Massale steun Nieuw Noord: alle kaarten in stavak uitverkocht

27
Massale steun Nieuw Noord: alle kaarten in stavak uitverkocht

SC Heerenveen kan vanaf zaterdagavond rekenen op de massale steun van Nieuw Noord. Alle plaatsen in het stavak van de fanatieke aanhang zijn namelijk uitverkocht voor de rest van het seizoen 2019/2020.

Deze maand waren er nog een aantal halve seizoenkaarten voor het stavak in het Abe Lenstra Stadion te koop, maar inmiddels zijn alle seizoenkaarten aan de man gebracht. SC Heerenveen speelt zaterdagavond de eerste thuiswedstrijd in de Eredivisie van 2020 tegen AZ.

27 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Jan 2020 om 11:19
    • Quote van 24 Jan 2020 om 18:53
      Mooie shirtsponsor, Welkoop ( en dan achterop Geen Huur?).
    :)
  • 24 Jan 2020 om 21:58
    Hele artikel, maar snel 300 extra plaatsen invoeren! https://www.sc-heerenveen.nl/fanzone/sfeertribune/proces
  • 24 Jan 2020 om 21:57
    sc Heerenveen heeft er voor gekozen om optie 1 uit te werken tot een definitief ontwerp. De impact, voor met name de supporters in de vakken 11 t/m 13, is te groot en staat niet in verhouding met de potentiële opbrengsten en het aantal nieuwe staanplaatsen dat in dit model gerealiseerd zou kunnen worden. Bij optie 2 zou er een bufferruimte van minimaal 7 rijen gerealiseerd moeten worden tussen het staanvak en het nieuwe bovenliggende zitvak. Daarnaast hebben de supporters aangegeven dat zitplaatsen boven het nieuwe staanvak, en daarmee ook boven de bufferzone, niet te zien als een waardig alternatief voor hun huidige zitplaats. Daarnaast biedt optie 1 sc Heerenveen nog de mogelijkheid om binnen de bestaande kaders te groeien naar een capaciteit van ruim 2.100 staanplaatsen.
  • 24 Jan 2020 om 19:45
    • Quote van 24 Jan 2020 om 18:53
      Mooie shirtsponsor, Welkoop ( en dan achterop Geen Huur?).
    :-)
  • 24 Jan 2020 om 18:53
    • Quote van 24 Jan 2020 om 16:25
      Ja Cees, even klusbroek halen bij de Welkoop en aan de slag..
    Mooie shirtsponsor, Welkoop ( en dan achterop Geen Huur?).
  • 24 Jan 2020 om 18:37
    • Quote van 24 Jan 2020 om 18:09
      Ik hoor toch ook wel wat andere verhalen. Er is nu een lichte groei. Laat er a.u.b geen gemakzucht in sluipen.
    Waarom zou er gemakzucht komen? Ze weten dondersgoed dat ze er nog lang niet zijn.
  • 24 Jan 2020 om 18:09
    • Quote van 24 Jan 2020 om 14:09
      Het huidige bestuur wil het stavak wel uitbreiden. Achter de schermen is men daar ook wel mee bezig. Probleem is op dit moment voornamelijk de KNVB die vooralsnog geen toestemming geeft voor een groter stavak. Bij een nog groter stavak dienen er, zoals de richtlijnen nu zijn, klapstoeltjes geplaatst te worden en dat is financieel gezien een dure aangelegenheid. Gelukkig is er qua toeschouwersaantallen en qua sponsoraantallen een (voorzichtig) stijgende lijn waar te nemen en merk je ook bij sponsoren een voorzichtig optimisme over de nieuw gekozen koers van de commerciële afdeling. De verbeterde communicatie naar en persoonlijke benadering van de sponsoren wordt over het algemeen als positief ervaren. Hopelijk leidt deze aanpak binnenkort ook tot het bekend maken van een nieuwe hoofdsponsor of het bekend maken van een consortium van bedrijven die als hoofdsponsor willen fungeren.
    Ik hoor toch ook wel wat andere verhalen. Er is nu een lichte groei. Laat er a.u.b geen gemakzucht in sluipen.
