Nieuw Noord haalt keihard uit: ''Dit zorgde voor veel frustratie''

28
Nieuw Noord haalt keihard uit: ''Dit zorgde voor veel frustratie''

Nieuw Noord stopt met het fancoachproject, zo valt te lezen in een duidelijk statement. De supportersvereniging laat weten dat er 'een aantal incidenten' zijn geweest, waarbij het er op leek dat de politie en gemeente het belangrijk vonden om straffen uit te delen. 

"Onze fancoaches werden tegen de afspraken in vaak niet gekend bij de afhandeling van incidenten", laat men weten. "Daarnaast werden zij vaak voor voldongen feiten gesteld. Dit zorgde voor veel frustratie bij onze achterban, terwijl het fancoach project juist tot doel had om frustraties weg te nemen en gesprekken te bevorderen. De gemeente en politie handelden dus regelmatig op eigen houtje en tegen gemaakte afspraken in", besluit Nieuw Noord teleurgesteld. 

Volgens Nieuw Noord gaat het om de volgende vier incidenten:

  1. Tientallen stadionverboden vanwege een verkeerde aanrijroute
  2. Politiefunctionaris appt onschuldige supporter
  3. Politie spaart onzinnige en niet strafbare details op in dossier
  4. Politie zoekt onschuldige fans op

Klik hier om het volledige statement te lezen.

28 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 31 Oct 2019 om 22:37
    • Quote van 31 Oct 2019 om 15:10
      Volgens mij ben jij cees zijn ridder jelmer.
    Beste feanfan2008, kun je aub wat respectvoller reageren? Het hoeft hier geen theekransje te worden, maar laten we het wel gezellig proberen te houden. (En dat zeg ik als admin/beheerder van deze site, voor de duidelijkheid)
  • 31 Oct 2019 om 19:54
    • Quote van 31 Oct 2019 om 13:18
      Goeie, maar even accountje aangemaakt om te reageren. Heb inderdaad een nieuwe baan, dat is de reden waarom ik wegga. Was gister nog in Maassluis en zal zondag ook nog in Den Haag zijn. Maandag is mijn laatste dag en ga ik alles afronden. Tegen Sparta sta ik gewoon weer op NN.
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan Sietze! Dat moet wel een nog wel mooiere baan zijn als SLO van Heerenveen ;)
  • 31 Oct 2019 om 19:53
    • Quote van 31 Oct 2019 om 09:05
      Edward zijn functie is puur commercieel wat ik begreep en gaat dus niet over zulke zaken, de SLO van heerenveen gaat over zulke zaken. Vindt het grappig dat NN in dit bericht en het voorgaande bericht juist niet over de club of Cees heeft en jij maar weer over Cees begint.
    Ik heb inderdaad de functieinhoud van de fanmanager en supporterscoördinator door elkaar gehaald. Als fanmanager was ik er vanuit gegaan dat hij hier ook mee te maken had. Aangezien Cees zijn handtekening namens de club onder de sv had gezet vind ik het niet vreemd dat zijn naam genoemd wordt. Daarom juist het punt dat ik het vreemd/bijzonder vind dat er vanuit NN niet over hem gesproken is. Dat er wel een protestactie gehouden was tegen gemeente en politie, maar de sfeeractie, of iets van een sfeeractie niet doorging.
  • 31 Oct 2019 om 18:27
    • Quote van 31 Oct 2019 om 15:10
      Volgens mij ben jij cees zijn ridder jelmer.
    Hahaha ik weet niet wat voor kleuter jij bent. (Je gedraagt je er in ieder geval wel naar) Maar als je het afgelopen jaar een beetje had opgelet dat weet je dat ik alles behalve een fan van Cees ben, hem niet vertrouw, en behoorlijk kritisch ben over zijn optreden. Maar ga jij vooral lekker verder in je eigen wereldje. Fijne avond verder!
  • 31 Oct 2019 om 15:10
    • Quote van 30 Oct 2019 om 15:26
      En dat geeft “het recht” om elders een kroeg te verbouwen / de confrontatie op te zoeken met andere supporters? Of een doelman van de tegenstander een plastic beker bier in z’n nek proberen te gooien? Rare redenatie... Maar goed ik zal dan wel een moraalridder zijn ;-)
    Volgens mij ben jij cees zijn ridder jelmer.
  • 31 Oct 2019 om 13:18
    Goeie, maar even accountje aangemaakt om te reageren. Heb inderdaad een nieuwe baan, dat is de reden waarom ik wegga. Was gister nog in Maassluis en zal zondag ook nog in Den Haag zijn. Maandag is mijn laatste dag en ga ik alles afronden. Tegen Sparta sta ik gewoon weer op NN.
