SC Heerenveen plukt talentvolle verdediger (17) weg bij FC Twente

18
SC Heerenveen plukt talentvolle verdediger (17) weg bij FC Twente

Verdediger Jeffrey Theunisse maakt deze zomer de overstap van de jeugdopleiding van FC Twente naar SC Heerenveen. De 17-jarige centrumverdediger,  van oorsprong afkomstig uit Zeeland, speelde sinds 2017 bij de club uit Enschede.

"Ik ben hartstikke blij met mijn overstap en ik zie dit als een stap hogerop. Ik denk dat ik mezelf goed kan ontwikkelen bij Heerenveen", citeert zijn oude club S.K.N.W.K. Theunisse in een eerste reactie. Bij SC Heerenveen O18 speelt Theunisse in Divisie 1, een niveau hoger dan de leeftijdsgenoten van FC Twente.

SC Heerenveen is deze zomer opvallend actief als het gaat om jeugdspelers recruteren. Dit heeft onder meer te maken met dat er een Onder 18-elftal komt en de leeftijdscategorie Onder 19 wordt verhoogd naar Onder 21.

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Jun 2020 om 08:38
    • Quote van 25 Jun 2020 om 19:32
      Het gaat om zoveel factoren waarom iemand elders niet slaagt en hier wel. Waarom kreeg Van Bergen geen kans bij Vitesse en hier wel. Ook dat heeft met factoren te maken.
    Klopt. Dat moet je altijd in kaart brengen ja. Wat ik wil zeggen is dat een Van Bergen ook bij Vitesse altijd teboek stond als een talent. Hij kreeg alleen geen kans, terwijl onze club een plan met hem had. Jongens die nu op 17/18-jarige afvallen bij clubs als Utrecht staan niet bekend als talenten, anders laten deze clubs ze niet gaan.
  • 25 Jun 2020 om 21:58
    • Quote van 25 Jun 2020 om 12:57
      Je ontkracht je eigen verhaal hier totaal , eerst zeg je dit zijn geen toppers etc etc en dan wordt er ineens een speler genoemd die bij ons is weg gestuurd naar Cambuur ging en nu door AZ gehaald wordt . Wat als 1 van deze spelers wel doorbreekt , ik wordt een beetje moe van het op voorhand al afbranden van spelers terwijl we eigenlijk 0,0 informatie over deze spelers hebben. " Die speler van Utrecht heeft afgelopen seizoen maar 2x gespeeld " Blessures? 1ste jaars ???? etc etc Hou aub eens op nu al conclusies te trekken , ten eerste zijn er veel jeugdspelers nodig ivm de reorganisatie van het jeugdvoetbal , ten tweede kan 1 van deze spelers hier wel doorbreken en ga je dan door het stof???? Je zou moeten solliciteren bij de club je schijnt meer voetbal verstand te hebben dan de mensen die er nu werken je weet nu al dat het niets wordt met deze spelers.
    vries.moet toch ff reageren op je stukje. "Op voorhand conclusies trekken " klinkt mij toch ook wel weer bekend in de oren ....(;
  • 25 Jun 2020 om 20:04
    • Quote van 25 Jun 2020 om 17:50
      Wanneer komen er spelers voor komend seizoen? Dat gedoe met jeugdspelers, potentie, groei, mogelijk dit en dat is allemaal lange termijn gezwets. NU moet er iets fatsoenlijks bij ander staan we volgend jaar weer met lege handen...
    Ik kan me voorstellen dat de club eerst wil weten hoeveel seizoenkaarten er verkocht worden en hoeveel sponsoren er blijven het komende seizoen. Op dit moment is er nog veel onduidelijk over de financiële situatie. Kan me voorstellen dat de club voorzichtig is met het aantrekken van nieuwe spelers. Bovendien zijn de meeste competities in het buitenland nog niet beëindigd en moet de transfermarkt nog op gang komen. Maar Hamstra kennende zal hij weer willen inzetten op kwaliteit en dan moet je soms geduldig zijn. Tevens weten we dat bij sc Heerenveen alles keurig binnenskamers blijft. Het kan dus ook zomaar zo zijn dat er plots vanuit het niets een speler wordt gepresenteerd.
