Homepage » Sfeer & supporters » SC Heerenveen verkoopt minder seizoenskaarten: ''Dat speelt ons parten''

SC Heerenveen verkoopt minder seizoenskaarten: ''Dat speelt ons parten''

( 33 reacties)
Groenste stroom van Nederland
SC Heerenveen verkoopt minder seizoenskaarten: ''Dat speelt ons parten''

SC Heerenveen heeft dit seizoen minder seizoenskaarten verkocht dan vorig seizoen. Vorig seizoen waren er 14.500 mensen die er een in hun bezit hadden en nu zijn het ongeveer duizend minder. 

Luuc Eisenga hoopt dat de club toch nog een paar seizoenskaarten verkoopt, maar hij durft dit niet met zekerheid te zeggen. Volgens hem zijn de speeldagen en aanvangstijden één van de oorzaken. ''Vier duels in het nieuwe seizoen vallen in verschillende vakanties'', zegt de directeur tegenover de Leeuwarder Courant.

Daarnaast heeft de club niet heel veel wedstrijden op de favoriete zaterdagavond. ''De ongunstige speeldagen van onze thuiswedstrijden spelen ons ook parten. We spelen nu maar acht keer op zaterdagavond, wat onze voorkeur heeft. Het tijdstip van zondagmiddag kwart voor vijf is ons een doorn in het oog.''

Eisenga is wel realistisch en hij weet dat het niet alleen met de speeltijden te maken heeft. "Komt nog bij dat niet alleen wij, maar ook veel andere clubs te maken hebben met een Netflix-generatie: amusement neem je pas tot je op het moment dat je er zin in hebt. Die generatie koopt dus niet zomaar een seizoenkaart."

Daarnaast was het voetbal onder Jurgen Streppel vaak niet goed en daardoor wachten mensen eerst nog even af, wat er onder Jan Olde Riekerink verandert. ''We moeten hard werken om de mensen weer aan ons te binden. Het publiek vermaken zit in het DNA van onze club. We hebben een nieuwe trainer die dat helemaal begrijpt.'' 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Aug 2018 om 19:03
    • Quote van 10 Aug 2018 om 18:41
      Eisenga weet het altijd weer mooi te vertellen en noemt een aantal secundaire redenen op waarom mensen geen kaart meer kopen.. Deze man zal nooit vertellen waar het echt op staat. Met Bloemers hadden we een prima commerciële man en mij is nooit duidelijk geworden waarom hij weg is gegaan. Maar aan Eisenga zelf zal het nooit liggen!
    Mij wel, nl een verschil in inzicht over de korte en lange termijn qua beleid om commercieel vlak. Dat is keurig uitgelegd en de ins en outs, die kunnen wij niet weten, dus oordeel ik daar niet over.
  • 10 Aug 2018 om 18:41
    Eisenga weet het altijd weer mooi te vertellen en noemt een aantal secundaire redenen op waarom mensen geen kaart meer kopen.. Deze man zal nooit vertellen waar het echt op staat. Met Bloemers hadden we een prima commerciële man en mij is nooit duidelijk geworden waarom hij weg is gegaan. Maar aan Eisenga zelf zal het nooit liggen!
  • 10 Aug 2018 om 17:11
    • Quote van 10 Aug 2018 om 13:46
      Ik denk dat jij je hierin wel een beetje vergist.

      Weet je überhaupt wel hoe Heerenveen groot is geworden? Dat Heerenveen vroeger de grootste businessclub hadden? Dit omdat Riemer commercieel heel slim was? Wij daardoor konden uitbreiden als club?

      Doordat wij nu minder sponsorinkomsten hebben en dus onze verliezen daarvan moeten dekken met transfer inkomsten?

