''Cambuur - SC Heerenveen is net zo spectaculair als El Clásico''

22
''Cambuur - SC Heerenveen is net zo spectaculair als El Clásico''

SC Cambuur kan zich komend weekend al verzekeren van promotie naar de Eredivisie. De club uit Leeuwarden is hard op weg naar de titel in de Keuken Kampioen Divisie en keert daardoor terug op het hoogste niveau.

Willem Visser, die al sinds de oprichting in 1964 een seizoenkaart heeft, kijkt met name uit naar de derby's tegen SC Heerenveen. De beladen kraker tussen beide clubs van januari 2014 staat nog in zijn geheugen gegrift. "Marco van Basten was toen de trainer daar. Die man wist niet wat hij meemaakte", zegt Visser in gesprek met De Telegraaf.

"Wij wonnen hier thuis met 3-1 en het stadion ontplofte bijna. Geweldig", vervolgt Visser. "Cambuur - Heerenveen is net zo spectaculair als El Clásico (wedstrijden tussen FC Barcelona en Real Madrid, red.). Voor de hele provincie is het fantastisch dat die wedstrijd er straks weer komt. Zoek die oude beelden maar eens op. Dat geeft een kick, hoor."

"Hopelijk treffen we ze straks eerst thuis, liefst in een propvol stadion. Dan kan het spoken hier, dat wil je niet weten", besluit Visser met een grote glimlach.

