Radio Camataru S03E40 | De balans opmaken met Cees Roozemond

10
Radio Camataru S03E40 | De balans opmaken met Cees Roozemond

Hoog bezoek in de 125ste uitzending van Radio Camataru: algemeen directeur Cees Roozemond schuift bij ons aan. Presentator Hielke Biemond en vaste sidekick Frank Beenen staan met hem stil bij een roerige maand in het Abe Lenstra Stadion, met het onverwachte vertrek van technisch manager Gerry Hamstra en het daaropvolgende aanbod van de groep rond erevoorzitter Riemer van der Velde om de club te helpen.

In hoeverre staat Roozemond open voor dat aanbod? Hoe staat het met de zoektocht naar een nieuwe technisch manager? En wat was nu eigenlijk precies de reden voor de abrupte breuk met HamstraDaarnaast maken we met Roozemond de balans op na zijn tweede jaar als algemeen directeur.

Hoe hard hakt de coronacrisis erin? Hoe moeten we zijn eerdere boodschap dat de continuïteit van de club op het spel staat interpreteren? Op welke manier denkt hij de operationele tekorten structureel te verkleinen? En hoelang is hij van plan te blijven? Ten slotte testen we uiteraard zijn kennis van honderd jaar Heerenveen in onze befaamde Cammie Quiz!

Luister de uitzending hieronder terug of via iTunes, Spotify, Podbean of Google Podcasts en vergeet niet je te abonneren en/of een recensie achter te laten!

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Mar 2021 om 20:41
    • Quote van 30 Mar 2021 om 12:40
      Goeie aflevering heren! In het begin dacht ik, daar gaat ie weer.. bla bla. Roozemond wil van alles en heeft goede idieeen betreft stadion, supporters en hoe hij zijn droomclub voor ogen heeft. Maar we zijn immers een voetbalclub en het voetbal moet op nummer 1 staan! Daar moet de focus en visie op liggen. Ik hoop dat Riemer en Foppe een goede ingang kunnen vinden om dat probleem op te gaan oplossen. Laat ze de voetbalafdeling geheel opnieuw optuigen en een door hen gekozen technisch hart samenstellen. Want het grootste probleem blijft op dat vlak Roozemond die zich hierin op onbekend terrein begeeft en zich er te veel mee bemoeit. Daarom vraag ik me al jaren af waarom een te dik betaalde algemeen directeur nodig is om stadionlampen te vervangen, stadion huur, overleg met de supporters groepen, reclame borden vervangen, nieuwe grasmat overleg, nieuwe tv scherm, nieuw geluidsinstallatie, skw, commercie. Allemaal zaken die jij en ik ook kunnen regelen.. Het voetbal is het belangrijkste en dat moet je overlaten aan mensen die er verstand van hebben. Als dat weer op de rit komt, komt de rest vanzelf!
    Misschien kunnen we een vrijwilliger vragen al die taken van CR over te nemen. Of iemand achter de kassa van pak em beet de Action weg plukken om dat werk te gaan doen. Als we maar goed voetballen komt er vanzelf een nieuw trainingscomplex en gaat alles op rolletjes, goed plan!
  • 30 Mar 2021 om 19:55
    • Quote van 30 Mar 2021 om 12:40
      Goeie aflevering heren! In het begin dacht ik, daar gaat ie weer.. bla bla. Roozemond wil van alles en heeft goede idieeen betreft stadion, supporters en hoe hij zijn droomclub voor ogen heeft. Maar we zijn immers een voetbalclub en het voetbal moet op nummer 1 staan! Daar moet de focus en visie op liggen. Ik hoop dat Riemer en Foppe een goede ingang kunnen vinden om dat probleem op te gaan oplossen. Laat ze de voetbalafdeling geheel opnieuw optuigen en een door hen gekozen technisch hart samenstellen. Want het grootste probleem blijft op dat vlak Roozemond die zich hierin op onbekend terrein begeeft en zich er te veel mee bemoeit. Daarom vraag ik me al jaren af waarom een te dik betaalde algemeen directeur nodig is om stadionlampen te vervangen, stadion huur, overleg met de supporters groepen, reclame borden vervangen, nieuwe grasmat overleg, nieuwe tv scherm, nieuw geluidsinstallatie, skw, commercie. Allemaal zaken die jij en ik ook kunnen regelen.. Het voetbal is het belangrijkste en dat moet je overlaten aan mensen die er verstand van hebben. Als dat weer op de rit komt, komt de rest vanzelf!
    Mag ik vragen wat voor werk je nu doet? ;)
  • 30 Mar 2021 om 14:16
    • Quote van 30 Mar 2021 om 13:59
      Kunnen we allemaal wel inderdaad! ;)
    Als je je vrouw (en evt kinderen) kunt aansturen, moet dat ook wel lukken.
    Maar zeg eens eerlijk, wie kan dat? :D