      Een goede commerciële manager is heel belangrijk voor een club.
    Die prima manager hadden we met Bloemers. De meeste sponsoren liepen met hem weg. Hiervoor is nu de functie van directeur in het leven geroepen. Salaristechnisch kost dat meer vrees ik.
    Even wat cijfers. We hadden ooit een OSSH met meer dan 1200!! leden. De grootste van Nederland.

    Het dieptepunt wat ik heb opgeslagen is 413 leden in 2016 na de economische crisis en de dictatuur onder RV. Later kwam daar het dubieuze verhaal nog bij van een eventuele Chinese geldschieter wat een groot fantasiegebeuren was.

    Toen kwam Henk en groeide de OSSH tussen september 2016 tot en met Henk z'n aangekondigde verplichte vertrek tot 622 leden en wellicht is dat nog iets meer geweest want ik mis een paar maanden in 2017. Toen Henk we op niet geheel frisse manier uit is gewerkt zakte het aantal leden in no time naar 534.

    Hylke van der Veen is nu 10 dagen in dienst. Sindsdien is er nog maar 1 sponsor opgestapt terwijl dat in de weken ervoor rond de 10 per 2 weken waren. We moeten de man natuurlijk even de tijd gunnen, maar ik ben erg benieuwd hoe de vlag er over pak hem beet 2 maanden bij hangt.
  • 10 Aug 2018 om 15:57
    • Quote van 10 Aug 2018 om 14:58
      En ik denk zelf dat de vergrijzing ook wel mee telt. De grijze kopjes verdwijnen wel langzaam om mij heen. En dat word niet aangevuld. Denk wat hij zegt ook klopt maar er zijn meer factoren
    Ook daar kan je weer op inspelen. Acties van maken etc etc. Oudere mensen met kleinkinderen bv, etc etc etc.

    We moeten beetje out of the box denken, iets wat Riemer heel goed kon.
    Onze huidige bestuur zit er maar wat en wordt dik en dik betaald maar voor wat eigenlijk?
    Wat leveren zij de club op?
  • 10 Aug 2018 om 15:54
    • Quote van 10 Aug 2018 om 14:39
      Uiteraard is een goede commerciële manager heel belangrijk, maar 10-15 jaar geleden was het product 'Heerenveen' ook heel wat makkelijker te verkopen. Klein dorpje, opstomende club, etc. Nu heb je op die plek clubs als Heracles en PEC en staan wij in die zin stil in onze ontwikkeling. Als het sportief weer begint te lopen, verwacht ik dat de weggelopen fans ook wel weer terugkomen.
    15 jaar geleden makkelijker? Ja toen wel ja.. Maar in de begin jaren van Foppe en Riemer, toen was het echt niet makkelijk..

    We zijn groot geworden door het commerciele inzicht van Riemer, daardoor kreeg foppe steeds meer de mogelijkheden om betere jongens te halen met meer potentie die hij vervolgens nog beter maakt.
    Heerenveen was vroeger maar een onbekend clubje hoor.. Maar door het werk van Foppe en Riemer is Heerenveen bekend geworden door heel Nederland.
    Iets wat nu niet meer gebeurd...

    Ik zie zoveel Chinese investeringen in Heerenveen en omgeving. Heel veel rijke Chinezen.. Doe daar als commerciele manager iets mee!
    Breng Friese boeren in contact met Chinezen. Doe iets!

    Vroeger was Heerenveen zoveel meer dan alleen een voetbal club. We hadden dingen wat anderen clubs niet hadden ( businessclub etc ).
    Unive heeft ons jarenlang behoorlijk goed betaald qua sponsoring zeker als je naar andere clubs kijkt in die tijd.

    En tegenwoordig? We staan net wat je zegt stil.. En andere clubs hebben onze format gekopieerd en zelfs verbeterd.

    En wij? Wij moeten tegenwoordig met de verkoop van spelers onze begroting kloppend krijgen..

    Nou ik ga alvast richting zwolle, ik zie ongetwijfeld een aantal van jullie daar!

