#MEIINOAR-campagne bereikt nieuwe mijlpaal: 30.000 euro!

41
#MEIINOAR-campagne bereikt nieuwe mijlpaal: 30.000 euro!

Na de mijlpaal van 20.000 euro op donderdag heeft de #MEIINOAR-actie van supporters Oeds-Willem Miedema en Henk Hunneman inmiddels al 31.331 euro opgeleverd. Het 'ultieme doel' van de actie blijft om in totaal 200.000 euro in te zamelen voor de jeugdopleiding.

"Dit laat zien hoe groot de animo onder supporters is om samen iets voor de club te betekenen", reageert Oeds-Willem Miedema (rechts op de foto), één van de twee initiatiefnemers. Hij is samen met mede-supporter Henk Hunneman erg verguld dat ook KICK Uitgevers zich achter de actie heeft geschaard. Dit levert maximaal nog eens 15.800 euro op voor de crowdfundingsactie.

"Dat KICK zich aansluit bij ons initiatief past helemaal bij de #MEIINOAR-gedachte die we voor ogen hadden met deze actie", vult Hunneman aan. De actie loopt nog tot de honderdjarige verjaardag van SC Heerenveen op maandag 20 juli.

41 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Jul 2020 om 15:32
    • Quote van 8 Jul 2020 om 08:05
      Als je goed de lijst doorneemt zul je zien dat je opmerking niet juist is. Univé is één van de sponsoren die met hun logo ook zichtbaar zijn bovenaan de lijst en wel degelijk ook in de OSSH lijst staan vermeld. En dat geldt ook voor bijvoorbeeld een business partner als Ruitenheer. Je opmerking is feitelijk onjuist en een ieder hier kan dat ook gewoon checken. Jou kennende zul je bij het lezen van mijn bijdrage ongetwijfeld de OSSH lijst zelf ook even checken en tot de conclusie komen dat je er naast zit. Ausnutria staat inderdaad waar het hoort, geheel bovenaan, maar is niet specifiek vermeld in de OSSH lijst. En dus door mij ook niet meegerekend in de aantallen sponsoren vermeld op de OSSH lijst.
    Ik had in de haast vlak voor het naar het werk gaan even gekeken. Sommige sponsoren en/of businesspartners staan met het logo boven de lijst en ook nog eens in de lijst zelf. Anderen niet zoals bijvoorbeeld Amstel en van Deynen. Hiermee is de opmerking dus niet geheel feitelijk onjuist en zit ik er niet naast, net zoals die van jou dat niet is of dat jij er volledig naast zou zitten. Zoals je zegt is dit voor iedereen te checken ;-)
  • 8 Jul 2020 om 10:45
    • Quote van 8 Jul 2020 om 10:32
      De verhuizing naar de hoofdtribune heeft slecht uitgepakt. Veel mensen wilde niet weg bij de rode zaal. Er zijn ook tientallen destijds hierdoor afgehaakt. Ze werden zonder pardon verhuisd en dat viel (logischerwijs) niet goee. Volgens mij was het in de zomer van 2013 als ik me niet vergis. De sfeer is de laatste jaren in mijn optiek gelijk gebleven. Overigens zie elke keer weer een hoop nieuwe gezichten en een paar bekenden. Dat komt vooral omdat de kaarten doorgegeven worden aan relaties. Niets mis mee natuurlijk maar een echt ons-kent-ons sfeer krijg je er niet van.
    Het toenmalige bestuur heeft de verhuizing dus slecht aangepakt en het lijkt ook niet in goed overleg te zijn gebeurd dus.

    In hoeverre is de communicatie van de club naar de sponsoren toe verandert onder het nieuwe bestuur? Is dit verbeterd of gelijk gebleven?
  • 8 Jul 2020 om 10:36
    • Quote van 8 Jul 2020 om 08:54
      Anonieme sponsoren zijn er altijd geweest. Al tientallen jaren. De OSSH ruimtes zijn helaas inmiddels te groot. In de Amstel Lounge kan je bijvoorbeeld een kanon afschieten. Zoals op zondagen je dat in bijna al zalen kunt doen. Zaterdagavond of vrijdagavond wedstrijden zijn daarom ook voor de OSSh belangrijk. Ik zeg al jaren, sluit een aantal zalen, waardoor sponsoren in één grote ruimte bij elkaar kunnen komen en kunnen netwerken en meer met elkaar in contact komen. Nu staan er overal kleine clubjes verdeeld in meerdere zalen. Wat het niet heel sfeervol maakt.
    Denk dat ze moeten beginnen met sommige dj’s die ze boeken voor de Amstel Lounge. Intentie is goed maar de muziek valt totaal niet in de smaak bij deze doelgroep en staat te hard. Hier “jaag” je de mensen zelfs een beetje mee weg. Netwerken gebeurd er eigenlijk al zolang als ik er zit niet. Dat is ook niet nodig want eigenlijk worden 50% van de kaarten volgens mij uitgeleend aan anderen. Zie elke keer een hoop nieuwe gezichten. “Netwerken” willen de meeste daar überhaupt ook niet. Het zijn allemaal fans die graag de club tot op zekere hoogte steunen omdat ze het kunnen missen.
  • 8 Jul 2020 om 10:32
    • Quote van 8 Jul 2020 om 08:13
      Dank voor je verhaal. Het bevestigt mijn verhaal dat er toch behoorlijk wat anonieme sponsoren zijn bij sc Heerenveen en dat het werkelijke aantal sponsoren hoger ligt dan het aantal sponsoren vermeld in de OSSH lijst. Helaas weten we niet exact om hoeveel anonieme sponsoren het gaat.

