Rutte: ''Aanwezigheid van fans bij voetbal kan verboden worden''

50
Rutte: ''Aanwezigheid van fans bij voetbal kan verboden worden''

Premier Mark Rutte heeft donderdag tijdens een ingelaste persconferentie benadrukt dat er wellicht geen supporters aanwezig mogen zijn bij voetbalwedstrijden.

Eerder meldde Rutte dat er vanaf september weer beperkt toeschouwers aanwezig mogen zijn bij wedstrijden in het betaalde voetbal, maar de premier waarschuwt de fans nu het aantal besmettingen weer oploopt. ''Burgemeesters en veiligheidsregio's kunnen de aanwezigheid van supporters bij voetbalwedstrijden beperken of verbieden. Als de cijfers daar aanleiding toe geven, kunnen maatregelen worden opgerekt naar landelijk niveau.''

Rutte sprak onder andere over zingende Feyenoord-fans in De Kuip tijdens een openbare training van Feyenoord. ''Als we de hartstochtelijke Feyenoord-fans in Rotterdam en de oplopende besmettingscijfers in die stad zien, kunnen we als kabinet voorstellen dat de aanwezigheid van fans daar drastisch wordt beperkt.''

50 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Aug 2020 om 14:42
    • Quote van 7 Aug 2020 om 14:23
      Het warrige beleid aangaande. Overigens heb je helemaal gelijk betreft Oostenrijk..ik had enorme haast en vergat het...is overigens géén excuus ik had beter op moeten letten! Maar wat de nl jongeren paraat maken in Nederland aan de costa's in Spanje en in Griekenland is ten hemel schreiend..dat zul je toch wel met me eens zijn ?
    Zijn natuurlijk niet alleen de Nederlandse jongeren en dit gebeurt eigenlijk elk jaar wel in de plaatsen, wat ik vooral dom vindt dat de horeca en de gemeentes waar dit altijd gebeurt niet gewoon betere maatregelen heeft getroffen. Want als je het aan de jeugd overlaat weet iedereen wel dat het gewoon mis gaat. Maar ja geld is belangrijker.
  • 7 Aug 2020 om 14:23
    • Quote van 7 Aug 2020 om 12:39
      Je doet zelf anders ook mee aan "zoveel domheid" hoor.
      Je generaliseert complete landen op basis van een paar bevindingen en je presteert het ook nog om compleet ongefundeerd Nederlanders even de schuld te geven van stijgende cijfers in andere landen..

      Het weer stijgen in Bosnië: rond 10 juni, Servië: 29 juni, Kroatië: 29 juni.
      Allemaal nog ruim voordat de Nederlandse schoolvakanties begonnen.
      Ik heb foto's gezien van die 25.000 man in dat stadion in Belgrado; ik heb niet echt het idee dat men elkaar daar heeft aangesproken op het houden van anderhalve meter afstand...

      Blijkbaar haat je Nederland zo erg dat je niet eens meer objectief kunt zijn; jammer.
      Overigens vind ik het ook heel frappant dat een oud Oostenrijks vrouwtje jouw terecht moest wijzen. Jij bent toch van de oudere, verstandige, goede generatie? Ik dacht dat je zei dat het alleen maar de jongeren waren die zich er niets van aantrokken..

      Overigens staan Bosnië, Albanië, en Servië ook op de Duitse lijst van verhoogd risico landen. Dat Nederland wat strenger is dan andere landen lijkt me juist prima.. Jij vond toch ook dat Nederland strenger moest zijn? Waarom is dat wat dit betreft voor jouw dan opeens het tegenovergestelde?
    Het warrige beleid aangaande. Overigens heb je helemaal gelijk betreft Oostenrijk..ik had enorme haast en vergat het...is overigens géén excuus ik had beter op moeten letten! Maar wat de nl jongeren paraat maken in Nederland aan de costa's in Spanje en in Griekenland is ten hemel schreiend..dat zul je toch wel met me eens zijn ?
  • 7 Aug 2020 om 12:39
    • Quote van 7 Aug 2020 om 11:41
      Zo is het je hebt gelijk.....excuus voor mijn bewoordingen cq schrijfwijze! Maar ik erger me kapot aan zoveel domheid. En dan van alles erbij halen. De Nos, facebook en wat dies meer zij.Maar ik stop er nu mee...krijg het er alleen maar nóg warmer van ;)
    Je doet zelf anders ook mee aan "zoveel domheid" hoor.
    Je generaliseert complete landen op basis van een paar bevindingen en je presteert het ook nog om compleet ongefundeerd Nederlanders even de schuld te geven van stijgende cijfers in andere landen..

    Het weer stijgen in Bosnië: rond 10 juni, Servië: 29 juni, Kroatië: 29 juni.
    Allemaal nog ruim voordat de Nederlandse schoolvakanties begonnen.
    Ik heb foto's gezien van die 25.000 man in dat stadion in Belgrado; ik heb niet echt het idee dat men elkaar daar heeft aangesproken op het houden van anderhalve meter afstand...

    Blijkbaar haat je Nederland zo erg dat je niet eens meer objectief kunt zijn; jammer.
    Overigens vind ik het ook heel frappant dat een oud Oostenrijks vrouwtje jouw terecht moest wijzen. Jij bent toch van de oudere, verstandige, goede generatie? Ik dacht dat je zei dat het alleen maar de jongeren waren die zich er niets van aantrokken..

