SC Heerenveen wil vrouwenvoetbal structureel ondersteunen: ''Mits...''

( 42 reacties)
SC Heerenveen wil vrouwenvoetbal structureel ondersteunen: ''Mits...''

Aan het eind van het vorige seizoen waren er zorgen om SC Heerenveen Vrouwen. De Stichting Vrouwenvoetbal Heerenveen kreeg de begroting niet rond en trok zich terug.

SC Heerenveen en de KNVB kwamen in actie. Ze stelden een overbruggingsbudget beschikbaar zodat de speelsters en trainers betaald konden worden. Nu presenteert de Friese club de plannen voor het vrouwenvoetbal. 

"SC Heerenveen spreekt de intentie uit om het vrouwenvoetbal structureel te ondersteunen, mits het seizoen 2019/2020 hiertoe aanleiding geeft in sportief, organisatorisch en bovenal financiële zin, waarbij ook de KNVB en de gemeente Heerenveen een blijvende rol spelen. De club is bovendien bereid te onderzoeken of het vrouwenvoetbal op middellange termijn geïntegreerd kan worden", schrijft SC Heerenveen in het strategisch plan.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jul 2019 om 12:44
    • Quote van 10 Jul 2019 om 11:48
      Ik snap dat je graag op mij wilt reageren, maar je slaat nu even de plank mis.
      Het ging om de (CL halve finale) wedstrijd van Ajax, niet om de CL finale. Eerst even goed lezen alvorens te reageren ;)
    Het is maar net hoe je het leest. Als het gaat om vergelijking qua finales dan is het zaterdag vs zondag. En als je het vergelijkt op Nederlandse inbreng dan kom je idd op de halve finale op woensdag uit. En don’t flatter yourself... ;-)
  • 10 Jul 2019 om 11:48
    • Quote van 10 Jul 2019 om 11:27
      Finale CL is gewoon Prime Time in het weekend hoor. Dat wordt al een aantal jaar op zaterdagavond afgewerkt.
    Ik snap dat je graag op mij wilt reageren, maar je slaat nu even de plank mis.
    Het ging om de (CL halve finale) wedstrijd van Ajax, niet om de CL finale. Eerst even goed lezen alvorens te reageren ;)
  • 10 Jul 2019 om 11:27
    • Quote van 10 Jul 2019 om 09:36
      Champions Leaque finale van ajax? Heb ik iets gemist? ;)

      Zonder gekheid, het is niet één-op-één te vergelijken.
      Het verschil is niet echt heel groot en qua tijdstip zaten de vrouwen echt gigantisch gunstiger;
      Zondagmiddag 17:00 versus woensdag avond 21:00
      Ajax-Tottenham (return halve finale ;) ) had bijna 5,4 miljoen kijkers.
      De Vrouwen WK finale had er 5,5 miljoen..
    Finale CL is gewoon Prime Time in het weekend hoor. Dat wordt al een aantal jaar op zaterdagavond afgewerkt.
  • 10 Jul 2019 om 09:57
    • Quote van 10 Jul 2019 om 09:36
      Champions Leaque finale van ajax? Heb ik iets gemist? ;)

      Zonder gekheid, het is niet één-op-één te vergelijken.
      Het verschil is niet echt heel groot en qua tijdstip zaten de vrouwen echt gigantisch gunstiger;
      Zondagmiddag 17:00 versus woensdag avond 21:00
      Ajax-Tottenham (return halve finale ;) ) had bijna 5,4 miljoen kijkers.
      De Vrouwen WK finale had er 5,5 miljoen..
    Vergiste mij ff halve finale, maar het geeft wel aan de het Nederlands elftal potentie heeft. En het Nederlands elftal heeft de eredivisie nodig. Zeg niet dat alle dames prof moeten worden maar een duidelijk plan en steun van de KNVB hebben ze wel nodig anders redden ze het niet. Al vindt ik het goed dat onze club nu duidelijk de dames ook meer media aandacht geeft en ze goed bij de opendag betrekken.
  • 10 Jul 2019 om 09:36
    • Quote van 10 Jul 2019 om 07:37
      De KNVB zou een goed plan moeten maken voor het vrouwenvoetbal en het niet de clubs moeten laten uitzoeken. De vrouweneredivisie is nu nog niet goed genoeg om veel toeschouwers te trekken en commercieel aantrekkelijk te zijn. Maar de eredivisie is wel nodig voor een goed Nederlands elftal. Afgelopen weekend kijken er meer mensen naar de finale in Nederland dan naar de champions Leaque finale van ajax.
    Champions Leaque finale van ajax? Heb ik iets gemist? ;)

