VIDEO | Samenvatting: Smit loodst beloften met hattrick langs Feyenoord

12
VIDEO | Samenvatting: Smit loodst beloften met hattrick langs Feyenoord

Jong SC Heerenveen heeft dinsdag met een ruim verschil gewonnen van Jong Feyenoord. In de eerste wedstrijd van de kampioenspoule boekten de Friezen een overtuigende 4-1 zege. Spits Rein Smit eiste daarbij een hoofdrol op: hij was driemaal trefzeker. 

De 19-jarige aanvaller opende al na twintig minuten de score op Sportpark Skoatterwâld. Uit een voorzet van Alen Halilovic wist Smit raak te koppen. Enkele minuten later herhaalde Smit zijn kunstje en maakte hij uit een scrimmage zijn tweede van de avond. 

Na ruim een halfuur spelen kwam Feyenoord terug in de wedstrijd. Een eigen doelpunt van Bo de Bruijn bracht het verschil terug tot één doelpunt. Kort na rust herstelde Smit de marge van twee en complementeerde hij zijn hattrick door een voorzet van Hamdi Akujobi met het hoofd tot een doelpunt te promoveren. 

Het slotakkoord was voor Arjen van der Heide. De Friese linksbuiten werd door invaller Progon Maloku gelanceerd en wist Feyenoord-doelman Nick Marsman eenvoudig te passeren. Met zijn doelpunt bepaalde Van der Heide de eindstand op 4-1. 

De overwinning op Jong Feyenoord betekent voor Jong SC Heerenveen een goed begin aan de kampioenspoule. Volgende week staat voor de Friezen de uitwedstrijd met Heracles Almelo op het programma.

Opstelling Jong SC Heerenveen: Doornbusch; Akujobi, De Bruijn, Van Hau, Woudenberg; Bruijn (62. M. Westra), Smit, Hajal; Halilovic (81. Maloku), Espejord (62. Adney), Van der Heide.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Feb 2020 om 10:23
    • Quote van 5 Feb 2020 om 22:48
      Er ging ook veel mis. Heel veel zelfs. Die is er nog lang niet aan toe. Je kunt in de persoonlijke duels wel spelers zoek spelen af en toe, als er verder geen rendement is.
    Dat hoort ook bij een jonge buitenspeler. Als je kijkt naar Ejuke en van Bergen gaat er ook veel mis, dat hoort bij het risico dat zij in het spel leggen. Verder weet ik niet of jij hem af en toe ziet spelen, maar het rendement ligt behoorlijk hoog, een linkspoot op linksbuiten is gegarendeerd assists en ik weet zeker dat hij rustiger voor de goal is dan van Bergen. Verder moet je niet vergeten dat hij nu wel tegenover Karsdorp stond.
    Verder vind ik Hajal ook een groot talent. Is de afgelopen keren goed ingevallen en mag wat mij betreft vaker invallen ipv Bruijn
  • 5 Feb 2020 om 22:48
    • Quote van 4 Feb 2020 om 21:50
      Je kan natuurlijk niet van Bergen en Ejuke wisselen maar Van der Heide komt eraan hoor, speelde die Karsdorp helemaal zoek.
    Er ging ook veel mis. Heel veel zelfs. Die is er nog lang niet aan toe. Je kunt in de persoonlijke duels wel spelers zoek spelen af en toe, als er verder geen rendement is.
  • 5 Feb 2020 om 12:53
    Petter Hansson en eerder Ruud van Nistelrooij stonden te schutteren in hun eerste wedstrijden hier. Dus....
  • 5 Feb 2020 om 12:17
    • Quote van 4 Feb 2020 om 22:39
      Heb jij de wedstrijd gezien dan? Ik niet, dus kan niet zeggen of Espejord slecht speelde. Ze hebben wel 4-1 gewonnen, dus zo slecht kan hij het niet gedaan hebben. Misschien was hij wel belangrijk in de voorbereiding op de goals. Ik schrijf hem niet gelijk af na een paar wedstrijden (minuten). Eerst maar wat meer zien.
    Haha ik zeg geduld he...hij moet nog de tijd krijgen en ik heb hem nog niet afgeschreven. Twijfels had ik al wel voor zijn komst (geen goalgetter en veel geblesseerd) en tot nu toe is hij me nog niet meegevallen, maar ik hoop dat ie er zaterdag 3 inlegt hoor. Hij oogt vrij statisch tot nu toe en langzaam.
  • 5 Feb 2020 om 09:25
    Alles beter dan wat we nu hebben aan spitsen materiaal. Zet hem er maar in
  • 5 Feb 2020 om 09:08
    Zou het dan na al die jaren weer zo ver zijn? Als je er 3 inschopt tegen dit Jong Feyenoord kom je er wel. Wellicht hebben we weer een groot talent voor in de spits. Mag wat mij betreft starten zaterdag.
  • 4 Feb 2020 om 22:39
    • Quote van 4 Feb 2020 om 22:32
      Weer geen goal Espejord, hoe speelde hij verder? Smit lijkt stukken verder dan Espejord, zonde voor dat weggegooid geld. Oh nee geduld he..
    Heb jij de wedstrijd gezien dan? Ik niet, dus kan niet zeggen of Espejord slecht speelde. Ze hebben wel 4-1 gewonnen, dus zo slecht kan hij het niet gedaan hebben. Misschien was hij wel belangrijk in de voorbereiding op de goals. Ik schrijf hem niet gelijk af na een paar wedstrijden (minuten). Eerst maar wat meer zien.
  • 4 Feb 2020 om 22:32
    Weer geen goal Espejord, hoe speelde hij verder? Smit lijkt stukken verder dan Espejord, zonde voor dat weggegooid geld. Oh nee geduld he..
  • 4 Feb 2020 om 22:10
    • Quote van 4 Feb 2020 om 22:08
      Goed nieuws
    Inderdaad, en ook nog een iemand die geboren en getogen is in Heerenveen. Hoop dat hij snel weer eens mag invallen, net als Hajal.
  • 4 Feb 2020 om 22:08
    • Quote van 4 Feb 2020 om 21:50
      Je kan natuurlijk niet van Bergen en Ejuke wisselen maar Van der Heide komt eraan hoor, speelde die Karsdorp helemaal zoek.
    Goed nieuws
  • 4 Feb 2020 om 21:50
    Je kan natuurlijk niet van Bergen en Ejuke wisselen maar Van der Heide komt eraan hoor, speelde die Karsdorp helemaal zoek.
  • 4 Feb 2020 om 21:25
    Smit in de spits dan maar. Die scoort wel 3x tegen jong Feyenoord met ern half eredivisie elftal. ;)
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›