    Overigens staan Bosnië, Albanië, en Servië ook op de Duitse lijst van verhoogd risico landen. Dat Nederland wat strenger is dan andere landen lijkt me juist prima.. Jij vond toch ook dat Nederland strenger moest zijn? Waarom is dat wat dit betreft voor jouw dan opeens het tegenovergestelde?
  • 7 Aug 2020 om 12:09
    • Quote van 7 Aug 2020 om 11:47
      Iemand nog wat over Bill Gates? Zou echt gewaardeerd worden!
    Dat moet je aan de andere reageerders vragen hier. Ze zullen zeker zeggen dat Gates de oorzaak is net als 5G ;)
  • 7 Aug 2020 om 12:05
    • Quote van 7 Aug 2020 om 11:58
      als schoonmaker? Aan je post niveau te zien vervul je iig geen medische positie.
    Als schoonmaker ..wie weet.... Voor mij discussie gesloten, en doe de groeten aan je vriendjes en vriendinnetjes van het clubje van "viruswaanzin".
  • 7 Aug 2020 om 11:58
    • Quote van 7 Aug 2020 om 11:37
      En ja ik kom arbeidgerelateerd op ic's..dit voor jou gemoedsrust!?
    als schoonmaker? Aan je post niveau te zien vervul je iig geen medische positie.
  • 7 Aug 2020 om 11:47
    Iemand nog wat over Bill Gates? Zou echt gewaardeerd worden!
  • 7 Aug 2020 om 11:41
    • Quote van 7 Aug 2020 om 11:37
      Jongetjes, doe even rustig. Sibbele iemand dombo noemen en zelf geen normale zin kunnen typen komt ook niet zo slim over. Iemand die virusje zegt zou toch even beter moeten kijken in wat voor situatie we nu zitten.
    Zo is het je hebt gelijk.....excuus voor mijn bewoordingen cq schrijfwijze! Maar ik erger me kapot aan zoveel domheid. En dan van alles erbij halen. De Nos, facebook en wat dies meer zij.Maar ik stop er nu mee...krijg het er alleen maar nóg warmer van ;)
  • 7 Aug 2020 om 11:37
    • Quote van 7 Aug 2020 om 11:24
      Haha, dit heb je op feesboek gelezen van tante annie? Je hebt alles even gecheckt. Jouw waarheid is de waarheid en alle andere meningen zijn onzin. Want Sibbele heeft een groot onderzoek gedaan. Niemand mag op de IC's komen maar Sibbele wel jongens, die heeft 3 landen bezocht en uitgebreid onderzoek gedaan. Hoezo ben je naar Kroatie geweest? Volgens mij is daar code oranje en wordt het afgeraden om daar naar toe te gaan. Maar sibbele is er ff heen gegaan en nu lekker zijn buren aan het besmetten.. En hier maar zeuren over dat IC zo vol kunnen komen. Ja door mensen zoals jij die naar risico landen op vakantie gaan.
      Topper ben je Sibbele!!!!!!! Nu snel weer terug naar je feesboek om andere mensen terecht te wijzen!!!!!
    En ja ik kom arbeidgerelateerd op ic's..dit voor jou gemoedsrust!?
  • 7 Aug 2020 om 11:37
    Jongetjes, doe even rustig. Sibbele iemand dombo noemen en zelf geen normale zin kunnen typen komt ook niet zo slim over. Iemand die virusje zegt zou toch even beter moeten kijken in wat voor situatie we nu zitten.
  • 7 Aug 2020 om 11:35
    • Quote van 7 Aug 2020 om 11:24
      Haha, dit heb je op feesboek gelezen van tante annie? Je hebt alles even gecheckt. Jouw waarheid is de waarheid en alle andere meningen zijn onzin. Want Sibbele heeft een groot onderzoek gedaan. Niemand mag op de IC's komen maar Sibbele wel jongens, die heeft 3 landen bezocht en uitgebreid onderzoek gedaan. Hoezo ben je naar Kroatie geweest? Volgens mij is daar code oranje en wordt het afgeraden om daar naar toe te gaan. Maar sibbele is er ff heen gegaan en nu lekker zijn buren aan het besmetten.. En hier maar zeuren over dat IC zo vol kunnen komen. Ja door mensen zoals jij die naar risico landen op vakantie gaan.
      Topper ben je Sibbele!!!!!!! Nu snel weer terug naar je feesboek om andere mensen terecht te wijzen!!!!!
    Feesboek vind je mij niet wijsneus. Ennuh ik was ik Kroatië toen daar nog de gele status gold. Hoewel (hoe cynisch) wijsneus nl het op oranje zet en verstandige landen als Duitsland en Oostenrijk het gewoon op geel laten ...hóe zou dat nu kunnen !?
  • 7 Aug 2020 om 11:35
    • Quote van 7 Aug 2020 om 11:31
      "Virusje"...? Jij bent blijkbaar ook van het "struisvogelclubje"!? Het wil er maar niet in dat dit "virusje" al honderdduizenden mensen gestorven zijn. En dat het nieuw/onbekend en levensgevaarlijk is. En dat er (nog) géén ik herhaal géén medicijn cq vaccinatie voor is.Ik hoop van ganser harte dat jij het nooit! krijgt ...maar pas op je woorden .
    Ik heb het al gehad. 2 dagen plat gelegen en dat was het voor mij. En nu???

    Hoeveel mensen sterven er jaarlijks vanwege hongersnood? En wat doen we daar tegen? Precies niks.

