Ter Beek verklaart: ''Dat God voor mij op nummer één staat''

12
Ter Beek verklaart: ''Dat God voor mij op nummer één staat''

Williënne ter Beek heeft een punt achter haar carrière gezet. De speelster van SC Heerenveen Vrouwen kiest voor God.

In april kreeg Ter Beek de mogelijkheid om te verlengen bij de Friese club. "Ik was van plan om te tekenen. Maar ik had gevraagd om op zaterdag vrij te kunnen zijn, op de sabbat, maar dat bleek niet mogelijk", vertelt de 21-jarige aanvalster in het Friesch Dagblad.

"Toen heb ik gezegd dat ik dan zou stoppen. Dat God voor mij op nummer één staat", vervolgt Ter Beek, die niet had verwacht dat het zo zou lopen. Het was haar broer die haar ogen opende, zo vertelt ze. "Hij ging dingen van de wereld onderzoeken en pakte in oktober de Bijbel erbij. Ik was er al achter gekomen hoe de wereld in elkaar stak."

"Maar ik kwam er door mijn broertje achter dat bijna alle stromingen in het christendom een valse leer verkondigen en dat het niet goed is zoals wij leven", aldus Ter Beek, die vervolgens zelf op onderzoek uitging. "Ik ben me steeds meer in de Bijbel gaan verdiepen en kreeg een steeds sterker besef dat God echt is. Ik ben de Bijbel écht gaan volgen, los van alle leugens."

Iedere zaterdag houdt Ter Beek nu vrij voor de sabbat. Als de aanvalster door zou gaan met voetballen, betekent dat dat ze niet altijd de sabbat en Bijbelse feesten kan houden. "Ik heb daarom de beslissing genomen om te stoppen", besluit ze.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Jun 2021 om 23:06
    • Quote van 17 Jun 2021 om 16:34
      Ze veroordeelt wel andere geloven. En dat is typisch voor die mensen die "zelf onderzoek" hebben gedaan..

      Tevens wordt je echt niet gelukkig als je twee dagen vrij bent waarvan je minimaal 1 dag niks kan doen. Of dat op zaterdag is of op zondag maakt dan niks uit.
    Dat jij daar niet gelukkig van wordt betekent niet dat andere mensen daar niet gelukkig van kunnen worden. Ik ben van huis uit ook altijd gewend geweest om op zondag niks te hoeven/moeten, en ik vind het heerlijk, die zondagsrust. Respect voor haar keuze
  • 17 Jun 2021 om 20:33
    • Quote van 17 Jun 2021 om 20:16
      Ja dat weet ik ook. Alleen kan ik alleen vanuit mijzelf redeneren. Naar hoe ik mensen persoonlijk behandel. Ik ken haar verder niet, dus ga ik ook geen dingen verkondigen waarvan ik niet weet of zij er zo over denkt.
    Haha welkom in de verknipte wereld van Foppe86!
  • 17 Jun 2021 om 20:16
    • Quote van 17 Jun 2021 om 19:50
      Jij weet natuurlijk ook wel hoe 'dit soort types' over homoseksualiteit, homohuwelijk en abortus denken. Wel respect vragen, maar de tolerantie naar 'anderen' is vaak ver te zoeken.
    Ja dat weet ik ook. Alleen kan ik alleen vanuit mijzelf redeneren. Naar hoe ik mensen persoonlijk behandel. Ik ken haar verder niet, dus ga ik ook geen dingen verkondigen waarvan ik niet weet of zij er zo over denkt.
  • 17 Jun 2021 om 19:50
    • Quote van 17 Jun 2021 om 16:52
      Zij wordt er blijkbaar wel vrolijk van en dat is aan haar. Zij is ook de enige die er vrolijk van hoeft te worden. Als dit haar gelukkig maakt zonder daarbij andere mensen teniet te doen of in de weg te lopen. Wie zijn wij dan. Dat is het mooie van dit land, al die verschillende stromingen leven naast elkaar, tenminste zo zou dat wel moeten horen. Mensen maken keuzes in deze wereld waar anderen die soms niet zullen begrijpen, als het allemaal maar gewoon gerespecteerd wordt van elkaar. Heeft geen zin om individuele keuzes af te kraken of te veroordelen.
    Jij weet natuurlijk ook wel hoe 'dit soort types' over homoseksualiteit, homohuwelijk en abortus denken. Wel respect vragen, maar de tolerantie naar 'anderen' is vaak ver te zoeken.
  • 17 Jun 2021 om 16:52
    • Quote van 17 Jun 2021 om 16:34
      Ze veroordeelt wel andere geloven. En dat is typisch voor die mensen die "zelf onderzoek" hebben gedaan..

      Tevens wordt je echt niet gelukkig als je twee dagen vrij bent waarvan je minimaal 1 dag niks kan doen. Of dat op zaterdag is of op zondag maakt dan niks uit.
    Zij wordt er blijkbaar wel vrolijk van en dat is aan haar. Zij is ook de enige die er vrolijk van hoeft te worden. Als dit haar gelukkig maakt zonder daarbij andere mensen teniet te doen of in de weg te lopen. Wie zijn wij dan. Dat is het mooie van dit land, al die verschillende stromingen leven naast elkaar, tenminste zo zou dat wel moeten horen. Mensen maken keuzes in deze wereld waar anderen die soms niet zullen begrijpen, als het allemaal maar gewoon gerespecteerd wordt van elkaar. Heeft geen zin om individuele keuzes af te kraken of te veroordelen.
  • 17 Jun 2021 om 16:34
    • Quote van 17 Jun 2021 om 14:29
      Ach ja ze doet er niemand kwaad mee en als zij hier gelukkig van wordt, wie zijn wij dan om te oordelen. Iets met leven en laten leven.
    Ze veroordeelt wel andere geloven. En dat is typisch voor die mensen die "zelf onderzoek" hebben gedaan..

    Tevens wordt je echt niet gelukkig als je twee dagen vrij bent waarvan je minimaal 1 dag niks kan doen. Of dat op zaterdag is of op zondag maakt dan niks uit.
  • 17 Jun 2021 om 16:02
    Gelukkig is iedereen vrij in zijn keuzes en respect voor haar dat ze deze keuze durft te maken.
  • 17 Jun 2021 om 15:49
    Heb niets met geloof maar heb wel respect voor iemand die er zo in staat. Dus geen “leuke” opmerkingen lijkt mij.
  • 17 Jun 2021 om 14:29
    Ach ja ze doet er niemand kwaad mee en als zij hier gelukkig van wordt, wie zijn wij dan om te oordelen. Iets met leven en laten leven.
  • 17 Jun 2021 om 13:31
    Deze meid leeft duidelijk niet in 2021 :d
  • 17 Jun 2021 om 13:29
    Gaat ze op zondag voetballen ????
  • 17 Jun 2021 om 13:27
    Dat zelf onderzoek doen gaat nog eens heel groot worden, haha ;)
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›