  • 10 Aug 2018 om 14:58
    En ik denk zelf dat de vergrijzing ook wel mee telt. De grijze kopjes verdwijnen wel langzaam om mij heen. En dat word niet aangevuld. Denk wat hij zegt ook klopt maar er zijn meer factoren
  • 10 Aug 2018 om 14:39
    • Quote van 10 Aug 2018 om 13:46
      Ik denk dat jij je hierin wel een beetje vergist.

      Weet je überhaupt wel hoe Heerenveen groot is geworden? Dat Heerenveen vroeger de grootste businessclub hadden? Dit omdat Riemer commercieel heel slim was? Wij daardoor konden uitbreiden als club?

      Doordat wij nu minder sponsorinkomsten hebben en dus onze verliezen daarvan moeten dekken met transfer inkomsten?

      Een goede commerciële manager is heel belangrijk voor een club.
    Uiteraard is een goede commerciële manager heel belangrijk, maar 10-15 jaar geleden was het product 'Heerenveen' ook heel wat makkelijker te verkopen. Klein dorpje, opstomende club, etc. Nu heb je op die plek clubs als Heracles en PEC en staan wij in die zin stil in onze ontwikkeling. Als het sportief weer begint te lopen, verwacht ik dat de weggelopen fans ook wel weer terugkomen.
  • 10 Aug 2018 om 14:01
    • Quote van 10 Aug 2018 om 13:46
      De reacties hier slaan weer nergens op. Eisenga noemt hier meerdere oorzaken waardoor de seizoenskaarten minder goed verkopen. In alle mogelijke oorzaken heeft hij volledig gelijk in! Ik geloof zelfs nog dat er ook andere oorzaken zijn. Al die oorzaken hebben hun eigen aandeel aan de mindere verkoop. Toen de speeltijden bekend waren las ik veel kritiek hierover van de supporters op dit forum. Nu lees ik dat men vind dat dit een slap excuus is. Ik zou ook niet meer weten wat goed is als ik deze supporters had...
    Zeiken om het zeiken....
  • 10 Aug 2018 om 13:46
    De reacties hier slaan weer nergens op. Eisenga noemt hier meerdere oorzaken waardoor de seizoenskaarten minder goed verkopen. In alle mogelijke oorzaken heeft hij volledig gelijk in! Ik geloof zelfs nog dat er ook andere oorzaken zijn. Al die oorzaken hebben hun eigen aandeel aan de mindere verkoop. Toen de speeltijden bekend waren las ik veel kritiek hierover van de supporters op dit forum. Nu lees ik dat men vind dat dit een slap excuus is. Ik zou ook niet meer weten wat goed is als ik deze supporters had...
  • 10 Aug 2018 om 13:46
    • Quote van 10 Aug 2018 om 11:53
      Dat zal helpen. Daar is geen dure commercieel manager voor nodig. Als je het op het veld laat zien en warmte uitstraalt van binnenuit de club is er geen commerciële manager nodig en kunnen jij en ik ook nog wel de sponsoren binnen halen, stoeltjes verkopen en contacten onderhouden. Wie is in hemelsnaam die beste man, heeft hij een ontzettend groot netwerk, zou die weten of er lucht in de bal zit i.p.v. zand? Het maakt allemaal niets uit, beleid begint van bovenaf en als dat goed wordt uitgevoerd gaat alles vanzelf.
    Ik denk dat jij je hierin wel een beetje vergist.

    Weet je überhaupt wel hoe Heerenveen groot is geworden? Dat Heerenveen vroeger de grootste businessclub hadden? Dit omdat Riemer commercieel heel slim was? Wij daardoor konden uitbreiden als club?

    Doordat wij nu minder sponsorinkomsten hebben en dus onze verliezen daarvan moeten dekken met transfer inkomsten?

