Radio Camataru S03E10 | De superseizoensstart en de stadionpuzzel

14
Radio Camataru S03E10 | De superseizoensstart en de stadionpuzzel

Voor het eerst in 27 uitzendingen kunnen we bij Radio Camataru eindelijk weer eens napraten over een overwinning van SC Heerenveen! Na een zorgelijke voorbereiding viel tijdens de openingswedstrijd tegen Willem II voor slechts vierduizend toeschouwers in het Abe Lenstra Stadion plotseling alles op zijn plaats (2-0).

Presentator Hielke Biemond en vaste sidekicks Frank Beenen en Redmer Wijnsma bespreken uitgebreid de superstart en de veelbelovende nieuwe spelers die op het hoogtepunt van de Hamstraweken zijn binnengehaald. Dat doen zij samen met speciale gast Edward Jousma. Hij werd vorig jaar aangesteld als fanmanager van SC Heerenveen om het Abe Lenstra Stadion weer vol(ler) te krijgen.

In de afgelopen maanden heeft hij zich beziggehouden met de seizoenkaartverkoop en de huidige ‘coronabezetting’ van het stadion. Hij beantwoordt prangende vragen van luisteraars daarover. Waarom waren er bij andere Eredivisieclubs procentueel gezien meer toeschouwers dan bij sc Heerenveen? Wat gebeurt er met supporters die zaterdag wel waren ingeloot, maar niet kwamen opdagen? En mogen er in de volgende thuiswedstrijd meer seizoenkaarthouders naar binnen?

Dat alles en nog veel meer – zoals onze vertrouwde én nieuwe rubrieken – hoor je in deze goedgehumeurde uitzending van Radio Camataru! Luister de uitzending hieronder terug of via iTunes, Spotify, Podbean of Google Podcasts - en vergeet niet je te abonneren en/of een recensie achter te laten!