22 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Apr 2021 om 18:32
    Marco bestempelde het als een doodnormale wedstrijd.
  • 15 Apr 2021 om 16:52
    Leuk toch zo’n derby!
  • 15 Apr 2021 om 16:50
    • Quote van 15 Apr 2021 om 16:38
      Trollen vragen altijd om een reactie. Daarom zijn het trollen. O shit nu doe ik het weer!
    Wat versta jij dan onder een troll leg maar eens uit
  • 15 Apr 2021 om 16:38
    • Quote van 15 Apr 2021 om 15:27
      Moet jij weten ik heb er niet om gevraagd
    Trollen vragen altijd om een reactie. Daarom zijn het trollen. O shit nu doe ik het weer!
  • 15 Apr 2021 om 15:27
    • Quote van 15 Apr 2021 om 14:45
      De koning van de flauwekul (trol) classificeert de beleving van een echte supporter als flauwekul. En ik reageer nog ook.... dom dom dom....
    Moet jij weten ik heb er niet om gevraagd
  • 15 Apr 2021 om 14:45
    • Quote van 15 Apr 2021 om 10:39
      Flauwekul waarom deze wedstrijd dat allemaal moet hebben volgens mij zijn er dan nog 33 te gaan
    De koning van de flauwekul (trol) classificeert de beleving van een echte supporter als flauwekul. En ik reageer nog ook.... dom dom dom....
  • 15 Apr 2021 om 14:37
    Mark Uht, 1e minuut.. 1-0. Stadion ontploft.. prachtig
  • 15 Apr 2021 om 13:54
    • Quote van 15 Apr 2021 om 13:01
      Jij mag dat flauwekul noemen. T is ook maar een mening. Maar ik vind dat gewoon geweldig. Ik heb verscheidende derby's meegemaakt. En ik vond de spanning omtrent de wedstrijd fantastisch. Ik ging samen met mijn vader in de jaren 80 al naar t oude stadion. Daar hebben we echt fantastische derby's gezien.
    En de rest van de comp is er geen passie dan
  • 15 Apr 2021 om 13:01
    • Quote van 15 Apr 2021 om 10:39
      Flauwekul waarom deze wedstrijd dat allemaal moet hebben volgens mij zijn er dan nog 33 te gaan
    Jij mag dat flauwekul noemen. T is ook maar een mening. Maar ik vind dat gewoon geweldig. Ik heb verscheidende derby's meegemaakt. En ik vond de spanning omtrent de wedstrijd fantastisch. Ik ging samen met mijn vader in de jaren 80 al naar t oude stadion. Daar hebben we echt fantastische derby's gezien.
  • 15 Apr 2021 om 12:00
    • Quote van 15 Apr 2021 om 11:21
      Twee leuke wedstrijden daarna mogen ze wel weer degraderen.
    Precies, doe maar de ene laatste speelronde tegen Cambuur thuis. Kunnen we wellicht de degradatie bezegelen.
  • 15 Apr 2021 om 11:21
    Twee leuke wedstrijden daarna mogen ze wel weer degraderen.
  • 15 Apr 2021 om 11:00
    Mooie wedstrijd maar vaak niet zo’n geweldig niveau moet ik zeggen. Maar voor mij echte tweestrijd, heb niks met Groningen eigenlijk. Maar denk wel dat het vrij spannende potjes worden nu Heerenveen ook gewone middenmoter is. Zeker omdat het bij Cambuur als uitdager nog wat sterker zal leven. Voor spelers van ons zal t ook minder leven gok ik
  • 15 Apr 2021 om 10:57
    • Quote van 15 Apr 2021 om 10:46
      Daar gaan de vrije weekenden van politie en alle overuren kosten.
    Pffffffff.
  • 15 Apr 2021 om 10:46
    Daar gaan de vrije weekenden van politie en alle overuren kosten.
  • 15 Apr 2021 om 10:45
    Ik kom van boven Leeuwarden vandaan. Dus voor mij is het zeker wel een speciale wedstrijd. De ene helft is hier voor Heerenveen en de andere helft voor Cambuur. Dus dan wil je wel winnen. Onderweg naar het stadion was ook mooi, al die dingen langs de weg van Leeuwarden naar Heerenveen. Zoals hieronder al gezegd wordt. Alleen daarom wil ik al een seizoenskaart, zodat je daarbij bent. En tuurlijk, je speelt nog 32 andere wedstrijden, maar dit gaat niet om de competitie (hoop ik), maar om de regio. Daarom heet het een derby
  • 15 Apr 2021 om 10:39
    • Quote van 15 Apr 2021 om 10:28
      Tuurlijk heeft die man gelijk! De derby is het mooiste wat er is. Dat je de hele week al bezig bent met die ene wedstrijd. Geweldig is dat! En als je wint je collega's uit leeuwarden een lange neus geven. Die opmerking van van barsten vergeet ik nooit meer: ach, t is maar een wedstrijd zoals alle andere wedstrijd. Nee, t is meer dat dat!! Sfeer, passie, beleving. Alleen daarvoor zal ik mijn seizoenkaart al verlengen.
    Flauwekul waarom deze wedstrijd dat allemaal moet hebben volgens mij zijn er dan nog 33 te gaan
  • 15 Apr 2021 om 10:36
    Hoewel ik Cambuur het liefste op een lager niveau zie spelen, is het meemaken van een Friese Derby in de Eredivisie natuurlijk prachtig! De spanning - het willen winnen maar vooral niet willen verliezen - van zo'n wedstrijd valt in het niet met alle andere Eredivisieduels. Bij Groningen leeft dat ook wel maar nog niet de helft als bij Cambuur. Hopelijk kan het volgend seizoen weer in volle stadions!
  • 15 Apr 2021 om 10:31
    • Quote van 15 Apr 2021 om 10:24
      Ik snap niet waarom wij altijd zo belangrijk zijn voor de buren.
    Vergelijk het een beetje met toen wij AC Milan mochten ontvangen.

    Voor meneer Visser zijn wij gewoon een hele grote club (vergeleken met zijn cluppie) en iets om naar uit te kijken ;)
  • 15 Apr 2021 om 10:28
    Tuurlijk heeft die man gelijk! De derby is het mooiste wat er is. Dat je de hele week al bezig bent met die ene wedstrijd. Geweldig is dat! En als je wint je collega's uit leeuwarden een lange neus geven. Die opmerking van van barsten vergeet ik nooit meer: ach, t is maar een wedstrijd zoals alle andere wedstrijd. Nee, t is meer dat dat!! Sfeer, passie, beleving. Alleen daarvoor zal ik mijn seizoenkaart al verlengen.
  • 15 Apr 2021 om 10:24
    Ik snap niet waarom wij altijd zo belangrijk zijn voor de buren.
  • 15 Apr 2021 om 10:17
    Boeiend!!
  • 15 Apr 2021 om 10:16
    De grootspraak is begonnen.
Thursday 13 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›