    Een goede commerciële manager is heel belangrijk voor een club.
  • 10 Aug 2018 om 13:06
    • Quote van 10 Aug 2018 om 12:20
      Net dat filmpje van Foppe zitten te bekijken. Als Foppe in tranen schiet na het vertellen dat zn mooiste tijd bij Heerenveen was met het halen van champions league en het van onderaan opbouwen van de club en zij dan de vraag stelt waarom raakt je dat? En Foppe als antwoord geeft, ‘weet ik niet’ en Heerenveen ‘in zijn hart zit’ Hij durft gewoon niet te zeggen hoe erg hij het vind dat de club helemaal naar de klote gaat en naar de sodemieter wordt geholpen en dat hij het er verschrikkelijk moeilijk mee heeft dat het stadion steeds leger raakt. Iets waar hij het voor deed, voor ons! Verdomme, dit zijn de mensen waar ik mooie herinneringen aan heb beleefd, die de club hebben opgebouwd. Verschrikkelijk nuchter zijn en ontzettend veel verstand van voetbal hebben. Je moet je schamen op dit forum als je roept dat alles goed gaat, positief bent over de gang van zaken en roept dat het allemaal goed komt. Echt te idioot voor woorden!
    Iedereen weet hier dat de club niet meer is als wat het was onder Riemer en Foppe. Dat komt niet zozeer door Eisinga maar meer door de Robert Veenstra en rare louche figuren. Die hebben de club naar de kloten geholpen en daar hebben wij nog steeds de naweeën van. Ik wil hier niks goed praten en niemand verdedigen maar wat jij hier doet is enorm vervelend en gaat niemand helpen. Wat we hadden met Riemer en Foppe is hedendaags niet meer mogelijk. We moeten met z'n allen de schouders er onder zetten en de club steunen in goede en mindere tijden. Daar komt de echte clubliefde naar boven, hopelijk hoor jij daar ook bij... Je mag heus wel kritisch zijn maar er zit hier een hoop pessimisten tussen. Daar wordt niemand beter van.
  • 10 Aug 2018 om 12:20
    Net dat filmpje van Foppe zitten te bekijken. Als Foppe in tranen schiet na het vertellen dat zn mooiste tijd bij Heerenveen was met het halen van champions league en het van onderaan opbouwen van de club en zij dan de vraag stelt waarom raakt je dat? En Foppe als antwoord geeft, ‘weet ik niet’ en Heerenveen ‘in zijn hart zit’ Hij durft gewoon niet te zeggen hoe erg hij het vind dat de club helemaal naar de klote gaat en naar de sodemieter wordt geholpen en dat hij het er verschrikkelijk moeilijk mee heeft dat het stadion steeds leger raakt. Iets waar hij het voor deed, voor ons! Verdomme, dit zijn de mensen waar ik mooie herinneringen aan heb beleefd, die de club hebben opgebouwd. Verschrikkelijk nuchter zijn en ontzettend veel verstand van voetbal hebben. Je moet je schamen op dit forum als je roept dat alles goed gaat, positief bent over de gang van zaken en roept dat het allemaal goed komt. Echt te idioot voor woorden!
