''Fans in Abe Lenstra Stadion? Denk dat we het net niet gaan redden''

13
''Fans in Abe Lenstra Stadion? Denk dat we het net niet gaan redden''

Terwijl de Eredivisie juist in januari met een knallend programma de supporters weer in de stadions wilden verwelkomen, laat de realiteit strengere maatregelen en een avondklok zien. Voor SC Heerenveen is het van levensbelang om snel weer supporters te verwelkomen.

Of er dit seizoen nog fans en sponsoren in het Abe Lenstra Stadion welkom zullen zijn, blijft echter de vraag. "Ik zie het graag gebeuren maar ik heb wel angst dat we het net niet gaan redden", laat commercieel manager Martin Koopman weten bij Radio Camataru. "Ik ben een erg positief ingesteld mens maar er begint zich ook een bepaald realisme te ontstaan."

"Het is onwaarschijnlijk belangrijk dat dit zou gebeuren (het toestaan van fans, red.), in meerdere opzichten, maar ik heb er langzamerhand een hard hoofd in", vervolgt Koopman, die aangeeft dat het coronavirus op commercieel vlak nog niet een hele grote impact heeft gehad. "Verhoudingsgewijs draaien we zelfs iets meer omzet dan vorig seizoen."

"Maar dan begint het grote dilemma: komt er nog publiek? Dat zal één van de grote factoren zijn. De seizoenkaarthouders hebben vorig jaar in de lucht kaarten gekocht. Van de bijna negenduizend heeft 84 procent dat zonder enige restitutievorm dat gedaan. We gaan met veel plezier weer deurtje bellen, maar je durft bijna de vraag niet te stellen. Dat is een grote uitdaging", beseft Koopman.

Tot nu toe blijven ook de sponsoren de club trouw, ziet Koopman terug in de cijfers. "Als je daar naar kijkt, komen we daar heel goed weg. Het is qua opzeggingen bijna een historisch laagtepunt. We staan er niet slecht voor", haast Koopman zich te zeggen. "Maar je snapt wat ik bedoel, puur als je kijkt naar de bedragen."

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jan 2021 om 23:17
    Ben van plan om mijn kaart in te leveren na pakweg 15 jaar.gotver. is nog erger dan bij streppel destijds
  • 23 Jan 2021 om 20:21
    • Quote van 23 Jan 2021 om 20:17
      Als de angst niet blijft regeren is dat scenario idd ook heel goed mogelijk! Zou me geweldig lijken......mis de sfeer van n vol stadion!!
    Ik mis een mooie pot met veel inzet en 3 punten
  • 23 Jan 2021 om 20:17
    • Quote van 23 Jan 2021 om 18:51
      Hoop op een positieve boost door corona. Mensen willen er straks graag weer uit. Lang genoeg aan huis gekluisterd gezeten. Zie maar zo grotere aantallen naar het ALS komen. Eruit, genieten van voetbal en dat je in mijn ogen live in het stadion en niet vanachter de tv!
    Als de angst niet blijft regeren is dat scenario idd ook heel goed mogelijk! Zou me geweldig lijken......mis de sfeer van n vol stadion!!
  • 23 Jan 2021 om 19:10
    • Quote van 23 Jan 2021 om 17:29
      Inenten duurt maar een paar seconden.
    Haha
  • 23 Jan 2021 om 18:56
    • Quote van 23 Jan 2021 om 18:51
      Hoop op een positieve boost door corona. Mensen willen er straks graag weer uit. Lang genoeg aan huis gekluisterd gezeten. Zie maar zo grotere aantallen naar het ALS komen. Eruit, genieten van voetbal en dat je in mijn ogen live in het stadion en niet vanachter de tv!
    Zit wat in, mensen gaan wellicht meer de menigte opzoeken zoals nooit tevoren. Hopelijk leidt dit tot meer supporters. Bijkomend voordeel is ook nog eens dat veel mensen vakanties overslaan en niet uit eten kunnen. Iedereen houdt dus geld over voor een seizoenskaart.
  • 23 Jan 2021 om 18:51
    Hoop op een positieve boost door corona. Mensen willen er straks graag weer uit. Lang genoeg aan huis gekluisterd gezeten. Zie maar zo grotere aantallen naar het ALS komen. Eruit, genieten van voetbal en dat je in mijn ogen live in het stadion en niet vanachter de tv!
  • 23 Jan 2021 om 17:29
    • Quote van 23 Jan 2021 om 16:47
      Sneller inenten ..
    Inenten duurt maar een paar seconden.
  • 23 Jan 2021 om 17:18
    Ik mis die voetbaldagen zo. Vandaag ook weer zo'n voetballoze zaterdag. Normaal 's ochtends/overdag op het sportveld en dan 's avonds naar het ALS. Of op zondag. Maarja, het is helaas niet anders. Hopelijk is alles na de zomer weer bijna normaal (zoals vroeger ;)
  • 23 Jan 2021 om 16:48
    • Quote van 23 Jan 2021 om 15:49
      Alles lijkt erop te wijzen dat het volgend seizoen weer kan. Inmiddels voelt het heel onwerkelijk, voetbal kijken in het stadion, wat drinken in Feanplaza. Van sommige dingen voel je de waarde pas echt goed als het er niet meer is. Clubs zullen wel aan de bak moeten om publiek terug te winnen. De 'die hards' komen wel maar anderen hebben andere invulling voor die tijd gevonden of vinden een andere manier van voetbal kijken ook wel prima.
    Ik durf het bijna niet uit te spreken maar ik denk ook dat clubs vol aan de bak moeten.....clubs als Ajax, Feyenoord, PSV en Twente lopen wel weer vol maar clubs als de onze wordt het wel interessant om te zien hoeveel publiek ze zullen gaat trekken........grote drijfveer zal denk ik wel zijn hoe het voetbal rond die tijd is......is het aansprekend, vermakelijk en/of succesvol, dat zal wel een grote invloed hebben op de bereidwilligheid om het stadion fysiek weer te bezoeken.
  • 23 Jan 2021 om 16:47
    Sneller inenten ..
  • 23 Jan 2021 om 16:17
    Wat zou het weer fantastisch zijn om weer te komen, niet alleen voor het voetbal maar ook de sfeer. Ik verleng wel weer, want de club heeft ons gewoon nodig. Onvoorwaardelijke steun!
  • 23 Jan 2021 om 15:49
    Alles lijkt erop te wijzen dat het volgend seizoen weer kan. Inmiddels voelt het heel onwerkelijk, voetbal kijken in het stadion, wat drinken in Feanplaza. Van sommige dingen voel je de waarde pas echt goed als het er niet meer is. Clubs zullen wel aan de bak moeten om publiek terug te winnen. De 'die hards' komen wel maar anderen hebben andere invulling voor die tijd gevonden of vinden een andere manier van voetbal kijken ook wel prima.
  • 23 Jan 2021 om 14:04
    Hoe anders had het moeten zijn.....het 100 jarige jubileumjaar! Je kunt alleen maar hopen dat men de club trouw blijft.......persoonlijk zou ik sowieso nog wel 1 seizoen op deze basis verlengen maar dan moet het dan ook wel klaar zijn :)
Saturday 13 March 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›