''Waarschijnlijk zal het contract van Bednarek verlengd worden'' KIJKTIP | FOX Sports zendt bekerfinale van 2009 vanavond opnieuw uit Venema erkent: ''Heel vaak gaat het nog over dat ene doelpunt'' Eredivisie moet buitenlandse competities volgen met speelagenda Ex-Heerenvener: ''Ik ben wel een beetje in shock dat we nog spelen''

''Zijn zo vaak door Heerenveen-fans geprovoceerd en uitgescholden''

32
''Zijn zo vaak door Heerenveen-fans geprovoceerd en uitgescholden''

De wedstrijd SC Heerenveen - Feyenoord van afgelopen donderdag deed veel stof opwaaien, vanwege de vele Feyenoord-supporters in de thuisvakken. In een ingezonden brief aan de Leeuwarder Courant vertelt een Friese Feyenoord-fan zijn kant van het verhaal.

"Er is veel ophef over de bekerwedstrijd Heerenveen - Feyenoord. In de berichten stelt Heerenveen de Feyenoord-supporters aansprakelijk voor alle toestanden", begint de Feyenoord-fan. "Vaak ben ik bij het duel Heerenveen - Feyenoord aanwezig geweest, ook met mijn minderjarige zoon. Voor ons als Feyenoordfans is het uitvak geen optie, omdat we in Friesland wonen en dan via Rotterdam zouden moeten reizen."

"Heel vaak zijn wij door de Heerenveen-aanhang geprovoceerd en uitgescholden. Heerenveen moet mijns inziens ook optreden tegen eigen fans. In Friesland zijn ook grote groepen Feyenoord-fans. Zoals bij alle grote clubs zitten die door heel Nederland. Het zou Heerenveen sieren ook tegen eigen zich misdragende fans op te treden. Nu toont de club zich een slechte verliezer", aldus de Friese Feyenoord-supporter.

F. de Bruijn. Bolsward

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Feb 2020 om 22:16
    • Quote van 19 Feb 2020 om 12:15
      Mocht er straks wel een partner komen van 8 ton per jaar, dan is dat in 2 jaar al meer dan GL in 3 jaar.

      Ook de enige manier om deze vlek nog uit te poetsen. Werk aan de winkel dus.
    Klopt. Nu alleen nog even een sponsor vinden voor 8 ton per jaar.
  • 19 Feb 2020 om 19:02
    • Quote van 19 Feb 2020 om 12:15
      Volgens mij wou Groenleven niet eens verlengen vanwege die zonnepanelen die ze niet mochten plaatsen.
    Dat was als argument gebruikt. Maar bleek niet helemaal zuiver te zijn. Wat wel speelde was het vertrek van aandeelhouder en groot fan van SCH: Sytse Bouwer. Die heeft Groenleven sponsor gemaakt. Ik vermoed dat de nieuwe eigenaren van Groenleven helemaal geen sponsor meer wilden zijn want voor zo'n klein bedrijf betaalden was het wel een fors bedrag. Dat was wat Roozemond ook al een keer heeft gezegd en terecht naar mijn mening.
  • 19 Feb 2020 om 12:15
    • Quote van 19 Feb 2020 om 11:59
      Maar 0 is nog minder dan 450 toch? Cees R. heeft gegokt en verloren. Met andermans centjes lekker makkelijk.
    Volgens mij wou Groenleven niet eens verlengen vanwege die zonnepanelen die ze niet mochten plaatsen.
  • 19 Feb 2020 om 12:15
    • Quote van 19 Feb 2020 om 11:59
      Maar 0 is nog minder dan 450 toch? Cees R. heeft gegokt en verloren. Met andermans centjes lekker makkelijk.
    Mocht er straks wel een partner komen van 8 ton per jaar, dan is dat in 2 jaar al meer dan GL in 3 jaar.