  • 24 Jan 2020 om 17:58
    • Quote van 24 Jan 2020 om 16:55
      Uitbreiding zou mooi zijn maar los v/d eventuele kosten die dit met zich mee zou brengen en de operationele mogelijkheden moet je er wel voor waken dat je niet nog meer supporters weg jaagt. De vorige uitbreiding heeft bij een deel v/d supporters die hun plek moesten opofferen kwaad bloed gezet wat resulteerde in opzeggingen......en dat moet je nu ten alle tijden zien te vermijden want leuk als je ze aan de ene kant binnen krijgt maar als je de supporters aan de andere kant weer verliest schiet het niet op, zeker niet in de huidige problematische bezetting want iedere supporter is er letterlijk 1
    Ja en dat snap ik dus echt niet.. Ik zat voor de uitbreiding met mijn broer ook op top plekken in vak 12. Echter begreep ik heel goed waarom ik daar moest verkassen. Als je stoeltje/plek zo heilig is dat je dan niet meer komt, dan vind ik dat je je eigen belang boven die van de club zet. Juist nu er veel mensen zijn afgehaakt is er genoeg plek om iedereen weer van een mooie plek te voorzien.
  • 24 Jan 2020 om 16:55
    Uitbreiding zou mooi zijn maar los v/d eventuele kosten die dit met zich mee zou brengen en de operationele mogelijkheden moet je er wel voor waken dat je niet nog meer supporters weg jaagt. De vorige uitbreiding heeft bij een deel v/d supporters die hun plek moesten opofferen kwaad bloed gezet wat resulteerde in opzeggingen......en dat moet je nu ten alle tijden zien te vermijden want leuk als je ze aan de ene kant binnen krijgt maar als je de supporters aan de andere kant weer verliest schiet het niet op, zeker niet in de huidige problematische bezetting want iedere supporter is er letterlijk 1
  • 24 Jan 2020 om 16:25
    • Quote van 24 Jan 2020 om 13:49
      Ik denk dat Cees dat ook wel wil, zal dus wel gebeuren.
    Ja Cees, even klusbroek halen bij de Welkoop en aan de slag..
  • 24 Jan 2020 om 16:04
    • Quote van 24 Jan 2020 om 14:59
      Moest daar laatst ook aan denken. Is dat idd ook geen idee... Een sta-vak op Zuid. Dat er wat meer interactie komt in het stadion dan alleen van één kant.
      Bijvoorbeeld NN: 'Super...!' Aan de andere kant: 'Friezen!'.
    Bijvoorbeeld! En dat het ook niet erg is om de toss te ‘verliezen’, je speelt immers twee keer richting je fanatieke aanhang dan
  • 24 Jan 2020 om 15:24
    • Quote van 24 Jan 2020 om 14:20
      Niet helemaal waar, er schijnt eerst nog een kleine uitbreiding gedaan te mogen worden. Maar dit gaat meende ik om 300 plaatsen, maar opzich is dat eerst ook wel weer voldoene.
    Oh oke, nou dat is in ieder geval mooi. Zal dan om vak 11 en 13 gaan denk ik.
  • 24 Jan 2020 om 14:59
    • Quote van 24 Jan 2020 om 14:34
      En aan de overkant een sta-vak? Is dat een idee of kan die direct de prullenbak in.
    Moest daar laatst ook aan denken. Is dat idd ook geen idee... Een sta-vak op Zuid. Dat er wat meer interactie komt in het stadion dan alleen van één kant.
    Bijvoorbeeld NN: 'Super...!' Aan de andere kant: 'Friezen!'.
  • 24 Jan 2020 om 14:57
    • Quote van 24 Jan 2020 om 14:22
      Het is me even ontschoten wie me dit verteld heeft, maar om van de hele Noordtribune een staantribune te maken kost een investering van circa twee miljoen euro. Er zal dan inderdaad een ander systeem geinstalleerd moeten worden om te voorkomen dat mensen over elkaar heen kunnen vallen. In het huidige vak mag dat blijkbaar nog, maar als het groter wordt moet het op een andere manier.
    Geen voorstander van. Wij zitten met ploeg bijelkaar die moeten ook weer plek bijelkaar ergens anders voor dezelfde prijs.
  • 24 Jan 2020 om 14:34
    • Quote van 24 Jan 2020 om 14:20
      Niet helemaal waar, er schijnt eerst nog een kleine uitbreiding gedaan te mogen worden. Maar dit gaat meende ik om 300 plaatsen, maar opzich is dat eerst ook wel weer voldoene.
    En aan de overkant een sta-vak? Is dat een idee of kan die direct de prullenbak in.
  • 24 Jan 2020 om 14:22
    Het is me even ontschoten wie me dit verteld heeft, maar om van de hele Noordtribune een staantribune te maken kost een investering van circa twee miljoen euro. Er zal dan inderdaad een ander systeem geinstalleerd moeten worden om te voorkomen dat mensen over elkaar heen kunnen vallen. In het huidige vak mag dat blijkbaar nog, maar als het groter wordt moet het op een andere manier.