      Mooi om te horen dat de OSSH weer groeiende is. Kun jij zeggen in hoeverre die verhuizing naar de hoofdtribune daarop van invloed is geweest? En kun je als sponsor ook aangeven of de sfeer binnen de OSSH en onder sponsoren ook is verbeterd?
    De verhuizing naar de hoofdtribune heeft slecht uitgepakt. Veel mensen wilde niet weg bij de rode zaal. Er zijn ook tientallen destijds hierdoor afgehaakt. Ze werden zonder pardon verhuisd en dat viel (logischerwijs) niet goee. Volgens mij was het in de zomer van 2013 als ik me niet vergis. De sfeer is de laatste jaren in mijn optiek gelijk gebleven. Overigens zie elke keer weer een hoop nieuwe gezichten en een paar bekenden. Dat komt vooral omdat de kaarten doorgegeven worden aan relaties. Niets mis mee natuurlijk maar een echt ons-kent-ons sfeer krijg je er niet van.
  • 8 Jul 2020 om 09:11
    • Quote van 8 Jul 2020 om 08:54
      Anonieme sponsoren zijn er altijd geweest. Al tientallen jaren. De OSSH ruimtes zijn helaas inmiddels te groot. In de Amstel Lounge kan je bijvoorbeeld een kanon afschieten. Zoals op zondagen je dat in bijna al zalen kunt doen. Zaterdagavond of vrijdagavond wedstrijden zijn daarom ook voor de OSSh belangrijk. Ik zeg al jaren, sluit een aantal zalen, waardoor sponsoren in één grote ruimte bij elkaar kunnen komen en kunnen netwerken en meer met elkaar in contact komen. Nu staan er overal kleine clubjes verdeeld in meerdere zalen. Wat het niet heel sfeervol maakt.
    Hier ben ik het volledig mee eens Frank. Ik heb mij ook jarenlang verbaasd dat de steeds kleinere aantallen sponsoren verdeeld werden over de west- en oosttribune. Dat is voor de sfeer inderdaad verschrikkelijk. Uit een bijdrage van forumlid zegtmaar even terug in dit topic zou blijken dat de sponsoren die eerst hoog op de tribunes van oost zaten ( de vakken 18 tot en met 21) nu naar de hoofdtribune zijn verplaatst. Dat zou wat mij betreft een goede zaak zijn. Wellicht dat sponsoren inderdaad kunnen bevestigen, dan wel ontkennen, dat dit het geval is.

    Het zou ook de reden kunnen zijn dat de senioren-seizoenkaart is geïntroduceerd. Omdat er dan ruimtes en stoeltjes vrij komen op de oosttribune. Deze kunnen dan nu gebruikt worden voor de nieuw geïntroduceerde senioren-seizoenkaarten.

    Het zou in elk geval de sfeer binnen de OSSH verbeteren als de club jouw idee zou omarmen.
  • 8 Jul 2020 om 08:54
    • Quote van 8 Jul 2020 om 08:13
      Dank voor je verhaal. Het bevestigt mijn verhaal dat er toch behoorlijk wat anonieme sponsoren zijn bij sc Heerenveen en dat het werkelijke aantal sponsoren hoger ligt dan het aantal sponsoren vermeld in de OSSH lijst. Helaas weten we niet exact om hoeveel anonieme sponsoren het gaat.

      Mooi om te horen dat de OSSH weer groeiende is. Kun jij zeggen in hoeverre die verhuizing naar de hoofdtribune daarop van invloed is geweest? En kun je als sponsor ook aangeven of de sfeer binnen de OSSH en onder sponsoren ook is verbeterd?
    Anonieme sponsoren zijn er altijd geweest. Al tientallen jaren. De OSSH ruimtes zijn helaas inmiddels te groot. In de Amstel Lounge kan je bijvoorbeeld een kanon afschieten. Zoals op zondagen je dat in bijna al zalen kunt doen. Zaterdagavond of vrijdagavond wedstrijden zijn daarom ook voor de OSSh belangrijk. Ik zeg al jaren, sluit een aantal zalen, waardoor sponsoren in één grote ruimte bij elkaar kunnen komen en kunnen netwerken en meer met elkaar in contact komen. Nu staan er overal kleine clubjes verdeeld in meerdere zalen. Wat het niet heel sfeervol maakt.
  • 8 Jul 2020 om 08:26
    • Quote van 8 Jul 2020 om 04:30
      Er er is niemand die in korte crisistijd meer sponsoren heeft weten te werven dan Henk Bloemers en zijn team. Het laatste bestuurlijke gerommel zal altijd een schaduw werpen bij onze club op gebied van sponsoring.
    Deze mening deel ik met je Martin. Bloemers slaagde er inderdaad in, binnen relatief korte tijd, de nodige sponsoren aan onze club te binden. De beslissing van Luuc Eisenga om afscheid te nemen van Bloemers verdient niet de schoonheidsprijs. Destijds was het beter geweest voor de club dat er eerder afscheid was genomen van Eisenga en dat Bloemers was behouden voor de club. Inderdaad wederom één van destijds vele foute bestuurlijke beslissingen die op de lijst van missers is gekomen.

