''Maken we er een feest van of blijven we thuis zitten mopperen?''

( 17 reacties)
''Maken we er een feest van of blijven we thuis zitten mopperen?''

Supporters van SC Heerenveen moeten hun invloed op de resultaten van de club niet onderschatten, meent J. van Dam uit Heerenveen. In een ingezonden stuk in de Leeuwarder Courant roept de seizoenkaarthouder op om weer positief achter de club te gaan staan.

"Vorig jaar degradeerde FC Twente naar de Eerste Divisie. Desondanks bleven de tribunes afgelopen seizoen vol. Uit de media heb ik begrepen dat het voetbal dikwijls bepaald niet geweldig was. De supporters bleven echter wel komen. Misschien heeft dit eraan bijgedragen dat de club weer naar de eredivisie gaat. Misschien heeft het er ook voor gezorgd dat de financiële situatie weer beter is."

"Hoe anders is dit bij SC Heerenveen. Velen mopperen dat het een lieve lust is en komen niet meer naar de wedstrijden kijken. Is dit een kwestie van 'Het zit allemaal een poos tegen, het spel is niet best en dat pikken we niet?' Is dit de mentaliteit van de Friezen?", vraagt Van Dam zich hardop af. "Laten we de club nu maar in de steek en hebben we alleen nog maar kritiek?"

"Volgend jaar bestaat SC Heerenveen honderd jaar. Maken we daar met z’n allen een feest van of blijven we thuis zitten mopperen? We moeten ons er goed van bewust zijn dat niet alleen spelers en trainers voorwaarden zijn voor resultaten, maar zeker ook positieve supporters. Dus koop die seizoenkaart", besluit Van Dam met een heldere oproep.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jun 2019 om 21:29
    Het is tijd dat de club achter de supporters gaat staan. Wat ik wil is aantrekkelijk voetbal, vermaak, ongebreidelde inzet en eigen jeugd / talenten eerste divisie ipv halfbakken nieuwkomers en afdankertjes. Vraag ik dan te veel?
  • 11 Jun 2019 om 19:29
    • Quote van 11 Jun 2019 om 13:04
      Mopperen en blijven komen kan ook nog. Kritiekloos alles maar bekijken wordt ook niemand beter van van. De club is aan zet en mag laten zien dat de supporters er toe doen. Dus zet een goede selectie neer. Ze zitten nu nog in hun lenteslaap......
    Zo is dat, de liefde moet van 2 kanten komen. Als je wat koopt wil je wel graag weten wat je koopt. Tot nog toe hoor je helemaal niets, zelfs niet van onze Directeur. Spelers, hoofdsponsor? Niks van dat alles. Ze zullen wel druk bezig zijn met zoeken naar een grote partij. Leuk dat er dan mensen opstaan met zulke acties. Maar hoor toch liever nieuw vanuit de club zelf.
  • 11 Jun 2019 om 17:49
    • Quote van 11 Jun 2019 om 17:43
      Het is uiteindelijk een combinatie van diverse factoren. Ik heb van diverse mensen gehoord dat de sponsorloge op Oost na sommige wedstrijden binnen de kortste keren leeg was. Dat zal ook invloed hebben op de beslissing om te verlengen of niet, want dan komt er van netwerken ook niet heel veel meer terecht.
    Dat netwerken is met alle respect wel zo’n beetje het laatste wat er gebeurd. Zit er zelf ook en het gaat over niets anders dan voetbal of privé levens. Zij die daar zitten doen het omdat ze wat voor de club overhebben. Netwerken gebeurd er niets of nauwelijks en dat is ook helemaal niet erg.
  • 11 Jun 2019 om 17:43
    • Quote van 11 Jun 2019 om 16:52
      Dr zijn denk ik weinig sponsoren die het van de mensen in het stadion moeten hebben qua omzet (uitzondering daar gelaten) een vol stadion is leuk voor de sfeer / plaatje naar de buitenwereld maar denk niet dat sponsoren het daar van laten afhangen.
    Het is uiteindelijk een combinatie van diverse factoren. Ik heb van diverse mensen gehoord dat de sponsorloge op Oost na sommige wedstrijden binnen de kortste keren leeg was. Dat zal ook invloed hebben op de beslissing om te verlengen of niet, want dan komt er van netwerken ook niet heel veel meer terecht.
  • 11 Jun 2019 om 16:52
    • Quote van 11 Jun 2019 om 15:18
      En diezelfde sponsoren zullen eerder geneigd zijn om te komen als het stadion vol zit met supporters. Daar verbinden ze hun naam liever aan dan een halfleeg stadion. Zoals altijd zal veel zal afhangen van sportief succes.
    Dr zijn denk ik weinig sponsoren die het van de mensen in het stadion moeten hebben qua omzet (uitzondering daar gelaten) een vol stadion is leuk voor de sfeer / plaatje naar de buitenwereld maar denk niet dat sponsoren het daar van laten afhangen.
  • 11 Jun 2019 om 16:30
    • Quote van 11 Jun 2019 om 15:18
      En diezelfde sponsoren zullen eerder geneigd zijn om te komen als het stadion vol zit met supporters. Daar verbinden ze hun naam liever aan dan een halfleeg stadion. Zoals altijd zal veel zal afhangen van sportief succes.
    Ik denk dat sponsoren meer baat hebben bij een grote OSSH. Ze netwerken niet met supporters. Sponsoren haken vooral af omdat ze zich steeds minder gewaardeerd voel(d)en en er voor hun steeds minder 'handel' te doen is. Andersom is dat net zo. Ik heb nog geen supporter gehoord die afgehaakt is omdat de OSSH zo gekrompen is.
  • 11 Jun 2019 om 15:18
    • Quote van 11 Jun 2019 om 14:50
      Voor geld heb je geen supporters nodig maar sponsoren... 5000 * 200 is nog steeds maar 1 miljoen. Supporters gaan het verschil niet maken, sponsoren die kunnen substantieel een verschil maken.
    En diezelfde sponsoren zullen eerder geneigd zijn om te komen als het stadion vol zit met supporters. Daar verbinden ze hun naam liever aan dan een halfleeg stadion. Zoals altijd zal veel zal afhangen van sportief succes.
  • 11 Jun 2019 om 14:50
    • Quote van 11 Jun 2019 om 13:10
      Het is een beetje het kip en het ei verhaal. Supporters willen goed voetbal zien, daarvoor zijn goede spelers nodig, voor goede spelers heb je geld nodig, voor geld heb je weer supporters nodig. Het feit blijft wel, dat je een groot deel van je gehele begrotingstekort weggewerkt hebt als we weer een vol stadion hebben. In die zin kunnen wij als supporters de club weer maken maar ook breken.