    Ja dit virus sloopt mensen maar dat hoort bij de NATUUR!!!
  • 7 Aug 2020 om 11:31
    • Quote van 7 Aug 2020 om 11:20
      En jij mag ook wel een toontje lager zingen. Elke dag sterven er 100-en mensen maar nu opeens is het erg omdat het door een virusje komt? Bij leven hoort de dood. Niet zo bang zijn joh. Straks geloof je ook nog dat zwarte piet racistisch is
    "Virusje"...? Jij bent blijkbaar ook van het "struisvogelclubje"!? Het wil er maar niet in dat dit "virusje" al honderdduizenden mensen gestorven zijn. En dat het nieuw/onbekend en levensgevaarlijk is. En dat er (nog) géén ik herhaal géén medicijn cq vaccinatie voor is.Ik hoop van ganser harte dat jij het nooit! krijgt ...maar pas op je woorden .
  • 7 Aug 2020 om 11:26
    • Quote van 7 Aug 2020 om 10:06
      Nogmaals...ze moesten figuren zoals jou verplichten om op de ic's en zorginstellingen mee te draaien. Npo gezwam!? ik lach me kapot om zoveel dom gelal.Maar goed ik weet nu in welk kamp jij zit....bij de dombo's die overal staante demonstreren tégen de corona maatregelen en die (o domheid) denken dat het door 5g komt....of een andere kulreden. Ik zou zeggen ga lekker demonstreren met die trol uit Nijmegen voorop...ennuh houd zéker Geen Stijl bij. Geloof hen maar is beter voor je.
    Oh ik weet nu al uit wat voor kamp jij komt. 1 die geloof in god en die op zondag lekker naar de kerk gaat. Bedank de heer maar voor het virus de schepper van dit alles. Veel plezier op joop.nl. Geloof hen maar is beter voor je ')
  • 7 Aug 2020 om 11:24
    • Quote van 7 Aug 2020 om 08:33
      Oja joh?, moeilijk hé om de waarheid over "het beloofde land" te horen !? Jij begint al net zo te zwamneuzen , jij was in die landen en hebt alles "gecontroleerd"? Ben net terug uit drie landen Kroatië, Italië en Oostenrijk. En kan je melden dat er geen moer klopt van wat jij beweert dat het daar precies zo gaat als hier in nl. Sterker..men controleert en wijst elkaar terecht als men zich niet volgens de regels gedraagt. Voorbeeld..in Oostenrijk was ik even bij een bakkertje en vergat mijn mondkapje op te doen, totdat een oude Mevrouw van ver in de zeventig mij terecht wees, " nachste mahl mundbeschirmung "..! Probeer dat hier in nl maar eens "terechtwijzen" dan krijg je in het beste geval een grote smoel en in het slechtste schoppen ze je in elkaar.
    Haha, dit heb je op feesboek gelezen van tante annie? Je hebt alles even gecheckt. Jouw waarheid is de waarheid en alle andere meningen zijn onzin. Want Sibbele heeft een groot onderzoek gedaan. Niemand mag op de IC's komen maar Sibbele wel jongens, die heeft 3 landen bezocht en uitgebreid onderzoek gedaan. Hoezo ben je naar Kroatie geweest? Volgens mij is daar code oranje en wordt het afgeraden om daar naar toe te gaan. Maar sibbele is er ff heen gegaan en nu lekker zijn buren aan het besmetten.. En hier maar zeuren over dat IC zo vol kunnen komen. Ja door mensen zoals jij die naar risico landen op vakantie gaan.
    Topper ben je Sibbele!!!!!!! Nu snel weer terug naar je feesboek om andere mensen terecht te wijzen!!!!!
  • 7 Aug 2020 om 11:20
    • Quote van 7 Aug 2020 om 08:36
      Ook jij zouden ze verplicht een week op de (corona) ic mee moeten laten lopen. Houd op aub met dat domme complot theorie gezwam !!
    En jij mag ook wel een toontje lager zingen. Elke dag sterven er 100-en mensen maar nu opeens is het erg omdat het door een virusje komt? Bij leven hoort de dood. Niet zo bang zijn joh. Straks geloof je ook nog dat zwarte piet racistisch is
  • 7 Aug 2020 om 10:33
    • Quote van 7 Aug 2020 om 09:31
      Beter lezen angsthaas,en ga achter de geraniums zitten,dan ons lastig te vallen met je NPO gezwam.
    Ik zou het fijn vinden ter vermaak dat er nu iemand hier op inhaakt met Sjerry Baudet zijn slogan “Saneer de NPO”. Het is warm weer dus een beetje vertier zou ons allen goed doen.
  • 7 Aug 2020 om 10:12
    • Quote van 7 Aug 2020 om 09:18
      Dus jij baseert hoe het er elders aan toe gaat op basis van een paar dorpen waar je geweest bent?
      Hier in Nederland kun je ook echt wel terecht gewezen worden en dat gebeurd ook echt wel. Dat vrouwtje van 70 in Oostenrijk zal vast een nicht zijn van het oude mannetje die ik laatst iemand zag toespreken..
      Ik zie in mijn omgeving genoeg mensen die zich er aan houden, een aantal weken terug op Ameland idem. Maar ik ben iig niet zo naïef om te denken dat het overal zo is, dat zou jij op basis van die paar ervaringen elders ook niet moeten zijn.

      En over "beloofde land" gesproken.
      Jij had gemist dat er in juni 25000 man in een voetbalstadion zaten waardoor Corona zich weer lekker heeft kunnen verspreiden?
      Kroatië, Servië en Bosnië hebben begin juni al die 2e piek gehad waardoor ze weer met maatregelen moesten komen en die in Kroatië en Servië pas sinds kort weer wat te dalen. Bosnië stijgt nog steeds.
      Die 2 piek, die begin hier in Nederland nu pas. Hebben we het ons aan de regels houden toch net iets langer vol kunnen houden.
      Landen als Spanje en Duitsland laten overigens ook weer een stijgende lijn zien.
    Je vergeet zeker dat er ladingen (Nederlandse) toeristen naar o.a Kroatië gaan? Idem naar Spanje en nog een paar landen en daar ook als verspreiders rondlopen ? Als ze er dan op gewezen worden om zich aan de geldende regels te houden door de plaatselijke autoriteiten gaan ze rellen en vernielen..."wat houden we ons toch goed aan de regels"..hou op !
  • 7 Aug 2020 om 10:06
    • Quote van 7 Aug 2020 om 09:31
      Beter lezen angsthaas,en ga achter de geraniums zitten,dan ons lastig te vallen met je NPO gezwam.
    Nogmaals...ze moesten figuren zoals jou verplichten om op de ic's en zorginstellingen mee te draaien. Npo gezwam!? ik lach me kapot om zoveel dom gelal.Maar goed ik weet nu in welk kamp jij zit....bij de dombo's die overal staante demonstreren tégen de corona maatregelen en die (o domheid) denken dat het door 5g komt....of een andere kulreden. Ik zou zeggen ga lekker demonstreren met die trol uit Nijmegen voorop...ennuh houd zéker Geen Stijl bij. Geloof hen maar is beter voor je.
  • 7 Aug 2020 om 09:31
    • Quote van 7 Aug 2020 om 08:36
      Ook jij zouden ze verplicht een week op de (corona) ic mee moeten laten lopen. Houd op aub met dat domme complot theorie gezwam !!
    Beter lezen angsthaas,en ga achter de geraniums zitten,dan ons lastig te vallen met je NPO gezwam.
  • 7 Aug 2020 om 09:18
    • Quote van 7 Aug 2020 om 08:33
      Oja joh?, moeilijk hé om de waarheid over "het beloofde land" te horen !? Jij begint al net zo te zwamneuzen , jij was in die landen en hebt alles "gecontroleerd"? Ben net terug uit drie landen Kroatië, Italië en Oostenrijk. En kan je melden dat er geen moer klopt van wat jij beweert dat het daar precies zo gaat als hier in nl. Sterker..men controleert en wijst elkaar terecht als men zich niet volgens de regels gedraagt. Voorbeeld..in Oostenrijk was ik even bij een bakkertje en vergat mijn mondkapje op te doen, totdat een oude Mevrouw van ver in de zeventig mij terecht wees, " nachste mahl mundbeschirmung "..! Probeer dat hier in nl maar eens "terechtwijzen" dan krijg je in het beste geval een grote smoel en in het slechtste schoppen ze je in elkaar.
    Dus jij baseert hoe het er elders aan toe gaat op basis van een paar dorpen waar je geweest bent?
    Hier in Nederland kun je ook echt wel terecht gewezen worden en dat gebeurd ook echt wel. Dat vrouwtje van 70 in Oostenrijk zal vast een nicht zijn van het oude mannetje die ik laatst iemand zag toespreken..
    Ik zie in mijn omgeving genoeg mensen die zich er aan houden, een aantal weken terug op Ameland idem. Maar ik ben iig niet zo naïef om te denken dat het overal zo is, dat zou jij op basis van die paar ervaringen elders ook niet moeten zijn.

