OFFICIEEL | Arka Gdynia verlost SC Heerenveen van Mihajlovic Jansen bevestigt: Bruijn in de spits tegen Feyenoord Zweeds talent (18) legt aanbieding van SC Heerenveen naast zich neer BREAKING | NOS: 'Lang verkiest FC Twente boven SC Heerenveen' ''Lang heeft donderdagavond een afspraak gehad bij Heerenveen''

Fanatieke Willem II-fans boycotten bekerduel in Heerenveen

( 14 reacties)
Fanatieke Willem II-fans boycotten bekerduel in Heerenveen

De fanatieke supportersgroepen van Willem II (vak E, Tilburg Tifosi, Hoekie C en KS79) zullen volgende week niet afreizen voor het bekerduel in het Abe Lenstra Stadion. Volgens Tilbo.com is de reden hiervoor dat de 'capo' te horen heeft gekregen dat hij niet welkom is in Heerenveen. 

"Waarom? Het meenemen van een megafoon tijdens het uitduel in de competitie dat Willem II won. Ook wanneer er geen megafoon wordt meegenomen naar het bekerduel, is de desbetreffende persoon niet welkom", valt te lezen op de supporterssite van de Tilburgers.

"In het uitvak van Heerenveen zijn megafoons kennelijk verboden. Onzin natuurlijk. Sowieso vinden wij dit een puntje voor het landelijk supporterscollectief. Iedereen zijn eigen voetbalbeleving en supporterscultuur, maar accepteer dan ook dat verschillende clubs voetbal op een andere manier beleven."

"Bij onder andere ADO, Feyenoord en NAC zijn bijvoorbeeld trommels niet welkom en clubs als Heerenveen en AZ weren bijvoorbeeld megafoons. In het kader van normalisatie zou het goed zijn als de verschillende supportersgroepen opkomen voor hun eigen voetbalbeleving. Zoals de fanatieke supportersgroepen van Willem II dat nu ook doen."

"Immers: samen uit is samen thuis. Het meenemen van een megafoon naar een uitduel als argument gebruiken om een fanatiek supporter die zich verder goed heeft gedragen te weren, is voor ons een reden om de wedstrijd niet te bezoeken."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jan 2020 om 10:53
    • Quote van 15 Jan 2020 om 08:03
      Dat is altijd afwachten met deze burgemeester;). Die verzint wel iets, zodat de SVs worden verlengd;). Willem 2 mag overigens voor 5 euro naar ons afreizen. Berteft een autocombi. Waarom hebben wij geen actieprijzen?
    En die actie is alleen voor de auto-combi.
    Ga je met de bus, dan betaal je €15(SV-ledenprijs) of 25€.
  • 15 Jan 2020 om 10:12
    • Quote van 15 Jan 2020 om 07:26
      Tilburg013: solidair zijn met je maten is dus belangrijker dan je team te steunen...Maar ze hebben jullie toch niet nodig. In Amsterdam waren jullie er ook niet. En toch 3 punten.Grappig dat jij over NN begint. Jullie waren altijd FC Stilburg. En nu komt er met dank aan jullie geweldige megafoon wat geluid van de trbune en nu krijgen jullie praatjes. Maar lekker met je maatjes voor de buis woensdag Wordt het ook niet zo laat gelukkig. Dat zal de reden wel zijn.
    Hoe kom jij bij 'Stilburg'....?' Ben je wel een bij hun naar een wedstrijd geweest..?
  • 15 Jan 2020 om 09:44
    • Quote van 15 Jan 2020 om 08:03
      Dat is altijd afwachten met deze burgemeester;). Die verzint wel iets, zodat de SVs worden verlengd;). Willem 2 mag overigens voor 5 euro naar ons afreizen. Berteft een autocombi. Waarom hebben wij geen actieprijzen?
    Die actieprijzen konden hier niet. Men moet de recettes delen en de kaarten voor het uitvak moeten gelijk zijn aan de goedkoopste kaartjes voor het thuivak. Willem II heeft daar zelf een actieprijs van gemaakt en dat is makkelijker voor een handvol meereizende uitfans dan voor 10.000 mensen. Dat gaat je anders gewoon heel veel geld kosten omdat je dan in recettes moet compenseren aan Willem II.