  • 25 Jun 2020 om 19:32
    • Quote van 25 Jun 2020 om 16:13
      Natuurlijk kunnen die zich nog wel ontwikkelen, maar de kans dat iemand die talentvoller is op zijn 16/17e het betaalde voetbal haalt ipv iemand die minder getalenteerd is, is wel aanzienlijk groter. Het is op zich heel makkelijk om een uitzondering van twintig jaar geleden te benoemen, maar neem maar van mij aan dat een Pieri, Vlap en van Amersfoort al in de jeugd er bovenuit staken! Natuurlijk heb je altijd laatbloeiers zoals Klompe, maar over het algemeen kun je best zien dat iemand van 16/17 het gaat redden of niet???
    Het gaat om zoveel factoren waarom iemand elders niet slaagt en hier wel. Waarom kreeg Van Bergen geen kans bij Vitesse en hier wel. Ook dat heeft met factoren te maken.
  • 25 Jun 2020 om 17:50
    Wanneer komen er spelers voor komend seizoen? Dat gedoe met jeugdspelers, potentie, groei, mogelijk dit en dat is allemaal lange termijn gezwets. NU moet er iets fatsoenlijks bij ander staan we volgend jaar weer met lege handen...
  • 25 Jun 2020 om 16:13
    • Quote van 25 Jun 2020 om 15:43
      Hoezo? Die kunnen zich niet verder ontwikkelen? Van Tieme Klompe had ook niemand verwacht dat hij het eerste ging halen.
    Natuurlijk kunnen die zich nog wel ontwikkelen, maar de kans dat iemand die talentvoller is op zijn 16/17e het betaalde voetbal haalt ipv iemand die minder getalenteerd is, is wel aanzienlijk groter. Het is op zich heel makkelijk om een uitzondering van twintig jaar geleden te benoemen, maar neem maar van mij aan dat een Pieri, Vlap en van Amersfoort al in de jeugd er bovenuit staken! Natuurlijk heb je altijd laatbloeiers zoals Klompe, maar over het algemeen kun je best zien dat iemand van 16/17 het gaat redden of niet???
  • 25 Jun 2020 om 15:43
    • Quote van 25 Jun 2020 om 14:13
      Zit wel een verschil tussen afvaller van Utrecht en afvallers van PSV, Ajax of Feyenoord, toch?
    Hoezo? Die kunnen zich niet verder ontwikkelen? Van Tieme Klompe had ook niemand verwacht dat hij het eerste ging halen.
  • 25 Jun 2020 om 14:17
    • Quote van 25 Jun 2020 om 12:57
      Je ontkracht je eigen verhaal hier totaal , eerst zeg je dit zijn geen toppers etc etc en dan wordt er ineens een speler genoemd die bij ons is weg gestuurd naar Cambuur ging en nu door AZ gehaald wordt . Wat als 1 van deze spelers wel doorbreekt , ik wordt een beetje moe van het op voorhand al afbranden van spelers terwijl we eigenlijk 0,0 informatie over deze spelers hebben. " Die speler van Utrecht heeft afgelopen seizoen maar 2x gespeeld " Blessures? 1ste jaars ???? etc etc Hou aub eens op nu al conclusies te trekken , ten eerste zijn er veel jeugdspelers nodig ivm de reorganisatie van het jeugdvoetbal , ten tweede kan 1 van deze spelers hier wel doorbreken en ga je dan door het stof???? Je zou moeten solliciteren bij de club je schijnt meer voetbal verstand te hebben dan de mensen die er nu werken je weet nu al dat het niets wordt met deze spelers.
