Update: Stopzetten Eredivisie kan SC Heerenveen bijna vier ton kosten

31
Update: Stopzetten Eredivisie kan SC Heerenveen bijna vier ton kosten

Vanwege het coronavirus ligt het Nederlandse profvoetbal op dit moment stil. Veel supporters vragen er niet om, maar als het seizoen per direct beëindigt zou worden, dan zouden Eredivisie-clubs terugbetaling van de seizoenskaarten moeten overwegen.

De Eredivisie-clubs gaan met elkaar in overleg om eventuele terugbetaling van de seizoenskaarten aan de supporters. Dat gebeurt enkel en alleen als de competitie niet meer wordt hervat of zonder publiek wordt uitgespeeld. Voor SC Heerenveen kan dat veel geld gaan kosten, want dan zouden de Friezen in totaal 507.294 euro moeten terugbetalen aan haar fans, zo meldt het Algemeen Dagblad.

De gemiddelde prijs van een seizoenskaart bij SC Heerenveen is 196 euro. De Friezen verkochten er dit seizoen in totaal 11.000. De middenmoter moet nog vier thuiswedstrijden spelen, maar of dat nog gaat gebeuren is nog altijd onduidelijk.

SC Heerenveen wordt bij lange na niet het hardst getroffen in de Eredivisie. Ajax (2.391.529 euro), Feyenoord (1.984.000 euro), PSV (1.712.941 euro) en FC Twente (1.129.411 euro) zouden zelfs een miljoenenbedrag kwijt zijn als zij een deel van de seizoenkaarten moeten terugbetalen.

Update 14:00 uur: In tegenstelling tot het bovenstaande bericht heeft SC Heerenveen nog 'slechts' drie thuisduels op het programma staan in plaats van vier. De rekensom valt om die reden op 380.000 euro uit in plaats van de eerder genoemde 507.294 euro.

31 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 3 Apr 2020 om 20:00
    Dat is het verschil tussen een supporter en een voetbalconsument.
  • 3 Apr 2020 om 18:47
    • Quote van 3 Apr 2020 om 17:36
      Jazeker is dat een goed doel. En ook ik hoef geen geld terug. Volgend seizoen een 10,- er bij op en we komen er wel weer.
    Prachtig en ontroerend. Waarschijnlijk zit je voldoende in de slappe was. Ik heb even andere prioriteiten
  • 3 Apr 2020 om 18:46
    • Quote van 3 Apr 2020 om 17:36
      Mooi dom dan
    Dat bepaal ik zelf wel
  • 3 Apr 2020 om 17:36
    • Quote van 2 Apr 2020 om 22:19
      Zeker ik ga wel terugvragen
    Mooi dom dan
  • 3 Apr 2020 om 17:36
    • Quote van 2 Apr 2020 om 19:55
      Is SCH een goed doel dan?!
    Jazeker is dat een goed doel. En ook ik hoef geen geld terug. Volgend seizoen een 10,- er bij op en we komen er wel weer.
  • 3 Apr 2020 om 13:18
    • Quote van 2 Apr 2020 om 22:19
      Zeker ik ga wel terugvragen
    Als jij terug gaat vragen ben je de naam abelenstra niet waard
  • 3 Apr 2020 om 09:44
    Is er al een gebaar geweest van de selectie. Volgens mij kom je dan dichtbij de vier ton.
  • 2 Apr 2020 om 22:21
    • Quote van 2 Apr 2020 om 20:02
      De club is als is iemand wie / iets wat je liefhebt als fan toch? En diegene heeft het nu lastig.

      Daar heb je dan toch iets voor over?

      Ik doe uit naastenliefde boodschappen doe voor mijn oudere buren. Daar hoeft helemaal niets tegenover te staan. Ik hoef dat geld van die paar duels niets terug. Daar hoeft niets tegenover te staan.

