Van Bergen hoopt op 'Messi-rol': ''Dat zou wel eens lekker zijn'' Van Bergen slaat Oranje onder 20 af: ''Nu wil ik dat even niet'' SC Heerenveen heeft vertrouwen in Van Hau: ''Heeft tijd nodig'' ''Dat komt Odgaard soms in aanvallend opzicht wel eens te kort'' Hamstra: ''De bond gaat hier volgens ons te veel uit van regels''

SC Heerenveen trots: 20.800 supporters bij de derby (update)

( 72 reacties)
SC Heerenveen trots: 20.800 supporters bij de derby (update)

Het aankomende duel tussen SC Heerenveen en FC Groningen is qua populariteit rap aan het toenemen. Inmiddels zijn er al ruim 20.000 kaarten verkocht voor de Derby van het Noorden, melden de Friezen via haar social media-kanalen.

Supporters die een kaartje willen halen voor de Noordtribune hebben pech: de vakken rondom Nieuw Noord zijn al uitverkocht. Wel zijn er voor de andere tribunes nog kaarten beschikbaar. Toegangskaarten zijn online verkrijgbaar via ticketing.sc-heerenveen.nl.

De aftrap van De Derby van het Noorden is zondag om 12:15 uur. 

Update: SC Heerenveen laat weten dat er inmiddels 20.800 kaarten verkocht zijn! 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Oct 2019 om 21:26
    Op Twitter meldt Sander de Vries dat er 22000 kaarten verkocht zijn.
  • 25 Oct 2019 om 19:45
    • Quote van 25 Oct 2019 om 18:52
      Wat dat betreft doet Cees dus hetzelfde als Luuc.
    Het beleid met supporters is wel degelijk anders dan onder Luuc, en de stadionverboden waren nu eerst ook maar voor vier weken. Laatst bij de jaarvergadering van NN vertelde het bestuur dat er echt wel een ander beleid wordt gevoerd en ze dit ook wel merken.
  • 25 Oct 2019 om 19:27
    Want illegaal vuurwerk, met bier gooien en op de trappen staan is sfeerverhogend. Belachelijk inderdaad dat enkelen, na herhaaldelijke waarschuwingen en boetes voor de club, dan zomaar ineens een stadionverbod krijgen. Of dat ze ineens helemaal per ongeluk en toevallig een stuk illegaal vuurwerk mee naar binnen probeerden te smokkelen.
    Foei Heerenveen! Dat jullie al deze onschuldige mensen zomaar aangepakt hebben.
  • 25 Oct 2019 om 18:54
    • Quote van 25 Oct 2019 om 18:35
      Jij bent duidelijk niet op de hoogte. Het is algemeen bekend dat ze bij Heerenveen graag stadionverboden uitdelen. Dan nog maar te zwijgen over afspraken die niet worden nagekomen door Heerenveen.
    Tuurlijk... Allemaal onterecht. Zijn allemaal zulke lieverds... Ze hebben vast net als Cees last van al die beeldvorming. Fijn weekend.
  • 25 Oct 2019 om 18:52
    • Quote van 25 Oct 2019 om 18:35
      Jij bent duidelijk niet op de hoogte. Het is algemeen bekend dat ze bij Heerenveen graag stadionverboden uitdelen. Dan nog maar te zwijgen over afspraken die niet worden nagekomen door Heerenveen.
    Wat dat betreft doet Cees dus hetzelfde als Luuc.
  • 25 Oct 2019 om 18:35
    • Quote van 25 Oct 2019 om 07:28
      En die 30 stadionverboden zijn natuurlijk allemaal onterecht uitgedeeld aan goedwillende supporters die doordeweeks oude omaatjes helpen met oversteken of niet?
    Jij bent duidelijk niet op de hoogte. Het is algemeen bekend dat ze bij Heerenveen graag stadionverboden uitdelen. Dan nog maar te zwijgen over afspraken die niet worden nagekomen door Heerenveen.
  • 25 Oct 2019 om 15:03
    • Quote van 24 Oct 2019 om 16:29
      Rookbommen afschaffen denk ook aan mensen die last hebben van astma etc. Ook rookverbod stadion.aub.
