Zeneli 'baalt' van supporters: ''Sommige mensen gaan meteen fluiten''

14 reacties
Zeneli 'baalt' van supporters: ''Sommige mensen gaan meteen fluiten''

Arber Zeneli was aan het begin van het seizoen in bloedvorm. De aanvaller was een plaag voor elke verdediger en was belangrijk met zijn doelpunten en assists. Tot dat hij geblesseerd raakte.

De linksbuiten baalde zelf het meeste van de blessure. ''Het was een moeilijke periode", vertelt hij in de Leeuwarder Courant. Hij merkte dat hij op de tribune enorm meeleefde met zijn ploeg. ''Tijdens de wedstrijden leefde ik enorm mee. Schreeuwen. Aanmoedigen. Springen. Ik gedroeg me als een hooligan."

Volgens Zeneli leven de supporters soms op een verkeerde manier mee met de ploeg. Hij vindt dat de supporters de ploeg meer moeten aanmoedigen en minder moet fluiten als het even wat minder gaat. ''Het probleem bij Heerenveen is dat als we niet aanvallen, de bal in de ploeg houden of als een actie mislukt, sommige mensen meteen gaan fluiten. Dat vind ik jammer.''

De aanvaller merkt daardoor een groot verschil met zijn wedstrijden in Zweden. ''In Zweden zeggen we: het publiek is de twaalfde speler. Supporters zouden je tot en met de laatste minuut moeten steunen. Natuurlijk mogen ze, als ze een slechte wedstrijd hebben gezien, na afloop commentaar geven. Maar uitgefloten worden tijdens de wedstrijd -dat is heel vervelend. Niemand gaat daar beter van voetballen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen kun dien je in te loggen of te registreer je, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Feb 2018 om 15:54
    • Quote van 12 Feb 2018 om 14:45
      Als mijn baas mij een loonsverhoging geeft verwacht hij ook meer van mij. Bij jou niet?
      Jouw baas geeft jou gewoon meer geld en inruil doe jij het wat rustiger aan? Dat is normaal bij jou?

      Heerenveen verwacht van haar supporters dat wij maar meer en meer betalen, zodat zij de spelers meer en meer kunnen geven. Maar bij een hoger salaris hoort een hogere prestatie!
      We betalen onze spelers wel uit als subtoppers, maar we zijn ondertussen allang middenmoot.

      En dan moeten wij als supporters seizoenskaarten prijzen betalen die hoort bij een subtop club maar ondertussen zijn we gewoon middenmoot. En als we daar dan iets van zeggen, zeuren we volgens de spelers?

      Ik weet niet hoor, maar zo werkt het niet in mijn wereld.
    Wanneer mijn baas mij een loonsverhoging geeft, ga ik hem niet vertellen dat hij dat maar niet moet doen, jij wel ? Wanneer de bedrijfsleider een bepaalde werkwijze er op na houd wat niet ten gunste van het bedrijf is, moet de baas hem op zijn vingers tikken, dat hij dat niet doet, ligt niet aan mij.
  • 12 Feb 2018 om 14:45
    • Quote van 12 Feb 2018 om 02:35
      Wanneer jou salaris naar beneden gaat, ga jij dan beter presteren ? We verwachten te veel van deze ploeg, we zijn geen top 5 meer, maar tegen een ploeg als Roda mag je best wat aanvallender spelen, door je ploeg uit te fluiten tijdens de wedstrijd zal hun weinig goed doen, de laffe strijdwijze van Streppel maakt het er voor deze ploeg ook niet beter op, Hamstra moet op zoek naar een trainer die wel het lef heeft om aanvallender te spelen, ook al krijg je daar door zo nu en dan de desksel op de neus .
    Als mijn baas mij een loonsverhoging geeft verwacht hij ook meer van mij. Bij jou niet?
    Jouw baas geeft jou gewoon meer geld en inruil doe jij het wat rustiger aan? Dat is normaal bij jou?

    Heerenveen verwacht van haar supporters dat wij maar meer en meer betalen, zodat zij de spelers meer en meer kunnen geven. Maar bij een hoger salaris hoort een hogere prestatie!
    We betalen onze spelers wel uit als subtoppers, maar we zijn ondertussen allang middenmoot.

    En dan moeten wij als supporters seizoenskaarten prijzen betalen die hoort bij een subtop club maar ondertussen zijn we gewoon middenmoot. En als we daar dan iets van zeggen, zeuren we volgens de spelers?

    Ik weet niet hoor, maar zo werkt het niet in mijn wereld.
  • 12 Feb 2018 om 14:41
    • Quote van 12 Feb 2018 om 08:02
      Je wilt beter voetbal, maar vindt ook dat de salarissen omlaag moeten en de seizoenkaart prijzen. Het zou grappig zijn als het een grapje was.
    De salarissen gaan omhoog. De entree kaarten worden duurder, maar wij supporters mogen niet eens meer verwachten dat we mee doen aan de play-offs?

