de 2000.

      Dit zijn testen om te kijken wat mogelijk is en hoe dat verloopt; geen vrijbrief om huidige wet- en regelgeving te negeren.

      Overigens vind ik het bijzonder dat je dit medisch twijfelachtig vindt maar de situatie aan het begin van seizoen niet :)
      Zou je dat toe willen lichten?
      Het ethische aspect mag er ook wel bij.
    Je mag het toch kolderiek vinden dat je eerst naar een testlocatie moet bewegen en daarna op een andere dag naar het stadion. Terwijl ze aangeven dat er zo weinig mogelijk verplaatsing plaats moet vinden. Dat als je negatief getest bent je nog maar 1/10de van het stadion mag vullen? Als iedereen negatief getest is kan je toch evengoed het stadion vol gooien? Of vertrouwen ze de tests niet meer?? Wie begrijpt het nog wel??
  • 15 Apr 2021 om 16:35
    • Quote van 15 Apr 2021 om 15:53
      Ik bedank hiervoor en zal mijn inmiddels verlengde seizoenkaarten ook niet gebruiken mocht dit doorgezet worden. Zowel medisch als ethisch zeer twijfelachtig dit en vraag me af of Heerenveen hieraan mee moet willen doen. Exclusie ipv inclusie en compleet onzinnig in de buitenlucht, waar het aan het begin van het seizoen zonder ook prima en veilig verliep. Niet mijn beleving van vrijheid.
    Zowel de algehele situatie als de wet- en regelgeving is nu compleet anders dan destijds.
    We zitten nu nog rond gemiddeld 7000 nieuwe besmettingen per dag, aan het begin van het seizoen liep het op tot rond de 2000.

    Dit zijn testen om te kijken wat mogelijk is en hoe dat verloopt; geen vrijbrief om huidige wet- en regelgeving te negeren.

    Overigens vind ik het bijzonder dat je dit medisch twijfelachtig vindt maar de situatie aan het begin van seizoen niet :)
    Zou je dat toe willen lichten?
    Het ethische aspect mag er ook wel bij.
  • 15 Apr 2021 om 16:21
    • Quote van 15 Apr 2021 om 15:53
      Ik bedank hiervoor en zal mijn inmiddels verlengde seizoenkaarten ook niet gebruiken mocht dit doorgezet worden. Zowel medisch als ethisch zeer twijfelachtig dit en vraag me af of Heerenveen hieraan mee moet willen doen. Exclusie ipv inclusie en compleet onzinnig in de buitenlucht, waar het aan het begin van het seizoen zonder ook prima en veilig verliep. Niet mijn beleving van vrijheid.
    Dan niet..
  • 15 Apr 2021 om 16:01
    #Ikdoenietmeermee #Friedepiepel
  • 15 Apr 2021 om 15:53
    Ik bedank hiervoor en zal mijn inmiddels verlengde seizoenkaarten ook niet gebruiken mocht dit doorgezet worden. Zowel medisch als ethisch zeer twijfelachtig dit en vraag me af of Heerenveen hieraan mee moet willen doen. Exclusie ipv inclusie en compleet onzinnig in de buitenlucht, waar het aan het begin van het seizoen zonder ook prima en veilig verliep. Niet mijn beleving van vrijheid.
  • 15 Apr 2021 om 15:29
    Waarom moet ik hiervoor een app gebruiken?
    Najah ik hou niet zo van die data delen via apps dus ik sta mijn kans wel af aan andere mensen die dat niet zo erg vinden. Hoop niet dat het zo in de toekomst standaard gaat.
  • 15 Apr 2021 om 15:28
    Groep 3... kleine kans denk ik.
  • 15 Apr 2021 om 15:26
    Den test is een momemtopname, geen garantie dat je daarna niet alsnog besmet bent of blijkt. Binnen alle beperkingen is dat een kans die inerdaad extra inspanning vraagt. We zullen nog maamden met mondkapjes ennafstamd houden te maken hebben, ook al omdat veel mensen niet gevaccineerd zijn of willen worden. Die groep moet echt nog een heel stuk kleiner zijn voor alle maatregelen vervallen.
  • 15 Apr 2021 om 15:17
    Lekker dan, waarom een test afleggen en vervolgens toch nog een mondkapje moeten dragen en op anderhalve meter zitten. Nou is dat geen probleem maar het is allemaal zo dubbel. Wij moeten een dag van te voren vanuit het hoge noorden naar Leeuwarden om een test af te leggen, ja je hebt er graag voor over maar het gaat eigenlijk nergens over. Er is ruimte genoeg in het stadion om genoeg afstand te houden. Als dit maar niet de standaard wordt volgend seizoen.