    En over "beloofde land" gesproken.
    Jij had gemist dat er in juni 25000 man in een voetbalstadion zaten waardoor Corona zich weer lekker heeft kunnen verspreiden?
    Kroatië, Servië en Bosnië hebben begin juni al die 2e piek gehad waardoor ze weer met maatregelen moesten komen en die in Kroatië en Servië pas sinds kort weer wat te dalen. Bosnië stijgt nog steeds.
    Die 2 piek, die begin hier in Nederland nu pas. Hebben we het ons aan de regels houden toch net iets langer vol kunnen houden.
    Landen als Spanje en Duitsland laten overigens ook weer een stijgende lijn zien.
  • 7 Aug 2020 om 09:00
    • Quote van 7 Aug 2020 om 08:41
      Ben het hier (grotendeels) met je eens. Behalve " dat men zich zo goed mogelijk aan de maatregelen houd". Juist dat laatste daar schort het hier in nl aan ...men kan zich niet aan de regels houden...zie en luister om je heen vandaar wederom de toenemende cijfers.
    Als men, een groot deel er van, zich niet aan de regels zou of kan houden dan waren de cijfers de afgelopen maanden niet zo laag geweest en waren er geen versoepelingen doorgevoerd.
    Je zult altijd een club rotte appels houden, altijd en overal, en wat je nu vooral ziet is een stukje gemakzucht "het zal wel". En dat is niet Nederlands, overal zie je de cijfers oplopen omdat men steeds lakser word.
  • 7 Aug 2020 om 08:41
    • Quote van 6 Aug 2020 om 23:08
      Je draait de zaken een beetje om.
      De reden dat de IC's vol lagen was omdat het:
      - in de beginnen helemaal als een lopend vuurtje ging
      - men nog geen idee had van hoe en waar
      - er nog geen maatregelen waren
      - veel ouderen en mensen uit overige risico groepen besmet raakten

      Nu er veel meer kennis is, men de bron beter kan lokaliseren, men zich zo goed mogelijk aan de maatregelen houd en de risico groepen enorm beschermt zijn, is het mogelijk om het aantal ziekenhuis en IC opnames laag te houden.

      De gigantische kaalslag in de zorg en de bijhorende privatisering (of net andersom) heeft er voor gezorgd dat het aantal IC bedden in verhouding tot de bevolking gewoonweg te laag is en er in allerijl bijgeplaatst moest worden.
      Als het aantal IC bedden wel op een meer acceptabel niveau had gelegen, zouden de IC's nog steeds vol hebben gelegen ;)
    Ben het hier (grotendeels) met je eens. Behalve " dat men zich zo goed mogelijk aan de maatregelen houd". Juist dat laatste daar schort het hier in nl aan ...men kan zich niet aan de regels houden...zie en luister om je heen vandaar wederom de toenemende cijfers.
  • 7 Aug 2020 om 08:36
    • Quote van 7 Aug 2020 om 08:16
      In 2018 hadden we 9600 doden door de griep,en 16000 mensen hebben op de IC gelegen,en alles kon doorgaan,en er kraaide geen haan naar,Gemiddeld per jaar hebben we 6ooo doden door de griep,cijfers RIVM,dit jaar hebben we een dikke 400 doden door de griep,en ongeveer een 6000 doden door corona,volgens de RIVM,een mens die een beetje nadenkt weet dat hier niks van klopt,en ze allemaal staan te liegen,er spelen andere belangen.
    Ook jij zouden ze verplicht een week op de (corona) ic mee moeten laten lopen. Houd op aub met dat domme complot theorie gezwam !!
  • 7 Aug 2020 om 08:33
    • Quote van 6 Aug 2020 om 21:51
      Ga je lekker met het afgeven op Nederland en de Nederlanders?
      Je zit dit overal, van Nederland tot Spanje. Van Frankrijk tot Kroatië.
      Nederland doet het vergelijken met andere landen zo slecht nog niet.
    Oja joh?, moeilijk hé om de waarheid over "het beloofde land" te horen !? Jij begint al net zo te zwamneuzen , jij was in die landen en hebt alles "gecontroleerd"? Ben net terug uit drie landen Kroatië, Italië en Oostenrijk. En kan je melden dat er geen moer klopt van wat jij beweert dat het daar precies zo gaat als hier in nl. Sterker..men controleert en wijst elkaar terecht als men zich niet volgens de regels gedraagt. Voorbeeld..in Oostenrijk was ik even bij een bakkertje en vergat mijn mondkapje op te doen, totdat een oude Mevrouw van ver in de zeventig mij terecht wees, " nachste mahl mundbeschirmung "..! Probeer dat hier in nl maar eens "terechtwijzen" dan krijg je in het beste geval een grote smoel en in het slechtste schoppen ze je in elkaar.
  • 7 Aug 2020 om 08:25
    • Quote van 7 Aug 2020 om 08:16
      In 2018 hadden we 9600 doden door de griep,en 16000 mensen hebben op de IC gelegen,en alles kon doorgaan,en er kraaide geen haan naar,Gemiddeld per jaar hebben we 6ooo doden door de griep,cijfers RIVM,dit jaar hebben we een dikke 400 doden door de griep,en ongeveer een 6000 doden door corona,volgens de RIVM,een mens die een beetje nadenkt weet dat hier niks van klopt,en ze allemaal staan te liegen,er spelen andere belangen.
    Ik zou het fijn vinden ter vermaak dat er nu iemand begint over 5G zendmasten.
  • 7 Aug 2020 om 08:16
    In 2018 hadden we 9600 doden door de griep,en 16000 mensen hebben op de IC gelegen,en alles kon doorgaan,en er kraaide geen haan naar,Gemiddeld per jaar hebben we 6ooo doden door de griep,cijfers RIVM,dit jaar hebben we een dikke 400 doden door de griep,en ongeveer een 6000 doden door corona,volgens de RIVM,een mens die een beetje nadenkt weet dat hier niks van klopt,en ze allemaal staan te liegen,er spelen andere belangen.
  • 6 Aug 2020 om 23:08
    • Quote van 6 Aug 2020 om 22:20
      de reden dat de IC's vol lagen, kwam meer doordat er in Nederland door de marktwerking het kostenefficient maken van de zorg belangrijker is dan de zorg zelf. Winst maken in de zorg is leidraad. Kijk naar hoeveel IC bedden per hoofd van bevolking in NL is en de omringende landen. Onze coronapatienten werden naar duitsland verplaats. EN oh oh oh...zorg medewerkers moeten meer verdienen, zorg moet aantrekkelijker worden gemaakt, al die loze beloftes... Chapeau Rutten, dat had hij 10 jaar geleden al moeten doen ipv al die zorgmedewerkers op de 0 lijn te houden. Het enige wat deze coronacrisis laat zien is dat het zorgbeleid in Nederland keihard gefaald heeft, en dat willen ze nu verbloemen door de schuld o.a. bij de verenigingen, bedrijven en horeca te leggen. En nu worden de jongeren en voetbalsupporter tot de kop van jut gemaakt. Maar loop eens een dagje over de markt en kijk eens hoe de ouderen zich daar gedragen.
    Je draait de zaken een beetje om.
    De reden dat de IC's vol lagen was omdat het:
    - in de beginnen helemaal als een lopend vuurtje ging
    - men nog geen idee had van hoe en waar
    - er nog geen maatregelen waren
    - veel ouderen en mensen uit overige risico groepen besmet raakten