    De club verwacht wel dat wij steeds meer gaan betalen, maar we mogen daar inruil dus niks extra voor terug verwachten?

    Goed lezen wat ik zeg, dan hoef je ook niet zo verbaasd te reageren..
  • 12 Feb 2018 om 10:48
    • Quote van 12 Feb 2018 om 02:35
      Wanneer jou salaris naar beneden gaat, ga jij dan beter presteren ? We verwachten te veel van deze ploeg, we zijn geen top 5 meer, maar tegen een ploeg als Roda mag je best wat aanvallender spelen, door je ploeg uit te fluiten tijdens de wedstrijd zal hun weinig goed doen, de laffe strijdwijze van Streppel maakt het er voor deze ploeg ook niet beter op, Hamstra moet op zoek naar een trainer die wel het lef heeft om aanvallender te spelen, ook al krijg je daar door zo nu en dan de desksel op de neus .
    Eens, helaas kwam Streppel er pas na een uur achter dat het aanvallender moest maar dan sta je al achter. De tactiek van hem deugt niet. Je gaat tegen een defensieve ploeg niet met z'on middenveld spelen. Grappig dat de fans beter weten hoe er wel gespeeld moet worden. Ook in de krant was dat de conclusie vanochtend.
    Het is een angsthaas geworden. Natuurlijk moest de verdediging achterin beter maar het aanvallende gedeelte is nu het zorgenkind geworden.
  • 12 Feb 2018 om 09:34
    Uitfluiten zal de spelers misschien niet beter laten voetballen, maar het mag de coach en het bestuur wel aan het denken zetten over de manier van leiding geven aan onze club!
  • 12 Feb 2018 om 08:02
    • Quote van 11 Feb 2018 om 20:37
      Och och, elk jaar wel de prijzen verhogen maar de supporters mogen er niet wat voor terug verwachten? Misschien moeten ze de prijzen dan ook maar eens omlaag gooien. En het salaris ook maar eens omlaag. Zij krijgen steeds meer en meer dus wij de supporters verwachten dan ook meer!
    Je wilt beter voetbal, maar vindt ook dat de salarissen omlaag moeten en de seizoenkaart prijzen. Het zou grappig zijn als het een grapje was.
  • 12 Feb 2018 om 02:35
    • Quote van 11 Feb 2018 om 20:37
      Och och, elk jaar wel de prijzen verhogen maar de supporters mogen er niet wat voor terug verwachten? Misschien moeten ze de prijzen dan ook maar eens omlaag gooien. En het salaris ook maar eens omlaag. Zij krijgen steeds meer en meer dus wij de supporters verwachten dan ook meer!
    Wanneer jou salaris naar beneden gaat, ga jij dan beter presteren ? We verwachten te veel van deze ploeg, we zijn geen top 5 meer, maar tegen een ploeg als Roda mag je best wat aanvallender spelen, door je ploeg uit te fluiten tijdens de wedstrijd zal hun weinig goed doen, de laffe strijdwijze van Streppel maakt het er voor deze ploeg ook niet beter op, Hamstra moet op zoek naar een trainer die wel het lef heeft om aanvallender te spelen, ook al krijg je daar door zo nu en dan de desksel op de neus .
  • 11 Feb 2018 om 20:37
    • Quote van 11 Feb 2018 om 17:31
      Dat zijn dezelfde mensen als de grootste critici hier. Die wanen zich nog in Heerenveen in de beste jaren, strijdend om plek 5 met oogstrelend voetbal en knallende zeges in eigen stadion. De verwachtingen zijn enorm en als het dan (over een langere periode) tegenvalt gaan ze fluiten. Wat ze niet snappen is dat het elftal niet beter gaat voetballen van gefluit. Als op mijn werk mijn baas en collega's naast me gaan staan te fluiten, boe te roepen en middelvingers naar me op gaan steken als ik eens wat dagen minder presteer denk ik ook niet dat ik me beter ga voelen en beter ga presteren. Maar misschien is dat voor sommigen juist wel de drijfveer.
    Och och, elk jaar wel de prijzen verhogen maar de supporters mogen er niet wat voor terug verwachten? Misschien moeten ze de prijzen dan ook maar eens omlaag gooien. En het salaris ook maar eens omlaag. Zij krijgen steeds meer en meer dus wij de supporters verwachten dan ook meer!
  • 11 Feb 2018 om 20:28
    • Quote van 11 Feb 2018 om 17:31
      Dat zijn dezelfde mensen als de grootste critici hier. Die wanen zich nog in Heerenveen in de beste jaren, strijdend om plek 5 met oogstrelend voetbal en knallende zeges in eigen stadion. De verwachtingen zijn enorm en als het dan (over een langere periode) tegenvalt gaan ze fluiten. Wat ze niet snappen is dat het elftal niet beter gaat voetballen van gefluit. Als op mijn werk mijn baas en collega's naast me gaan staan te fluiten, boe te roepen en middelvingers naar me op gaan steken als ik eens wat dagen minder presteer denk ik ook niet dat ik me beter ga voelen en beter ga presteren. Maar misschien is dat voor sommigen juist wel de drijfveer.
