Fakkelgooiende Groningen-fan wacht strafrechtelijke vervolging

( 12 reacties)
Fakkelgooiende Groningen-fan wacht strafrechtelijke vervolging

De FC Groningen-fan die vlak voor rust vuurwerk gooide naar fans op de tribune van SC Heerenveen is inmiddels gevonden, meldt de Leeuwarder Courant. Volgens de berichtgeving zal de man strafrechtelijk vervolgd worden.

Door het bizarre voorval werd het duel tijdelijk stilgelegd door scheidsrechter Bas Nijhuis. Na overleg met de vierde official - waarbij hij aangaf dat het spel definitief zou worden stilgelegd als er meer fakkels volgden - werd het duel hervat.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Apr 2019 om 17:17
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:49
      Ik was net optijd weg mn stoel was super smerig en de 2kleine jongetjes waren helemaal overstuurd 1is er zelfs naar huis gebracht
    Triest om te horen. Die kom ook niet meer voor z’n plezier naar een stadion. Zou de club iets mee moeten doen. Kaartjes voor een volgende wedstrijd ofzo... buiten gooiafstand.
  • 15 Apr 2019 om 16:49
    Ik was net optijd weg mn stoel was super smerig en de 2kleine jongetjes waren helemaal overstuurd 1is er zelfs naar huis gebracht
  • 15 Apr 2019 om 12:22
    • Quote van 15 Apr 2019 om 00:53
      Volgend seizoen een jaar zonder die gasten. Vuurwerk gooien, K-woorden schelden en Abe is dood zingen, ze kunnen hun niet gedragen. Ik zat naast hun in sponsorhome. Dus knvb en Nijland erg zwaar optreden.
    K-woorden?.......extra "bijzonder" gezien de aangepaste wedstrijd tenues, treurig.
  • 15 Apr 2019 om 09:01
    • Quote van 15 Apr 2019 om 08:51
      Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat er fakkels mee naar binnen worden gesmokkeld. Als mijn zoon van 8 jaar een plastic flesje in zijn tas heeft wordt deze afgepakt. Schandalig......
    Die fakkels zijn rectaal ingebracht/meegesmokkeld ;)

    En plastic flesjes moet je gewoon in de binnenzak, van een ruimzittende jas, meenemen ;)
  • 15 Apr 2019 om 08:51
    Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat er fakkels mee naar binnen worden gesmokkeld. Als mijn zoon van 8 jaar een plastic flesje in zijn tas heeft wordt deze afgepakt. Schandalig......
  • 15 Apr 2019 om 07:19
    Die lu hebben het IQ van een garnaal. De domheid straalt er ook vanaf. Keihard aanpakken zulke lui. Ze vierden het punt alsof ze kampioen waren geworden. Minderwaardigheidscomplexje daar?
    Maar bij ons kan alles. Weer groepen van die lui op de hoofddtribune, vuurwerk naar binnen. Leve het supportersbeleid bij SCH!
  • 15 Apr 2019 om 00:53
    Volgend seizoen een jaar zonder die gasten. Vuurwerk gooien, K-woorden schelden en Abe is dood zingen, ze kunnen hun niet gedragen. Ik zat naast hun in sponsorhome. Dus knvb en Nijland erg zwaar optreden.
  • 14 Apr 2019 om 23:22
    Supporters Groningen weer gewoon een verplicht combi bus/entree. Dat scheelt een hoop gezeik en besparing op de politie!
  • 14 Apr 2019 om 22:12
    • Quote van 14 Apr 2019 om 21:19
      Mooi dat die idioot gepakt is! Ik begrijp niet waarom er geen netten aan de zijkanten en voorkant hangen.. in het uitvak van groningen is dit namelijk wel het geval..
    Mee eens, überhaupt hebben de uitfans het in het ALS niet te klagen. Mag van mij best iets aan gedaan worden, qua akoestiek hoor je soms het uitvak nog beter wat van invloed kan zijn op het spel van de tegenstander. Bij Groningen/Twente word je gewoon weg gestopt, is ook niet representatief en goed maar misschien heeft dat wel invloed op de tegenstander.
  • 14 Apr 2019 om 21:47
    Fakkels en rookpotten zijn leuk en creëren een mooie sfeer, maar ik snap niet waarom mensen er zo dom mee omgaan. Zo verpest je het júist... door dit soort idioten wordt het verboden.
    Hoop op een zware straf voor die kneus.

  • 14 Apr 2019 om 21:20
    Terecht. Ben je gek ofzo? Rookbommen vind ik nog oké, maar hou dat andere spul lekker thuis