Update: SC Heerenveen maakt nieuwe tussenstand voor Ajax-thuis bekend

( 36 reacties)
Groenste stroom van Nederland
Update: SC Heerenveen maakt nieuwe tussenstand voor Ajax-thuis bekend

SC Heerenveen speelt komend weekend in het eigen Abe Lenstra Stadion tegen Ajax. Het is een wedstrijd waarbij het stadion nog wel eens vol kan lopen, al valt dat vooralsnog mee. 

Er zijn op dit moment bijna 20.000 kaarten verkocht, dat meldt de club op Twitter. Er zijn dus nog circa 7.000 kaarten beschikbaar voor de wedstrijd tegen de Amsterdammers. De afgelopen thuisduels zaten er gemiddeld 17.458 fans op de tribune.

Update: Inmiddels zijn er 21.445 kaarten verkocht voor de wedstrijd tussen SC Heerenveen en Ajax, zo maakt de Friese club bekend via de officiële kanalen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Oct 2018 om 12:15
    • Quote van 17 Oct 2018 om 10:59
      En als je het via iemand met seizoenkaart doet? Zolang het maar geen ajaxieden zijn.
    Voor de volgende keer! Thx!
  • 17 Oct 2018 om 10:59
    • Quote van 16 Oct 2018 om 16:58
      het is jammer dat je met een clubkaart maar een kaartje kan kopen terwijl ik met vier man wil komen....
    En als je het via iemand met seizoenkaart doet? Zolang het maar geen ajaxieden zijn.
  • 16 Oct 2018 om 18:45
    Klopt, helaas geen Heerenveen-fans, maar wel leuk om dan een keer te gaan. Bij andere wedstrijden kan je wel meerdere kaarten kopen. Helaas!
  • 16 Oct 2018 om 17:38
    • Quote van 16 Oct 2018 om 17:18
      Die andere drie kunnen toch ook een clubkaart aanvragen of je moet geen Heerenveenfan zijn. Het is alleen nu misschien moeilijk om naast elkaar te zitten.
    Er zijn nog genoeg vakken waar nog 4 plekken naast elkaar vrij zijn. Clubkaart aanvragen is gratis dacht ik
  • 16 Oct 2018 om 17:18
    • Quote van 16 Oct 2018 om 16:58
      het is jammer dat je met een clubkaart maar een kaartje kan kopen terwijl ik met vier man wil komen....
    Die andere drie kunnen toch ook een clubkaart aanvragen of je moet geen Heerenveenfan zijn. Het is alleen nu misschien moeilijk om naast elkaar te zitten.
  • 16 Oct 2018 om 16:58
    het is jammer dat je met een clubkaart maar een kaartje kan kopen terwijl ik met vier man wil komen....
  • 16 Oct 2018 om 15:15
    • Quote van 16 Oct 2018 om 14:18
      Het is je club toch? Dat is de reden.....toegegeven, het plezier is minder maar de hoop op betere tijden is er ook. Maar los daarvan, het is mijn club!
    Voor mij idem dito! Klagen over de dingen die fout gaan kunnen we allemaal, maar ik zie wekelijks nog genoeg dingen waar ik van kan genieten. Als dat gepaard gaat met zeges is het uiteraard makkelijker. ;)
  • 16 Oct 2018 om 14:18
    • Quote van 16 Oct 2018 om 13:42
      Wat is de reden dat jij je wel blijft verbinden aan Heerenveen ondanks dat het minder gaat. Wat is dat, wat wij wel hebben en de mensen die zijn afgehaakt de afgelopen jaren niet hebben?
    Het is je club toch? Dat is de reden.....toegegeven, het plezier is minder maar de hoop op betere tijden is er ook. Maar los daarvan, het is mijn club!
  • 16 Oct 2018 om 13:49
    • Quote van 16 Oct 2018 om 13:42
      Wat is de reden dat jij je wel blijft verbinden aan Heerenveen ondanks dat het minder gaat. Wat is dat, wat wij wel hebben en de mensen die zijn afgehaakt de afgelopen jaren niet hebben?