    ben het wel met je eens , maar na een jaar zeer slecht voetbal moeten de spelers ook eens zich gaan afvragen waarom fluiten ze , elke week hoor je weer die dood doeners zoals " we kunnen van iedereen winnen" "we moeten het publiek vermaken" " we hebben wat goed te maken " hou dat soort uitspraken voor je en laat je voeten spreken.
  • 11 Feb 2018 om 20:02
    Kan kloppen wat hij zegt, maar wij betalen ervoor en kijken wat hun in de maand verdienen /krijgen. Als je een spits die geen deuntje in de pakje boter kan trappen een trainer denkt dat hij God is .... mogen wij dan ook eens mekkeren. Zeneli die wil slalommen net als Odegaard ipv afspelen (TEAMSPORT ) dan scoor je ook meer, meer punten en publiek tevreden. Dank u meneer Zeneli.
  • 11 Feb 2018 om 19:17
    Begrijp volkomen wat Zeneli hier bedoeld. Probleem is echter dat er niet zomaar gefloten wordt. Een wedstrijd verliezen & een keer slecht spelen kan een ieder overkomen. Probleem zit hem echter in het feit dat het inmiddels al maanden (zo niet jaren) steeds slechter gaat. Het juichen, zingen en aanmoedigen van de ploeg blijkt keer op keer niet te helpen, dan snap ik dat frustraties komen als je WEER een drama pot ziet. Ik geloof maar in 1 waarheid in deze: "Streppel moet eruit"!
  • 11 Feb 2018 om 18:05
    • Quote van 11 Feb 2018 om 17:50
      Deels eens, maar als jij op je werk lekker je ding doet en laat zien waarvoor je betaalt wordt zal niemand naast je stoel gaan staan fluiten. Als je maar een beetje aankloot totaal geen stappen maakt en ook nog eens geen tot weinig inzet toont mag je ook gewoon op een functioneringsgesprek komen.
    Denk nog steeds dat de meeste spelers wel de wil hebben om er wat van te maken, dat het niet lukt is deels kwaliteit, deels tactische keuzes. Maar van uitgefloten worden gaat niemand beter spelen. Echter is een deel van het publiek van mening dat van fluiten de boel wel beter wordt. Ik verwijs dan altijd graag naar Grieks-Italiaanse taferelen waarbij de clubs ten onder gaan aan de macht die het publiek uitoefent op het beleid. Laten we die kant niet teveel opgaan en daarom ben ik ook blij dat Zeneli zich op deze manier uitspreekt. Het is op dit moment absoluut niet best, maar wanneer het publiek zich tegen de ploeg keert wordt het helemaal nooit meer wat. Niet blij zijn met de resultaten en het spel mag, maar ga niet lopen fluiten. Dan heb ik nog liever dat je gewoon thuisblijft.
  • 11 Feb 2018 om 17:50
    • Quote van 11 Feb 2018 om 17:31
      Dat zijn dezelfde mensen als de grootste critici hier. Die wanen zich nog in Heerenveen in de beste jaren, strijdend om plek 5 met oogstrelend voetbal en knallende zeges in eigen stadion. De verwachtingen zijn enorm en als het dan (over een langere periode) tegenvalt gaan ze fluiten. Wat ze niet snappen is dat het elftal niet beter gaat voetballen van gefluit. Als op mijn werk mijn baas en collega's naast me gaan staan te fluiten, boe te roepen en middelvingers naar me op gaan steken als ik eens wat dagen minder presteer denk ik ook niet dat ik me beter ga voelen en beter ga presteren. Maar misschien is dat voor sommigen juist wel de drijfveer.
    Deels eens, maar als jij op je werk lekker je ding doet en laat zien waarvoor je betaalt wordt zal niemand naast je stoel gaan staan fluiten. Als je maar een beetje aankloot totaal geen stappen maakt en ook nog eens geen tot weinig inzet toont mag je ook gewoon op een functioneringsgesprek komen.
  • 11 Feb 2018 om 17:31
    Dat zijn dezelfde mensen als de grootste critici hier. Die wanen zich nog in Heerenveen in de beste jaren, strijdend om plek 5 met oogstrelend voetbal en knallende zeges in eigen stadion. De verwachtingen zijn enorm en als het dan (over een langere periode) tegenvalt gaan ze fluiten. Wat ze niet snappen is dat het elftal niet beter gaat voetballen van gefluit. Als op mijn werk mijn baas en collega's naast me gaan staan te fluiten, boe te roepen en middelvingers naar me op gaan steken als ik eens wat dagen minder presteer denk ik ook niet dat ik me beter ga voelen en beter ga presteren. Maar misschien is dat voor sommigen juist wel de drijfveer.