    Toch heb ik ook bij Martin Koopman, de huidige commercieel manager wel een goed gevoel. Komt goed op mij over tijdens momenten dat hij de club vertegenwoordigd en ook tijdens media-optredens maakt hij op mij een sterke indruk. Bovendien vind ik dat de commerciële afdeling veel frisse ideeën heeft en nieuw elan uitstraalt. Dat stemt mij positief voor de toekomst.

    Neemt niet weg dat een Bloemers, en zeker ook een van Erve, hier ook niet hadden misstaan als commercieel manager.
  • 8 Jul 2020 om 08:13
    • Quote van 8 Jul 2020 om 05:55
      Totale openheid willen veel mensen niet. Mijn bedrijf is ook anonieme sponsor. Dit heeft niet te maken dat men haar naam niet aan Heerenveen wil verbinden maar puur om het feit dat mensen die er werken niet hoeven te weten dat men sponsor is. Komen toch al snel praatjes van. Tevens weet ik van de man die naast mij zit dat hij als persoon anonieme sponsor is. Hij heeft zijn onderneming niet meer maar wilde wel verbonden blijven. Tuurlijk zullen dit niet 100 sponsoren zijn maar zeker wel 25 a 3 met allen 2 tot 3 stoelen van €2500 per stuk. De OSSH is weer groeiende, voor het eerst sinds de verhuizing naar de hoofdtribune.
    Dank voor je verhaal. Het bevestigt mijn verhaal dat er toch behoorlijk wat anonieme sponsoren zijn bij sc Heerenveen en dat het werkelijke aantal sponsoren hoger ligt dan het aantal sponsoren vermeld in de OSSH lijst. Helaas weten we niet exact om hoeveel anonieme sponsoren het gaat.

    Mooi om te horen dat de OSSH weer groeiende is. Kun jij zeggen in hoeverre die verhuizing naar de hoofdtribune daarop van invloed is geweest? En kun je als sponsor ook aangeven of de sfeer binnen de OSSH en onder sponsoren ook is verbeterd?
  • 8 Jul 2020 om 08:05
    • Quote van 8 Jul 2020 om 04:35
      Ausnutria staat op de plaats waar het hoort. Niet in de lijst, maar daarboven. Helemaal bovenaan. Als hoofdsponsor. Andere bedrijven daaronder staan ook niet nog een keer in de lijst.
    Als je goed de lijst doorneemt zul je zien dat je opmerking niet juist is. Univé is één van de sponsoren die met hun logo ook zichtbaar zijn bovenaan de lijst en wel degelijk ook in de OSSH lijst staan vermeld. En dat geldt ook voor bijvoorbeeld een business partner als Ruitenheer. Je opmerking is feitelijk onjuist en een ieder hier kan dat ook gewoon checken. Jou kennende zul je bij het lezen van mijn bijdrage ongetwijfeld de OSSH lijst zelf ook even checken en tot de conclusie komen dat je er naast zit. Ausnutria staat inderdaad waar het hoort, geheel bovenaan, maar is niet specifiek vermeld in de OSSH lijst. En dus door mij ook niet meegerekend in de aantallen sponsoren vermeld op de OSSH lijst.
  • 8 Jul 2020 om 05:55
    • Quote van 7 Jul 2020 om 22:00
      Ik weet niet of we destijds 600 sponsoren hadden. Dat zal ik proberen uit te zoeken. Wat wel duidelijk is, is het feit dat ten tijde van Bloemers de aantallen sponsoren in de lift zaten. Helaas heeft Eisenga destijds besloten om afscheid te nemen van Bloemers. Die beslissing heeft de club zeker ook de nodige sponsoren gekost. Met Martin Koopman als commercieel manager hoop ik dat de weg omhoog weer zal worden ingeslagen. De eerste voorzichtige stappen vooruit zijn er in elk geval en ik vind oprecht dat er overal in de organisatie nieuw elan en frisse ideeën zichtbaar zijn. Dat stemt mij positief.