      Als je wel zo denkt, ben je wat mij betreft erg beperkt in je clubliefde en denken.
    We betalen gewoon heeft niets te maken met naastenliefde. Ook voor vakantiereizen vragen we ons geld terug. Logisch
  • 2 Apr 2020 om 22:19
    Zeker ik ga wel terugvragen
  • 2 Apr 2020 om 22:12
    • Quote van 2 Apr 2020 om 12:55
      Stopzetten, niemand degradeert, bovenste 2 promoveren van KKD. Ajax gaat champions league in en reserveert een (groot) deel van de inkomsten voor de rest van de eredivisie voor verloren kosten zodat de competitie niet een enorm verschil gaat worden. Zo moeilijk is het toch niet?
    Haha
  • 2 Apr 2020 om 20:48
    • Quote van 2 Apr 2020 om 19:05
      Vind ik ook, heb gehoord dat de club als tegemoetkoming Iris Kroes zal boeken om de eerste 4 thuis wedstrijden het Friese volkslied ten gehore komt brengen.
    Dan kom ik 5 minuten na de aftrap. Wat een drama vind ik dat!
  • 2 Apr 2020 om 20:02
    • Quote van 2 Apr 2020 om 19:55
      Is SCH een goed doel dan?!
    De club is als is iemand wie / iets wat je liefhebt als fan toch? En diegene heeft het nu lastig.

    Daar heb je dan toch iets voor over?

    Ik doe uit naastenliefde boodschappen doe voor mijn oudere buren. Daar hoeft helemaal niets tegenover te staan. Ik hoef dat geld van die paar duels niets terug. Daar hoeft niets tegenover te staan.