    Je bent supporter of niet. Dus voor altijd zowel in goede tijden als slechte. Meer is het niet
  • 16 Oct 2018 om 13:42
    • Quote van 16 Oct 2018 om 13:26
      Klopt, doorgaans vliegen we er gewoon tegen ze af....maar ja, het is wel een grote club die komt en normaal komt daar wel het nodige publiek op af. Anders wordt het sentiment wel erg beperkend wanneer men bij kleine clubs dat als reden aanvoert om niet te komen en bij grotere clubs de reden dat je er doorgaans van verliest.
      In een ver verleden wel eens een klacht bij de club ingediend dat je om 9 uur bij de ticketbox stond (aangezien ze mij daar al kenden werd ik voor openingstijd binnengelaten en begonnen ze al rond 08:50u om een kaart te verkrijgen) maar eenmaal de lijnen open was het al uitverkocht.....als wachtende op de wachtlijst voor een seizoenskaart was je enkel "goed genoeg" voor een kaart bij de kleinere clubs want dan hadden de sponsoren en andere genodigden kennelijk niet zo'n trek.......en nu, de nodige jaren later zijn er een week voortijd nog duizenden kaarten beschikbaar. Ik blijf het moeilijk te verteren vinden dat men de club zo massaal de rug toe heeft gekeerd. Natuurlijk is er heel veel gebeurt op bestuurlijk vlak en heeft dat sportief zijn sporen nagelaten maar ja, ik vraag mij dan wel af of je dan supporter bent van passanten of van de club! Waar is die trots gebleven......waar in de wereld presteert een club uit een dorp het om op het hoogste niveau actief te zijn?, alleen dat is al een reden om waanzinnig trots op te zijn....los van alle andere ingrediënten die onze club doet onderscheiden van andere verenigingen. En nee, ik ga ook niet meer met zoveel plezier heen als in het verleden omdat het inderdaad een stuk minder is geworden maar het is wel mijn club en daar reis ik nog iedere thuiswedstrijd een paar provincies voor afrijden en inderdaad Massi......de eerst volgende overwinning op Ajax.....daar wil je dan toch bij geweest zijn ;)
    Wat is de reden dat jij je wel blijft verbinden aan Heerenveen ondanks dat het minder gaat. Wat is dat, wat wij wel hebben en de mensen die zijn afgehaakt de afgelopen jaren niet hebben?
  • 16 Oct 2018 om 13:26
    • Quote van 16 Oct 2018 om 11:44
      Ik las laatst dat de laatste thuisoverwinning op Ajax alweer tien jaar geleden is... Dat betekent dat de eerste overwinning weer dichterbij is, maar het zegt ook dat we de laatste jaren niet erg succesvol zijn geweest tegen Ajax.
    Klopt, doorgaans vliegen we er gewoon tegen ze af....maar ja, het is wel een grote club die komt en normaal komt daar wel het nodige publiek op af. Anders wordt het sentiment wel erg beperkend wanneer men bij kleine clubs dat als reden aanvoert om niet te komen en bij grotere clubs de reden dat je er doorgaans van verliest.
    In een ver verleden wel eens een klacht bij de club ingediend dat je om 9 uur bij de ticketbox stond (aangezien ze mij daar al kenden werd ik voor openingstijd binnengelaten en begonnen ze al rond 08:50u om een kaart te verkrijgen) maar eenmaal de lijnen open was het al uitverkocht.....als wachtende op de wachtlijst voor een seizoenskaart was je enkel "goed genoeg" voor een kaart bij de kleinere clubs want dan hadden de sponsoren en andere genodigden kennelijk niet zo'n trek.......en nu, de nodige jaren later zijn er een week voortijd nog duizenden kaarten beschikbaar. Ik blijf het moeilijk te verteren vinden dat men de club zo massaal de rug toe heeft gekeerd. Natuurlijk is er heel veel gebeurt op bestuurlijk vlak en heeft dat sportief zijn sporen nagelaten maar ja, ik vraag mij dan wel af of je dan supporter bent van passanten of van de club! Waar is die trots gebleven......waar in de wereld presteert een club uit een dorp het om op het hoogste niveau actief te zijn?, alleen dat is al een reden om waanzinnig trots op te zijn....los van alle andere ingrediënten die onze club doet onderscheiden van andere verenigingen. En nee, ik ga ook niet meer met zoveel plezier heen als in het verleden omdat het inderdaad een stuk minder is geworden maar het is wel mijn club en daar reis ik nog iedere thuiswedstrijd een paar provincies voor afrijden en inderdaad Massi......de eerst volgende overwinning op Ajax.....daar wil je dan toch bij geweest zijn ;)
  • 16 Oct 2018 om 11:44
    • Quote van 16 Oct 2018 om 10:36
      Keek net even op de pagina maar in vrijwel alle vakken zijn nog kaarten beschikbaar....bijzonder voor een zaterdagavond bij een thuiswedstrijd tegen Ajax.