      Ik kan het niet bewijzen, maar het schijnt zo te zijn dat er toch een 50 tot 70 sponsoren niet vermeld staan op de OSSH lijst. Zo staat bijvoorbeeld onze hoofdsponsor Ausnutria ook niet in de OSSH lijst. En wellicht dat een aantal Leeuwarder bedrijven ook voorzichtig willen zijn met een vermelding. Zo zullen er misschien ook kleine sponsoren zijn die niet het totale bedrag voor een OSSH lidmaatschap kunnen of willen betalen, maar toch een bijdrage leveren. Om speculaties te voorkomen zou totale openheid van zaken wel wenselijk zijn. Maar in tijden van een steeds strengere privacy-wetgeving zal dat wel een utopie zijn.
    Totale openheid willen veel mensen niet. Mijn bedrijf is ook anonieme sponsor. Dit heeft niet te maken dat men haar naam niet aan Heerenveen wil verbinden maar puur om het feit dat mensen die er werken niet hoeven te weten dat men sponsor is. Komen toch al snel praatjes van. Tevens weet ik van de man die naast mij zit dat hij als persoon anonieme sponsor is. Hij heeft zijn onderneming niet meer maar wilde wel verbonden blijven. Tuurlijk zullen dit niet 100 sponsoren zijn maar zeker wel 25 a 3 met allen 2 tot 3 stoelen van €2500 per stuk. De OSSH is weer groeiende, voor het eerst sinds de verhuizing naar de hoofdtribune.
  • 8 Jul 2020 om 04:35
    • Quote van 7 Jul 2020 om 22:00
      Ik weet niet of we destijds 600 sponsoren hadden. Dat zal ik proberen uit te zoeken. Wat wel duidelijk is, is het feit dat ten tijde van Bloemers de aantallen sponsoren in de lift zaten. Helaas heeft Eisenga destijds besloten om afscheid te nemen van Bloemers. Die beslissing heeft de club zeker ook de nodige sponsoren gekost. Met Martin Koopman als commercieel manager hoop ik dat de weg omhoog weer zal worden ingeslagen. De eerste voorzichtige stappen vooruit zijn er in elk geval en ik vind oprecht dat er overal in de organisatie nieuw elan en frisse ideeën zichtbaar zijn. Dat stemt mij positief.

      Ik kan het niet bewijzen, maar het schijnt zo te zijn dat er toch een 50 tot 70 sponsoren niet vermeld staan op de OSSH lijst. Zo staat bijvoorbeeld onze hoofdsponsor Ausnutria ook niet in de OSSH lijst. En wellicht dat een aantal Leeuwarder bedrijven ook voorzichtig willen zijn met een vermelding. Zo zullen er misschien ook kleine sponsoren zijn die niet het totale bedrag voor een OSSH lidmaatschap kunnen of willen betalen, maar toch een bijdrage leveren. Om speculaties te voorkomen zou totale openheid van zaken wel wenselijk zijn. Maar in tijden van een steeds strengere privacy-wetgeving zal dat wel een utopie zijn.
    Ausnutria staat op de plaats waar het hoort. Niet in de lijst, maar daarboven. Helemaal bovenaan. Als hoofdsponsor. Andere bedrijven daaronder staan ook niet nog een keer in de lijst.
  • 8 Jul 2020 om 04:30
    • Quote van 7 Jul 2020 om 14:25
      Ik vind het wel degelijk een prestatie dat dit bestuur er in lijkt geslaagd de jarenlange (forse) daling in het aantal sponsoren te hebben omgebogen in groei. Verder heeft dit bestuur te maken gekregen met corona waardoor een aantal bedrijven noodgedwongen moesten stoppen als sponsor. Anders zou de groei beslist groter zijn geweest.

      Uiteraard is er nog genoeg werk aan de winkel, maar na een jarenlange daling zijn de eerste tekenen van groei zichtbaar. Dit gecombineerd met de frisse ideeën en het nieuwe elan op de commerciële afdeling stemt me dit, na jaren van somberheid, eindelijk weer eens positief.
    Er er is niemand die in korte crisistijd meer sponsoren heeft weten te werven dan Henk Bloemers en zijn team. Het laatste bestuurlijke gerommel zal altijd een schaduw werpen bij onze club op gebied van sponsoring.
  • 7 Jul 2020 om 22:00
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Ik weet niet of we destijds 600 sponsoren hadden. Dat zal ik proberen uit te zoeken. Wat wel duidelijk is, is het feit dat ten tijde van Bloemers de aantallen sponsoren in de lift zaten. Helaas heeft Eisenga destijds besloten om afscheid te nemen van Bloemers. Die beslissing heeft de club zeker ook de nodige sponsoren gekost. Met Martin Koopman als commercieel manager hoop ik dat de weg omhoog weer zal worden ingeslagen. De eerste voorzichtige stappen vooruit zijn er in elk geval en ik vind oprecht dat er overal in de organisatie nieuw elan en frisse ideeën zichtbaar zijn. Dat stemt mij positief.