  • 10 Aug 2018 om 11:59
    Ja Eisinga had jij Henk Bloemers maar niet weg moeten jagen ,hij had goed contact met de sponsoren en had er door mond op mond reclame meer binnen gehaald .Met de extra inkomen daarvan had je de tegenvallende seizoenkaarten verkoop op kunnen vangen.
  • 10 Aug 2018 om 11:53
    • Quote van 10 Aug 2018 om 11:42
      Commercieel wordt onze club inderdaad zwak geleid.Misschien dat die nieuwe commercieel directeur wat kan veranderen.
    Dat zal helpen. Daar is geen dure commercieel manager voor nodig. Als je het op het veld laat zien en warmte uitstraalt van binnenuit de club is er geen commerciële manager nodig en kunnen jij en ik ook nog wel de sponsoren binnen halen, stoeltjes verkopen en contacten onderhouden. Wie is in hemelsnaam die beste man, heeft hij een ontzettend groot netwerk, zou die weten of er lucht in de bal zit i.p.v. zand? Het maakt allemaal niets uit, beleid begint van bovenaf en als dat goed wordt uitgevoerd gaat alles vanzelf.
  • 10 Aug 2018 om 11:44
    Dat van die wedstrijden in de vakantie slaat natuurlijk nergens op, ik denk dat er niet een supporter is die daar naar kijkt. Het voetbal is natuurlijk matig, maar ik vind dat je ook verder moet kijken. De voetbalconsument is natuurlijk ook veranderd. Er zijn weinig mensen die trek hebben om 90 minuten in de kou op een plastic stoel te gaan zitten, terwijl je thuis in je fauteuil naar Fox kan zitten kijken met 24 herhalingen uit iedere hoek. Ik denk dat Heerenveen veel diverse manieren van kijken moet aanbieden. Beter stoelen, verwarming, betere catering, arrangementen, bussen laten rijden uit plaatsen met veel supporters en bij de ingang afzetten. En zo kan je natuurlijk veel meer dingen bedenken.
  • 10 Aug 2018 om 11:42
    Commercieel wordt onze club inderdaad zwak geleid.Misschien dat die nieuwe commercieel directeur wat kan veranderen.
  • 10 Aug 2018 om 11:37
    • Quote van 10 Aug 2018 om 10:07
      Je vergeet al die succes supporters die in die periode naar het stadion kwamen. En die als het minder gaat afhaken. Zij zijn onderdeel van de neerwaartse spiraal. Supporter zijn is net zo iets als getrouwd zijn. Dat ben je in goede en in slechte tijden. En als je dat niet wil volhouden ben je ook geen echte fan. En die ED ervaring van Lammers waar iedereen nu om loopt te huilen snap ik echt niet. Dat hadden van nistelrooy, huntelaar en zelfs henk veerman ook niet. Een dure spits halen betekent ook niet automatisch dat hij er veel in gaat schieten. Laten we nou eens blij zijn dat we een bestuur hebben dat een gezond financieel beleid voert.
    We een bestuur hebben dat gezond financieel beleid voert.