  • 24 Jan 2020 om 14:20
    • Quote van 24 Jan 2020 om 14:00
      Ik ben er ook een groot voorstander van. Roozemond heeft hier ook al eens over gesproken echter zou het dan wel met opklapbare stoeltjes moeten net als bij Ajax, PSV en Utrecht. En dat schijnt nogal duur te zijn. Waarom weet ik eigenlijk niet wat ik wel weet is dat de KNVB daar geen medewerking aan wilde verlenen en dus is het uitbreiden alleen op deze (dure) manier mogelijk.
    Niet helemaal waar, er schijnt eerst nog een kleine uitbreiding gedaan te mogen worden. Maar dit gaat meende ik om 300 plaatsen, maar opzich is dat eerst ook wel weer voldoene.
  • 24 Jan 2020 om 14:10
    • Quote van 24 Jan 2020 om 14:00
      Ik ben er ook een groot voorstander van. Roozemond heeft hier ook al eens over gesproken echter zou het dan wel met opklapbare stoeltjes moeten net als bij Ajax, PSV en Utrecht. En dat schijnt nogal duur te zijn. Waarom weet ik eigenlijk niet wat ik wel weet is dat de KNVB daar geen medewerking aan wilde verlenen en dus is het uitbreiden alleen op deze (dure) manier mogelijk.
    Zal iets met UEFA regels te maken hebben denk ik. Was het niet zo dat er dan een maximaal aantal staplaatsen is toegestaan? Laat me graag corrigeren als het niet zo is
  • 24 Jan 2020 om 14:09
    Het huidige bestuur wil het stavak wel uitbreiden. Achter de schermen is men daar ook wel mee bezig. Probleem is op dit moment voornamelijk de KNVB die vooralsnog geen toestemming geeft voor een groter stavak. Bij een nog groter stavak dienen er, zoals de richtlijnen nu zijn, klapstoeltjes geplaatst te worden en dat is financieel gezien een dure aangelegenheid. Gelukkig is er qua toeschouwersaantallen en qua sponsoraantallen een (voorzichtig) stijgende lijn waar te nemen en merk je ook bij sponsoren een voorzichtig optimisme over de nieuw gekozen koers van de commerciële afdeling. De verbeterde communicatie naar en persoonlijke benadering van de sponsoren wordt over het algemeen als positief ervaren. Hopelijk leidt deze aanpak binnenkort ook tot het bekend maken van een nieuwe hoofdsponsor of het bekend maken van een consortium van bedrijven die als hoofdsponsor willen fungeren.
  • 24 Jan 2020 om 14:00
    • Quote van 24 Jan 2020 om 13:50
      Ik zit in vak 11 en geef direct mijn plek op als ze NN willen uitbreiden. Lijkt mij namelijk de enige manier om het stadion weer vol te krijgen. Meer plek voor de jonge generatie, meer sfeer, en daardoor (nog) meer aantrekkingskracht.
    Ik ben er ook een groot voorstander van. Roozemond heeft hier ook al eens over gesproken echter zou het dan wel met opklapbare stoeltjes moeten net als bij Ajax, PSV en Utrecht. En dat schijnt nogal duur te zijn. Waarom weet ik eigenlijk niet wat ik wel weet is dat de KNVB daar geen medewerking aan wilde verlenen en dus is het uitbreiden alleen op deze (dure) manier mogelijk.
  • 24 Jan 2020 om 13:50
    Ik zit in vak 11 en geef direct mijn plek op als ze NN willen uitbreiden. Lijkt mij namelijk de enige manier om het stadion weer vol te krijgen. Meer plek voor de jonge generatie, meer sfeer, en daardoor (nog) meer aantrekkingskracht.
  • 24 Jan 2020 om 13:49
    • Quote van 24 Jan 2020 om 13:27
      Yep, en afgelopen woensdag was NN zeer positief aanwezig.
    Ik denk dat Cees dat ook wel wil, zal dus wel gebeuren.
  • 24 Jan 2020 om 13:27
    • Quote van 24 Jan 2020 om 12:38
      Uitbreiden! Boven tot onder rechttrekken lijkt mij beste manier.
    Yep, en afgelopen woensdag was NN zeer positief aanwezig.
  • 24 Jan 2020 om 13:26
    Roeo het al langer, ijzer smeden terwijl het heet is! Vierkant vak van maken.
  • 24 Jan 2020 om 13:18
    Percentage NN aanwezigen was woensdag al prima. Bljjkbaar zit daar nog wel groei dus inderdaad: faciliteer het maar!
  • 24 Jan 2020 om 12:44
    • Quote van 24 Jan 2020 om 12:38
      Uitbreiden! Boven tot onder rechttrekken lijkt mij beste manier.
    Eens.! Nu ff doorpakken daarmee. Succes..!!
  • 24 Jan 2020 om 12:38
    Uitbreiden! Boven tot onder rechttrekken lijkt mij beste manier.
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›