Fans treuren om troosteloze toekomst: ''Er is geen perspectief''

11
Fans treuren om troosteloze toekomst: ''Er is geen perspectief''

Tijdens SC Heerenveen-FC Groningen, de 'Derby van het Noorden', was het gemis van supporters voelbaar. SC Heerenveen - FC Groningen was weliswaar een spannende pot, maar de gemoederen liepen niet zo hoog op als gewoonlijk.

Jelmer Roukema is een van die fans van SC Heerenveen die het stadion mist. "Een surrogaat-derby", noemt Jelmer de noordelijke strijd met FC Groningen in gesprek met Trouw. "Voor ons is er maar één echte derby: de wedstrijd tegen SC Cambuur."

Wanneer zag hij zijn team voor het laatste live spelen? "Dat moet ergens eind september geweest zijn", gokt hij. "VVV-Venlo-thuis. Daarna mochten we niet meer. In het begin namen we telkens zo’n dagpas bij ESPN (de tv-zender die de uitzendrechten van de eredivisie heeft, red.), omdat het toen nog onduidelijk was hoe lang we niet meer naar het stadion konden”, vertelt zijn partner Yvonne.

"Dit is toch prachtig voetbalweer", weet Jelmer, die ook zag dat het kwik afgelopen weekend de 15 graden aantikte. "Het liefst had ik nu op de tribune gestaan. Om een praatje te maken, gezellig een biertje te drinken in de rust en samen te juichen als er gescoord wordt."

Of ze hun seizoenskaart willen verlengen? "Dat is wel lastig", vindt Jelmer, die zelf als bestuurslid van supportersclub FeanFan overigens wel direct verlengde. "Het voordeel van de twijfel wordt steeds meer het nadeel van de twijfel. Want er is geen perspectief."

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Feb 2021 om 13:12
    • Quote van 23 Feb 2021 om 13:07
      Ja maar waarom hier niet. Vaak berichten die niet echt aan heerenveen gelinkt zijn. En nu kan heerenveen wat extra s overhouden. Ik ben dr bij,in de halve finale kaarten zijn binnen.
    In een ander artikel (over deze actie) staat wel een linkje naar de plek waar de kaarten worden verkocht, hoor
  • 23 Feb 2021 om 13:07
    • Quote van 23 Feb 2021 om 13:02
      Via ticketing.sc-heerenveen.nl zie je hem staan
    Ja maar waarom hier niet. Vaak berichten die niet echt aan heerenveen gelinkt zijn. En nu kan heerenveen wat extra s overhouden. Ik ben dr bij,in de halve finale kaarten zijn binnen.
  • 23 Feb 2021 om 13:02
    • Quote van 23 Feb 2021 om 12:35
      Waar is de link voor kaartenverkoop heerenveen ajax halve finale?
    Via ticketing.sc-heerenveen.nl zie je hem staan
  • 23 Feb 2021 om 12:35
    Waar is de link voor kaartenverkoop heerenveen ajax halve finale?
  • 23 Feb 2021 om 10:34
    • Quote van 23 Feb 2021 om 08:14
      Wie brengt de voetbalsector (en overige sectoren) in de problemen? Het OMT of een virus? Volgens mij het laatste. Er zijn al (te) veel doden gevallen omdat wij mensen (en nu generaliseer ik) ons NIET aan de regels houden. Misschien wordt het wel helemaal nooit meer zoals het was voor het bestaan van dit virus. Tsja is voetbal dan belangrijker dan levens ? Tuurlijk snap ik dat mensen graag naar het stadion willen maar misschien kan het gewoon niet meer veilig. Jammer maar helaas.
    Als het inderdaad niet meer weggaat moet jenook de afweging maken tussen beschermen van de kwetsbaren en de levenskwaliteit van de "gewone mens" die over het algemeen niet in het ziekenhuis belandt. En financieel voor de clubs/bedrijven natuurlijk. Je kunt niet altijd zo doorleven. De mens is ook niet bedoeld om alles te overleven. Als er een vogelvirus is maken ze alle (mogelijk) besmette vogels af. Wat dat betreft heeft de mensheid gewoon te veel macht op de aarde zou je zeggen.
  • 23 Feb 2021 om 08:14
    • Quote van 23 Feb 2021 om 02:08
      Het helpt uiteraard ook niet mee dat nota bene een OMT-lid zegt dat we in 2021 geen volle stadions kunnen verwachten. Zo breng je de voetbalsector wel verder in de problemen...
    Wie brengt de voetbalsector (en overige sectoren) in de problemen? Het OMT of een virus? Volgens mij het laatste. Er zijn al (te) veel doden gevallen omdat wij mensen (en nu generaliseer ik) ons NIET aan de regels houden. Misschien wordt het wel helemaal nooit meer zoals het was voor het bestaan van dit virus. Tsja is voetbal dan belangrijker dan levens ? Tuurlijk snap ik dat mensen graag naar het stadion willen maar misschien kan het gewoon niet meer veilig. Jammer maar helaas.
  • 23 Feb 2021 om 02:08
    Het helpt uiteraard ook niet mee dat nota bene een OMT-lid zegt dat we in 2021 geen volle stadions kunnen verwachten. Zo breng je de voetbalsector wel verder in de problemen...
  • 22 Feb 2021 om 21:20
    • Quote van 22 Feb 2021 om 20:42
      Er zijn ook vele kleine bedrijfjes, zzp-ers. Die hebben het zeer lastig nu, dus ja.. ik ben zelf ook zzp-er, maar kies ervoor dit seizoen nog wel te verlengen na lang denken.. 3x goud
    Top, hopelijk komen er zakelijk snel betere tijden voor je!
  • 22 Feb 2021 om 21:04
    Ik snap dat mensen niet kunnen verlengen. Maar ik zou echt willen dat iedereen die het wel kan, om dat 'gewoon' te doen. De club heeft het natuurlijk ook heel zwaar en ik wil nier dat ze failliet gaan
  • 22 Feb 2021 om 20:42
    Er zijn ook vele kleine bedrijfjes, zzp-ers. Die hebben het zeer lastig nu, dus ja.. ik ben zelf ook zzp-er, maar kies ervoor dit seizoen nog wel te verlengen na lang denken.. 3x goud
  • 22 Feb 2021 om 20:15
    Snap dat mensen niet verlengen als het financieel krap is. Alle begrip daarvoor. Maar vanwege ontbreken van perspectief? Natuurlijk zonde dat we niet naar het ALS kunnen maar is voor mij geen reden om niet te verlengen.
Saturday 6 March 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›