    Ik weet niet hoor, maar we komen elk jaar miljoenen te kort, dit wordt gecompenseerd door inkomsten uit transfers. Echter het bestuur hanteert een kut beleid.

    Hoeveel sponsors zijn er al niet vertrokken? Hoeveel commerciele managers hebben we nou al gehad? Hoe is het met die vrouw afgelopen?

    Het is een chaos in het bestuur en dat werkt langzaam door naar beneden.
    Schaars is de enige in de hele club met ervaring op voetbal gebied. De rest zijn of nog geen 25 jaar oud of hebben nooit op enige niveau gespeeld of komen uit een heel andere sport ( wielrennen????? )

    Oh wat mis ik Foppe en Riemer toch..
    De 1 maakt spelers duidelijk beter de andere heeft oog voor talent en mentaliteit..

    Het bestuur is een rotzooi!
    Ook deze reactie, allemaal naar dingen wijzen maar de beste man heeft niet door dat het door zijn eigen beleid komt dat het nu wat minder wordt..

    Ik zal volgend jaar een keeper en een verdediger huren, misschien nog 2 jonge spelers van 16 er bij, daar schiet de club vast heel veel mee op!
  • 10 Aug 2018 om 11:37
    Ik vind het wat te gemakkelijk bedacht van Eisinga. De speelmomenten zijn natuurlijk belangrijk, maar het valt niet te ontkennen dat een groot deel van het ontbrekende publiek gewoon mee wil doen om de prijzen (behalen Europees voetbal, winstpartijen), pas dan gaan deze mensen met een goed gevoel naar huis. Dat perspectief wordt met het jaar minder. En dan lees ik hieronder weer dat geneuzel over ‘successupporters’. Alsof dat een vies woord is. Ja. Inderdaad. Zoals bij elke club zijn er successupporters en wil je als club die behouden dien je een betere selectie neer te zetten. Simpel zat. Dus Eisinga, houd jezelf en Hamstra een spiegel voor. Lijkt me wel zo eerlijk.
  • 10 Aug 2018 om 11:36
    • Quote van 10 Aug 2018 om 10:07
      Je vergeet al die succes supporters die in die periode naar het stadion kwamen. En die als het minder gaat afhaken. Zij zijn onderdeel van de neerwaartse spiraal. Supporter zijn is net zo iets als getrouwd zijn. Dat ben je in goede en in slechte tijden. En als je dat niet wil volhouden ben je ook geen echte fan. En die ED ervaring van Lammers waar iedereen nu om loopt te huilen snap ik echt niet. Dat hadden van nistelrooy, huntelaar en zelfs henk veerman ook niet. Een dure spits halen betekent ook niet automatisch dat hij er veel in gaat schieten. Laten we nou eens blij zijn dat we een bestuur hebben dat een gezond financieel beleid voert.
    Maar het belangrijkste wat ik in het artikel mis van Eisinga is de sponsoren. Die zijn massaal weggelopen. En dat bijelkaar, het weglopen van sponsoren en publiek is helemaal aan te rekenen aan het bestuur. Hoe zou dat nou kunnen? Die Eisinga kan dan wel een goede manager zijn maar nog niet een goede voorzitter van een voetbalclub. Een poppetje neerzetten is niet zo moeilijk. Leer je gewoon in boeken. Maar een voetbalclub leiden is voor iemand die verstand heeft van voetbal en een ondernemend vermogen heeft. Dat heeft Eisinga niks van beide. Na een paar jaar kun je wel een stijgende lijn verwachten toch? Maar daar zie ik nu ook niets van! Ook vind ik dat je deze baan neemt omdat je hart hebt voor de club dus geen dik salaris trekt uit onze kas! Het bestuur een financiële verbetering? pffff. Een financiële verbetering ben je alleen als je structureel spelers goedkoop scout en duur verkoopt! Dan krijg je de club weer financieel gezond. Maar dan moet je geen spelers gaan huren toch.. En een club niet verkopen aan een sheik of de stadion naam verkopen is totaal niet aan de orde als je een degelijk goed beleid voert in de provincie. Je bent als club een sociaal middelpunt voor alle mensen en sponsoren. Die moet je moet wat teruggeven door met goeie spelers mooi en aanvallend voetbal te spelen. En continu spelers en veel scorende spitsen grootbrengen. Dan krijg je weer naam en doe je weer mee. En ik roep daarom ook helemaal niet om dure spelers te halen want het team in 2000 kostte ons nog geen miljoen gulden. Gewoon oog voor een prima scouting.