    Voor geld heb je geen supporters nodig maar sponsoren... 5000 * 200 is nog steeds maar 1 miljoen. Supporters gaan het verschil niet maken, sponsoren die kunnen substantieel een verschil maken.
  • 11 Jun 2019 om 13:12
    • Quote van 11 Jun 2019 om 13:10
      Het is een beetje het kip en het ei verhaal. Supporters willen goed voetbal zien, daarvoor zijn goede spelers nodig, voor goede spelers heb je geld nodig, voor geld heb je weer supporters nodig. Het feit blijft wel, dat je een groot deel van je gehele begrotingstekort weggewerkt hebt als we weer een vol stadion hebben. In die zin kunnen wij als supporters de club weer maken maar ook breken.

    Maken moeten we dus!! Niet breken !!
  • 11 Jun 2019 om 13:10
    Het is een beetje het kip en het ei verhaal. Supporters willen goed voetbal zien, daarvoor zijn goede spelers nodig, voor goede spelers heb je geld nodig, voor geld heb je weer supporters nodig. Het feit blijft wel, dat je een groot deel van je gehele begrotingstekort weggewerkt hebt als we weer een vol stadion hebben. In die zin kunnen wij als supporters de club weer maken maar ook breken.

  • 11 Jun 2019 om 13:04
    Mopperen en blijven komen kan ook nog. Kritiekloos alles maar bekijken wordt ook niemand beter van van. De club is aan zet en mag laten zien dat de supporters er toe doen. Dus zet een goede selectie neer. Ze zitten nu nog in hun lenteslaap......
  • 11 Jun 2019 om 12:58
    Jaja zo gaat het elk jaar weer maar de club leert er niet van, het houdt een x op.
  • 11 Jun 2019 om 12:27
    • Quote van 11 Jun 2019 om 11:33
      De meesten op het forum hier horen bij de mopperen en thuiszitten variant jammer genoeg.... Wij supporters kunnen de club maken wat het is, maar ook afbreken. En het zal eens tijd moeten worden dat we dat gaan beseffen met z'n allen hier!
    De meeste mensen die hier dagelijks komen en reageren zullen juist wel bij de verlengers zitten, me dunkt! Ik verwacht dat het vooral de zwijgende fans zijn die besluiten te stoppen. Zelf heb ik geen moment getwijfeld en direct verlengd - hopelijk tikken we snel de tienduizend verkochte seizoenkaarten aan!
  • 11 Jun 2019 om 11:53
    Alle kaarten verlengt zodra dat kon uiteraard!
  • 11 Jun 2019 om 11:33
    Allemaal achter de club. Het 100 jarig bestaan van de mooiste club van dit land moet een feest worden. Verlengen die kaart dus of als je nog geen seizoenkaart hebt BESTELLEN dat ding!!
  • 11 Jun 2019 om 11:33
    De meesten op het forum hier horen bij de mopperen en thuiszitten variant jammer genoeg.... Wij supporters kunnen de club maken wat het is, maar ook afbreken. En het zal eens tijd moeten worden dat we dat gaan beseffen met z'n allen hier!
  • 11 Jun 2019 om 11:09
    Sa ist mar krek VERLENGEN !!!!!! Allemaal achter onze club
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›