  • 31 Oct 2019 om 11:19
    • Quote van 31 Oct 2019 om 10:59
      Is dit ontslag dan al ingegaan? Was afgelopen zondag nog gewoon in functie. Neem aan dat er snel weer een sollicitatieprocedure wordt opgesteld voor deze functie, omdat ook een vereiste is van de knvb dacht ik.
    Klopt dat was de laatste wedstrijd van Sietze. Heeft een nieuwe baan.
  • 31 Oct 2019 om 10:59
    • Quote van 31 Oct 2019 om 10:49
      Alleen is er geen SLO meer. Die heeft ontslag genomen.
    Is dit ontslag dan al ingegaan? Was afgelopen zondag nog gewoon in functie. Neem aan dat er snel weer een sollicitatieprocedure wordt opgesteld voor deze functie, omdat ook een vereiste is van de knvb dacht ik.
  • 31 Oct 2019 om 10:49
    • Quote van 31 Oct 2019 om 09:05
      Edward zijn functie is puur commercieel wat ik begreep en gaat dus niet over zulke zaken, de SLO van heerenveen gaat over zulke zaken. Vindt het grappig dat NN in dit bericht en het voorgaande bericht juist niet over de club of Cees heeft en jij maar weer over Cees begint.
    Alleen is er geen SLO meer. Die heeft ontslag genomen.
  • 31 Oct 2019 om 10:42
    • Quote van 31 Oct 2019 om 09:05
      Edward zijn functie is puur commercieel wat ik begreep en gaat dus niet over zulke zaken, de SLO van heerenveen gaat over zulke zaken. Vindt het grappig dat NN in dit bericht en het voorgaande bericht juist niet over de club of Cees heeft en jij maar weer over Cees begint.
    Echt he.

  • 31 Oct 2019 om 09:05
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Edward zijn functie is puur commercieel wat ik begreep en gaat dus niet over zulke zaken, de SLO van heerenveen gaat over zulke zaken. Vindt het grappig dat NN in dit bericht en het voorgaande bericht juist niet over de club of Cees heeft en jij maar weer over Cees begint.
  • 31 Oct 2019 om 07:58
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Is edward alweer ontslagen op de commerciële tak dan? Dat kan ik mij niet voorstellen..?Of haal je nu 2 dingen door elkaar. edward was namelijk niet 1 van de fancoaches maar werkt als commercieel medewerker
  • 31 Oct 2019 om 05:21
    • Quote van 30 Oct 2019 om 23:03
      Ik had het woordje normaal tussen “” gezet omdat dat relatief is, wat is normaal en wat niet. Hoe jij jezelf beschrijft, is niet anders dan een “normale” supporter uit vak 7 of 23. Maar voor zo’n “normale” supporter hoeft de politie ook geen “speciaal beleid” te maken lijkt me of wel?
    Straffen zijn op zich prima. Maar dan wel als schuld is bewezen. En daar laat men dus duidelijk nogal wat gaten vallen. Het is wel heel erg richting de gemeente en politie naar mijn idee. Hoe is Cees geïnfomeerd hier omtrend? Is hij aangesproken op het negeren van de fancoaches en gevraagd waarom of hij zijn handtekening heeft gezet terwijl hij zegt het met de gang van zaken niet eens te zijn? Als AD had hij voor zijn supporters op kunnen komen, zoals hij nu alleen in het interview voor de wedstrijd tegen Groningen deed. Maar zoals wel vaker waren het alleen woorden... Edward is nog maar amper een maand in dienst en zijn functie wat NN betreft zit er momenteel al op. Lekker dan! Rest de verhalen om op scholen supporters te werven met gratis wedstrijdkaarten en af en toe wat vertrokken supporters mailen/bellen. Ik heb hem dit seizoen nog niet (vaak) bij uitwedstrijden gezien. Gister in Maassluis was hij er wel. Zijn er al nieuwe ontwikkelingen?