    Ook de enige manier om deze vlek nog uit te poetsen. Werk aan de winkel dus.
  • 19 Feb 2020 om 11:59
    • Quote van 18 Feb 2020 om 23:10
      Veel te weinig voor onze club. Mer zo'n bedrag hoor je bij de onderste regionen van de eredivisie. Ook met sponsoren moet je de ambitie hebben om bi de subtop te willen horen. Erg jammer dat het niet lijkt te willen lukken. Maar er zal vast wat voorbij komen.
    Maar 0 is nog minder dan 450 toch? Cees R. heeft gegokt en verloren. Met andermans centjes lekker makkelijk.
  • 18 Feb 2020 om 23:10
    • Quote van 18 Feb 2020 om 20:28
      450
    Veel te weinig voor onze club. Mer zo'n bedrag hoor je bij de onderste regionen van de eredivisie. Ook met sponsoren moet je de ambitie hebben om bi de subtop te willen horen. Erg jammer dat het niet lijkt te willen lukken. Maar er zal vast wat voorbij komen.
  • 18 Feb 2020 om 20:28
    • Quote van 18 Feb 2020 om 17:19
      Heb het even nagekeken maar het bedrag lag tussen 5 a 6 ton dus dat loop je mooi mis.ze wilden meer hebben daarom is Groenleven afgehaakt.
    450
  • 18 Feb 2020 om 19:43
    Gelukkig is het afgelopen wedstrijd wel goed gegaan tussen Zwolle en Feyenoord... niet dus! Had begrepen dat de ‘fanatieke aanhang’ van beide clubs. Net buiten het stadion een vechtpartij uitvochten! Het was zo erg dat er supporters van Zwolle een tijd lang niet het stadion uit mochten. Dus gelukkig heeft de Feyenoord aanhang het alleen in Heerenveen pfff. Altijd hetzelfde liedje met die rotterdammers.
  • 18 Feb 2020 om 17:25
    • Quote van 18 Feb 2020 om 17:19
      Heb het even nagekeken maar het bedrag lag tussen 5 a 6 ton dus dat loop je mooi mis.ze wilden meer hebben daarom is Groenleven afgehaakt.
    Maak er maar tussen de vier en vijf ton van. Maar ze lopen het mis daar heb je gelijk in.
  • 18 Feb 2020 om 17:19
    • Quote van 18 Feb 2020 om 15:12
      Groenleven heeft nooit 6 ton betaald.
    Heb het even nagekeken maar het bedrag lag tussen 5 a 6 ton dus dat loop je mooi mis.ze wilden meer hebben daarom is Groenleven afgehaakt.
  • 18 Feb 2020 om 16:59
    • Quote van 18 Feb 2020 om 12:47
      Man.. vroeger waren we er trots op dat iedereen gewoon naar het stadion kon zonder zich zorgen te hoeven maken. Als er in andere stadions weer eens een opstootje was, dan gaven wij onszelf een schouderklopje omdat wij wel beschaafd met elkaar om konden gaan.
      De mooie, goede tijden.

      Ergens voor mij op de tribune zit ook een 20'er die 16 thuiswedstrijden per jaar voor Heerenveen is en 1x per jaar voor de tegenstander. Als die tegenstand scoort, sprint hij even op, klapt ff en gaat weer zitten.
      Prima, niets op tegen.

      Als een Ajax/Feyenoord/Groningen toevallig voor of naast me zit en hij/zij reageert op dezelfde manier; prima.
      Doe ff je ding, vier even een feestje en ga weer zitten. Persoonlijk vind ik dat we als Heerenveen supporters daar respectvol mee om moeten kunnen gaan. Dat het bij andere clubs _niet_ kan, moet voor ons geen vrijbrief zijn om in hetzelfde trieste gedrag te vervallen.

      Deze situatie heeft écht helemaal niets met provoceren te maken; men is blij en viert een goal. klaar.
      Ga je je omdraaien, je vuisten ballen richting de supporters om je heen, ga je leuzen roepen, etc etc, dát is provoceren. En die lui moet je van de tribunes plukken.
      Maar een willekeurige supporter die gewoon een goal viert gaan 'aanvallen'? Kom op man, stel je ff aan.





