SC Heerenveen legt talent (17) langer vast: ''Veel vertrouwen in''

10
SC Heerenveen legt talent (17) langer vast: ''Veel vertrouwen in''

SC Heerenveen heeft contract van Melle Joop Witteveen verlengd tot medio 2023, zo laat de club uit Friesland weten via de officiële kanalen. De 17-jarige middenvelder, die bij SC Heerenveen Onder 21 speelt, lag aanvankelijk vast tot medio 2022. 

Hoofd jeugdopleidingen Michel Jansen toont zich enthousiast. "Melle kwam als jeugdspeler van Flevo Boys op 7-jarige leeftijd bij de voetbalschool en speelt sindsdien bij ons in de academie", blikt hij terug. "Hij is een intelligente en creatieve middenvelder", constateert Jansen. 

"We hebben er veel vertrouwen in dat hij de komende jaren een volgende stap kan maken richting het uiteindelijke doel: spelen in het eerste elftal", legt hij uit. Witteveen tekende in 2019 zijn eerste profcontract in het Abe Lenstra Stadion. 

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Apr 2021 om 11:17
    • Quote van 15 Apr 2021 om 11:03
      Snap ik maar we zijn soms wat te goed in verzinnen van excuses. Als ze niveau hebben of snel kunnen krijgen: meteen erin. En ja, in t eerste. Geen enkel probleem als we keer lager eindigen met eigen spelers. Nu zakken we steeds beetje verder met stapel huurspelers of gasten die echt niet meer verder komen. Ras, vdHeide, Zaal, Driouech en natuurlijk Hajal: laat ze maar minuten maken.
    Nou.. Dit seizoen lager eindigen is écht wel een probleem hoor, ééntje van bijna 7 ton.
  • 15 Apr 2021 om 11:03
    • Quote van 14 Apr 2021 om 23:54
      ...... gaat een beetje lastig nu met corona etc , veel van de competities liggen still . En als je het echt over het eerste elftal hebt , moet je even goed gaan nadenken , het tvgeld is nu belangrijker dan die jongens speeltijd gunnen. Daarbij is dit een A- junior denk niet dat hij al goed genoeg is voor het eerste.
    Snap ik maar we zijn soms wat te goed in verzinnen van excuses. Als ze niveau hebben of snel kunnen krijgen: meteen erin. En ja, in t eerste. Geen enkel probleem als we keer lager eindigen met eigen spelers. Nu zakken we steeds beetje verder met stapel huurspelers of gasten die echt niet meer verder komen. Ras, vdHeide, Zaal, Driouech en natuurlijk Hajal: laat ze maar minuten maken.
  • 14 Apr 2021 om 23:54
    • Quote van 14 Apr 2021 om 16:41
      Laat ze ook s wat vaker spelen..
    ...... gaat een beetje lastig nu met corona etc , veel van de competities liggen still . En als je het echt over het eerste elftal hebt , moet je even goed gaan nadenken , het tvgeld is nu belangrijker dan die jongens speeltijd gunnen. Daarbij is dit een A- junior denk niet dat hij al goed genoeg is voor het eerste.
  • 14 Apr 2021 om 17:27
    • Quote van 14 Apr 2021 om 16:41
      Laat ze ook s wat vaker spelen..
    In het eerste?
  • 14 Apr 2021 om 16:41
    Laat ze ook s wat vaker spelen..
  • 14 Apr 2021 om 16:07
    • Quote van 14 Apr 2021 om 14:24
      Wat is er eigenlijk met Teun Willen Braams gebeurd? Die is nu ook rond de 18 dacht ik. Ooit een groot talent.
    Speelde (totdat competitie werd stilgelegd) in jong Heerenveen
  • 14 Apr 2021 om 14:46
    • Quote van 14 Apr 2021 om 14:24
      Wat is er eigenlijk met Teun Willen Braams gebeurd? Die is nu ook rond de 18 dacht ik. Ooit een groot talent.
    Bij deze jongens is tegenwoordig helaas weinig nieuws te melden. De stap tussen jeugd en het eerste is nog te groot. Zonder wedstrijdritme blijft deze stap ook te groot. Trainingskampen vallen helaas weg waardoor sommige jongens nog minder aan het eerste ruiken dan anders.
  • 14 Apr 2021 om 14:40
    • Quote van 14 Apr 2021 om 13:58
      Mooi nieuws voor de club en Melle. Ze maken het Hamstra wel moeilijk op deze manier! ;-)
    haha moest precies hetzelfde denken. Snel alle grote talenten voor langere tijd vastleggen voordat Gerry komt shoppen. Reken maar dat hij in zijn nieuwe rol een aantal namen op zijn lijstje heeft staan.
  • 14 Apr 2021 om 14:24
    Wat is er eigenlijk met Teun Willen Braams gebeurd? Die is nu ook rond de 18 dacht ik. Ooit een groot talent.
  • 14 Apr 2021 om 13:58
    Mooi nieuws voor de club en Melle. Ze maken het Hamstra wel moeilijk op deze manier! ;-)
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›