  • 30 Oct 2019 om 23:03
    • Quote van 30 Oct 2019 om 21:41
      Voor mij persoonlijk is de reden om daar plaats te nemen omdat ik gewoon liever een wedstrijd staand beleef....maar ik begrijp dat ik dan al een "normale" supporter ben i.p.v. een normale supporter.....ik kan wat makkelijker heen en weer lopen, daar een praatje, daar....minder statisch dan wanneer je zit. Qua mensen, je vind daar werkelijk letterlijk alle lagen v/d bevolking met alle denkbare beroepen.....het stigma dat daarom geregeld weer neerdaalt op dat vak steekt mij dan ook enorm. Van vandalisme, geweld en al die onzin moet ik, en veruit de meeste mensen in die vakken niet maar dan ook niets hebben. Wel is het zo dat er meer jeugd staat, voornamelijk vooraan en, zonder alles te bagatelliseren maar zijn wij niet allemaal jong geweest?, hebben wij allemaal wel eens iets gedaan waarvan je later dacht....das niet zo handig? Ik hoor niemand over het niveau op de hoofdtribune terwijl daar het wat betere duw en trekwerk heeft plaatsgevonden? Ik vind het altijd een bijzondere constatering dat mensen in het zakenleven die anderen in maatpak op lichten vaker anders bekeken worden dan wanneer er zo'n knulletje met capuchon op iets roept of doet. Ook meteen een opmerking die ik voorbij zie komen dat...."die zal geen omaatje helpen oversteken"......zonder de mensen te kennen. Het is toch zo in dit land dat je onschuldig bent tot het tegendeel wordt bewezen? Wanneer jij niets fout doet, doe je dat toch ook niet? Doe je dat wel, ga je bewijsbaar over de schreef dan is een straf op zijn plaats.
    Ik had het woordje normaal tussen “” gezet omdat dat relatief is, wat is normaal en wat niet. Hoe jij jezelf beschrijft, is niet anders dan een “normale” supporter uit vak 7 of 23. Maar voor zo’n “normale” supporter hoeft de politie ook geen “speciaal beleid” te maken lijkt me of wel?
  • 30 Oct 2019 om 21:41
    • Quote van 30 Oct 2019 om 18:51
      Dat zullen voor het grootste deel gewoon “normale” supporters die misschien fanatieker zijn in het aanmoedigen van de club en meehelpen bij sfeer acties etc (spandoek, trommel, vlaggen etc) En er zullen een aantal “rotte appels” tussen zitten die als ze de kans rotzooi trappen. En hoe die verhouding is 80/20, 90/10, meer of minder weet ik niet. Maar het beleid is natuurlijk niet verzonnen omdat die “rotte appels” zulke lieverdjes zijn en oude omaatjes helpen met oversteken... En ook niet om “supportertje te pesten” daar geloof ik ook niet in. En om serieus op je laatste vraag in te gaan is misschien omdat die andere clubs uit je voorbeeld allemaal in een (grote) stad liggen en Heerenveen is en blijft toch een dorp waar over het algemeen een grotere sociale controle is dan in een stad.
    Voor mij persoonlijk is de reden om daar plaats te nemen omdat ik gewoon liever een wedstrijd staand beleef....maar ik begrijp dat ik dan al een "normale" supporter ben i.p.v. een normale supporter.....ik kan wat makkelijker heen en weer lopen, daar een praatje, daar....minder statisch dan wanneer je zit. Qua mensen, je vind daar werkelijk letterlijk alle lagen v/d bevolking met alle denkbare beroepen.....het stigma dat daarom geregeld weer neerdaalt op dat vak steekt mij dan ook enorm. Van vandalisme, geweld en al die onzin moet ik, en veruit de meeste mensen in die vakken niet maar dan ook niets hebben. Wel is het zo dat er meer jeugd staat, voornamelijk vooraan en, zonder alles te bagatelliseren maar zijn wij niet allemaal jong geweest?, hebben wij allemaal wel eens iets gedaan waarvan je later dacht....das niet zo handig? Ik hoor niemand over het niveau op de hoofdtribune terwijl daar het wat betere duw en trekwerk heeft plaatsgevonden? Ik vind het altijd een bijzondere constatering dat mensen in het zakenleven die anderen in maatpak op lichten vaker anders bekeken worden dan wanneer er zo'n knulletje met capuchon op iets roept of doet. Ook meteen een opmerking die ik voorbij zie komen dat...."die zal geen omaatje helpen oversteken"......zonder de mensen te kennen. Het is toch zo in dit land dat je onschuldig bent tot het tegendeel wordt bewezen? Wanneer jij niets fout doet, doe je dat toch ook niet? Doe je dat wel, ga je bewijsbaar over de schreef dan is een straf op zijn plaats.
  • 30 Oct 2019 om 20:18
    • Quote van 30 Oct 2019 om 16:51
      Naar Vietnam bijvoorbeeld. Als je daar zegt dat je uit Heerenveen komt wacht je een leven in luxe!