    Nu er veel meer kennis is, men de bron beter kan lokaliseren, men zich zo goed mogelijk aan de maatregelen houd en de risico groepen enorm beschermt zijn, is het mogelijk om het aantal ziekenhuis en IC opnames laag te houden.

    De gigantische kaalslag in de zorg en de bijhorende privatisering (of net andersom) heeft er voor gezorgd dat het aantal IC bedden in verhouding tot de bevolking gewoonweg te laag is en er in allerijl bijgeplaatst moest worden.
    Als het aantal IC bedden wel op een meer acceptabel niveau had gelegen, zouden de IC's nog steeds vol hebben gelegen ;)
  • 6 Aug 2020 om 22:37
    Rutte wees dan ook een vent en zorg dat bedrijven niet omvallen. Zoals je eerder beloofd hebt. Mondkapjes goed voor, naar voetbal.
  • 6 Aug 2020 om 22:20
    • Quote van 6 Aug 2020 om 21:39
      Heb jij wel eens een en ic vol met ( helaas) stervende mensen gezien ? Zoniet hou dan aub op met je gejank over publiek / regels etc, etc . Zolang egoïstische jongeren cq voetbalsupporters alles aan hun laars lappen...Chapeau Rutten !...wat mij betreft had hij ook de cafés en terrassen weer moeten verbieden/ sluiten...maar dat komt nog wel..op zeker. Hier in nl is geen greintje zelfverantwoordelijkheid onder vooral de jongeren..
    de reden dat de IC's vol lagen, kwam meer doordat er in Nederland door de marktwerking het kostenefficient maken van de zorg belangrijker is dan de zorg zelf. Winst maken in de zorg is leidraad. Kijk naar hoeveel IC bedden per hoofd van bevolking in NL is en de omringende landen. Onze coronapatienten werden naar duitsland verplaats. EN oh oh oh...zorg medewerkers moeten meer verdienen, zorg moet aantrekkelijker worden gemaakt, al die loze beloftes... Chapeau Rutten, dat had hij 10 jaar geleden al moeten doen ipv al die zorgmedewerkers op de 0 lijn te houden. Het enige wat deze coronacrisis laat zien is dat het zorgbeleid in Nederland keihard gefaald heeft, en dat willen ze nu verbloemen door de schuld o.a. bij de verenigingen, bedrijven en horeca te leggen. En nu worden de jongeren en voetbalsupporter tot de kop van jut gemaakt. Maar loop eens een dagje over de markt en kijk eens hoe de ouderen zich daar gedragen.
  • 6 Aug 2020 om 22:12
    • Quote van 6 Aug 2020 om 21:39
      Heb jij wel eens een en ic vol met ( helaas) stervende mensen gezien ? Zoniet hou dan aub op met je gejank over publiek / regels etc, etc . Zolang egoïstische jongeren cq voetbalsupporters alles aan hun laars lappen...Chapeau Rutten !...wat mij betreft had hij ook de cafés en terrassen weer moeten verbieden/ sluiten...maar dat komt nog wel..op zeker. Hier in nl is geen greintje zelfverantwoordelijkheid onder vooral de jongeren..
    Perfect omschreven!
  • 6 Aug 2020 om 22:11
    • Quote van 6 Aug 2020 om 20:52
      Kijk je Atlanta-Valancia was dat nog met volledige bezetting. Dat gaan we de komende tijd niet krijgen. Kijk je naar Apres Ski, dat is een indoor horeca, en een situatie die met de huidige maatregelen ook al niet plaats vind. Maar het is niet alleen dat waar ik mijn uitspraak op baseer. Vanaf begin af aan heeft het kabinet er alles aan gedaan om het sport vereniging zo moeilijk mogelijk te maken en dan de regels ook nog eens zo te maken dat er geen touw aan vast te knopen is. Ik ben zelf bestuurslid van een sportvereniging, ik heb na iedere nieuwe persconferentie de stukken 10 keer moeten doorlezen om te kijken wat wel mag en niet mag en bij welke situatie dit geldig is en wat in een andere situatie weer geldig is.

      Laat ik een voorbeeld nemen. Bij een wedstrijd zouden 250 man publiek mogen zijn. Simpel getal lijkt dat. Maar als een sporter klaar is met zijn wedstrijd, geld die als publiek. Een wedstrijdofficial die zijn taken heeft afgerond, valt onder publiek. Coaches zijn toegestaan, maar is hun sporter klaar, dan vallen ze weer onder publiek.

      Of een ander voorbeeld, een jeugdtrainer van 20 mocht wel samen met 16-jarigen training geven. Maar een kwartier later niet me die zelfde 16-jarigen trainen.

      Of het douchen na sporten. Tijdens sporten mag je nu binnen de 1,5 meter komen. Dus je kan met een team trainen en evt fysiek contact hebben, zoals bij voetbal. Na de training mag je niet allemaal in de kleedruimte wegens beperking aantal sporters die in een kleedruimte mogen.