    Ja ik ben het ermee eens dat het overlast kan veroorzaken. Heb zelf astma en ik kom zelf met het voorstel om rook of andere sfeeracties te gaan doen. Er zijn heus wel oplossingen daarvoor, denk maar aan bijvoorbeeld de dakranden naar het veld toe.
  • 25 Oct 2019 om 12:44
    • Quote van 25 Oct 2019 om 11:54
      Zeker waar, maar met 30 man kun je veel geluid maken. Nog maar te zwijgen over het sneeuwbal effect wat dan ontstaat.
    Ik zit er niet over in dat een uitverkocht NN dat zondag zonder deze 30 man ook ongetwijfeld doet.
  • 25 Oct 2019 om 12:23
    Overigens las ik laatst ook ergens dan Heerenveen heel wat stadionverboden uitdeelt. Meer dan alle andere clubs. Het is goed dat de club streng optreedt tegen sommige vormen van gedrag. Maar over het algemeen staat onze club er als net en beschaafd op. Weet iemand hoe men dan toch zoveel stadionverboden uitschrijft en wat de redenen hiervoor zijn.
  • 25 Oct 2019 om 11:54
    • Quote van 25 Oct 2019 om 09:19
      De sfeer zal wel doorgaan lijkt me en is niet afhankelijk van 30 personen.
    Zeker waar, maar met 30 man kun je veel geluid maken. Nog maar te zwijgen over het sneeuwbal effect wat dan ontstaat.
  • 25 Oct 2019 om 10:40
    Maar is het stadion al uitverkocht voor zondag ?
  • 25 Oct 2019 om 09:19
    • Quote van 25 Oct 2019 om 07:57
      Je mag er van vinden wat je wilt natuurlijk maar het zal je sfeer niet ten goede komen.
    De sfeer zal wel doorgaan lijkt me en is niet afhankelijk van 30 personen.
  • 25 Oct 2019 om 07:57
    • Quote van 25 Oct 2019 om 07:28
      En die 30 stadionverboden zijn natuurlijk allemaal onterecht uitgedeeld aan goedwillende supporters die doordeweeks oude omaatjes helpen met oversteken of niet?
    Je mag er van vinden wat je wilt natuurlijk maar het zal je sfeer niet ten goede komen.
  • 25 Oct 2019 om 07:28
    • Quote van 24 Oct 2019 om 23:02
      Wellicht doelt hij op de 30 stadionverboden die onlangs zijn uitgedeeld?
    En die 30 stadionverboden zijn natuurlijk allemaal onterecht uitgedeeld aan goedwillende supporters die doordeweeks oude omaatjes helpen met oversteken of niet?
  • 24 Oct 2019 om 23:08
    • Quote van 24 Oct 2019 om 23:05
      Wordt al jaren gerookt in het stadion. Je kunt ook alles overdrijven! Ik rook zelf niet, maar het stoort mij totaal niet. Jaren niets over gehoord en nu hebben mensen er opeens last van? Dat is gewoon stemmingmakerij en mee willen doen met een discussie. Doe je ook mee met de zwarte piet discussie?
    Dat jij er niks over gehoord hebt houdt niet in dat het wel meevalt. Sowieso is er vanaf volgend seizoen in alle Eredivisie stadions een rookverbod.
  • 24 Oct 2019 om 23:05
    • Quote van 24 Oct 2019 om 16:29
      Rookbommen afschaffen denk ook aan mensen die last hebben van astma etc. Ook rookverbod stadion.aub.
    Wordt al jaren gerookt in het stadion. Je kunt ook alles overdrijven! Ik rook zelf niet, maar het stoort mij totaal niet. Jaren niets over gehoord en nu hebben mensen er opeens last van? Dat is gewoon stemmingmakerij en mee willen doen met een discussie. Doe je ook mee met de zwarte piet discussie?
  • 24 Oct 2019 om 23:02
    • Quote van 24 Oct 2019 om 21:07
      Want?
    Wellicht doelt hij op de 30 stadionverboden die onlangs zijn uitgedeeld?