    Ach Fritzl, om luxe geef ik niks! Maar de Aziatische keuken dat trekt me dan wel weer :P
  • 30 Oct 2019 om 20:06
    • Quote van 30 Oct 2019 om 19:20
      Misschien ook een ietwat preventiever beleid om uitwassen proberen te voorkomen? Ik ben beslist geen fan van Riemer , dat weet iedereen zo langzamerhand wel maar in zijn tijd kwam dit helemaal niet voor , dan werd je direct op het matje geroepen en ik garandeer je ,dan deed je nadien geen gekke dingen meer.De tijden zijn veranderd maar je kunt als club in ieder geval proberen je goede naam te bewaken.Hier kun je je kind nog meenemen naar een wedstrijd , bij b.v. Ajakkes of Feynoord hoef je dat niet meer te proberen.
    In de tijd van Riemer werden er ook verboden uitgedeeld die belachelijk gevonden werden en waren er ook protestacties van de harde kern. Meerdere malen zelfs. Politiestaat Heerenveen enzovoort. Niks veranderd en ik verwacht ook niet dat dit ooit verandert.
  • 30 Oct 2019 om 19:20
    Misschien ook een ietwat preventiever beleid om uitwassen proberen te voorkomen? Ik ben beslist geen fan van Riemer , dat weet iedereen zo langzamerhand wel maar in zijn tijd kwam dit helemaal niet voor , dan werd je direct op het matje geroepen en ik garandeer je ,dan deed je nadien geen gekke dingen meer.De tijden zijn veranderd maar je kunt als club in ieder geval proberen je goede naam te bewaken.Hier kun je je kind nog meenemen naar een wedstrijd , bij b.v. Ajakkes of Feynoord hoef je dat niet meer te proberen.
  • 30 Oct 2019 om 18:51
    • Quote van 30 Oct 2019 om 18:16
      Mag ik vragen wat jouw beeld is v/d mensen die plaatsnemen in de NN vakken? (voordat ik er verder inhoudelijk op in wil gaan). Voor overige zelfingenomen/vooringenomen standpunten van mensen......enig idee hoe het kan dat Heerenveen stijf bovenaan de eredivisie staat met stadionverboden? Zou dit aan beleid kunnen liggen dat niet geheel recht doet aan het beeld of is de aanhang van Heerenveen idd zwaar asociaal en crimineler dan die van bv Ajax / Feyenoord / Ado / Twente etc.
    Dat zullen voor het grootste deel gewoon “normale” supporters die misschien fanatieker zijn in het aanmoedigen van de club en meehelpen bij sfeer acties etc (spandoek, trommel, vlaggen etc) En er zullen een aantal “rotte appels” tussen zitten die als ze de kans rotzooi trappen. En hoe die verhouding is 80/20, 90/10, meer of minder weet ik niet. Maar het beleid is natuurlijk niet verzonnen omdat die “rotte appels” zulke lieverdjes zijn en oude omaatjes helpen met oversteken... En ook niet om “supportertje te pesten” daar geloof ik ook niet in. En om serieus op je laatste vraag in te gaan is misschien omdat die andere clubs uit je voorbeeld allemaal in een (grote) stad liggen en Heerenveen is en blijft toch een dorp waar over het algemeen een grotere sociale controle is dan in een stad.
  • 30 Oct 2019 om 18:16
    • Quote van 30 Oct 2019 om 15:26
      En dat geeft “het recht” om elders een kroeg te verbouwen / de confrontatie op te zoeken met andere supporters? Of een doelman van de tegenstander een plastic beker bier in z’n nek proberen te gooien? Rare redenatie... Maar goed ik zal dan wel een moraalridder zijn ;-)
    Mag ik vragen wat jouw beeld is v/d mensen die plaatsnemen in de NN vakken? (voordat ik er verder inhoudelijk op in wil gaan). Voor overige zelfingenomen/vooringenomen standpunten van mensen......enig idee hoe het kan dat Heerenveen stijf bovenaan de eredivisie staat met stadionverboden? Zou dit aan beleid kunnen liggen dat niet geheel recht doet aan het beeld of is de aanhang van Heerenveen idd zwaar asociaal en crimineler dan die van bv Ajax / Feyenoord / Ado / Twente etc.
  • 30 Oct 2019 om 16:51
    • Quote van 30 Oct 2019 om 15:28
      De heren die het betreft zullen vast geen koorknapen zijn :D Het blijkt maar weer dat we in een land vol onderdrukking wonen. Boeren worden door de regering onderdrukt, supporters door de club, de bouw wordt het ook onmogelijk gemaakt enz enz. Tis tijd om te emigreren....