      Sportscholen zijn veel te lang gesloten gebleven. En de sportscholen die creatief dachten te kunnen zijn met buitenactiviteiten zijn meermaals teruggefloten.

      Veel sportverenigingen komen in financiele problemen door de maatregelen die door het kabinet zijn opgelegd aan de sport. Maar tegelijkertijd hebben verenigingen ook minder inkomsten door teruglopende ledenaantallen en minder sponsorinkomsten. En nu ligt er een vrijbrief voor de veiligheidsregios om toeschouwers (ook bij amateurwedstrijden) te verbieden. En geloof mij, er hoeft echt niet veel aan de hand te zijn voor een burgermeester om deze maatregel toe te passen, zoals al is gebeurd bij de aflasting van GEA tegen de Graafschap.
    Oh je was serieus. Hahaha wat een gek.
  • 6 Aug 2020 om 21:57
    • Quote van 6 Aug 2020 om 21:46
      Precies Sibbele! Chapeau voor hoe of ze het hier aanpakken. En voor iedereen die van mening is dat het hier allemaal nogal streng is.... Kijk maar eens goed naar hoe andere landen, die gezondheid van mensen boven economie stellen, er mee bezig zijn!
    Ik ben nieuwsgierig; welke landen zijn dat dan en hoe zijn die er mee bezig en wat zijn de cijfers?
  • 6 Aug 2020 om 21:53
    • Quote van 6 Aug 2020 om 21:39
      Heb jij wel eens een en ic vol met ( helaas) stervende mensen gezien ? Zoniet hou dan aub op met je gejank over publiek / regels etc, etc . Zolang egoïstische jongeren cq voetbalsupporters alles aan hun laars lappen...Chapeau Rutten !...wat mij betreft had hij ook de cafés en terrassen weer moeten verbieden/ sluiten...maar dat komt nog wel..op zeker. Hier in nl is geen greintje zelfverantwoordelijkheid onder vooral de jongeren..
    Het zijn niet alleen jongeren hoor. Ik heb ook vaak genoeg gehad dat de volwassen mensen/ senioren zich nergens iets van aan trekken. Terwijl ik zelf die 1,5 meter probeer te houden loopt iedereen gewoon door de ruimte heen alsof het allemaal niet uitmaakt. En ik ben zelf geen kwetsbare doelgroep. En dan heb ik op een gegeven moment ook wel zoiets van: zoek het dan ook maar uit, als je je zelf niet eens aan die regels kan houden...
  • 6 Aug 2020 om 21:51
    • Quote van 6 Aug 2020 om 21:39
      Heb jij wel eens een en ic vol met ( helaas) stervende mensen gezien ? Zoniet hou dan aub op met je gejank over publiek / regels etc, etc . Zolang egoïstische jongeren cq voetbalsupporters alles aan hun laars lappen...Chapeau Rutten !...wat mij betreft had hij ook de cafés en terrassen weer moeten verbieden/ sluiten...maar dat komt nog wel..op zeker. Hier in nl is geen greintje zelfverantwoordelijkheid onder vooral de jongeren..
    Ga je lekker met het afgeven op Nederland en de Nederlanders?
    Je zit dit overal, van Nederland tot Spanje. Van Frankrijk tot Kroatië.
    Nederland doet het vergelijken met andere landen zo slecht nog niet.
  • 6 Aug 2020 om 21:46
    • Quote van 6 Aug 2020 om 21:39
      Heb jij wel eens een en ic vol met ( helaas) stervende mensen gezien ? Zoniet hou dan aub op met je gejank over publiek / regels etc, etc . Zolang egoïstische jongeren cq voetbalsupporters alles aan hun laars lappen...Chapeau Rutten !...wat mij betreft had hij ook de cafés en terrassen weer moeten verbieden/ sluiten...maar dat komt nog wel..op zeker. Hier in nl is geen greintje zelfverantwoordelijkheid onder vooral de jongeren..
    Precies Sibbele! Chapeau voor hoe of ze het hier aanpakken. En voor iedereen die van mening is dat het hier allemaal nogal streng is.... Kijk maar eens goed naar hoe andere landen, die gezondheid van mensen boven economie stellen, er mee bezig zijn!
  • 6 Aug 2020 om 21:39
    • Quote van 6 Aug 2020 om 20:52
      Kijk je Atlanta-Valancia was dat nog met volledige bezetting. Dat gaan we de komende tijd niet krijgen. Kijk je naar Apres Ski, dat is een indoor horeca, en een situatie die met de huidige maatregelen ook al niet plaats vind. Maar het is niet alleen dat waar ik mijn uitspraak op baseer. Vanaf begin af aan heeft het kabinet er alles aan gedaan om het sport vereniging zo moeilijk mogelijk te maken en dan de regels ook nog eens zo te maken dat er geen touw aan vast te knopen is. Ik ben zelf bestuurslid van een sportvereniging, ik heb na iedere nieuwe persconferentie de stukken 10 keer moeten doorlezen om te kijken wat wel mag en niet mag en bij welke situatie dit geldig is en wat in een andere situatie weer geldig is.

      Laat ik een voorbeeld nemen. Bij een wedstrijd zouden 250 man publiek mogen zijn. Simpel getal lijkt dat. Maar als een sporter klaar is met zijn wedstrijd, geld die als publiek. Een wedstrijdofficial die zijn taken heeft afgerond, valt onder publiek. Coaches zijn toegestaan, maar is hun sporter klaar, dan vallen ze weer onder publiek.

      Of een ander voorbeeld, een jeugdtrainer van 20 mocht wel samen met 16-jarigen training geven. Maar een kwartier later niet me die zelfde 16-jarigen trainen.

      Of het douchen na sporten. Tijdens sporten mag je nu binnen de 1,5 meter komen. Dus je kan met een team trainen en evt fysiek contact hebben, zoals bij voetbal. Na de training mag je niet allemaal in de kleedruimte wegens beperking aantal sporters die in een kleedruimte mogen.

      Sportscholen zijn veel te lang gesloten gebleven. En de sportscholen die creatief dachten te kunnen zijn met buitenactiviteiten zijn meermaals teruggefloten.