  • 24 Oct 2019 om 21:07
    • Quote van 24 Oct 2019 om 19:56
      Ga er maar vanuit dat de sfeer niet zo goed zal zijn als tegen Zwolle. Heeft de club aan zichzelf te danken.
    Want?
  • 24 Oct 2019 om 21:04
    Even "off topic". Komen wij met de onder 11 en 12 jeugd terug van een toernooi bij Zeeburgia zien we bij het ALS een groen/witte tent naast het stadion opgebouwd worden! Wat is dat? Wat gaat er gebeuren? Dat kan toch niet? Of wordt ie alweer afgebroken misschien. BTW op het toernooi hebben de onder 11 en onder 12 het goed gedaan. Bij de onder 12 waren onze boys Ajax met 2-0 de baas! Lekker hoor!
  • 24 Oct 2019 om 20:14
    • Quote van 24 Oct 2019 om 16:26
      Precies, wanneer het uitvak van Feyenoord meer indruk maakt qua rook etc. vind ik dat persoonlijk wel jammer. Door zulke dingen hoor je al 1-0 voor te staan
    Jaah, kijk naar AZ! Die staan 2-0 voor door hun stadiondak te laten instorten. Daar steken die rookbommetjes ook maar magertjes bij af.
  • 24 Oct 2019 om 19:56
    • Quote van 24 Oct 2019 om 15:47
      Van wat ik begreep was NN juist wel tevreden over de test - zeker ook omdat het bovenste gedeelte van het vak nu ook meer mee deed in de sfeer. We zullen het zondag wel zien..
    Ga er maar vanuit dat de sfeer niet zo goed zal zijn als tegen Zwolle. Heeft de club aan zichzelf te danken.
  • 24 Oct 2019 om 17:00
    • Quote van 24 Oct 2019 om 16:41
      Helaas geldt dat niet voor elke astma of COPD patiënt of oudere fan.
    Precies.

    En daarnaast is vuurwerk verboden. Net als met op de trappen staan, denk je dan gewoon alleen aan jezelf en niet aan de club, want het levert de club fikse boetes op.
  • 24 Oct 2019 om 16:41
    • Quote van 24 Oct 2019 om 16:33
      Ben zelf iemand met astma en die paar minuten in de rook zitten van een rookbom gaat prima hoor.... Dat overdreven verbieden van alles werkt alleen maar averechts, maar goed dat is een andere discussie...
    Helaas geldt dat niet voor elke astma of COPD patiënt of oudere fan.
  • 24 Oct 2019 om 16:33
    • Quote van 24 Oct 2019 om 16:29
      Rookbommen afschaffen denk ook aan mensen die last hebben van astma etc. Ook rookverbod stadion.aub.
    Ben zelf iemand met astma en die paar minuten in de rook zitten van een rookbom gaat prima hoor.... Dat overdreven verbieden van alles werkt alleen maar averechts, maar goed dat is een andere discussie...
  • 24 Oct 2019 om 16:32
    • Quote van 24 Oct 2019 om 16:29
      Rookbommen afschaffen denk ook aan mensen die last hebben van astma etc. Ook rookverbod stadion.aub.
    Zullen we direct applaudiseren en zingen ook afschaffen? Denk om mensen met gehoorschade.
  • 24 Oct 2019 om 16:29
    Rookbommen afschaffen denk ook aan mensen die last hebben van astma etc. Ook rookverbod stadion.aub.
  • 24 Oct 2019 om 16:26
    • Quote van 24 Oct 2019 om 16:20
      We zaten al met smacht te wachten op verbeteringen in de sfeer. Denk aan geluid in de vorm van zang, aanmoediging, applaus of trommels. Ik weet niet hoe de regels omtrent vuurwerk zijn. Maar gezien het feit dat ik vaker rookbommetjes zie bij het uitvak dan bij ons, maak ik mij zorgen. Al heb ik van de club gezien dat ze rook kanonnen geplaatst hebben wat ontzettend goed is. Soms wel eens een paar die falen... Maar maak het aantrekkelijk en een spektakel van als supporter.