    Ik kan het niet bewijzen, maar het schijnt zo te zijn dat er toch een 50 tot 70 sponsoren niet vermeld staan op de OSSH lijst. Zo staat bijvoorbeeld onze hoofdsponsor Ausnutria ook niet in de OSSH lijst. En wellicht dat een aantal Leeuwarder bedrijven ook voorzichtig willen zijn met een vermelding. Zo zullen er misschien ook kleine sponsoren zijn die niet het totale bedrag voor een OSSH lidmaatschap kunnen of willen betalen, maar toch een bijdrage leveren. Om speculaties te voorkomen zou totale openheid van zaken wel wenselijk zijn. Maar in tijden van een steeds strengere privacy-wetgeving zal dat wel een utopie zijn.
  • 7 Jul 2020 om 20:17
    • Quote van 7 Jul 2020 om 19:01
      Een tijd terug in een podcast van de Leeuwarder Courant heeft Martin Koopman letterlijk gezegd dat er al verschillende bedrijven hun sponsorschap hebben opgezegd vanwege corona. Geen aanname van mijn kant derhalve, maar gebaseerd op uitspraken van Martin Koopman. Bovendien heeft elk weldenkend mens door dat corona een negatieve invloed heeft op het aantal sponsoren. Niet alleen bij sc Heerenveen, maar bij elke betaald voetbal organisatie. Het is derhalve totaal geen excuus, maar een vaststaand feit. Over aannames of feiten gesproken; waar kan ik terugvinden dat we twee jaar geleden op 600 sponsoren zaten?
    Rond de 600. Op je eigen .org.
  • 7 Jul 2020 om 19:58
    2 jaar geleden 600 sponsoren lijkt mij sterk. Sponsoren die niet op de website vermeld willen staan, zijn op 1 hand te tellen.
  • 7 Jul 2020 om 19:01
    • Quote van 7 Jul 2020 om 17:34
      Ik had deze reactie wel van je verwacht. Als het maar hosanna is. Dat er een klein beetje stijging is mooi. Dat dat gemiddeld ongeveer twee per maand is over bijna een jaar vind ik niet indrukwekkend met een commerciel manager, een salesmanager en twee accountmanagers. Precies twee jaar terug zaten we rond de 600 sponsoren. Dat was een prima stijging onder Bloemers. Ook je Corona excuus zag ik aankomen en maak je aannames dat de groei beslist groter zou zijn. Maar welke bedrijven zijn letterlijk gestopt met als reden Corona?
    Een tijd terug in een podcast van de Leeuwarder Courant heeft Martin Koopman letterlijk gezegd dat er al verschillende bedrijven hun sponsorschap hebben opgezegd vanwege corona. Geen aanname van mijn kant derhalve, maar gebaseerd op uitspraken van Martin Koopman. Bovendien heeft elk weldenkend mens door dat corona een negatieve invloed heeft op het aantal sponsoren. Niet alleen bij sc Heerenveen, maar bij elke betaald voetbal organisatie. Het is derhalve totaal geen excuus, maar een vaststaand feit. Over aannames of feiten gesproken; waar kan ik terugvinden dat we twee jaar geleden op 600 sponsoren zaten?
  • 7 Jul 2020 om 17:34
    • Quote van 7 Jul 2020 om 14:25
      Ik vind het wel degelijk een prestatie dat dit bestuur er in lijkt geslaagd de jarenlange (forse) daling in het aantal sponsoren te hebben omgebogen in groei. Verder heeft dit bestuur te maken gekregen met corona waardoor een aantal bedrijven noodgedwongen moesten stoppen als sponsor. Anders zou de groei beslist groter zijn geweest.

      Uiteraard is er nog genoeg werk aan de winkel, maar na een jarenlange daling zijn de eerste tekenen van groei zichtbaar. Dit gecombineerd met de frisse ideeën en het nieuwe elan op de commerciële afdeling stemt me dit, na jaren van somberheid, eindelijk weer eens positief.
    Ik had deze reactie wel van je verwacht. Als het maar hosanna is. Dat er een klein beetje stijging is mooi. Dat dat gemiddeld ongeveer twee per maand is over bijna een jaar vind ik niet indrukwekkend met een commerciel manager, een salesmanager en twee accountmanagers. Precies twee jaar terug zaten we rond de 600 sponsoren. Dat was een prima stijging onder Bloemers. Ook je Corona excuus zag ik aankomen en maak je aannames dat de groei beslist groter zou zijn. Maar welke bedrijven zijn letterlijk gestopt met als reden Corona?
  • 7 Jul 2020 om 14:25
    • Quote van 7 Jul 2020 om 12:14
      Resume over ongeveer een jaar (op twee maanden na) een groei van 25 sponsoren. Gemiddeld zo’n 2 sponsoren per maand groei. Het is groei maar raak er niet echt van onder de indruk. Het blijft een lastige klus voor de commerciele afdeling.
    Ik vind het wel degelijk een prestatie dat dit bestuur er in lijkt geslaagd de jarenlange (forse) daling in het aantal sponsoren te hebben omgebogen in groei. Verder heeft dit bestuur te maken gekregen met corona waardoor een aantal bedrijven noodgedwongen moesten stoppen als sponsor. Anders zou de groei beslist groter zijn geweest.

    Uiteraard is er nog genoeg werk aan de winkel, maar na een jarenlange daling zijn de eerste tekenen van groei zichtbaar. Dit gecombineerd met de frisse ideeën en het nieuwe elan op de commerciële afdeling stemt me dit, na jaren van somberheid, eindelijk weer eens positief.
  • 7 Jul 2020 om 12:30
    • Quote van 7 Jul 2020 om 12:25
      Ik heb net de laatste stand bekeken met verkochte seizoenskaarten van alle clubs. Tuurlijk is een stuk minder als voorheen. Maar als ik ons vergelijk met andere clubs en vooral de directe concurrentie dan vind ik dat we het nog best aardig doen.