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Sep 2020 om 12:56
    • Quote van 15 Sep 2020 om 21:47
      Mannen, jullie geven aan graag recensies te krijgen om meer volgers te krijgen. Ik luister jullie podcast iedere dinsdagochtend met veel plezier via Spotify, maar ik kan nergens vinden waar ik een waardering of recensie kan schrijven.
    Het is inderdaad via Spotify niet mogelijk om recensies achter te laten... Gaat alleen via iTunes of de Podcasts-app van Apple. Maar we lezen de reacties hier ook hoor, dus dat telt ook. ;)
  • 15 Sep 2020 om 21:47
    Mannen, jullie geven aan graag recensies te krijgen om meer volgers te krijgen. Ik luister jullie podcast iedere dinsdagochtend met veel plezier via Spotify, maar ik kan nergens vinden waar ik een waardering of recensie kan schrijven.
  • 15 Sep 2020 om 15:38
    • Quote van 15 Sep 2020 om 10:50
      Mooie aflevering met waardevolle opheldering. Schokkend dat 20% van de 4000 die hadden mogen komen weg is gebleven. Dat zijn zo'n 800 mensen. Hoorde o.a. via via dat iemand niet heen was gegaan omdat hij niet op zijn eigen plek zat. Pfff, wat heb je dan weinig flexibiliteit in deze tijden.
    Als je niet wil gaan = AFMELDEN maarja das al teveel moeite tegenwoordig.
  • 15 Sep 2020 om 15:35
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:29
      Dat is idd balen om te vernemen want had ook graag heen gewild. Vond het wel spijtig in aanloop naar de 1ste wedstrijd dat ik had aangegeven met iemand te willen (die optie was er) en dat diegene wel uitgeloot was en ik niet.....dat betekende toen automatisch al 1 minder omdat wij samen reizen en van ver komen en de 1 niet zonder de ander gaat. Heb de krt nog wel aangeboden bij een andere trouwe fan, of die gegaan is weet ik niet.
    Je had je gewoon af moeten melden DPV want e-ticket is persoonsgebonden. 20 procent is schokkend veel lijkt mij niet dat deze mensen op de wedstrijddag allemaal verkouden zijn geworden ; van te voren inlezen is zeker teveel gevraagd; gewoon blind aanmelden voor 4 wedstrijden ( inclusief PEC) en send.
  • 15 Sep 2020 om 15:06
    Prima aflevering trouwens met een goed verhaal van Edward mbt de stadionpuzzel.
    Wel jammer dat er niet meer is ingegaan op wat Edward verder allemaal nog doet voor de club en zijn ideeën hierover.
    Nu was het allemaal corona. Logisch, want actueel, maar toch jammer. Had wel meer inzicht willen krijgen in zijn werkzaamheden en ideeën.
  • 15 Sep 2020 om 14:53
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:07
      Er mogen altijd kritische vragen gesteld worden over het beleid van sc Heerenveen. Dat houdt een ieder binnen de club scherp.
      Desalniettemin heb ik echt het idee dat er met het nieuwe bestuur echt wel over zaken wordt nagedacht. Er worden allerlei concepten bedacht om meer sponsoren en supporters te trekken. De seizoenkaartcampagnes van de laatste twee jaren zag er ook keurig uit.
      Ook over het corona-protocol is er, zoals Edward Jousma keurig uitlegt in de podcast van Radio Camataru, serieus en gedegen nagedacht. Dat je daarbij keuzes moet maken als club is niet te voorkomen. Ik vind echter de gemaakte keuzes allemaal begrijpelijk en verdedigbaar.
      Het verhaal van Jousma sterkt mij in het feit dat er binnen de club over heel veel zaken goed nagedacht wordt en er 'niet zomaar maar wat wordt gedaan'.
    Absoluut, maar in de communicatie hierover nog wel een slag te slaan. Het is dat al deze vragen nu kwamen, maar Heerenveen mag wat mij betreft beter communiceren via mail, website en sociale media.
  • 15 Sep 2020 om 12:14
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:38
      Ik heb 3 kaarten en ook alle drie gekregen. Heb ook duidelijk aangegeven dat 1 kaart geen zin heeft .
    Dat heeft met de manier van verwerken te maken, en dat is (vind ik) ook duidelijk uitgelegd.
    Elke seizoenskaart wordt maar 1 keer verwerkt.
    Als je een groep opgeeft, wordt de hele groep in/uitgeloot.