    Naar Vietnam bijvoorbeeld. Als je daar zegt dat je uit Heerenveen komt wacht je een leven in luxe!
  • 30 Oct 2019 om 16:03
    • Quote van 30 Oct 2019 om 15:43
      Niemand heeft het recht een kroeg te verbouwen, natuurlijk staan daar straffen op. Gelukkig staat er nergens dat hier sprake van is? Het bier gooien zal ook niet door deze jongens gedaan zijn? Aangezien in het statement staat dat 24 personen niet welkom waren en andere personen na de protestactie vertrokken. Je bent vast geen moraalridder, maar het is een rare beredenatie om iedereen over 1 kamp te scheren. Precies wat hetgeen NieuwNoord ook wil voorkomen..
    Nee maar dat politie “beleid” is er niet zo maar op verzonnen. Dat is ook op basis van “resultaten” uit het verleden (zoals verbouwen van een kroeg in Almelo)
  • 30 Oct 2019 om 15:56
    • Quote van 30 Oct 2019 om 15:26
      En dat geeft “het recht” om elders een kroeg te verbouwen / de confrontatie op te zoeken met andere supporters? Of een doelman van de tegenstander een plastic beker bier in z’n nek proberen te gooien? Rare redenatie... Maar goed ik zal dan wel een moraalridder zijn ;-)
    Gezien je reacties omtrent dit onderwerp zou je dat wel bijna gaan denken..
  • 30 Oct 2019 om 15:43
    • Quote van 30 Oct 2019 om 15:26
      En dat geeft “het recht” om elders een kroeg te verbouwen / de confrontatie op te zoeken met andere supporters? Of een doelman van de tegenstander een plastic beker bier in z’n nek proberen te gooien? Rare redenatie... Maar goed ik zal dan wel een moraalridder zijn ;-)
    Niemand heeft het recht een kroeg te verbouwen, natuurlijk staan daar straffen op. Gelukkig staat er nergens dat hier sprake van is? Het bier gooien zal ook niet door deze jongens gedaan zijn? Aangezien in het statement staat dat 24 personen niet welkom waren en andere personen na de protestactie vertrokken. Je bent vast geen moraalridder, maar het is een rare beredenatie om iedereen over 1 kamp te scheren. Precies wat hetgeen NieuwNoord ook wil voorkomen..
  • 30 Oct 2019 om 15:38
    • Quote van 30 Oct 2019 om 15:26
      En dat geeft “het recht” om elders een kroeg te verbouwen / de confrontatie op te zoeken met andere supporters? Of een doelman van de tegenstander een plastic beker bier in z’n nek proberen te gooien? Rare redenatie... Maar goed ik zal dan wel een moraalridder zijn ;-)
    Is er een kroeg verbouwt dan, is er een confrontatie geweest. Nee beide niet. Je kon zo bij de politie of gemeente werken want die redeneren net zoals jij ook doet. Voor de gene die een beker bier hebben gegooid kan ik alleen maar zeggen mooi dom. De straf is het stadion opruimen of 9 maanden een verbod vd knvb. Geloof mij de camera’s zijn scherp genoeg om de daders op te pikken. Wat hier door NN terecht wordt benoemd is een opsomming van feiten. De verwachtingen en afspraken komen niet meer overeen met het beeld dat er vooraf was. Logisch dat de samenwerking dan wordt gestopt.
  • 30 Oct 2019 om 15:28
    De heren die het betreft zullen vast geen koorknapen zijn :D Het blijkt maar weer dat we in een land vol onderdrukking wonen. Boeren worden door de regering onderdrukt, supporters door de club, de bouw wordt het ook onmogelijk gemaakt enz enz. Tis tijd om te emigreren....
  • 30 Oct 2019 om 15:26
    • Quote van 30 Oct 2019 om 14:50
      Terecht, ben benieuwd naar de vervolgstappen. Wordt tijd dat het supportertje pesten eens stopt. Voor de moraalridders onder ons. Zonder deze jongens kunnen we ook niet genieten van de doeken, acties en sfeer in het stadion.
    En dat geeft “het recht” om elders een kroeg te verbouwen / de confrontatie op te zoeken met andere supporters? Of een doelman van de tegenstander een plastic beker bier in z’n nek proberen te gooien? Rare redenatie... Maar goed ik zal dan wel een moraalridder zijn ;-)
  • 30 Oct 2019 om 14:50
    Terecht, ben benieuwd naar de vervolgstappen. Wordt tijd dat het supportertje pesten eens stopt. Voor de moraalridders onder ons. Zonder deze jongens kunnen we ook niet genieten van de doeken, acties en sfeer in het stadion.