      Veel sportverenigingen komen in financiele problemen door de maatregelen die door het kabinet zijn opgelegd aan de sport. Maar tegelijkertijd hebben verenigingen ook minder inkomsten door teruglopende ledenaantallen en minder sponsorinkomsten. En nu ligt er een vrijbrief voor de veiligheidsregios om toeschouwers (ook bij amateurwedstrijden) te verbieden. En geloof mij, er hoeft echt niet veel aan de hand te zijn voor een burgermeester om deze maatregel toe te passen, zoals al is gebeurd bij de aflasting van GEA tegen de Graafschap.
    Heb jij wel eens een en ic vol met ( helaas) stervende mensen gezien ? Zoniet hou dan aub op met je gejank over publiek / regels etc, etc . Zolang egoïstische jongeren cq voetbalsupporters alles aan hun laars lappen...Chapeau Rutten !...wat mij betreft had hij ook de cafés en terrassen weer moeten verbieden/ sluiten...maar dat komt nog wel..op zeker. Hier in nl is geen greintje zelfverantwoordelijkheid onder vooral de jongeren..
  • 6 Aug 2020 om 21:33
    • Quote van 6 Aug 2020 om 20:52
      Kijk je Atlanta-Valancia was dat nog met volledige bezetting. Dat gaan we de komende tijd niet krijgen. Kijk je naar Apres Ski, dat is een indoor horeca, en een situatie die met de huidige maatregelen ook al niet plaats vind. Maar het is niet alleen dat waar ik mijn uitspraak op baseer. Vanaf begin af aan heeft het kabinet er alles aan gedaan om het sport vereniging zo moeilijk mogelijk te maken en dan de regels ook nog eens zo te maken dat er geen touw aan vast te knopen is. Ik ben zelf bestuurslid van een sportvereniging, ik heb na iedere nieuwe persconferentie de stukken 10 keer moeten doorlezen om te kijken wat wel mag en niet mag en bij welke situatie dit geldig is en wat in een andere situatie weer geldig is.

      Laat ik een voorbeeld nemen. Bij een wedstrijd zouden 250 man publiek mogen zijn. Simpel getal lijkt dat. Maar als een sporter klaar is met zijn wedstrijd, geld die als publiek. Een wedstrijdofficial die zijn taken heeft afgerond, valt onder publiek. Coaches zijn toegestaan, maar is hun sporter klaar, dan vallen ze weer onder publiek.

      Of een ander voorbeeld, een jeugdtrainer van 20 mocht wel samen met 16-jarigen training geven. Maar een kwartier later niet me die zelfde 16-jarigen trainen.

      Of het douchen na sporten. Tijdens sporten mag je nu binnen de 1,5 meter komen. Dus je kan met een team trainen en evt fysiek contact hebben, zoals bij voetbal. Na de training mag je niet allemaal in de kleedruimte wegens beperking aantal sporters die in een kleedruimte mogen.

      Sportscholen zijn veel te lang gesloten gebleven. En de sportscholen die creatief dachten te kunnen zijn met buitenactiviteiten zijn meermaals teruggefloten.

      Veel sportverenigingen komen in financiele problemen door de maatregelen die door het kabinet zijn opgelegd aan de sport. Maar tegelijkertijd hebben verenigingen ook minder inkomsten door teruglopende ledenaantallen en minder sponsorinkomsten. En nu ligt er een vrijbrief voor de veiligheidsregios om toeschouwers (ook bij amateurwedstrijden) te verbieden. En geloof mij, er hoeft echt niet veel aan de hand te zijn voor een burgermeester om deze maatregel toe te passen, zoals al is gebeurd bij de aflasting van GEA tegen de Graafschap.
    Dat die wedstrijd verboden is, is weer een compleet andere situatie.
    Deze extra maatregel is voor het verbieden of beperken van bezoekers, niet het verbieden van wedstrijden.
    Burgemeesters kunnen wedstrijden sowieso al verbieden, al jaren, en dat is daar ook gebeurt. Go Ahead heeft meermaals aangeven één risico wedstrijd te hebben en dat is die wedstrijd.
    De reden voor de burgemeester om het te verbieden is dan ook de vrees voor ongeregeldheden buiten De Adelaarshorst en in de binnenstad. "Het gaat niet zozeer om hetgeen wat er in het stadion gebeurt, maar wat er mogelijk buiten de poorten gaat plaatsvinden."
    Zonder corona had die wedstrijd ook verboden kunnen worden.
  • 6 Aug 2020 om 20:53
    Ja klopt, de situatie is nu anders maar voetbal zal gebruikt worden om een voorbeeld te stellen als we niet oppassen.
  • 6 Aug 2020 om 20:52
    • Quote van 6 Aug 2020 om 20:30
      Sport en wat erbij hoort was juist een van de grote oorzaken van verspreiding. Atlanta-Valencia in Milaan. Apres ski bar in Ischgl. Dus zulke evenementen liggen onder een vergrootglas. Als het op teveel llekken fout gaat kan lamdelijk regelgeving volgen. Wat mij betreft laten ze de Kuip leeg. Als men zich daar nieg kan gedragen moet men het daarcook maar voelen. Niet wij in Heerenveen.
    Kijk je Atlanta-Valancia was dat nog met volledige bezetting. Dat gaan we de komende tijd niet krijgen. Kijk je naar Apres Ski, dat is een indoor horeca, en een situatie die met de huidige maatregelen ook al niet plaats vind. Maar het is niet alleen dat waar ik mijn uitspraak op baseer. Vanaf begin af aan heeft het kabinet er alles aan gedaan om het sport vereniging zo moeilijk mogelijk te maken en dan de regels ook nog eens zo te maken dat er geen touw aan vast te knopen is. Ik ben zelf bestuurslid van een sportvereniging, ik heb na iedere nieuwe persconferentie de stukken 10 keer moeten doorlezen om te kijken wat wel mag en niet mag en bij welke situatie dit geldig is en wat in een andere situatie weer geldig is.

    Laat ik een voorbeeld nemen. Bij een wedstrijd zouden 250 man publiek mogen zijn. Simpel getal lijkt dat. Maar als een sporter klaar is met zijn wedstrijd, geld die als publiek. Een wedstrijdofficial die zijn taken heeft afgerond, valt onder publiek. Coaches zijn toegestaan, maar is hun sporter klaar, dan vallen ze weer onder publiek.

    Of een ander voorbeeld, een jeugdtrainer van 20 mocht wel samen met 16-jarigen training geven. Maar een kwartier later niet me die zelfde 16-jarigen trainen.