    Helemaal mee eens. Maar of het daadwerkelijk zo gegaan is? Ik kan me best voorstellen dat er, vooral in de vakken naast het uitvak contact gezocht is met datzelfde uitvak. Als je jong bent is een beetje jennen leuk. Haantjesgedrag. Met z'n allen laten zien hoe stoer je bent. Als je wat ouder (en wijzer) wordt zie je het en denk je: Wat heeft het voor nut. Een escalatie komt altijd van 2 kanten. Reageer je niet als je de gek aangestoken wordt dan is de lol er voor dat soort lieden vaak snel af en houden ze hun waffel weer. Maar als er gereageerd wordt, en dat gebeurt, dan is dat olie op het vuur. Het hoort er kennelijk allemaal bij. De jongens die zich nu laten gelden hebben de tijden dat we van 80% van de Nederlanders hun favoriete 2e club waren, omdat alles bij ons zo gemoedellijk was, niet meegemaakt. Die weten niet beter dan dat het zo hoort.
  • 18 Feb 2020 om 16:15
    • Quote van 18 Feb 2020 om 15:12
      Groenleven heeft nooit 6 ton betaald.
    En zou dat ook nooit betaald hebben; mag je Eisenga en co voor bedanken.
  • 18 Feb 2020 om 15:53
    Gewoon in het uitvak zitten als Feyenoord supporter. Probleem opgelost
  • 18 Feb 2020 om 15:12
    • Quote van 18 Feb 2020 om 14:47
      Hadden ze toch beter een contract met Groenleven kunnen afsluiten had je toch 6 ton gehad.dat is beter dan niets
    Groenleven heeft nooit 6 ton betaald.
  • 18 Feb 2020 om 14:47
    • Quote van 18 Feb 2020 om 14:12
      Die sponsor gaat er ook niet meer komen dit seizoen. Dieptepunt in de hoofdsponsorschap geschiedenis voor de club. Cees is niet op vakantie. Die stond vorige week op het veld na afloop alles te filmen met zijn telefoon wat er op de tribunes gebeurde. Dag naar de wedstrijd kwam er gewoon een statement van de club.
    Hadden ze toch beter een contract met Groenleven kunnen afsluiten had je toch 6 ton gehad.dat is beter dan niets
  • 18 Feb 2020 om 14:12
    • Quote van 18 Feb 2020 om 12:46
      Het is vreemd stil, Roozemond ,hoor je niet,KIKA staat nog steeds op het schirt,nog geen bamboefiets gezien,en geen reactie over de feyenoordsupporters,die kris kras tussen het Heerenveenpubliek zaten,of is onze voorzitter op vakantie?
    Die sponsor gaat er ook niet meer komen dit seizoen. Dieptepunt in de hoofdsponsorschap geschiedenis voor de club. Cees is niet op vakantie. Die stond vorige week op het veld na afloop alles te filmen met zijn telefoon wat er op de tribunes gebeurde. Dag naar de wedstrijd kwam er gewoon een statement van de club.
  • 18 Feb 2020 om 13:47
    • Quote van 18 Feb 2020 om 12:47
      Man.. vroeger waren we er trots op dat iedereen gewoon naar het stadion kon zonder zich zorgen te hoeven maken. Als er in andere stadions weer eens een opstootje was, dan gaven wij onszelf een schouderklopje omdat wij wel beschaafd met elkaar om konden gaan.
      De mooie, goede tijden.

      Ergens voor mij op de tribune zit ook een 20'er die 16 thuiswedstrijden per jaar voor Heerenveen is en 1x per jaar voor de tegenstander. Als die tegenstand scoort, sprint hij even op, klapt ff en gaat weer zitten.
      Prima, niets op tegen.