    Ik volg inderdaad behoorlijk het jeugdvoetbal, maar ik kan wel vertellen dat op dit moment de jeugd van Heerenveen er niet best voorstaat. Op dit moment zijn er nog een aantal talentvolle spelers (Zaal, Boerhout, Land, Kroesen, Doetjes), maar het wordt elk jaar minder qua niveau. Ook op het gebied van trainers is het op dit moment niet best en dit is een gevolg van het feit dat het allemaal niks mag kosten.
  • 25 Jun 2020 om 14:13
    • Quote van 25 Jun 2020 om 10:53
      Zo zijn o.a.Waterman, Van Aken en Narsingh ook bij ons gekomen. Afgevallen bij een andere club, in deze gevallen bij Ajax. Zijn toch erg waardevol geweest voor Heerenveen.
    Zit wel een verschil tussen afvaller van Utrecht en afvallers van PSV, Ajax of Feyenoord, toch?
  • 25 Jun 2020 om 13:30
    • Quote van 25 Jun 2020 om 09:28
      Dit zijn allemaal geen toppers die zijn aangetrokken zijn hoor! Op dit moment zijn de grote clubs in Nederland zo actief dat een speler met een beetje kwaliteiten wordt weggekaapt door een AZ, Ajax, PSV. Dit zijn clubs die veel meer hebben te bieden dan onze club. Zo gaat na dit seizoen een speler van Cambuur onder 17 naar AZ. Een jongen die notabene is weg gestuurd door Heerenveen!
    Als je talentvol bent hoef je nog niet meteen een topper te zijn. Van toppers bij onze club mogen we verwachten dat ze basisspeler in het 1e elftal worden.
  • 25 Jun 2020 om 12:57
    • Quote van 25 Jun 2020 om 09:28
      Dit zijn allemaal geen toppers die zijn aangetrokken zijn hoor! Op dit moment zijn de grote clubs in Nederland zo actief dat een speler met een beetje kwaliteiten wordt weggekaapt door een AZ, Ajax, PSV. Dit zijn clubs die veel meer hebben te bieden dan onze club. Zo gaat na dit seizoen een speler van Cambuur onder 17 naar AZ. Een jongen die notabene is weg gestuurd door Heerenveen!
    Je ontkracht je eigen verhaal hier totaal , eerst zeg je dit zijn geen toppers etc etc en dan wordt er ineens een speler genoemd die bij ons is weg gestuurd naar Cambuur ging en nu door AZ gehaald wordt . Wat als 1 van deze spelers wel doorbreekt , ik wordt een beetje moe van het op voorhand al afbranden van spelers terwijl we eigenlijk 0,0 informatie over deze spelers hebben. " Die speler van Utrecht heeft afgelopen seizoen maar 2x gespeeld " Blessures? 1ste jaars ???? etc etc Hou aub eens op nu al conclusies te trekken , ten eerste zijn er veel jeugdspelers nodig ivm de reorganisatie van het jeugdvoetbal , ten tweede kan 1 van deze spelers hier wel doorbreken en ga je dan door het stof???? Je zou moeten solliciteren bij de club je schijnt meer voetbal verstand te hebben dan de mensen die er nu werken je weet nu al dat het niets wordt met deze spelers.
  • 25 Jun 2020 om 10:53
    • Quote van 25 Jun 2020 om 10:24
      Klopt. Wordt alleen steeds aangekondigd door deze site alsof het fantastische jeugdspelers zijn, maar iemand van Utrecht die bijvoorbeeld twee keer heeft gespeeld afgelopen jaar, kan toch nooit een echte topper zijn????
    Zo zijn o.a.Waterman, Van Aken en Narsingh ook bij ons gekomen. Afgevallen bij een andere club, in deze gevallen bij Ajax. Zijn toch erg waardevol geweest voor Heerenveen.
  • 25 Jun 2020 om 10:44
    • Quote van 25 Jun 2020 om 10:24
      Klopt. Wordt alleen steeds aangekondigd door deze site alsof het fantastische jeugdspelers zijn, maar iemand van Utrecht die bijvoorbeeld twee keer heeft gespeeld afgelopen jaar, kan toch nooit een echte topper zijn????
    Je hebt gelijk. Laten we voortaan iedere jeugdspeler verwelkomen met: Prutser!! Kan niks!!