    Precies, wanneer het uitvak van Feyenoord meer indruk maakt qua rook etc. vind ik dat persoonlijk wel jammer. Door zulke dingen hoor je al 1-0 voor te staan
  • 24 Oct 2019 om 16:20
    • Quote van 24 Oct 2019 om 15:47
      Van wat ik begreep was NN juist wel tevreden over de test - zeker ook omdat het bovenste gedeelte van het vak nu ook meer mee deed in de sfeer. We zullen het zondag wel zien..
    We zaten al met smacht te wachten op verbeteringen in de sfeer. Denk aan geluid in de vorm van zang, aanmoediging, applaus of trommels. Ik weet niet hoe de regels omtrent vuurwerk zijn. Maar gezien het feit dat ik vaker rookbommetjes zie bij het uitvak dan bij ons, maak ik mij zorgen. Al heb ik van de club gezien dat ze rook kanonnen geplaatst hebben wat ontzettend goed is. Soms wel eens een paar die falen... Maar maak het aantrekkelijk en een spektakel van als supporter.
  • 24 Oct 2019 om 15:47
    • Quote van 24 Oct 2019 om 13:11
      Waren de jongens jammer genoeg niet zo happig op wat ik heb vernomen. In het onderste vak van NN was het geluid slechter.
    Van wat ik begreep was NN juist wel tevreden over de test - zeker ook omdat het bovenste gedeelte van het vak nu ook meer mee deed in de sfeer. We zullen het zondag wel zien..
  • 24 Oct 2019 om 15:13
    • Quote van 24 Oct 2019 om 13:11
      Waren de jongens jammer genoeg niet zo happig op wat ik heb vernomen. In het onderste vak van NN was het geluid slechter.
    Met alle respect voor die jongens hoor, maar wat is er dan belangrijker? De sfeer in het stadion of het geluid in het onderste vak?
  • 24 Oct 2019 om 14:28
    • Quote van 24 Oct 2019 om 13:39
      En meerdere trommels? Of is dit een domme vraag
    Die moeten dan wel helemaal synchroon lopen. Lastig lijkt me
  • 24 Oct 2019 om 14:05
    • Quote van 24 Oct 2019 om 13:39
      En meerdere trommels? Of is dit een domme vraag
    Geen idee.
  • 24 Oct 2019 om 13:39
    • Quote van 24 Oct 2019 om 13:11
      Waren de jongens jammer genoeg niet zo happig op wat ik heb vernomen. In het onderste vak van NN was het geluid slechter.
    En meerdere trommels? Of is dit een domme vraag
  • 24 Oct 2019 om 13:11
    • Quote van 24 Oct 2019 om 12:42
      Hopelijk de trommel weer op dezelfde plaats als vorige keer. Dit werkte echt wel sfeerverhogend.
    Waren de jongens jammer genoeg niet zo happig op wat ik heb vernomen. In het onderste vak van NN was het geluid slechter.
  • 24 Oct 2019 om 12:52
    • Quote van 24 Oct 2019 om 12:25
      Super dit toch! Ook scholen hebben weer gratis kaarten gekregen. Hopen dat we op termijn ook 20.000 toeschouwers weer halen zonder gratis weggegeven kaarten. We moeten ergens weer beginnen.
    Dat zou fantastisch zijn.
  • 24 Oct 2019 om 12:42
    Hopelijk de trommel weer op dezelfde plaats als vorige keer. Dit werkte echt wel sfeerverhogend.
  • 24 Oct 2019 om 12:25
    • Quote van 24 Oct 2019 om 12:06
      Fijn he? Een opwaartse lijn kwa toeschouwers. Produkt moet zich zelf verkopen, op de vaste seizoenkaarthouders na.Go Johnny go!
    Super dit toch! Ook scholen hebben weer gratis kaarten gekregen. Hopen dat we op termijn ook 20.000 toeschouwers weer halen zonder gratis weggegeven kaarten. We moeten ergens weer beginnen.
  • 24 Oct 2019 om 12:24
    • Quote van 24 Oct 2019 om 11:20
      Is dit iets om trots op te zijn? Dat je in de wedstrijd van het jaar, wetende dat je in een top vorm steekt, het stadion niet weet uit te verkopen.
