Supporters starten #MEIINOAR-actie om SC Heerenveen te steunen

46
Supporters starten #MEIINOAR-actie om SC Heerenveen te steunen

Terwijl iedereen rondom SC Heerenveen nu had willen toewerken naar het 100- jarige jubileumfeest, staat de club noodgedwongen stil door het coronavirus. Om de club in deze moeilijke tijden een steuntje in de rug te geven, is een groep fans een bijzondere crowdfundingsactie opgestart.

Met volledige steun van FeanFan, Nieuw Noord, de OSSH en Aktie'67 gaat de actie vandaag officieel van start. "Het doel van deze actie is om de levensader van de club, de jeugdopleiding, en daarmee de toekomst van de club financieel te steunen”, vertelt initiatiefnemer Oeds-Willem Miedema. "Als iedereen massaal aan #MEIINOAR meedoet, kunnen we zelfs #MEIINOAR achterop de wedstrijdshirts komen te staan."

Om dat voor elkaar te krijgen, zijn de initiatiefnemers afhankelijk van de betrokkenheid van fans, vrijwilligers, sponsoren, oud-spelers en clubiconen. “Het ultieme doel is om voor 20 juli een bedrag van 200.000 euro in te zamelen. Alleen dan komen de namen van de donateurs met de tekst MEIINOAR achterop het shirt, zo is met de club afgesproken”, vult Henk Hunneman aan.

Miedema benadrukt dat alle ("dus grote én kleine") bijdrages welkom zijn via www.one2give.nl/w/299-Eia0gV. "Iedere supporter die €100 of meer bijdraagt, komt met zijn of haar naam terecht op het shirt als het doel behaald wordt. En hoewel achterop het shirt komen de ultieme droom is, telt uiteraard iedere euro en zullen alle donateurs die meer dan €19,20 hebben bijgedragen met hun namen een seizoen lang in het glas bij de hoofdingang worden geëerd. In alle gevallen is het een prachtige uiting van ware clubliefde, op een moment dat de club het heel hard nodig heeft."

De komende weken zullen ook prominente oud-jeugdspelers hun stem laten horen. "Samen met de supportersverenigingen zullen zij oproepen om de club te steunen met datgene wat zij kunnen en willen missen. Wij begrijpen ook goed dat fans om de bekende redenen niet dat kunnen doen wat ze graag zouden willen", vervolgt Hunneman. "De actie heet dus ook niet voor niets MEI INOAR; alleen samen kunnen we een succes maken van deze actie!"

Hoe te doneren? Ga naar: www.one2give.nl/w/299-Eia0gV

 

 