    Is toch logisch dat die jongens enthousiast en leuk onthaald worden. Familie erbij; dat vergeten ze nooit meer. Heel belangrijk.

    Van de meesten horen we waarschijnlijk weinig meer, maar die paar die het redden maken het allemaal de moeite waard.
  • 25 Jun 2020 om 10:36
    • Quote van 25 Jun 2020 om 10:24
      Klopt. Wordt alleen steeds aangekondigd door deze site alsof het fantastische jeugdspelers zijn, maar iemand van Utrecht die bijvoorbeeld twee keer heeft gespeeld afgelopen jaar, kan toch nooit een echte topper zijn????
    Nee klopt, maar het zal lullig zijn om een 17 jarige jongen matig te verwelkomen. Hij moet het laten zien en lukt het niet jammer dan. Zou ook lullig voor zijn zelfvertrouwen zijn ;)
  • 25 Jun 2020 om 10:24
    • Quote van 25 Jun 2020 om 09:45
      En van die 11 kan er 1 tussen zitten die het kan gaan waarmaken... Zo gaat het in de voetbalwereld. Er wordt verwacht dat er per lichting 1 of 2 doorbreken. Zo gaat het al jaren en deze nieuwe -18 lichting moet ook gewoon opgevuld worden. Dan zijn deze spelers nog steeds beter dan amateur spelers of buitenlandsespelers (aangezien al die jeugdspelers het hier niet gehaald hebben).
    Klopt. Wordt alleen steeds aangekondigd door deze site alsof het fantastische jeugdspelers zijn, maar iemand van Utrecht die bijvoorbeeld twee keer heeft gespeeld afgelopen jaar, kan toch nooit een echte topper zijn????
  • 25 Jun 2020 om 09:52
    Wellicht nog beter dan amdere clubs zijn wij in staat of moeten we in staat zijn, spelers beter te maken. Waardoor ze wel het gevraagde niveau halen.
  • 25 Jun 2020 om 09:45
    • Quote van 25 Jun 2020 om 09:28
      Dit zijn allemaal geen toppers die zijn aangetrokken zijn hoor! Op dit moment zijn de grote clubs in Nederland zo actief dat een speler met een beetje kwaliteiten wordt weggekaapt door een AZ, Ajax, PSV. Dit zijn clubs die veel meer hebben te bieden dan onze club. Zo gaat na dit seizoen een speler van Cambuur onder 17 naar AZ. Een jongen die notabene is weg gestuurd door Heerenveen!
    En van die 11 kan er 1 tussen zitten die het kan gaan waarmaken... Zo gaat het in de voetbalwereld. Er wordt verwacht dat er per lichting 1 of 2 doorbreken. Zo gaat het al jaren en deze nieuwe -18 lichting moet ook gewoon opgevuld worden. Dan zijn deze spelers nog steeds beter dan amateur spelers of buitenlandsespelers (aangezien al die jeugdspelers het hier niet gehaald hebben).
  • 25 Jun 2020 om 09:28
    Dit zijn allemaal geen toppers die zijn aangetrokken zijn hoor! Op dit moment zijn de grote clubs in Nederland zo actief dat een speler met een beetje kwaliteiten wordt weggekaapt door een AZ, Ajax, PSV. Dit zijn clubs die veel meer hebben te bieden dan onze club. Zo gaat na dit seizoen een speler van Cambuur onder 17 naar AZ. Een jongen die notabene is weg gestuurd door Heerenveen!