    JA!
  • 24 Oct 2019 om 12:06
    • Quote van 24 Oct 2019 om 11:20
      Is dit iets om trots op te zijn? Dat je in de wedstrijd van het jaar, wetende dat je in een top vorm steekt, het stadion niet weet uit te verkopen.
    Fijn he? Een opwaartse lijn kwa toeschouwers. Produkt moet zich zelf verkopen, op de vaste seizoenkaarthouders na.Go Johnny go!
  • 24 Oct 2019 om 12:01
    Net 20 en dan nog een groot aantal no-show. Valt toch wel een beetje tegen
  • 24 Oct 2019 om 12:00
    Keurig toch! Helemaal met dit belachelijke tijdstip. Zijn veel mensen die niet kunnen ivm eigen voetbal
  • 24 Oct 2019 om 11:52
    • Quote van 24 Oct 2019 om 11:20
      Is dit iets om trots op te zijn? Dat je in de wedstrijd van het jaar, wetende dat je in een top vorm steekt, het stadion niet weet uit te verkopen.
    Zo kun je ook echt alles negatief bekijken..
    Je kunt ook proberen om de mensen die nu extra enthousiast te maken met een overwinning en mooi voetbal, zodat ze vaker terug komen. Je zult langzaam moeten bouwen en de weg omhoog moeten zien te pakken.
  • 24 Oct 2019 om 11:46
    Als er in de toekomst weer 22000 supporters in het stadion zitten. Dan doe je het goed.Helemaal uitverkocht in deze tijd wordt moeilijk.Met fox sport. En andere dingen.Mooi dat er tegen Groningen meer supporters zitten.Kan je maar zien hoe belangrijk prestaties zijn.
  • 24 Oct 2019 om 11:40
    • Quote van 24 Oct 2019 om 11:20
      Is dit iets om trots op te zijn? Dat je in de wedstrijd van het jaar, wetende dat je in een top vorm steekt, het stadion niet weet uit te verkopen.
    Ja.
    Als je ziet waar we vandaan komen. Je wint niet iedereen terug met een handvol goede/leuke wedstrijden.
    En het is ook slechts voor een klein deel de wedstrijd van het jaar; niet iedere Fries of Heerenveen supporter/volger/sporadische fan (*doorhalen wat niet van toepassing is) is "anti Groningen".
  • 24 Oct 2019 om 11:39
    Dit team verdient een vol stadion. Simpel zat.
  • 24 Oct 2019 om 11:20
    Is dit iets om trots op te zijn? Dat je in de wedstrijd van het jaar, wetende dat je in een top vorm steekt, het stadion niet weet uit te verkopen.
  • 22 Oct 2019 om 16:55
    • Quote van 22 Oct 2019 om 10:02
      Dit werd vorige week ook genoemd bij de ALV van NieuwNoord. Groffe schatting van de kosten voor installatie rails met klapstoeltjes: twee miljoen euro...
    Ik denk dat ze dan naar de constructie van rail seats aan het kijken zijn. Worden al veel gebruikt in Duitse stadions. Die kan je namelijk makkelijk omzetten naar stoeltjes indien de voorschriften daarom vragen.
  • 22 Oct 2019 om 16:26
    • Quote van 22 Oct 2019 om 15:58
      Vak 23 en 25 worden bewust leeg gehouden om een buffer te hebben tussen de Heerenveen en Groningen supporters. Dit zie je wel vaker met risico wedstrijden.
    Je kunt wel gewoon kaarten kopen voor deze vakken. Alleen de animo om daar ook daadwerkelijk kaarten te kopen is niet zo groot.