    Dus even net stinne, mar derhinne!
  • 15 Jan 2020 om 08:03
    • Quote van 15 Jan 2020 om 07:49
      Misschien omdat onze capo’s van origine al jaren van de tribunes worden geweerd. Wanneer het goed is, is die er volgend seizoen met de derby weer bij. Net als vele anderen.
    Dat is altijd afwachten met deze burgemeester;). Die verzint wel iets, zodat de SVs worden verlengd;). Willem 2 mag overigens voor 5 euro naar ons afreizen. Berteft een autocombi. Waarom hebben wij geen actieprijzen?
  • 15 Jan 2020 om 07:49
    • Quote van 15 Jan 2020 om 03:04
      @Ooit kampioen

      Volgends mij heet dat solidair zijn met je maten, maar oké! Sfeer is er nooit geweest op Nieuw-noord, dus misschien kunnen jullie aan een Capo? Zal je goed doen.
    Misschien omdat onze capo’s van origine al jaren van de tribunes worden geweerd. Wanneer het goed is, is die er volgend seizoen met de derby weer bij. Net als vele anderen.
  • 15 Jan 2020 om 07:26
    Tilburg013: solidair zijn met je maten is dus belangrijker dan je team te steunen...Maar ze hebben jullie toch niet nodig. In Amsterdam waren jullie er ook niet. En toch 3 punten.Grappig dat jij over NN begint. Jullie waren altijd FC Stilburg. En nu komt er met dank aan jullie geweldige megafoon wat geluid van de trbune en nu krijgen jullie praatjes. Maar lekker met je maatjes voor de buis woensdag Wordt het ook niet zo laat gelukkig. Dat zal de reden wel zijn.
  • 15 Jan 2020 om 06:38
    • Quote van 15 Jan 2020 om 03:04
      @Ooit kampioen

      Volgends mij heet dat solidair zijn met je maten, maar oké! Sfeer is er nooit geweest op Nieuw-noord, dus misschien kunnen jullie aan een Capo? Zal je goed doen.
    En wat voor sfeer hebben jullie dan op dat ene nummer na?
  • 15 Jan 2020 om 03:04
    • Quote van 14 Jan 2020 om 20:31
      Haha, nepsupporters. Jullie vinden jezelf groter dan de club. Wegblijven vanwege een megafoon. Nepperds!! Kunnen jullie niet zingen zonder Capo?
    @Ooit kampioen

    Volgends mij heet dat solidair zijn met je maten, maar oké! Sfeer is er nooit geweest op Nieuw-noord, dus misschien kunnen jullie aan een Capo? Zal je goed doen.
  • 14 Jan 2020 om 23:32
    Ben benieuwd of ze idd wegblijven anders maken ze zichzelf wel belachelijk. Hopelijk winnen we nu de wedstrijd en nemen we revanche op de vorige die de tricolores wel heel gemakkelijk wonnen door 2 individuele fouten van onze verdedigers.

  • 14 Jan 2020 om 21:31
    Nou, dan toch een kansje nu dat er meer thuissupporters bij deze wedstrijd zijn.
  • 14 Jan 2020 om 21:21
    Hoe leggen deze supporters voetbalbeleving uit als ze hun club niet aanmoedigen in het stadion?En accepteren dat andere clubs "voetbal op een andere manier beleven" betekent volgens mij ook dat je je bek dicht houdt als het Fries volkslied wordt gezongen.
  • 14 Jan 2020 om 20:54
    Houdoe en bedankt olé olé!
  • 14 Jan 2020 om 20:31
    Haha, nepsupporters. Jullie vinden jezelf groter dan de club. Wegblijven vanwege een megafoon. Nepperds!! Kunnen jullie niet zingen zonder Capo?
  • 14 Jan 2020 om 20:09
    Laat jullie klote bestuur dan ook maar thuis op 14 maart als jullie naar ons komen, wat een belachelijke actie - beetje proberen te zorgen dat er geen supporters van ons komen, watjes!
zaterdag 18 januari 2020
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›