    Ik las laatst dat de laatste thuisoverwinning op Ajax alweer tien jaar geleden is... Dat betekent dat de eerste overwinning weer dichterbij is, maar het zegt ook dat we de laatste jaren niet erg succesvol zijn geweest tegen Ajax.
  • 16 Oct 2018 om 10:36
    Keek net even op de pagina maar in vrijwel alle vakken zijn nog kaarten beschikbaar....bijzonder voor een zaterdagavond bij een thuiswedstrijd tegen Ajax.
  • 15 Oct 2018 om 21:58
    • Quote van 15 Oct 2018 om 21:46
      Hoe belangrijk allemaal.... Hoeveel mensen er op de tribune zitten. Als ze fatsoenlijk voetballen dan komen de mensen wel. En dat is het probleem JOR stelt liever een vertragende middenvelder op de rechterkant op. Zo komt ons stadion nooit vol. En dan de kaarten zo duur wegzetten. Wat een onkunde allemaal bij de club.
    Tja. Als je het niet begrijpt, moet je het maar bewonderen! Doe ik ook al een hele lange tijd..
  • 15 Oct 2018 om 21:46
    Hoe belangrijk allemaal.... Hoeveel mensen er op de tribune zitten. Als ze fatsoenlijk voetballen dan komen de mensen wel. En dat is het probleem JOR stelt liever een vertragende middenvelder op de rechterkant op. Zo komt ons stadion nooit vol. En dan de kaarten zo duur wegzetten. Wat een onkunde allemaal bij de club.
  • 15 Oct 2018 om 21:07
    • Quote van 15 Oct 2018 om 19:17
      Als dat jouw prioriteit is..
    Bij onze hele familie ook hoor!
  • 15 Oct 2018 om 20:08
    Het bestuur had het kunnen weten dat we weer geen uitverkocht huis zouden hebben, waarom laat je de sc houders dan niet tegen een lager tarief kaarten bijkopen? Dat hebben ze wel eens eerder gedaan.@peterb 1602 De kaarten tegen topclubs zijn gewoon duurder gemaakt, dat is al een tijdje zo. Ze hadden verwacht dat het wel storm zou lopen denk ik.
  • 15 Oct 2018 om 19:17
    • Quote van 15 Oct 2018 om 17:07
      Familie weekend of niet, bij mij eerst voetbal.
    Als dat jouw prioriteit is..
  • 15 Oct 2018 om 18:23
    Weggeven die kaarten aan sponsors en relatie! Eens in de 5 a 6 jaar dat we thuis op zaterdagavond tegen Ajax spelen. Dat zijn de avonden waar je als club bovenop moet zitten om jezelf qua beleving, sfeer en gezelligheid kunt verkopen. Ik kijk al heel lang naar deze wedstrijd uit en hoop op een ouderwetse gezellig avondje voetbal in een uitverkocht huis! Dus Luuc, aktie!!
  • 15 Oct 2018 om 17:52
    • Quote van 15 Oct 2018 om 17:07
      Familie weekend of niet, bij mij eerst voetbal.
    Man o man....wat zul jij een bekrompen leventje hebben...met alleen dat voetbal....
  • 15 Oct 2018 om 17:08
    Hopelijk komen we op ca 24.000
  • 15 Oct 2018 om 17:07
    • Quote van 13 Oct 2018 om 13:43
      Ik ben er helaas niet bij ivm familieweekend, zo jammer :(
    Familie weekend of niet, bij mij eerst voetbal.