      Als een Ajax/Feyenoord/Groningen toevallig voor of naast me zit en hij/zij reageert op dezelfde manier; prima.
      Doe ff je ding, vier even een feestje en ga weer zitten. Persoonlijk vind ik dat we als Heerenveen supporters daar respectvol mee om moeten kunnen gaan. Dat het bij andere clubs _niet_ kan, moet voor ons geen vrijbrief zijn om in hetzelfde trieste gedrag te vervallen.

      Deze situatie heeft écht helemaal niets met provoceren te maken; men is blij en viert een goal. klaar.
      Ga je je omdraaien, je vuisten ballen richting de supporters om je heen, ga je leuzen roepen, etc etc, dát is provoceren. En die lui moet je van de tribunes plukken.
      Maar een willekeurige supporter die gewoon een goal viert gaan 'aanvallen'? Kom op man, stel je ff aan.





    Sa ist mar krek, in bettere wrald begjint by dysels.
  • 18 Feb 2020 om 12:50
    • Quote van 18 Feb 2020 om 12:46
      Het is vreemd stil, Roozemond ,hoor je niet,KIKA staat nog steeds op het schirt,nog geen bamboefiets gezien,en geen reactie over de feyenoordsupporters,die kris kras tussen het Heerenveenpubliek zaten,of is onze voorzitter op vakantie?
    Obvious troll is obvious..
    Zo betrokken bij de club dat het bericht vanuit de club, wat inmiddels al 4 dagen oud is en ook hier gepost is, blijkbaar niet bekend is..
  • 18 Feb 2020 om 12:47
    Man.. vroeger waren we er trots op dat iedereen gewoon naar het stadion kon zonder zich zorgen te hoeven maken. Als er in andere stadions weer eens een opstootje was, dan gaven wij onszelf een schouderklopje omdat wij wel beschaafd met elkaar om konden gaan.
    De mooie, goede tijden.

    Ergens voor mij op de tribune zit ook een 20'er die 16 thuiswedstrijden per jaar voor Heerenveen is en 1x per jaar voor de tegenstander. Als die tegenstand scoort, sprint hij even op, klapt ff en gaat weer zitten.
    Prima, niets op tegen.

    Als een Ajax/Feyenoord/Groningen toevallig voor of naast me zit en hij/zij reageert op dezelfde manier; prima.
    Doe ff je ding, vier even een feestje en ga weer zitten. Persoonlijk vind ik dat we als Heerenveen supporters daar respectvol mee om moeten kunnen gaan. Dat het bij andere clubs _niet_ kan, moet voor ons geen vrijbrief zijn om in hetzelfde trieste gedrag te vervallen.

    Deze situatie heeft écht helemaal niets met provoceren te maken; men is blij en viert een goal. klaar.
    Ga je je omdraaien, je vuisten ballen richting de supporters om je heen, ga je leuzen roepen, etc etc, dát is provoceren. En die lui moet je van de tribunes plukken.
    Maar een willekeurige supporter die gewoon een goal viert gaan 'aanvallen'? Kom op man, stel je ff aan.