  • 22 Oct 2019 om 15:58
    • Quote van 22 Oct 2019 om 15:06
      De gehele noordtribune is inmiddels uitverkocht. Maar in ook veel andere vakken zijn niet veel kaarten meer te krijgen. In vak 17 zijn nog 41 kaarten te krijgen, in vak 18 nog 28 kaarten, in vak 19 nog 22 kaarten, in vak 20 nog 10 kaarten, in vak 417 nog 4 kaarten, in vak 418 nog 31 kaarten, in vak 15 nog 16 kaarten, in vak 27 nog 6 kaarten, in vak 28 nog 20 kaarten, in vak 29 nog 12 kaarten. De vele lege plekken zijn tot nog toe te vinden in vak 23 (in totaal heeft dit vak 978 plekken) waar er amper nog kaarten zijn verkocht. Ook aan de andere kant van het gastenvak in de vakken 25 en 424 zijn de meeste van de in totaal 900 plaatsen nog niet verkocht. Verder zijn er nog veel lege plekken hoog op de zuidtribune al zijn er in de vakken 426 en 427 niet veel kaarten meer te koop. Ik schat in dat we inmiddels toch wel richting 22 duizend verkochte kaarten gaan voor de derby tegen FC Groningen. Benieuwd waar we op gaan eindigen. Als je bij een mooi vol stadion dan ook nog eens in een leuke wedstrijd zou kunnen winnen dan is dat een fantastische reclame om vaker naar het stadion te komen.
    Vak 23 en 25 worden bewust leeg gehouden om een buffer te hebben tussen de Heerenveen en Groningen supporters. Dit zie je wel vaker met risico wedstrijden.
  • 22 Oct 2019 om 15:22
    • Quote van 22 Oct 2019 om 13:13
      En stiekum hebben we het dan over het uitbreiden van de stadion capaciteit..... er is herl wat gebeurd in een half jaar. Alle lof v........
    Nou...."uitbreiden" gaat wat ver denk ik gezien de huidige publieke belangstelling....eerder aanpassing en, in geval van mijn voorkeur, het doortrekken naar het veld, zou je denk ik de achterwand naar voren moeten halen (achter een omloop creëren, een "valse" wand die je bij groei weer zou kunnen opschorten, commerciële ruimte etc., etc.).
  • 22 Oct 2019 om 15:06
    De gehele noordtribune is inmiddels uitverkocht. Maar in ook veel andere vakken zijn niet veel kaarten meer te krijgen. In vak 17 zijn nog 41 kaarten te krijgen, in vak 18 nog 28 kaarten, in vak 19 nog 22 kaarten, in vak 20 nog 10 kaarten, in vak 417 nog 4 kaarten, in vak 418 nog 31 kaarten, in vak 15 nog 16 kaarten, in vak 27 nog 6 kaarten, in vak 28 nog 20 kaarten, in vak 29 nog 12 kaarten. De vele lege plekken zijn tot nog toe te vinden in vak 23 (in totaal heeft dit vak 978 plekken) waar er amper nog kaarten zijn verkocht. Ook aan de andere kant van het gastenvak in de vakken 25 en 424 zijn de meeste van de in totaal 900 plaatsen nog niet verkocht. Verder zijn er nog veel lege plekken hoog op de zuidtribune al zijn er in de vakken 426 en 427 niet veel kaarten meer te koop. Ik schat in dat we inmiddels toch wel richting 22 duizend verkochte kaarten gaan voor de derby tegen FC Groningen. Benieuwd waar we op gaan eindigen. Als je bij een mooi vol stadion dan ook nog eens in een leuke wedstrijd zou kunnen winnen dan is dat een fantastische reclame om vaker naar het stadion te komen.
  • 22 Oct 2019 om 13:13
    • Quote van 22 Oct 2019 om 11:34
      Daar komt idd het nodige bij kijken en dan nog moet je je afvragen of dit niet ten koste gaat v/d huidige bezetters van die plaatsen? Zeggen die uit onvrede dan ook hun kaart op zoals de mensen die door de uitbreiding hun plaats moesten inleveren.

      Zelf ben ik nog altijd benieuwd naar de haalbaarheid van de tribune doortrekken naar het veld, uiteindelijk geeft dat een veel mooier beeld, minder gedateerd maar dat zal wel iets meer kosten van 2 mln :)
    En stiekum hebben we het dan over het uitbreiden van de stadion capaciteit..... er is herl wat gebeurd in een half jaar. Alle lof v........