    Of het douchen na sporten. Tijdens sporten mag je nu binnen de 1,5 meter komen. Dus je kan met een team trainen en evt fysiek contact hebben, zoals bij voetbal. Na de training mag je niet allemaal in de kleedruimte wegens beperking aantal sporters die in een kleedruimte mogen.

    Sportscholen zijn veel te lang gesloten gebleven. En de sportscholen die creatief dachten te kunnen zijn met buitenactiviteiten zijn meermaals teruggefloten.

    Veel sportverenigingen komen in financiele problemen door de maatregelen die door het kabinet zijn opgelegd aan de sport. Maar tegelijkertijd hebben verenigingen ook minder inkomsten door teruglopende ledenaantallen en minder sponsorinkomsten. En nu ligt er een vrijbrief voor de veiligheidsregios om toeschouwers (ook bij amateurwedstrijden) te verbieden. En geloof mij, er hoeft echt niet veel aan de hand te zijn voor een burgermeester om deze maatregel toe te passen, zoals al is gebeurd bij de aflasting van GEA tegen de Graafschap.
  • 6 Aug 2020 om 20:49
    • Quote van 6 Aug 2020 om 20:30
      Sport en wat erbij hoort was juist een van de grote oorzaken van verspreiding. Atlanta-Valencia in Milaan. Apres ski bar in Ischgl. Dus zulke evenementen liggen onder een vergrootglas. Als het op teveel llekken fout gaat kan lamdelijk regelgeving volgen. Wat mij betreft laten ze de Kuip leeg. Als men zich daar nieg kan gedragen moet men het daarcook maar voelen. Niet wij in Heerenveen.
    atlanta valencia kwam ook doordat supporters samen reisden en samen gingen uiteten ze kwamen in grote groepen samen. Met de info die we nu hebben moeten we dat dus niet doen.
    De wedstrijd ansich in het open ben ik niet zo bang voor besmettingen, ik denk eerder de supporters die samen in de kroeg gaan kijken een gevaar zijn.
  • 6 Aug 2020 om 20:36
    • Quote van 6 Aug 2020 om 20:23
      Als je nu kijkt naar wat er nu speelt, is sport en de daarbij horende toeschouwers nog geen enkele keer aangewezen als een brandhaard. Als corona binnen een team word getroffen, staken ze slle activiteiten. Clubs zijn heel erg bezig met het inrichten van de stadions. Een paar Feyenoord suporters zingen, en dan word juist bij het voetbal weer gedreigd om zonder publiek te gaan spelen.
    Er is, toen verteld werd dat er weer publiek bij wedstrijden aanwezig zou mogen zijn, duidelijk bij gezegd dat daarvoor wel een paar voorwaarden zouden gaan gelden. Als blijkt dat men zich hier niet aan kan/gaat houden is de reactie van de overheid ( lokaal dan wel landelijk ) heel eenvoudig en begrijpelijk.
  • 6 Aug 2020 om 20:30
    • Quote van 6 Aug 2020 om 20:23
      Als je nu kijkt naar wat er nu speelt, is sport en de daarbij horende toeschouwers nog geen enkele keer aangewezen als een brandhaard. Als corona binnen een team word getroffen, staken ze slle activiteiten. Clubs zijn heel erg bezig met het inrichten van de stadions. Een paar Feyenoord suporters zingen, en dan word juist bij het voetbal weer gedreigd om zonder publiek te gaan spelen.
    Sport en wat erbij hoort was juist een van de grote oorzaken van verspreiding. Atlanta-Valencia in Milaan. Apres ski bar in Ischgl. Dus zulke evenementen liggen onder een vergrootglas. Als het op teveel llekken fout gaat kan lamdelijk regelgeving volgen. Wat mij betreft laten ze de Kuip leeg. Als men zich daar nieg kan gedragen moet men het daarcook maar voelen. Niet wij in Heerenveen.
  • 6 Aug 2020 om 20:27
    • Quote van 6 Aug 2020 om 20:23
      Als je nu kijkt naar wat er nu speelt, is sport en de daarbij horende toeschouwers nog geen enkele keer aangewezen als een brandhaard. Als corona binnen een team word getroffen, staken ze slle activiteiten. Clubs zijn heel erg bezig met het inrichten van de stadions. Een paar Feyenoord suporters zingen, en dan word juist bij het voetbal weer gedreigd om zonder publiek te gaan spelen.
    Volgens mij heb je niet echt door wat er exact gezegd is.

    Burgemeesters krijgen de bevoegdheid om supporters te verbieden als de noodzaak er is.
    Dat kan zijn dat een te grote groep zich niet aan de regels houd of wanneer er in de buurt van het stadion een uitbraak is.
    Niet meer, niet minder.
  • 6 Aug 2020 om 20:25
    Die leeghoofden in randstad gaan het hopelijk niet verpesten. Laat ze daar eens hun verstand gebruiken. Ze kijken daar nogal op het Noorden neer. Maar hier zijn we toch wat slimmer blijkbaar.
  • 6 Aug 2020 om 20:23
    • Quote van 6 Aug 2020 om 20:05
      Als jij denkt dat hij dit zegt omdat hij een hekel aan sport zou hebben heb je echt de intelligentie van een pepernoot!
    Als je nu kijkt naar wat er nu speelt, is sport en de daarbij horende toeschouwers nog geen enkele keer aangewezen als een brandhaard. Als corona binnen een team word getroffen, staken ze slle activiteiten. Clubs zijn heel erg bezig met het inrichten van de stadions. Een paar Feyenoord suporters zingen, en dan word juist bij het voetbal weer gedreigd om zonder publiek te gaan spelen.
  • 6 Aug 2020 om 20:13
    • Quote van 6 Aug 2020 om 19:34
      Ik weet niet wat die man tegen sport heeft.
    Toch gelukt om al drie mensen op de kast te jagen. Erg knap.
  • 6 Aug 2020 om 20:05
    • Quote van 6 Aug 2020 om 19:34
      Ik weet niet wat die man tegen sport heeft.
    Als jij denkt dat hij dit zegt omdat hij een hekel aan sport zou hebben heb je echt de intelligentie van een pepernoot!
  • 6 Aug 2020 om 19:51
    • Quote van 6 Aug 2020 om 19:34
      Ik weet niet wat die man tegen sport heeft.
    Niks volgens mij, hoezo?
  • 6 Aug 2020 om 19:34
    Ik weet niet wat die man tegen sport heeft.
vrijdag 2 oktober 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›