  • 18 Feb 2020 om 12:46
    Het is vreemd stil, Roozemond ,hoor je niet,KIKA staat nog steeds op het schirt,nog geen bamboefiets gezien,en geen reactie over de feyenoordsupporters,die kris kras tussen het Heerenveenpubliek zaten,of is onze voorzitter op vakantie?
  • 18 Feb 2020 om 12:46
    Het is vreemd stil, Roozemond ,hoor je niet,KIKA staat nog steeds op het schirt,nog geen bamboefiets gezien,en geen reactie over de feyenoordsupporters,die kris kras tussen het Heerenveenpubliek zaten,of is onze voorzitter op vakantie?
  • 18 Feb 2020 om 12:43
    Draai m eens om; als je als Heerenveen supporter in de Kuip buiten het uitvak gaat juichen, springen en klappen dan vraag ik me af of je er ongedeerd vandaan komt.
  • 18 Feb 2020 om 12:24
    Actie = Reactie!Dus als meneer met zoon gewoon zitten blijft bij een goal en zoontje niet in de kleuren van de tegenpartij hijst, is er niets aan de hand. Dat gaat hij vast ook niet doen in het ajax stadion, dan zijn we nog mild, denk ik.
  • 18 Feb 2020 om 11:59
    • Quote van 18 Feb 2020 om 11:35
      Typisch LC weer dit. Hebben we een kans tegen Heerenveen in te gaan?? Direct pakken! Ze hebben een hele week gezocht naar iemand die voor Feyenoord is en die uit Friesland komt, eindelijk 1 gevonden en direct verhaal super sterk neerzetten. Wat een trieste krant is dit ook!!
    Ja en die fan zal wel uit Leeuwarden komen.
  • 18 Feb 2020 om 11:57
    • Quote van 18 Feb 2020 om 11:41
      Dom praat no. Laat m lekker juichen en eens hem een fijne middag. Hoe moeilijk kan het zijn. Doe niet zo bekrompen.
    Joh. Ik vind ook dat dat moet kunnen, maar ik kan me wel voorstellen dat het irritatie wekt. Dat is wat meneer vergeet te vermelden waardoor je een scheef beeld krijgt.
  • 18 Feb 2020 om 11:41
    • Quote van 18 Feb 2020 om 11:22
      Het zou wel handig zijn als meneer ook het eigen gedrag in zijn brief meeneemt.
      Voorbeeld: als meneer met een Feyenoord shirtje, sjaaltje, petje en dergelijken op de tribune gaat zitten en uitbundig gaat staan juichen bij doelpunten dan wek je irritatie op in een thuis vak.
      Het is fout om mensen te provoceren en uit te schelden, maar je vraagt erop zo'n manier zelf om.
      Daarom vind ik dit een nietszeggend bericht.
    Dom praat no. Laat m lekker juichen en eens hem een fijne middag. Hoe moeilijk kan het zijn. Doe niet zo bekrompen.
  • 18 Feb 2020 om 11:35
    Typisch LC weer dit. Hebben we een kans tegen Heerenveen in te gaan?? Direct pakken! Ze hebben een hele week gezocht naar iemand die voor Feyenoord is en die uit Friesland komt, eindelijk 1 gevonden en direct verhaal super sterk neerzetten. Wat een trieste krant is dit ook!!
  • 18 Feb 2020 om 11:33
    Dan vraag ik me af wat hij gedaan heeft dat mensen hem hebben geprovoceerd en uitgescholden. Ik heb namelijk nog niet mee gemaakt dat een fan van de tegenstander zomaar uit gescholden werd. Daarnaast is bij misdragen van eigen fans vaak genoeg ingegrepen. Ik heb het idee dat meneer niet het volledig verhaal vertelt of wat dingen verzint.
  • 18 Feb 2020 om 11:22
    Het zou wel handig zijn als meneer ook het eigen gedrag in zijn brief meeneemt.
    Voorbeeld: als meneer met een Feyenoord shirtje, sjaaltje, petje en dergelijken op de tribune gaat zitten en uitbundig gaat staan juichen bij doelpunten dan wek je irritatie op in een thuis vak.
    Het is fout om mensen te provoceren en uit te schelden, maar je vraagt erop zo'n manier zelf om.
    Daarom vind ik dit een nietszeggend bericht.
  • 18 Feb 2020 om 11:14
    Geen uitpubliek in thuis vakken, ben je van het hele gezeik af.
    Wil je perse heen, dan maar via Rotterdam en anders lekker thuis via Fox.
  • 18 Feb 2020 om 11:14
    Nou sorry hoor maar dan moet je niet in het thuisvak gaan zitten. En waarschijnlijk komt het omdat andere Feyenoord fans die vervelend zijn zulk gedrag ook uitlokken. Dan is het lullig voor die mensen die zich wel gedragen maar je moet toch keuzes maken. Je kan moeilijk iedereen blij houden na deze situatie
  • 18 Feb 2020 om 11:12
    Ik wil niet veel zeggen maar de Feyenoord fans dagen zelf enorm uit. En ga even niet in dat thuisvak zitten!