46 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Jul 2020 om 15:23
    Ook €50,-overgemaakt staat intussen al op €20.000,- dus 10 procent is binn
  • 2 Jul 2020 om 12:24
    Had niet verwacht dat ik dit zomaar zou doen, maar ook 100 eu overgemaakt!
  • 2 Jul 2020 om 11:48
    • Quote van 2 Jul 2020 om 11:13
      Mooi Marcel! Hebben jullie trouwens ook zo ongelooflijk veel zin om weer naar dat prachtige Abe Lenstra stadion te gaan?
    Kan niet wachten, om Estacy of gold te horen en vervolgens het volkslied! De felle lampen, de geur en de rook.
  • 2 Jul 2020 om 11:13
    • Quote van 2 Jul 2020 om 10:56
      We zullen dagelijkse updates gaan doen tot en met 20 juli om het thema actueel te houden. Widget is nu ook toegevoegd aan het bovenstaande bericht. :)
    Mooi Marcel! Hebben jullie trouwens ook zo ongelooflijk veel zin om weer naar dat prachtige Abe Lenstra stadion te gaan?
  • 2 Jul 2020 om 11:02
    Onze trainer heeft zojuist ook een mooie donatie gedaan. Dan kunnen de supporters niet achterblijven. MEIINOAR als één man achter sc Heerenveen
  • 2 Jul 2020 om 10:56
    We zullen dagelijkse updates gaan doen tot en met 20 juli om het thema actueel te houden. Widget is nu ook toegevoegd aan het bovenstaande bericht. :)
  • 2 Jul 2020 om 08:47
    • Quote van 1 Jul 2020 om 21:34
      Kan dit topic trouwens bovenaan blijven staan?
    Ik zeg doen inderdaad! Misschien in combinatie met een live teller van het bedrag?
  • 2 Jul 2020 om 01:02
    Mooi initiatief! Op naar de 2 ton of meer! Elke supporter 10 euro en dan zijn we er! Ooit zat er 26000 man in het stadion... ze zijn er wel!
  • 2 Jul 2020 om 00:08
    • Quote van 1 Jul 2020 om 21:34
      Kan dit topic trouwens bovenaan blijven staan?
    Goed plan!
  • 1 Jul 2020 om 23:49
    • Quote van 1 Jul 2020 om 21:34
      Kan dit topic trouwens bovenaan blijven staan?
    Goed idee en af en toe een tussenstand.
  • 1 Jul 2020 om 21:34
    Kan dit topic trouwens bovenaan blijven staan?
  • 1 Jul 2020 om 21:04
    • Quote van 1 Jul 2020 om 20:59
      Hoe mooi zou het zijn om hier een traditie van te maken. Dat we elk jaar weer het benodigde bedrag MEIINOAR doneren dat we niet alleen komend seizoen, maar ook de seizoenen erna, als supporters op de achterkant van het shirt komen te staan.
    Mooi streven, maar laten we eerst dit jaar maar eens kijken of het lukt.
  • 1 Jul 2020 om 20:59
    Hoe mooi zou het zijn om hier een traditie van te maken. Dat we elk jaar weer het benodigde bedrag MEIINOAR doneren dat we niet alleen komend seizoen, maar ook de seizoenen erna, als supporters op de achterkant van het shirt komen te staan.
  • 1 Jul 2020 om 20:50
    • Quote van 1 Jul 2020 om 19:09
      Oh, maar je kunt prima meerdere donaties doen hoor. Vier keer €2.500 is nog steeds 10K, of had je meer in gedachten? :p
    Haha, true.....ben zelf niet dermate vermogend dat ik over die limiet heen zou gaan maar goed, vroeg het mij wel af wat daar dan de achterliggende reden van is. Misschien wel een restrictie vanuit de site of zo....maakt ook niet uit, klasse actie en hoop dat het doel bereikt wordt (misschien zelfs wel overschreden :) )
  • 1 Jul 2020 om 20:43
    Ook 100,- gedoneerd uiteraard. Op naar de 2 ton!
  • 1 Jul 2020 om 20:19
    Ondertussen staat de stand op € 13.350,69. Mooi om tussen de donateurs namen te zien van echte trouwe fans.
    Prachtig dat ook Feanonline.nl een behoorlijke donatie heeft gedaan. Ik zag ook RadioCamataru in de donateurslijst voorbij komen. Mooi dat onze trouwe sponsor Egbert van Hes van de Eisma Media Groep twee grote donaties heeft gedaan. Fantastisch om te zien dat ook onze algemeen directeur Cees Roozemond een royale donatie heeft gedaan.
    Hoewel ik wel eens van mening met hem verschil toch ook mooi om te zien dat Mackan in de lijst is te vinden.
    @ Mackan: Heb je, nu de plaatsen die niet verkocht zijn in het Stavak zijn vrijgegeven, al een seizoenkaart voor het Stavak aangeschaft?
  • 1 Jul 2020 om 19:31
    • Quote van 1 Jul 2020 om 17:12
      Lang niet elke supporter weet van deze actie en zit op sociale media, die 2 ton lijkt me ook onhaalbaar.
    Delen, delen, delen. Spread the word!

