Lof voor 'volwassen' Veerman: ''Het is een totaal andere Henk''

9
Lof voor 'volwassen' Veerman: ''Het is een totaal andere Henk''

Uiteindelijk heeft Henk Veerman maar twee seizoenen bij FC St. Pauli gespeeld, maar het lijkt alsof de spits een volledige metamorfose heeft ondergaan in Duitsland. In plaats van een gefrustreerde pinchitter staat er nu een stabiele, volwassen aanvoerder in de spits.

Ook voormalig persvoorlichter Erik Kofman verbaasde zich toen Veerman terugkeerde. "Toen ik zijn eerste interview zag, heb ik Marco Heerschop (de huidige persvoorlichter, red.) geappt: 'Wat een andere Henk!' Want toen ik hem meemaakte, was het altijd lastig, wat ook volstrekt begrijpelijk was", vertelt Kofman bij Radio Camataru, de podcast van FeanOnline.

"Elk interview was over het algemeen negatief en niet gunstig voor hemzelf, maar vaak ook niet voor de club. Hij zat in een bepaalde rol waarin hij altijd Reza (Ghoochannejhad, red.) voor zich had en hij het moest doen met invalbeurtjes. Af en toe mocht hij het laten zien maar zat het vaak niet mee. Dus hij had een hele moeilijke fase toen en dat kwam ook vaak terug in de interviews."

Kofman kon overigens ook de Veerman van toen waarderen. "Want hij was altijd eerlijk. Maar als je ziet hoe volwassen hij nu voetbalt, maar ook hoe hij als aanvoerder de media te woord staat... Het is een totaal andere Henk en dat is voor Heerenveen ook echt supermooi, want er staat echt een kerel die gewoon een goed verhaal kan vertellen", besluit Kofman.

Foto: FOX Sports

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Oct 2020 om 10:28
    • Quote van 29 Oct 2020 om 13:35
      Dat was ook vrij lastig aangezien hij af en toe mocht invallen.. Ik kende nog geen supporters die niet blij met Henk waren in zijn eerste periode maar jij bent dus de uitzondering op de regel.
    Hier nog één hoor.
    Je kunt discussiëren of Henk niet meer kansen had moeten krijgen (vergeleken met Reza), maar de kansen die hij kreeg.. Daar heeft ie ook weinig mee gedaan.
    Als invaller/stormram in de laatste 20 minuten had ie nog wel wat waarde, maar dat was het ook wel.
  • 29 Oct 2020 om 23:42
    • Quote van 29 Oct 2020 om 13:35
      Dat was ook vrij lastig aangezien hij af en toe mocht invallen.. Ik kende nog geen supporters die niet blij met Henk waren in zijn eerste periode maar jij bent dus de uitzondering op de regel.
    De wedstrijden die hij in de basis mocht starten ben je dus al weer vergeten? Groot gelijk daar maakte die ook alles behalve indruk. Reza en Henk waren op dat moment lood om oud ijzer. Maakten beide niet of nauwelijks indruk.
  • 29 Oct 2020 om 18:25
    Wel een a-typische spits en voetballer. Als je hem ziet lopen (niet oneerbeidig bedoeld maar een Yeti is er nog galant bij) verwacht je niet zoveel snelheid en techniek. Prachtige kerel, recht voor de raap. Koesteren zeg ik
  • 29 Oct 2020 om 15:04
    • Quote van 29 Oct 2020 om 14:36
      Ik kon altijd wel genieten van Henk, alleen al op de manier waarop hij altijd zo mooi over het veld kon sjokken. Met zijn goals en invalbeurten was hij altijd een goede kracht, maar we zien nu een compleet andere en completere voetballer. Hij is nu een keer zo goed als twee jaar terug.
    Volledig mee eens, Henk is een echte topper! Bij alles wat hij doet zit een idee achter. Hij heeft weliswaar het meeste balverlies maar dat hoort bij zijn spel. Staat op 5 goals en 2 assists, dat is ook gewoon prima (vind ik).
  • 29 Oct 2020 om 14:36
    Ik kon altijd wel genieten van Henk, alleen al op de manier waarop hij altijd zo mooi over het veld kon sjokken. Met zijn goals en invalbeurten was hij altijd een goede kracht, maar we zien nu een compleet andere en completere voetballer. Hij is nu een keer zo goed als twee jaar terug.
  • 29 Oct 2020 om 13:59
    • Quote van 29 Oct 2020 om 13:35
      Dat was ook vrij lastig aangezien hij af en toe mocht invallen.. Ik kende nog geen supporters die niet blij met Henk waren in zijn eerste periode maar jij bent dus de uitzondering op de regel.
    Zo is het.
  • 29 Oct 2020 om 13:35
    • Quote van 29 Oct 2020 om 12:47
      Praat alsjeblieft niet voor alle supporters. Ik ben blij met de volwassen Henk. De vorige Henk vond ik zeker niet constant.
    Dat was ook vrij lastig aangezien hij af en toe mocht invallen.. Ik kende nog geen supporters die niet blij met Henk waren in zijn eerste periode maar jij bent dus de uitzondering op de regel.
  • 29 Oct 2020 om 12:47
    • Quote van 29 Oct 2020 om 11:04
      Wij supporters zijn ook blij met Henk,doch dat waren wij in zijn eerdere Heerenveen periode ook. Als hij de bal krijgt zit je op het puntje van je stoelwant dan gebeurt er wat, onze Henk.
    Praat alsjeblieft niet voor alle supporters. Ik ben blij met de volwassen Henk. De vorige Henk vond ik zeker niet constant.
  • 29 Oct 2020 om 11:04
    Wij supporters zijn ook blij met Henk,doch dat waren wij in zijn eerdere Heerenveen periode ook. Als hij de bal krijgt zit je op het puntje van je stoelwant dan gebeurt er wat, onze Henk.