  • 22 Oct 2019 om 11:44
    • Quote van 22 Oct 2019 om 11:34
      Daar komt idd het nodige bij kijken en dan nog moet je je afvragen of dit niet ten koste gaat v/d huidige bezetters van die plaatsen? Zeggen die uit onvrede dan ook hun kaart op zoals de mensen die door de uitbreiding hun plaats moesten inleveren.

      Zelf ben ik nog altijd benieuwd naar de haalbaarheid van de tribune doortrekken naar het veld, uiteindelijk geeft dat een veel mooier beeld, minder gedateerd maar dat zal wel iets meer kosten van 2 mln :)
    Precies, er zal ook rekening gehouden moeten worden met deze supporters. Maar misschien vinden die het alleen maar beter ;-). Zou dit niet simpel op te lossen zijn in 1e instantie door de seizoenskaarthouders van die plekken te enquêteren.
  • 22 Oct 2019 om 11:34
    • Quote van 22 Oct 2019 om 11:02
      Ik ken de details verder niet maar kan me voorstellen dat zo'n opzet dan voor de hele Noordtribune en voor alle rijen is berekend. Zo'n stalen constructie moet natuurlijk allemaal gemaakt, vervoerd en geinstalleerd worden. Daar komt heel wat bij kijken.
    Daar komt idd het nodige bij kijken en dan nog moet je je afvragen of dit niet ten koste gaat v/d huidige bezetters van die plaatsen? Zeggen die uit onvrede dan ook hun kaart op zoals de mensen die door de uitbreiding hun plaats moesten inleveren.

    Zelf ben ik nog altijd benieuwd naar de haalbaarheid van de tribune doortrekken naar het veld, uiteindelijk geeft dat een veel mooier beeld, minder gedateerd maar dat zal wel iets meer kosten van 2 mln :)
  • 22 Oct 2019 om 11:02
    • Quote van 22 Oct 2019 om 10:15
      Vind het wel bijzonder hoe dat zo prijzig kan zijn. Dat komt neer op honderden euro’s per plek.
    Ik ken de details verder niet maar kan me voorstellen dat zo'n opzet dan voor de hele Noordtribune en voor alle rijen is berekend. Zo'n stalen constructie moet natuurlijk allemaal gemaakt, vervoerd en geinstalleerd worden. Daar komt heel wat bij kijken.
  • 22 Oct 2019 om 10:15
    • Quote van 22 Oct 2019 om 10:02
      Dit werd vorige week ook genoemd bij de ALV van NieuwNoord. Groffe schatting van de kosten voor installatie rails met klapstoeltjes: twee miljoen euro...
    Vind het wel bijzonder hoe dat zo prijzig kan zijn. Dat komt neer op honderden euro’s per plek.
  • 22 Oct 2019 om 10:02
    • Quote van 21 Oct 2019 om 21:15
      Het huidige bestuur overweegt dit al. Er wordt op dit moment onderzocht of het haalbaar is. Probleem is dat de KNVB er moeite mee schijnt te hebben dat het stavak nog groter wordt. Dan moeten er wellicht klapstoeltjes worden geplaatst en daar zitten nogal wat kosten aan vast. Maar de club schijnt in elk geval in gesprek te zijn met de KNVB over uitbreiding van het stavak.
    Dit werd vorige week ook genoemd bij de ALV van NieuwNoord. Groffe schatting van de kosten voor installatie rails met klapstoeltjes: twee miljoen euro...
  • 22 Oct 2019 om 01:58
    • Quote van 22 Oct 2019 om 00:01
      Waarom zou het met klapstoeltjes dan wel mogen?
    Omdat dat gezien wordt als zitplaatsen, zelfde als PSV momenteel.
  • 22 Oct 2019 om 00:58
    • Quote van 22 Oct 2019 om 00:01
      Waarom zou het met klapstoeltjes dan wel mogen?
    En staat ook beroerd, bovenop zo'n klapstoel ......
  • 22 Oct 2019 om 00:01
    • Quote van 21 Oct 2019 om 21:15
      Het huidige bestuur overweegt dit al. Er wordt op dit moment onderzocht of het haalbaar is. Probleem is dat de KNVB er moeite mee schijnt te hebben dat het stavak nog groter wordt. Dan moeten er wellicht klapstoeltjes worden geplaatst en daar zitten nogal wat kosten aan vast. Maar de club schijnt in elk geval in gesprek te zijn met de KNVB over uitbreiding van het stavak.