    *Disclaimer; uitgezonderd de fanatiek gelovigen, want dat is valsspelen. :p
  • 30 Mar 2021 om 13:59
    • Quote van 30 Mar 2021 om 13:05
      Ja waarom heeft Philips eigenlijk een CEO nodig. Jij en ik kunnen wel grondstoffen inkopen, bedrijfsprocessen inrichten, mensen aansturen.
    Kunnen we allemaal wel inderdaad! ;)
  • 30 Mar 2021 om 13:06
    • Quote van 30 Mar 2021 om 13:05
      Ja waarom heeft Philips eigenlijk een CEO nodig. Jij en ik kunnen wel grondstoffen inkopen, bedrijfsprocessen inrichten, mensen aansturen.
    Ach dit dorpsclubje...
  • 30 Mar 2021 om 13:05
    • Quote van 30 Mar 2021 om 12:40
      Goeie aflevering heren! In het begin dacht ik, daar gaat ie weer.. bla bla. Roozemond wil van alles en heeft goede idieeen betreft stadion, supporters en hoe hij zijn droomclub voor ogen heeft. Maar we zijn immers een voetbalclub en het voetbal moet op nummer 1 staan! Daar moet de focus en visie op liggen. Ik hoop dat Riemer en Foppe een goede ingang kunnen vinden om dat probleem op te gaan oplossen. Laat ze de voetbalafdeling geheel opnieuw optuigen en een door hen gekozen technisch hart samenstellen. Want het grootste probleem blijft op dat vlak Roozemond die zich hierin op onbekend terrein begeeft en zich er te veel mee bemoeit. Daarom vraag ik me al jaren af waarom een te dik betaalde algemeen directeur nodig is om stadionlampen te vervangen, stadion huur, overleg met de supporters groepen, reclame borden vervangen, nieuwe grasmat overleg, nieuwe tv scherm, nieuw geluidsinstallatie, skw, commercie. Allemaal zaken die jij en ik ook kunnen regelen.. Het voetbal is het belangrijkste en dat moet je overlaten aan mensen die er verstand van hebben. Als dat weer op de rit komt, komt de rest vanzelf!
    Ja waarom heeft Philips eigenlijk een CEO nodig. Jij en ik kunnen wel grondstoffen inkopen, bedrijfsprocessen inrichten, mensen aansturen.
  • 30 Mar 2021 om 12:44
    Mijn complimenten voor deze uitzending aan de makers. Informatief en inhoudelijk een goede uitzending waarbij er bij de vragen ook geprobeerd is om de diepte in te gaan. Gelukkig ook de nodige kritische vragen, waarbij het respect niet uit het oog werd verloren.
    Ik vond Roozemond goed overkomen en helderder antwoorden dan soms wel het geval is. Mooi dat er op de achtergrond toch het nodige wordt ondernomen als het gaat om visie op de lange termijn. Voordeel van de opzet van deze podcast is dat je ook de tijd krijgt om wat inhoudelijker op vragen in te kunnen gaan en deze te beantwoorden.
    Leuk feitje: Bij eventueel wegsturen van Roozemond is afgesproken dat hij geen afkoopsom wil.
  • 30 Mar 2021 om 12:40
    Goeie aflevering heren! In het begin dacht ik, daar gaat ie weer.. bla bla. Roozemond wil van alles en heeft goede idieeen betreft stadion, supporters en hoe hij zijn droomclub voor ogen heeft. Maar we zijn immers een voetbalclub en het voetbal moet op nummer 1 staan! Daar moet de focus en visie op liggen. Ik hoop dat Riemer en Foppe een goede ingang kunnen vinden om dat probleem op te gaan oplossen. Laat ze de voetbalafdeling geheel opnieuw optuigen en een door hen gekozen technisch hart samenstellen. Want het grootste probleem blijft op dat vlak Roozemond die zich hierin op onbekend terrein begeeft en zich er te veel mee bemoeit. Daarom vraag ik me al jaren af waarom een te dik betaalde algemeen directeur nodig is om stadionlampen te vervangen, stadion huur, overleg met de supporters groepen, reclame borden vervangen, nieuwe grasmat overleg, nieuwe tv scherm, nieuw geluidsinstallatie, skw, commercie. Allemaal zaken die jij en ik ook kunnen regelen.. Het voetbal is het belangrijkste en dat moet je overlaten aan mensen die er verstand van hebben. Als dat weer op de rit komt, komt de rest vanzelf!
  • 30 Mar 2021 om 12:36
    CR is welbespraakt en weet zijn woorden goed te kiezen. Wat ik jammer vind is dat hij inhoudelijk niet inging op waarom Hamsta per direct moest vertrekken. En dat project SKW tijd kost begrijp ik, maar waarom duurt het nog weer langer dan aangegeven? En die plannen A, B, en C, wat houden die exact in? CR was in de veronderstelling dat JJ veel wedstrijden Heerenveen 1 op zijn naam heeft staan..in hoeverre heb je je verdiept in het verleden van onze hoofdtrainer? Er zit dus voldoende voetbalverstand in de leiding vd club begrijp ik, toch hollen we sportief achteruit. En alles begint met visie hoor ik hem zeggen, maar wat is zijn visie precies? Meer doorstroming vanuit de jeugd, oke maar tegelijkertijd geeft hij aan dat spelers die het eerste kunnen halen weg gekaapt worden door andere clubs, hoe ga je dat veranderen? Kortom, geen slecht optreden van CR hoor, maar heel duidelijk vind het allemaal niet.
  • 30 Mar 2021 om 10:45
    Goede uitzendingen! Informatief en positief kritisch. Cees ook inhoudelijk het nodig gemeld. Zat er goed in.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›