    Heel mooie actie dit.
  • 1 Jul 2020 om 19:16
    • Quote van 1 Jul 2020 om 17:32
      Ik zou zeggen; help mee om zo veel mogelijk supporters wél van deze actie af te laten weten! ;)

      En ook al halen ze de 2 ton niet; alle (kleine) beetjes zijn welkom en komt de club ten goede.
      Binnen een dag is de €10.000 al gepasseerd!
    Ik ken geen supporters in mijn omgeving ( Leeuwarden) die sc- Heerenveen een warm hart toedragen anders deed ik dat wel ;)
  • 1 Jul 2020 om 19:09
    • Quote van 1 Jul 2020 om 19:02
      ik zag trouwens dat er een max zit aan het te doneren bedrag, €2.500,-....is daar een reden voor?
    Oh, maar je kunt prima meerdere donaties doen hoor. Vier keer €2.500 is nog steeds 10K, of had je meer in gedachten? :p
  • 1 Jul 2020 om 19:02
    ik zag trouwens dat er een max zit aan het te doneren bedrag, €2.500,-....is daar een reden voor?
  • 1 Jul 2020 om 18:45
    Bovendien denk ik dat, wanneer de 150.000 gepasseerd is, er nog vele “€100,-tjes” bij komen omdat het zo toch meer mogelijk is dat de naam op het shirt komt!
  • 1 Jul 2020 om 18:34
    super actie, uiteraard mijn donatie gedaan!
  • 1 Jul 2020 om 17:32
    • Quote van 1 Jul 2020 om 17:12
      Lang niet elke supporter weet van deze actie en zit op sociale media, die 2 ton lijkt me ook onhaalbaar.
    Ik zou zeggen; help mee om zo veel mogelijk supporters wél van deze actie af te laten weten! ;)