    Waarom zou het met klapstoeltjes dan wel mogen?
  • 21 Oct 2019 om 22:22
    • Quote van 21 Oct 2019 om 19:25
      je kan toch nog altijd mensen meenemen ?
    Ja maar dan zitten we niet bij elkaar he. Maar meer bedoeld als een mierenneukerig grapje ;p
  • 21 Oct 2019 om 22:02
    • Quote van 21 Oct 2019 om 21:02
      Omdat je je geld beter aan andere dingen kan uitgeven, zoals Volendamse middenvelders. Je kan het trouwens ook zelf doen, schijnt: gewoon langzaam achteruit tellen.
    Nou, ik wil niet teveel zeggen maar daar loopt nog wel wat rond dat potentieel heeft.. beetje id gaten blijven houden
  • 21 Oct 2019 om 21:15
    • Quote van 21 Oct 2019 om 20:54
      Ik denk dat Fean serieus moet overwegen om op de Noord tribune opnieuw het stavak uit te breiden. Is ondanks de leegloop wel het vak dat vaak als eerste is uitverkocht. Naast dat het de sfeer ten goede komt, zorgt het ook voor meer jonge aanwas.
    Het huidige bestuur overweegt dit al. Er wordt op dit moment onderzocht of het haalbaar is. Probleem is dat de KNVB er moeite mee schijnt te hebben dat het stavak nog groter wordt. Dan moeten er wellicht klapstoeltjes worden geplaatst en daar zitten nogal wat kosten aan vast. Maar de club schijnt in elk geval in gesprek te zijn met de KNVB over uitbreiding van het stavak.
  • 21 Oct 2019 om 21:02
    • Quote van 21 Oct 2019 om 17:48
      waarom is er eigenlijk geen live counter te zien van de verkochte kaarten/verkochte seizoenskaarten
    Omdat je je geld beter aan andere dingen kan uitgeven, zoals Volendamse middenvelders. Je kan het trouwens ook zelf doen, schijnt: gewoon langzaam achteruit tellen.
  • 21 Oct 2019 om 20:54
    Ik denk dat Fean serieus moet overwegen om op de Noord tribune opnieuw het stavak uit te breiden. Is ondanks de leegloop wel het vak dat vaak als eerste is uitverkocht. Naast dat het de sfeer ten goede komt, zorgt het ook voor meer jonge aanwas.
  • 21 Oct 2019 om 20:04
    • Quote van 21 Oct 2019 om 17:48
      waarom is er eigenlijk geen live counter te zien van de verkochte kaarten/verkochte seizoenskaarten
    Dat zou wel een mooi idee zijn
  • 21 Oct 2019 om 19:25
    • Quote van 21 Oct 2019 om 18:21
      Beetje jammer dat de plekjes naast mij op de tribune ook al bezet zijn, anders had ik ook nog mensen mee genomen. Maar op zich goed natuurlijk, haha
    je kan toch nog altijd mensen meenemen ?
  • 21 Oct 2019 om 18:43
    Mooi
  • 21 Oct 2019 om 18:21
    Beetje jammer dat de plekjes naast mij op de tribune ook al bezet zijn, anders had ik ook nog mensen mee genomen. Maar op zich goed natuurlijk, haha
  • 21 Oct 2019 om 18:06
    Jammer dat ik nou net deze wedstrijd moet missen..
  • 21 Oct 2019 om 17:48
    waarom is er eigenlijk geen live counter te zien van de verkochte kaarten/verkochte seizoenskaarten
  • 21 Oct 2019 om 17:47
    De meeste vrije kaarten op de Noord tribune zijn weggegeven aan de leden van de beide kidsclubs, die konden twee gratis kaarten bestellen per lid. Mooi gebaar van Heerenveen om het stadion weer eens ouderwets vol te krijgen. Vol gas zondag en maar weer eens thuis winnen van Groningen na al die gelijke spelen van de afgelopen seizoenen.
zondag 24 november 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›