      Ajax: 41000
      Feyenoord: 28447
      PSV: 22500
      FC Twente: 17834
      Groningen: 12087
      AZ: 8575
      Heerenveen: 8002
      Willem 2: 7803
      Zwolle: 7500
      Utrecht: 6500
      Heracles: 5000
      ADO: 4578
      Sparta: 4250
      Emmen: 3900
      Vitesse: 3846
      Fortuna: 2494
      VVV: 2000
      RKC: 1000
    Staan we toch keurig in, zou wel boven AZ willen eindigen, Robben effect is ook duidelijk
  • 7 Jul 2020 om 12:25
    • Quote van 6 Jul 2020 om 18:59
      Wel een update over de stand van de crowdfunding actie. Maar ik heb hier op Feanonline nog altijd geen artikel gezien met de nieuwste stand van het aantal verkochte seizoenkaarten (8.002 stuks) wat de club gisteren bekend maakte.
    Ik heb net de laatste stand bekeken met verkochte seizoenskaarten van alle clubs. Tuurlijk is een stuk minder als voorheen. Maar als ik ons vergelijk met andere clubs en vooral de directe concurrentie dan vind ik dat we het nog best aardig doen.

    Ajax: 41000
    Feyenoord: 28447
    PSV: 22500
    FC Twente: 17834
    Groningen: 12087
    AZ: 8575
    Heerenveen: 8002
    Willem 2: 7803
    Zwolle: 7500
    Utrecht: 6500
    Heracles: 5000
    ADO: 4578
    Sparta: 4250
    Emmen: 3900
    Vitesse: 3846
    Fortuna: 2494
    VVV: 2000
    RKC: 1000
  • 7 Jul 2020 om 12:14
    • Quote van 7 Jul 2020 om 11:58
      Aantal sponsoren die lid zijn van de OSSH en vermeld worden op de clubsite:

      01-09-2019: 399

      10-12-2019: 413

      04-01-2020: 415

      17-01-2020: 416

      21-01-2020: 417

      25-01-2020: 418

      28-01-2020: 427

      02-02-2020: 428

      06-02-2020: 430

      25-02-2020: 432

      02-03-2020: 435

      20-05-2020: 435

      01-07-2020: 425

      03-07-2020: 424

      Met name in de maanden januari en februari kwamen er per maand gemiddeld tien sponsoren per maand bij. In die periode verdwenen er eigenlijk geen sponsoren. De uitspraak van Roozemond dat er vlak voor corona tien sponsoren per maand bij kwamen was feitelijk juist. Aan het eind van het seizoen vertrekken er altijd sponsoren omdat hun contracten aflopen. De laatste jaren verdwenen aan het eind van het seizoen soms wel 10 tot en met 20 % van de sponsoren. Vooralsnog is de daling, ondanks corona, veel beperkter.
    Resume over ongeveer een jaar (op twee maanden na) een groei van 25 sponsoren. Gemiddeld zo’n 2 sponsoren per maand groei. Het is groei maar raak er niet echt van onder de indruk. Het blijft een lastige klus voor de commerciele afdeling.
  • 7 Jul 2020 om 12:14
    • Quote van 7 Jul 2020 om 11:58
      Aantal sponsoren die lid zijn van de OSSH en vermeld worden op de clubsite:

      01-09-2019: 399

      10-12-2019: 413

      04-01-2020: 415

      17-01-2020: 416

      21-01-2020: 417

      25-01-2020: 418

      28-01-2020: 427

      02-02-2020: 428

      06-02-2020: 430

      25-02-2020: 432

      02-03-2020: 435

      20-05-2020: 435

      01-07-2020: 425

      03-07-2020: 424

      Met name in de maanden januari en februari kwamen er per maand gemiddeld tien sponsoren per maand bij. In die periode verdwenen er eigenlijk geen sponsoren. De uitspraak van Roozemond dat er vlak voor corona tien sponsoren per maand bij kwamen was feitelijk juist. Aan het eind van het seizoen vertrekken er altijd sponsoren omdat hun contracten aflopen. De laatste jaren verdwenen aan het eind van het seizoen soms wel 10 tot en met 20 % van de sponsoren. Vooralsnog is de daling, ondanks corona, veel beperkter.
    Resume over ongeveer een jaar (op twee maanden na) een groei van 25 sponsoren. Gemiddeld zo’n 2 sponsoren per maand groei. Het is groei maar raak er niet echt van onder de indruk. Het blijft een lastige klus voor de commerciele afdeling.
  • 7 Jul 2020 om 12:03
    • Quote van 7 Jul 2020 om 11:26
      sc.heerenveen.org zal ie bedoelen.
    Klopt.
  • 7 Jul 2020 om 11:58
    • Quote van 6 Jul 2020 om 23:36
      Ik snap dat dit een moment opname is. Ik snap dat er ook sponsors niet met hun naam op de lijst staan. Maar hoeveel nieuwe sponsoren zijn er nou daadwerkelijk bij gekomen sinds zeg maar januari? Wekelijks kwamen er 2 a 3 nieuwe sponsoren bij zei Roozemond. Maar het lijkt erop dat er ook wekelijks 2 a 3 afvallen? De groei oogt niet sterk? Twee jaar terug zaten we rond deze tijd van het jaar tegen de 600 sponsoren aan en ook toen waren er sponsors die niet op de lijst wilden, dus waren er uiteindelijk ook meer.
    Aantal sponsoren die lid zijn van de OSSH en vermeld worden op de clubsite:

    01-09-2019: 399

    10-12-2019: 413

    04-01-2020: 415

    17-01-2020: 416

    21-01-2020: 417

    25-01-2020: 418

    28-01-2020: 427

    02-02-2020: 428

    06-02-2020: 430

    25-02-2020: 432

    02-03-2020: 435

    20-05-2020: 435

    01-07-2020: 425

    03-07-2020: 424

    Met name in de maanden januari en februari kwamen er per maand gemiddeld tien sponsoren per maand bij. In die periode verdwenen er eigenlijk geen sponsoren. De uitspraak van Roozemond dat er vlak voor corona tien sponsoren per maand bij kwamen was feitelijk juist. Aan het eind van het seizoen vertrekken er altijd sponsoren omdat hun contracten aflopen. De laatste jaren verdwenen aan het eind van het seizoen soms wel 10 tot en met 20 % van de sponsoren. Vooralsnog is de daling, ondanks corona, veel beperkter.
  • 7 Jul 2020 om 11:57
    Al ruim 10 jaar geleden zijn zelfstandigheid verloren, vond ik op Google, dus de Westereenders maken er niet de dienst meer uit.
  • 7 Jul 2020 om 11:26
    • Quote van 7 Jul 2020 om 11:14
      Welk forum? Heb je een link voor mij?
    sc.heerenveen.org zal ie bedoelen.
  • 7 Jul 2020 om 11:14
    • Quote van 7 Jul 2020 om 09:32
      Kijk eens op het forum van Heerenveen. Daar ia precies bijgekomen wie erbij zijn gekomen en wie er zijn gestopt de laatste tijd.

      Laatste nieuwe sponsor: Grassland international.
    Welk forum? Heb je een link voor mij?
  • 7 Jul 2020 om 10:28
    Mogeljjk is het bedrijf overgenomen en hebben de nieuwe eigenaren andere ideeën?
  • 7 Jul 2020 om 10:06
    • Quote van 7 Jul 2020 om 09:09
      https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/kroon-vleeswaren-drie-jaar-langer-business-partner-van-sc-heerenveen/10 Contract tot 2021. Benieuwd naar de reden van het vertrek, kan het zijn dat de actie van de supporters in het verkeerde keelgat is geschoten? Normaal gesproken stond Kroon op de achterkant van het shirt.
    Er is plek voor 2 sponsoren op de achterkant; boven en onder het rugnummer.
    Kroon stond boven, dit zou onder komen.
  • 7 Jul 2020 om 09:32
    • Quote van 6 Jul 2020 om 23:36
      Ik snap dat dit een moment opname is. Ik snap dat er ook sponsors niet met hun naam op de lijst staan. Maar hoeveel nieuwe sponsoren zijn er nou daadwerkelijk bij gekomen sinds zeg maar januari? Wekelijks kwamen er 2 a 3 nieuwe sponsoren bij zei Roozemond. Maar het lijkt erop dat er ook wekelijks 2 a 3 afvallen? De groei oogt niet sterk? Twee jaar terug zaten we rond deze tijd van het jaar tegen de 600 sponsoren aan en ook toen waren er sponsors die niet op de lijst wilden, dus waren er uiteindelijk ook meer.
    Kijk eens op het forum van Heerenveen. Daar ia precies bijgekomen wie erbij zijn gekomen en wie er zijn gestopt de laatste tijd.

    Laatste nieuwe sponsor: Grassland international.
  • 7 Jul 2020 om 09:09
    https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/kroon-vleeswaren-drie-jaar-langer-business-partner-van-sc-heerenveen/10 Contract tot 2021. Benieuwd naar de reden van het vertrek, kan het zijn dat de actie van de supporters in het verkeerde keelgat is geschoten? Normaal gesproken stond Kroon op de achterkant van het shirt.
  • 7 Jul 2020 om 09:09
    https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/kroon-vleeswaren-drie-jaar-langer-business-partner-van-sc-heerenveen/10 Contract tot 2021. Benieuwd naar de reden van het vertrek, kan het zijn dat de actie van de supporters in het verkeerde keelgat is geschoten? Normaal gesproken stond Kroon op de achterkant van het shirt.
  • 7 Jul 2020 om 08:42
    • Quote van 6 Jul 2020 om 20:13
      OFF TOPIC: Is Kroon Vleeswaren B.V. na vele jaren gestopt als sponsor? Is verwijderd tussen de Business Partners en de sponsorlijst.
    Daarom is er denk ik ook plek voor de supporters die vanaf 100 Euro hebben gegeven om op de achterkant van het shirt te komen.
  • 7 Jul 2020 om 00:04
    • Quote van 6 Jul 2020 om 18:59
      Wel een update over de stand van de crowdfunding actie. Maar ik heb hier op Feanonline nog altijd geen artikel gezien met de nieuwste stand van het aantal verkochte seizoenkaarten (8.002 stuks) wat de club gisteren bekend maakte.
    Wat niet is kan nog komen. Heb geduld.
  • 6 Jul 2020 om 23:36
    • Quote van 6 Jul 2020 om 21:20
      Ik heb naar aanleiding van je berichtje inderdaad gekeken of Kroon Vleeswaren B.V. uit Nieuw-Vennep uit de OSSH lijst is verdwenen. Helaas is dit inderdaad het geval. Als Business Partner behoorde Kroon Vleeswaren B.V. volgens mij wel tot de grotere sponsoren. Jammer dat dit bedrijf niet langer als partner lijkt te zijn verbonden aan onze club.