    En ook al halen ze de 2 ton niet; alle (kleine) beetjes zijn welkom en komt de club ten goede.
    Binnen een dag is de €10.000 al gepasseerd!
  • 1 Jul 2020 om 17:32
    Mooie actie om de club in deze moeilijke tijden te steunen. Nu al ruim € 10.000 binnen gehaald.
    Natuurlijk gaan we deze € 200.000,00 halen. Genoeg supporters, sponsoren, oud spelers etc. die wel iets extra's voor de club willen gaan doen.
    Tijd voor optimisme. Tijd om MEIINOAR als één man achter onze club te staan. Zodat we MEIINOAR vooruit kunnen kijken. MEIINOAR op weg naar een mooie toekomst. MEIINOAR op weg naar nieuwe successen.
    MEIINOAR IEN
  • 1 Jul 2020 om 17:12
    Lang niet elke supporter weet van deze actie en zit op sociale media, die 2 ton lijkt me ook onhaalbaar.
  • 1 Jul 2020 om 17:03
    • Quote van 1 Jul 2020 om 16:52
      Dit bericht zou eigenlijk ook naar een Ziyech, Vlap, sinkgraven, st juste etc. moeten. Hebben veel te danken aan de opleiding.
    Trommel een stuk of 100 spelers op die ieder €1.000 doneren. Anders lijkt 200.000 me nagenoeg onhaalbaar.
  • 1 Jul 2020 om 16:52
    Dit bericht zou eigenlijk ook naar een Ziyech, Vlap, sinkgraven, st juste etc. moeten. Hebben veel te danken aan de opleiding.
  • 1 Jul 2020 om 15:30
    De handlingskosten bedragen 6% wat ook lekker oploopt. We gaan nu naar de 10000,00.
  • 1 Jul 2020 om 15:27
    • Quote van 1 Jul 2020 om 15:13
      Het is gebruikelijk dat je bij een donatie geen tegenprestatie hebt ;-) los van het feit dat ik het begrijp, hoef je hier niet iets voor lijkt me. Zo lang je íets geeft is het al ten goede van de club!
    Ben ik helemaal met je eens! Maar toch werkt het vaak wel zo! Het verhaal er omheen maakt vaak dat iemand sneller er bijv. 10 euro bovenop doet, maar goed.. het was maar een idee..
  • 1 Jul 2020 om 15:13
    • Quote van 1 Jul 2020 om 15:02
      Een tussenbedrag van 35/45/50 euro bijvoorbeeld.. wat je ervoor terug krijgt zou ik zo ook niet weten haha. Maar voor de rest echt een top initiatief! Super dat er ook al zo massaal ook gedoneerd wordt
    Het is gebruikelijk dat je bij een donatie geen tegenprestatie hebt ;-) los van het feit dat ik het begrijp, hoef je hier niet iets voor lijkt me. Zo lang je íets geeft is het al ten goede van de club!
  • 1 Jul 2020 om 15:02
    Een tussenbedrag van 35/45/50 euro bijvoorbeeld.. wat je ervoor terug krijgt zou ik zo ook niet weten haha. Maar voor de rest echt een top initiatief! Super dat er ook al zo massaal ook gedoneerd wordt
  • 1 Jul 2020 om 14:40
    • Quote van 1 Jul 2020 om 13:07
      Ja dat zie ik.. maar aan 3 stappen zitten "voordelen" gekoppeld, daarin zou een tussenstap tussen die 19,20 en 100 euro een idee kunnen zijn!
    A, wat suggereer je als optie?
  • 1 Jul 2020 om 13:56
    Uiteraard doe ik een bijdrage :)
  • 1 Jul 2020 om 13:07
    • Quote van 1 Jul 2020 om 13:01
      Je kunt zelf bedrag invullen?
    Ja dat zie ik.. maar aan 3 stappen zitten "voordelen" gekoppeld, daarin zou een tussenstap tussen die 19,20 en 100 euro een idee kunnen zijn!
  • 1 Jul 2020 om 13:01
    • Quote van 1 Jul 2020 om 12:51
      Super mooie actie, zal zo ook even geld overmaken! Wellicht is een tussenbedrag een mooie optie om iets meer binnen te halen(het verschil tussen beide is iets te groot naar mijn idee) misschien werkt een 45/50 euro donatie daarin wel.
    Je kunt zelf bedrag invullen?
  • 1 Jul 2020 om 12:51
    Super mooie actie, zal zo ook even geld overmaken! Wellicht is een tussenbedrag een mooie optie om iets meer binnen te halen(het verschil tussen beide is iets te groot naar mijn idee) misschien werkt een 45/50 euro donatie daarin wel.
  • 1 Jul 2020 om 12:48
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Die krijgen hun naam al op het stoeltje als ze willen... Je hoeft niet alles te krijgen als gouden verlenger
  • 1 Jul 2020 om 12:28
    Weer zo'n zure augurk... tuurlijk doneer ik!
  • 1 Jul 2020 om 11:47
    @ Massi
    Wat valt daar eigenlijk onder special karakters? Die definitie wil nog wel eens variëren.
    Tekens als !@#$ zijn vrij logisch, maar hoe zit het bijvoorbeeld met een spatie?
  • 1 Jul 2020 om 11:37
    Ik geloof dat nog niet iedereen door heeft dat je naam (voor op het shirt) in het opmerkingenveld moet ;)

    Vind max 8 karakters ook wat weinig, maar de opmaak zal dat wel eisen.
  • 1 Jul 2020 om 11:35
    Prachtige actie. Doneren mensen!
  • 1 Jul 2020 om 11:33
    Done! De eerste procent is binnen, nog 99% te gaan!
  • 1 Jul 2020 om 11:31
    Prachtige actie! Gedoneerd!
  • 1 Jul 2020 om 11:31
    • Quote van 1 Jul 2020 om 11:07
      Ik wil overmaken, maar de link werkt niet
    Het is inmiddels gelukt zag ik! Ik wilde een dubbele post verwijderen maar per ongeluk allebei gedaan. Wellicht kun je het nog een keer posten. :)
  • 1 Jul 2020 om 11:07
    25 euro gedoneerd! Wie volgen?!
  • 1 Jul 2020 om 11:07
    Ik wil overmaken, maar de link werkt niet