Gesprek over fancoachproject: ''Het vertrouwen is nog steeds weg''

10
Gesprek over fancoachproject: ''Het vertrouwen is nog steeds weg''

Nieuw Noord liet eind oktober weten te stoppen met het fancoachproject. Toch zijn er nog kansen dat het initiatief opnieuw wordt opgepakt.

Volgens de Leeuwarder Courant vindt er volgende week een gesprek plaats. "Wij willen het project graag voortzetten en kijken naar een doorstart", laat algemeen directeur Cees Roozemond van SC Heerenveen weten aan de krant.

Bart Jan Kuiper, voorzitter van Nieuw Noord, verwacht niet dat er snel een doorstart komt. "Er moet wel echt iets veranderen willen wij verdergaan met de fancoaches", geeft de preses aan. "Momenteel wordt een grote groep supporters continu in de gaten gehouden."

"Dat gaat best ver, met politie-informanten en telefoontaps, ook buiten wedstrijddagen om. Er vindt profilering plaats. Daar willen wij meer over weten. Het vertrouwen in politie en gemeente is weg, nog steeds", aldus Kuiper, die het belang van het fancoachproject ook kent.

"Wij hebben best wel successen behaald met de coaches", geeft hij aan. "Preventief. Zo wisten wij bij veel jongeren te voorkomen dat zij in een strafrechtelijk proces terechtkwamen."

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Dec 2019 om 19:14
    • Quote van 6 Dec 2019 om 19:14
      Maar je hebt idd gelijk moet ik zeggen. Het had ook gemoeten op bepaalde gebieden.
    Anders gemoeten bedoel ik.
  • 6 Dec 2019 om 19:14
    • Quote van 6 Dec 2019 om 16:16
      Ben ook blij dat men er bovenop zit.....de rust die bij Heerenveen heerst is een verademing in vergelijk met sommige andere clubs maar kom op zeg, telefoons die afgetapt worden? Staat in verhouding vind je? Stadionverboden uitdelen en naderhand moeten erkennen dat het verhaal genuanceerder lag? Vind het gewoon heel bijzonder dat men in NL hanteert onschuldig tot schuld is bewezen.....behalve als je tot iets fanatieks gerekend kan worden, dan ben je kennelijk vogelvrij en op voorhand al een zware crimineel....
    Maar je hebt idd gelijk moet ik zeggen. Het had ook gemoeten op bepaalde gebieden.
  • 6 Dec 2019 om 19:12
    • Quote van 6 Dec 2019 om 15:25
      ik lees dit toch met enige verbazing.....ik meende dat men het "moeilijk" had bij bv de politie, maar kennelijk is er genoeg budget dat men zich met deze top criminelen (zonder aantoonbare bewijslast) bezig te houden?
      Het doet een beetje Oost-Europees aan...
    Spelen toch nog mee op Europees nivo.
  • 6 Dec 2019 om 16:16
    • Quote van 6 Dec 2019 om 16:08
      Volgens mij moet jij geen groenteboer worden. Je vergelijkt nu appels met peren. Ben blij dat ze er bovenop zitten hier. Komt de veiligheid ten goede.
    Ben ook blij dat men er bovenop zit.....de rust die bij Heerenveen heerst is een verademing in vergelijk met sommige andere clubs maar kom op zeg, telefoons die afgetapt worden? Staat in verhouding vind je? Stadionverboden uitdelen en naderhand moeten erkennen dat het verhaal genuanceerder lag? Vind het gewoon heel bijzonder dat men in NL hanteert onschuldig tot schuld is bewezen.....behalve als je tot iets fanatieks gerekend kan worden, dan ben je kennelijk vogelvrij en op voorhand al een zware crimineel....
  • 6 Dec 2019 om 16:14
    • Quote van 6 Dec 2019 om 16:08
      Volgens mij moet jij geen groenteboer worden. Je vergelijkt nu appels met peren. Ben blij dat ze er bovenop zitten hier. Komt de veiligheid ten goede.
    Het heeft helemaal niets met de veiligheid te maken kraam toch niet zoveel onzin uit , het gaat hier om een structureel probleem waarbij ook de goeden te leiden hebben onder het beleid van Gemeente en politie De issues die er nu zijn tussen de coaches en de Gemeente en politie richt zich voornamelijk daarop..
  • 6 Dec 2019 om 16:13
    • Quote van 6 Dec 2019 om 16:08
      Volgens mij moet jij geen groenteboer worden. Je vergelijkt nu appels met peren. Ben blij dat ze er bovenop zitten hier. Komt de veiligheid ten goede.
    Welke veiligheid , stop eens met je kop in het zand te steken man , het gaat echt niet om alleen rad draaiers neem alleen al Venlo waar de mensen moesten aantonen dat ze er niet eens waren geweest en waar de rest er af kwam met een waarschuwing .

    Nee Jardin het gaat echt niet alleen om de rad draaiers die worden getarget ook mensen die eigenlijk niets fout doen worden geprofileerd ..
  • 6 Dec 2019 om 16:08
    • Quote van 6 Dec 2019 om 15:44
      Ik zou zeggen....praat even met de gedupeerden v/d belastingdienst....waren ook terecht aangepakte fraudeurs?
    Volgens mij moet jij geen groenteboer worden. Je vergelijkt nu appels met peren. Ben blij dat ze er bovenop zitten hier. Komt de veiligheid ten goede.
  • 6 Dec 2019 om 15:44
    • Quote van 6 Dec 2019 om 15:29
      Als je je gedraagt is er niets aan de hand. Gelijk de kiem insmoren. Raddraaiers, en dealers kunnen we bij onze club niet gebruiken.
    Ik zou zeggen....praat even met de gedupeerden v/d belastingdienst....waren ook terecht aangepakte fraudeurs?
  • 6 Dec 2019 om 15:29
    Als je je gedraagt is er niets aan de hand. Gelijk de kiem insmoren. Raddraaiers, en dealers kunnen we bij onze club niet gebruiken.
  • 6 Dec 2019 om 15:25
    ik lees dit toch met enige verbazing.....ik meende dat men het "moeilijk" had bij bv de politie, maar kennelijk is er genoeg budget dat men zich met deze top criminelen (zonder aantoonbare bewijslast) bezig te houden?
    Het doet een beetje Oost-Europees aan...
vrijdag 2 oktober 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›