  • 10 Aug 2018 om 11:30
    Sneeuwbal effect is ook grotendeels onze verantwoording als supporter, hoe enthousiast zetten wij de club op de kaart, stimuleer mensen om heen te gaan, leen je seizoenkaart uit als je een keer niet kan. Maak er een uitje van en geniet ervan, sfeer maak je zelf en begint niet bij een ander.
  • 10 Aug 2018 om 11:30
    Sneeuwbal effect is ook grotendeels onze verantwoording als supporter, hoe enthousiast zetten wij de club op de kaart, stimuleer mensen om heen te gaan, leen je seizoenkaart uit als je een keer niet kan. Maak er een uitje van en geniet ervan, sfeer maak je zelf en begint niet bij een ander.
  • 10 Aug 2018 om 11:05
    Bellen, bellen en nog eens bellen! Weet zeker dat je er nog honderden over de streep trekt!
  • 10 Aug 2018 om 10:48
    Op zich vind ik 13.500 nog een mooi aantal. Het kunnen er nog meer worden de komende weken. Als je dit vergelijkt met andere subtoppers doen we het gewoon heel aardig,
    Eisenga wijst mijns inziens terecht op de speelschema's. Dit is echt niet gunstig. Waarom niet vaker op de vrijdagavond ?Lijkt me beter dan verspreid over de zondag.
  • 10 Aug 2018 om 10:44
    Mooi geschreven Bosse, sa ist mar krek. Ik tink der krek sa oer! Op nei Zwolle en trije punten mei nimme!
  • 10 Aug 2018 om 10:37
    • Quote van 10 Aug 2018 om 10:07
      Je vergeet al die succes supporters die in die periode naar het stadion kwamen. En die als het minder gaat afhaken. Zij zijn onderdeel van de neerwaartse spiraal. Supporter zijn is net zo iets als getrouwd zijn. Dat ben je in goede en in slechte tijden. En als je dat niet wil volhouden ben je ook geen echte fan. En die ED ervaring van Lammers waar iedereen nu om loopt te huilen snap ik echt niet. Dat hadden van nistelrooy, huntelaar en zelfs henk veerman ook niet. Een dure spits halen betekent ook niet automatisch dat hij er veel in gaat schieten. Laten we nou eens blij zijn dat we een bestuur hebben dat een gezond financieel beleid voert.
    Rypster okse @...Jouw verhaal klopt als een zwerende vinger!
  • 10 Aug 2018 om 10:37
    De liefde voor een vrouw (of man) kan overgaan. De liefde voor je club niet. Dat is niet iets wat je liest maar iets wat je overkomt. Zelfs als resultaten minder zijn. Wie erbij was toen we degradeerden, weet hoe dat voelt, die nooit overgaande liefde. Dat is anders dan de keuze om wel of niet een theater abonnement te nemen om maar wat te noemen. Helaas is er wel een grote groep onder ons voor wie dat wel in dat soort afweging zit.
  • 10 Aug 2018 om 10:36
    Goh Eisenga waar zou dat nou aan liggen??, aan de speeltijden? weinig wedstrijden op de zaterdagavond?.., kan wel iets inzitten! maar ga eens met Hamstra aan de tafel zitten en heb het eens over jullie geweldige aankoopbeleid!! Miljoenenspelers kopen is niet meer aan ons besteed, maar Lammers huren als spits die nog geen minuut ED ervaring in de benen heeft daar zakt je broek als supporter vanaf.. over de andere 2 spelers maar te zwijgen.
    In de winterstop maar weer 1 of 2 paniekaankopen?.
  • 10 Aug 2018 om 10:07
    • Quote van 10 Aug 2018 om 09:54
      Lekker makkelijk om speeltijden of een trainer de schuld te geven die er in jou ogen niets van bakt! Streppel heeft er alles aan gedaan om met jullie troep of bij elkaar gezocht zooitje iets van te maken. Let maar op, straks halverwege dit seizoen zeggen we: die Streppel heeft ons toch maar 2 x de play-offs in geloodst. Hij moest het doen met wat hij had en paste zijn speelwijze daar op aan. Denken jullie nou echt dat hij zo n slechte trainer was om bewust ons zo te laten spelen? Nee, hij had het materiaal niet! En de speeltijden spelen ook geen grote rol. Met kennis van voetbal kun je volwaardige eredivisie spelers scouten en daar een mooi team van maken. Dat hebben we een hele periode 1995-2010 kunnen doen en het stadion vol gekregen. Ondanks mist, kou of speeltijden of wat dan maar ook. Allemaal gelul Eisinga! Je doet er zelf beter aan om de zaakjes beter in orde te maken en zo niet, dan ben je niet geschikt als voorzitter van een voetbalclub!!!
