SC Heerenveen werkt aan uitbreiding staanvak: ''Na komend seizoen''

9
SC Heerenveen werkt aan uitbreiding staanvak: ''Na komend seizoen''

Er zijn concrete plannen om het staanvak op de Noordtribune van het Abe Lenstra Stadion per ingang van het seizoen 2021/22 uit te breiden. Dat vertelt algemeen directeur Cees Roozemond bij Radio Camataru, de wekelijkse podcast van FeanOnline.

"Maandag zijn we daar nog mee bezig geweest, in samenwerking met Nieuw Noord. Formeel mag van de KNVB maximaal tien procent van de totale capaciteit als staanplaatsen worden gebruikt. Dat zou betekenen dat wij nog met 550 staanplaatsen zouden mogen uitbreiden. We zijn nu tekeningen aan het maken van waar dat zou kunnen", begint Roozemond.

Het is helaas nog te kort dag om het komende zomer al te realiseren. "Dat heeft met heel veel andere dingen te maken, waaronder zichtlijnen van de mensen die ernaast zitten. Daar moeten we de tijd voor nemen. Het is wel een heel concreet plan en ik verwacht wel dat we we na komend seizoen met een uitbreiding van het aantal staanplaatsen kunnen komen."

Terwijl er in de rest van het Abe Lenstra Stadion vaak genoeg kaarten beschikbaar zijn, is de staantribune waar Nieuw Noord staat regelmatig uitverkocht. "Ze kunnen daar meer verkopen dan de plekken die ze nu hebben, dus dat is een hele simpele rekensom. Ik geniet van de dingen die de mannen daar doen, dus ik ben er een groot voorstander van."

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Mar 2020 om 08:15
    • Quote van 13 Mar 2020 om 05:40
      zal helaas niet gaan vak 411 want dan zit je met zichtlijnen etc als je wel een vierkant vak doet moet je bepaalde gebieden leeg laten ( geen stoeltjes want die mensen zien dan niet ) wat weer betekend dat er weer minder in het sta vak mogen 10% van totale capaicteit.
    Ik snap jouw niet. 411 en 413 komen er bij uitbreiding zowiezo bij
  • 13 Mar 2020 om 05:40
    • Quote van 13 Mar 2020 om 00:49
      Zou mooi zijn, gewoon vierkant vak van maken.
    zal helaas niet gaan vak 411 want dan zit je met zichtlijnen etc als je wel een vierkant vak doet moet je bepaalde gebieden leeg laten ( geen stoeltjes want die mensen zien dan niet ) wat weer betekend dat er weer minder in het sta vak mogen 10% van totale capaicteit.
  • 13 Mar 2020 om 00:49
    • Quote van 12 Mar 2020 om 21:07
      Netals de vorige uitbreiding de voorste zitvakken gebruiken. Daar waren toen des tijd de meeste voorkeuren van. Ik kijk er nu al naar uit, meer sfeer!
    Zou mooi zijn, gewoon vierkant vak van maken.
  • 12 Mar 2020 om 21:07
    Netals de vorige uitbreiding de voorste zitvakken gebruiken. Daar waren toen des tijd de meeste voorkeuren van. Ik kijk er nu al naar uit, meer sfeer!
  • 12 Mar 2020 om 20:59
    Zeker doen!
  • 12 Mar 2020 om 18:24
    • Quote van 12 Mar 2020 om 17:35
      Ja eens, zoals het er nu staat is het idd tegenstrijdig. Zal wel 21/22 moeten zijn. Helaas dus niet deze zomer, maar goed dat ze er mee bezig zijn! Wrsch niet het plan, maar mooiste zou zijn om het vak te verlengen, over de gracht, tot aan het veld!
    Ben benieuwd of dat mogelijk zou zijn. Zou wel heel mooi zijn en goed voor de sfeer om de supporters nog dichter op het veld te krijgen.
  • 12 Mar 2020 om 17:50
    Moet natuurlijk 21/22 zijn! Tijd vliegt soms zo snel dat je vergeet dat het al 2020 is haha.
  • 12 Mar 2020 om 17:35
    • Quote van 12 Mar 2020 om 17:29
      Moet er in de inleiding niet staan seizoen 21/22? Want seizoen 20/21 begint wel na de zomer.. (Corona niet meegerekent enzo ;)
    Ja eens, zoals het er nu staat is het idd tegenstrijdig. Zal wel 21/22 moeten zijn. Helaas dus niet deze zomer, maar goed dat ze er mee bezig zijn! Wrsch niet het plan, maar mooiste zou zijn om het vak te verlengen, over de gracht, tot aan het veld!
  • 12 Mar 2020 om 17:29
    Moet er in de inleiding niet staan seizoen 21/22? Want seizoen 20/21 begint wel na de zomer.. (Corona niet meegerekent enzo ;)
Sunday 26 September 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›