  • 13 Oct 2018 om 13:43
    Ik ben er helaas niet bij ivm familieweekend, zo jammer :(
  • 13 Oct 2018 om 13:22
    • Quote van 13 Oct 2018 om 12:35
      Vraag je vrienden, kennissen en familie of ze mee gaan zou ik zeggen.Ook onze plicht om enthousiast te zijn proberen het stadion vol te krijgen.
    Ik neem ook twee extra mensen mee. Zijn voor Feyenoord, dus gaan we zaterdag geen last van krijgen. :-)
  • 13 Oct 2018 om 13:10
    • Quote van 13 Oct 2018 om 12:35
      Vraag je vrienden, kennissen en familie of ze mee gaan zou ik zeggen.Ook onze plicht om enthousiast te zijn proberen het stadion vol te krijgen.
    Precies.. inmiddels 4 kaarten verkocht
  • 13 Oct 2018 om 12:35
    Vraag je vrienden, kennissen en familie of ze mee gaan zou ik zeggen.Ook onze plicht om enthousiast te zijn proberen het stadion vol te krijgen.
  • 13 Oct 2018 om 10:52
    Wel weer bijzonder dat tegen Ajax de kaarten weer 6 euro duurder zijn gemaakt vergeleken met de wedstrijden tegen 'niet topclubs'. Je wilt het stadion toch vol hebben? Hou dan de prijzen aan die je ook gebruikt bij wedstrijden zoals Emmen en Heracles. We zitten niet in de positie dat het stadion elke keer standaard vol is. Met 4 man ben je dan 24 euro extra kwijt, daar had je bij de 'normale' wedstrijden ook weer iemand extra voor mee kunnen nemen!
  • 13 Oct 2018 om 09:37
    • Quote van 13 Oct 2018 om 08:46
      Op voetbal dag er niet en dan vakantie goed hoor
    Werkwoorden en interpunctie maken een zin een stuk meer leesbaar. Tip voor de volgende poging. Verder zijn er meer dingen in het leven zoals vakantie. Daar wil nog wel eens een weekend in zitten.
  • 13 Oct 2018 om 08:46
    • Quote van 12 Oct 2018 om 23:50
      Ik ben weg. Herfstvakantie hè. Dat zal vast de reden zijn dat ze op onze favoriete zaterdagavond spelen. Net die keer dat ik er niet ben
    Op voetbal dag er niet en dan vakantie goed hoor
  • 13 Oct 2018 om 02:27
    Als ze alles een beetje inelkaar schuiven en om en nabij het uitvak vrijlaten dan kunnen we een mooie sfeer verwachten. Die laatste kaarten maar aan relaties geven en proberen nieuwe sponsoren te trekken. Juist tegen Ajax, en dan ook nog op zaterdagavond, dan kun je als club een uitzonderlijke nadruk leggen op een gezellig avondje uit. Laat het bier daar boven vloeien zou ik zeggen!!
  • 13 Oct 2018 om 00:15
    • Quote van 12 Oct 2018 om 23:49
      Kaartjes ajaxieden?? Medeklinker gekocht.
    Ik wil 1 medeklinker kopen
  • 12 Oct 2018 om 23:50
    Ik ben weg. Herfstvakantie hè. Dat zal vast de reden zijn dat ze op onze favoriete zaterdagavond spelen. Net die keer dat ik er niet ben
  • 12 Oct 2018 om 23:49
    Kaartjes ajaxieden?? Medeklinker gekocht.
  • 12 Oct 2018 om 23:38
    Nog 7.000 kaarten beschikbaar nog te veel
  • 12 Oct 2018 om 23:35
    • Quote van 12 Oct 2018 om 23:29
      Wow... opmerkelijk. Ooit eens 4 jaar op een wachtlijst gestaan voor een seizoenskaart. Tijden veranderen...
    Ooit eens 8jr op wachtlijst gestaan.....pijnlijke constatering maar goed, laten we het positief zien, bijna 3000 meer dan afgelopen gemiddelde ;)
  • 12 Oct 2018 om 23:29
    Wow... opmerkelijk. Ooit eens 4 jaar op een wachtlijst gestaan voor een seizoenskaart. Tijden veranderen...
zaterdag 24 november 2018
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›