    Je vergeet al die succes supporters die in die periode naar het stadion kwamen. En die als het minder gaat afhaken. Zij zijn onderdeel van de neerwaartse spiraal. Supporter zijn is net zo iets als getrouwd zijn. Dat ben je in goede en in slechte tijden. En als je dat niet wil volhouden ben je ook geen echte fan. En die ED ervaring van Lammers waar iedereen nu om loopt te huilen snap ik echt niet. Dat hadden van nistelrooy, huntelaar en zelfs henk veerman ook niet. Een dure spits halen betekent ook niet automatisch dat hij er veel in gaat schieten. Laten we nou eens blij zijn dat we een bestuur hebben dat een gezond financieel beleid voert.
  • 10 Aug 2018 om 10:01
    Het niveau in de Eredivisie holt al jaren achteruit, en daarnaast speelt heus de invloed van FoxSports op het geheel een aardige rol. Het is erg aantrekkelijk geworden om te kiezen voor de comfortabele bank thuis. Ook bij andere clubs loopt het aantal seizoenkaarthouders gewoon terug. Wel is het zo dat het voetbal gewoon de meeste wedstrijden heel matig is, daardoor ga je als voetballiefhebber afvragen waarom je je tijd daar nou steeds aan verdoet. Uiteindelijk blijven de clubmensen over, die er altijd zullen zijn. En dat is uiteindelijk een kern van rond de 11000 vermoed ik. De voetballiefhebbers en successupporters zul je alleen terug krijgen door attractief spel en op termijn ook weer resultaat te boeken. Ik ben heel benieuwd wat het dit seizoen gaat worden, ik vind deze selectie nu niet overlopen van klasse en zou het knap vinden als JOR hier een goedlopend geheel van weet te maken.
  • 10 Aug 2018 om 09:56
    Wat een kut verhaal! Het heeft niks met die tijden te maken. Er is gewoon niks beters gekocht. We zijn er gewoon op achter uitgegaan.
  • 10 Aug 2018 om 09:54
    Lekker makkelijk om speeltijden of een trainer de schuld te geven die er in jou ogen niets van bakt! Streppel heeft er alles aan gedaan om met jullie troep of bij elkaar gezocht zooitje iets van te maken. Let maar op, straks halverwege dit seizoen zeggen we: die Streppel heeft ons toch maar 2 x de play-offs in geloodst. Hij moest het doen met wat hij had en paste zijn speelwijze daar op aan. Denken jullie nou echt dat hij zo n slechte trainer was om bewust ons zo te laten spelen? Nee, hij had het materiaal niet! En de speeltijden spelen ook geen grote rol. Met kennis van voetbal kun je volwaardige eredivisie spelers scouten en daar een mooi team van maken. Dat hebben we een hele periode 1995-2010 kunnen doen en het stadion vol gekregen. Ondanks mist, kou of speeltijden of wat dan maar ook. Allemaal gelul Eisinga! Je doet er zelf beter aan om de zaakjes beter in orde te maken en zo niet, dan ben je niet geschikt als voorzitter van een voetbalclub!!!
  • 10 Aug 2018 om 09:49
    Volgens mij heeft het meer te maken met het schijtvoetbal wat er de laatste tijd gespeeld wordt.Daarbij kun je je tijdens het transferwindow profileren als een club met ambitie en lef.Maar Heerenveen doet niks! Huurt een spits van PSV met nauwelijks ED ervaring, dus een pure gok. Een middenvelder die van Feyenoord naar Engeland is gegaan en daar totaal mislukt is. En een back van Sparta die er nog lang niet klaar voor is. Nee, van het aankoopbeleid worden supporters nog niet warm. Ook de oefenwedstrijden zijn niet echt om over naar huis te schrijven, al blijven dat oefenwedstrijden. Ik denk toch echt dat Dhr. Eisinga niet alle schuld bij Fox moet neerleggen, maar toch vooral bij zichzelf achter de oren moet krabben.
  • 10 Aug 2018 om 09:45
    Zie het inderdaad, met meerdere wagens. Verder nergens berichtgeving. Oefening?
zondag 16 december 2018
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›