      Het aantal sponsoren vermeld op de OSSH lijst is sinds 20 mei 2020 gezakt van 435 naar 423 sponsoren. Er zijn sinds die tijd 20 sponsoren verdwenen uit de lijst en er zijn 8 nieuwe sponsoren toegevoegd aan de lijst. Wel de kanttekening dat niet alle sponsoren vermeld willen worden in de OSSH lijst, en het werkelijke aantal sponsoren wat hoger ligt dan het aantal op de OSSH lijst.
    Ik snap dat dit een moment opname is. Ik snap dat er ook sponsors niet met hun naam op de lijst staan. Maar hoeveel nieuwe sponsoren zijn er nou daadwerkelijk bij gekomen sinds zeg maar januari? Wekelijks kwamen er 2 a 3 nieuwe sponsoren bij zei Roozemond. Maar het lijkt erop dat er ook wekelijks 2 a 3 afvallen? De groei oogt niet sterk? Twee jaar terug zaten we rond deze tijd van het jaar tegen de 600 sponsoren aan en ook toen waren er sponsors die niet op de lijst wilden, dus waren er uiteindelijk ook meer.
  • 6 Jul 2020 om 21:53
    • Quote van 6 Jul 2020 om 21:20
      Ik heb naar aanleiding van je berichtje inderdaad gekeken of Kroon Vleeswaren B.V. uit Nieuw-Vennep uit de OSSH lijst is verdwenen. Helaas is dit inderdaad het geval. Als Business Partner behoorde Kroon Vleeswaren B.V. volgens mij wel tot de grotere sponsoren. Jammer dat dit bedrijf niet langer als partner lijkt te zijn verbonden aan onze club.

      Het aantal sponsoren vermeld op de OSSH lijst is sinds 20 mei 2020 gezakt van 435 naar 423 sponsoren. Er zijn sinds die tijd 20 sponsoren verdwenen uit de lijst en er zijn 8 nieuwe sponsoren toegevoegd aan de lijst. Wel de kanttekening dat niet alle sponsoren vermeld willen worden in de OSSH lijst, en het werkelijke aantal sponsoren wat hoger ligt dan het aantal op de OSSH lijst.
    Volgens hun eigen website zijn ze nog wel sponsor...
  • 6 Jul 2020 om 21:20
    • Quote van 6 Jul 2020 om 20:13
      OFF TOPIC: Is Kroon Vleeswaren B.V. na vele jaren gestopt als sponsor? Is verwijderd tussen de Business Partners en de sponsorlijst.
    Ik heb naar aanleiding van je berichtje inderdaad gekeken of Kroon Vleeswaren B.V. uit Nieuw-Vennep uit de OSSH lijst is verdwenen. Helaas is dit inderdaad het geval. Als Business Partner behoorde Kroon Vleeswaren B.V. volgens mij wel tot de grotere sponsoren. Jammer dat dit bedrijf niet langer als partner lijkt te zijn verbonden aan onze club.

    Het aantal sponsoren vermeld op de OSSH lijst is sinds 20 mei 2020 gezakt van 435 naar 423 sponsoren. Er zijn sinds die tijd 20 sponsoren verdwenen uit de lijst en er zijn 8 nieuwe sponsoren toegevoegd aan de lijst. Wel de kanttekening dat niet alle sponsoren vermeld willen worden in de OSSH lijst, en het werkelijke aantal sponsoren wat hoger ligt dan het aantal op de OSSH lijst.
  • 6 Jul 2020 om 20:54
    • Quote van 6 Jul 2020 om 20:23
      Sponsorlijst van 435 naar 424.
    Niet zo vreemd in deze tijd he
  • 6 Jul 2020 om 20:23
    Sponsorlijst van 435 naar 424.
  • 6 Jul 2020 om 20:13
    OFF TOPIC: Is Kroon Vleeswaren B.V. na vele jaren gestopt als sponsor? Is verwijderd tussen de Business Partners en de sponsorlijst.
  • 6 Jul 2020 om 18:59
    Wel een update over de stand van de crowdfunding actie. Maar ik heb hier op Feanonline nog altijd geen artikel gezien met de nieuwste stand van het aantal verkochte seizoenkaarten (8.002 stuks) wat de club gisteren bekend maakte.
zaterdag 12 september 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›