    Als persoon X zich inschrijft en persoon Y als groepslid opgeeft dan horen die bij elkaar.
    Als persoon Y zich afzonderlijk ook opgeeft en dat eerder heeft gedaan, dan staat persoon Y los van de groep en is hij in z'n uppie ingeloot. Persoon X profiteert daar niet van.
  • 15 Sep 2020 om 11:38
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:29
      Dat is idd balen om te vernemen want had ook graag heen gewild. Vond het wel spijtig in aanloop naar de 1ste wedstrijd dat ik had aangegeven met iemand te willen (die optie was er) en dat diegene wel uitgeloot was en ik niet.....dat betekende toen automatisch al 1 minder omdat wij samen reizen en van ver komen en de 1 niet zonder de ander gaat. Heb de krt nog wel aangeboden bij een andere trouwe fan, of die gegaan is weet ik niet.
    Ik heb 3 kaarten en ook alle drie gekregen. Heb ook duidelijk aangegeven dat 1 kaart geen zin heeft .
  • 15 Sep 2020 om 11:35
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:07
      Er mogen altijd kritische vragen gesteld worden over het beleid van sc Heerenveen. Dat houdt een ieder binnen de club scherp.
      Desalniettemin heb ik echt het idee dat er met het nieuwe bestuur echt wel over zaken wordt nagedacht. Er worden allerlei concepten bedacht om meer sponsoren en supporters te trekken. De seizoenkaartcampagnes van de laatste twee jaren zag er ook keurig uit.
      Ook over het corona-protocol is er, zoals Edward Jousma keurig uitlegt in de podcast van Radio Camataru, serieus en gedegen nagedacht. Dat je daarbij keuzes moet maken als club is niet te voorkomen. Ik vind echter de gemaakte keuzes allemaal begrijpelijk en verdedigbaar.
      Het verhaal van Jousma sterkt mij in het feit dat er binnen de club over heel veel zaken goed nagedacht wordt en er 'niet zomaar maar wat wordt gedaan'.
    Ik vind het ook stuitend hoe vaak ook hier mensen maar wat roepen over het functioneren van mensen binnen de club zonder er echt zicht op te hebben of een vraag te hebben gesteld.
  • 15 Sep 2020 om 11:29
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:02
      Zonde inderdaad want er zijn waarschijnlijk veel mensen geweest die nu niet mochten en wel graag wouden. 20% is erg hoog..
    Dat is idd balen om te vernemen want had ook graag heen gewild. Vond het wel spijtig in aanloop naar de 1ste wedstrijd dat ik had aangegeven met iemand te willen (die optie was er) en dat diegene wel uitgeloot was en ik niet.....dat betekende toen automatisch al 1 minder omdat wij samen reizen en van ver komen en de 1 niet zonder de ander gaat. Heb de krt nog wel aangeboden bij een andere trouwe fan, of die gegaan is weet ik niet.
  • 15 Sep 2020 om 11:07
    Er mogen altijd kritische vragen gesteld worden over het beleid van sc Heerenveen. Dat houdt een ieder binnen de club scherp.
    Desalniettemin heb ik echt het idee dat er met het nieuwe bestuur echt wel over zaken wordt nagedacht. Er worden allerlei concepten bedacht om meer sponsoren en supporters te trekken. De seizoenkaartcampagnes van de laatste twee jaren zag er ook keurig uit.
    Ook over het corona-protocol is er, zoals Edward Jousma keurig uitlegt in de podcast van Radio Camataru, serieus en gedegen nagedacht. Dat je daarbij keuzes moet maken als club is niet te voorkomen. Ik vind echter de gemaakte keuzes allemaal begrijpelijk en verdedigbaar.
    Het verhaal van Jousma sterkt mij in het feit dat er binnen de club over heel veel zaken goed nagedacht wordt en er 'niet zomaar maar wat wordt gedaan'.
  • 15 Sep 2020 om 11:02
    • Quote van 15 Sep 2020 om 10:50
      Mooie aflevering met waardevolle opheldering. Schokkend dat 20% van de 4000 die hadden mogen komen weg is gebleven. Dat zijn zo'n 800 mensen. Hoorde o.a. via via dat iemand niet heen was gegaan omdat hij niet op zijn eigen plek zat. Pfff, wat heb je dan weinig flexibiliteit in deze tijden.
    Zonde inderdaad want er zijn waarschijnlijk veel mensen geweest die nu niet mochten en wel graag wouden. 20% is erg hoog..
  • 15 Sep 2020 om 10:57
    • Quote van 15 Sep 2020 om 10:50
      Mooie aflevering met waardevolle opheldering. Schokkend dat 20% van de 4000 die hadden mogen komen weg is gebleven. Dat zijn zo'n 800 mensen. Hoorde o.a. via via dat iemand niet heen was gegaan omdat hij niet op zijn eigen plek zat. Pfff, wat heb je dan weinig flexibiliteit in deze tijden.
    Zonde voor hen die het niets uitmaakt waar ze zitten.
  • 15 Sep 2020 om 10:50
    Mooie aflevering met waardevolle opheldering. Schokkend dat 20% van de 4000 die hadden mogen komen weg is gebleven. Dat zijn zo'n 800 mensen. Hoorde o.a. via via dat iemand niet heen was gegaan omdat hij niet op zijn eigen plek zat. Pfff, wat heb je dan weinig flexibiliteit in deze tijden.