    Als je wel zo denkt, ben je wat mij betreft erg beperkt in je clubliefde en denken.
  • 2 Apr 2020 om 19:55
    • Quote van 2 Apr 2020 om 16:53
      Jij doneert ook alleen aan goede doelen als er iets tegenover staat?
    Is SCH een goed doel dan?!
  • 2 Apr 2020 om 19:05
    • Quote van 2 Apr 2020 om 16:01
      Kan de club idd niets aan doen. Maar geldt dat andersom ook? Als je je been breekt en de laatste 6 wedstrijden van een seizoen niet kan bezoeken, zegt de club dan hetzelfde als de supporters nu? Even voor de duidelijkheid: ik hoef de centen ook niet terug. Maar ik denk wel dat er iets tegenover moet komen te staan.
    Vind ik ook, heb gehoord dat de club als tegemoetkoming Iris Kroes zal boeken om de eerste 4 thuis wedstrijden het Friese volkslied ten gehore komt brengen.
  • 2 Apr 2020 om 18:31
    Wat mij betreft mogen ze ook een doneeractie beginnen, als iedereen een 10tje neerlegt moet bet wel goedkomen. En anders gewoon een 10tje extra bij de seizoenskaart volgend seizoen.
  • 2 Apr 2020 om 18:29
    Net sa deun om e sinten, hest al betelle toch?
  • 2 Apr 2020 om 16:53
    • Quote van 2 Apr 2020 om 16:01
      Kan de club idd niets aan doen. Maar geldt dat andersom ook? Als je je been breekt en de laatste 6 wedstrijden van een seizoen niet kan bezoeken, zegt de club dan hetzelfde als de supporters nu? Even voor de duidelijkheid: ik hoef de centen ook niet terug. Maar ik denk wel dat er iets tegenover moet komen te staan.
    Jij doneert ook alleen aan goede doelen als er iets tegenover staat?
  • 2 Apr 2020 om 16:42
    • Quote van 2 Apr 2020 om 16:01
      Kan de club idd niets aan doen. Maar geldt dat andersom ook? Als je je been breekt en de laatste 6 wedstrijden van een seizoen niet kan bezoeken, zegt de club dan hetzelfde als de supporters nu? Even voor de duidelijkheid: ik hoef de centen ook niet terug. Maar ik denk wel dat er iets tegenover moet komen te staan.
    Nou als je men het verlengen van de seizoenskaarten wil stimuleren, doe er een korting boven op. Hoeft van mij persoonlijk niet eens maar denk dat zo nog meer mensen verlengen.
  • 2 Apr 2020 om 16:01
    • Quote van 2 Apr 2020 om 13:33
      Niks terugbetalen, dit is iets wasr de club niets aan kan doen Als we volgend seizoen met twee clubs meer spelen hebben we al twee van de drie geschrapte thuiswedstrijden terig verdiend, zowel de club als wij als supporters. België stelt voor ermee te stoppen voor dit seizoen en ik zie NL wel volgen.
    Kan de club idd niets aan doen. Maar geldt dat andersom ook? Als je je been breekt en de laatste 6 wedstrijden van een seizoen niet kan bezoeken, zegt de club dan hetzelfde als de supporters nu? Even voor de duidelijkheid: ik hoef de centen ook niet terug. Maar ik denk wel dat er iets tegenover moet komen te staan.
  • 2 Apr 2020 om 15:21
    Stand na 28 wedstrijden is eindstand. RKC en ADO degraderen, Cambuur en De Graafschap promoveren etc????
  • 2 Apr 2020 om 15:11
    • Quote van 2 Apr 2020 om 12:55
      Stopzetten, niemand degradeert, bovenste 2 promoveren van KKD. Ajax gaat champions league in en reserveert een (groot) deel van de inkomsten voor de rest van de eredivisie voor verloren kosten zodat de competitie niet een enorm verschil gaat worden. Zo moeilijk is het toch niet?
    Waarom wel promotie, maar geen degradatie als ik vragen mag? 2 Ploegen extra in de ere- en 2 minder in de KK divisie is al een heel behoorlijk verschil.
  • 2 Apr 2020 om 13:48
    Dit klopt niet. We hebben nog maar 3 thuiswedstrijden. De bekerwedstrijd tegen Roda was bovendien gratis. Ik hoef ook geen geld terug.
  • 2 Apr 2020 om 13:39
    Heb 2 seizoenkaarten, hoef geen geld terug. Trouwens, we hebben nog maar 3 thuiswedstrijden.
  • 2 Apr 2020 om 13:33
    Niks terugbetalen, dit is iets wasr de club niets aan kan doen Als we volgend seizoen met twee clubs meer spelen hebben we al twee van de drie geschrapte thuiswedstrijden terig verdiend, zowel de club als wij als supporters. België stelt voor ermee te stoppen voor dit seizoen en ik zie NL wel volgen.
  • 2 Apr 2020 om 13:08
    Heb 3 seizoenkaartrn en hoef het ook.niet terug. Eredivisie gewoon zo laten. Volgend jaar met dezelfde 18 clubs.. Ajax die 40 miljoen cl gewoon verdelen over 18 clubs.
  • 2 Apr 2020 om 13:07
    Pure overmacht dit coronavirus. Ik hoef geen geld terug. Hoop dat de club en iedereen hier gezond uit komt.
  • 2 Apr 2020 om 12:56
    • Quote van 2 Apr 2020 om 12:40
      Ze hoeven mij niets terug te betalen want ze hebben al een tekort en als ik ze zo kan helpen om niet verder in de problemen komen dan doe ik dat graag.dan schenk ik het geld wel van de vier wedstrijden sowieso al betaald.
    Ik ook niet. Heb zelfs minder kosten(consumpties feanplaza) Wil wel 50 euro storten om de kosten mee te dekken. 3 mogelijkheden voorstellen: 1 geld terug 2 geen geld terug 3 vrijwillig meebetalen aan te korten
  • 2 Apr 2020 om 12:55
    Stopzetten, niemand degradeert, bovenste 2 promoveren van KKD. Ajax gaat champions league in en reserveert een (groot) deel van de inkomsten voor de rest van de eredivisie voor verloren kosten zodat de competitie niet een enorm verschil gaat worden. Zo moeilijk is het toch niet?
  • 2 Apr 2020 om 12:53
    ik dacht dat er meer dan 11.000 seizoenskaarten waren verkocht? meende zo'n 13.500? anyway, los daarvan, het komt niet in mij op om dat geld terug te willen maar kan mij voorstellen dat als je vrij krap zit je er toch wel "gelukkig" mee bent...
    Mocht het er van komen dan neem ik aan dat de club ook wel onder haar seizoenkaarthouders zal polsen wie het op prijs stelt?
  • 2 Apr 2020 om 12:47
    • Quote van 2 Apr 2020 om 12:40
      Ze hoeven mij niets terug te betalen want ze hebben al een tekort en als ik ze zo kan helpen om niet verder in de problemen komen dan doe ik dat graag.dan schenk ik het geld wel van de vier wedstrijden sowieso al betaald.
    Voor mij idem dito, denk overigens voor het grootste deel van de supporters. En wie weet volgend seizoen 2 potjes meer. Zijn we toch weer redelijk gecompenseerd in hoeverre je dat moet willen door de huisige situatie.
  • 2 Apr 2020 om 12:40
    Ze hoeven mij niets terug te betalen want ze hebben al een tekort en als ik ze zo kan helpen om niet verder in de problemen komen dan doe ik dat graag.dan schenk ik het geld wel van de vier wedstrijden sowieso al betaald.
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›