    Zonder gekheid, het is niet één-op-één te vergelijken.
    Het verschil is niet echt heel groot en qua tijdstip zaten de vrouwen echt gigantisch gunstiger;
    Zondagmiddag 17:00 versus woensdag avond 21:00
    Ajax-Tottenham (return halve finale ;) ) had bijna 5,4 miljoen kijkers.
    De Vrouwen WK finale had er 5,5 miljoen..
  • 10 Jul 2019 om 07:37
    • Quote van 9 Jul 2019 om 23:20
      Ik denk wel dat er een heel rap stijgende lijn in het vrouwen voetbal gaat zitten. Lijkt me dat het WK het begin was.
      Als wij als Heerenveen hier serieus in kunnen investeren de komende jaren kunnen we een hele mooie voorsprong opbouwen vs de rest van NL. Daarbij denk ik dat het wel eens heel goed kan zijn om 1. aan ons imago te werken en 2. onze binding met de achterband een hoop te versterken.
      Het is nu nog niet winstgevend nee, ik denk dat je het nu als een investering moet zien maar dat het op gaat komen valt zeker niet meer tegen te houden.
    De KNVB zou een goed plan moeten maken voor het vrouwenvoetbal en het niet de clubs moeten laten uitzoeken. De vrouweneredivisie is nu nog niet goed genoeg om veel toeschouwers te trekken en commercieel aantrekkelijk te zijn. Maar de eredivisie is wel nodig voor een goed Nederlands elftal. Afgelopen weekend kijken er meer mensen naar de finale in Nederland dan naar de champions Leaque finale van ajax.
  • 10 Jul 2019 om 03:05
    • Quote van 9 Jul 2019 om 18:27
      Gezeur ?? Derksen is een (oud) haantje uit de 14 de eeuw."Ben er maar trots op dat je het met hem eens bent"....ook jij hoort dan tot de categorie waar Vak17 al aan refereert.
    Dit zegt ook meteen alles over jou. Je bent de discussie niet eens waard. Veel plezier bij de dames afdeling. Kan je gezellig met die 50 andere supporters/ouders naar het dames voetbal kijken.
    Betaal je wel entree ? De vrouwen kunnen wel wat geld gebruiken en jij sponsort ze graag lees ik. Succes er mee!
  • 9 Jul 2019 om 23:20
    • Quote van 9 Jul 2019 om 16:51
      Van mij mag het vrouwenvoetbal een gigantisch succes worden, maar ik zie het in de komende jaren echt niet gebeuren. De media kan het wel lopen pushen als een malle en alles wat ze doen de hemel in prijzen maar je kunt het gewoon niet forceren.
      Het mannenvoetbal heeft weet ik hoe lang nodig gehad, dat kun je niet even in een paar jaar gelijktrekken onder het mom van gelijkwaardigheid.

      De doelgroep is nu nog gewoon vele malen kleiner en daarom stukken minder aantrekkelijk voor sponsoren en dergelijke. Voetbal wordt ook door veel vrouwen nog als een mannensport gezien, voor de huidige generatie ga je dat niet anders krijgen. Naarmate meer meisjes opgroeien met voetbal zal dat wel veranderen.
      Voor wat betreft de mannelijke voetballiefhebber, daarvoor zal het niveau wat hoger moeten komen te liggen.
      De fanatieke clubman, vader, broer, vriend, etc zal wel regelmatig een wedstrijdje meepikken, maar die zijn zwaar in de minderheid.

    Ik denk wel dat er een heel rap stijgende lijn in het vrouwen voetbal gaat zitten. Lijkt me dat het WK het begin was.
    Als wij als Heerenveen hier serieus in kunnen investeren de komende jaren kunnen we een hele mooie voorsprong opbouwen vs de rest van NL. Daarbij denk ik dat het wel eens heel goed kan zijn om 1. aan ons imago te werken en 2. onze binding met de achterband een hoop te versterken.
    Het is nu nog niet winstgevend nee, ik denk dat je het nu als een investering moet zien maar dat het op gaat komen valt zeker niet meer tegen te houden.
  • 9 Jul 2019 om 22:37
    In Italië is elke profclub verplicht om een vrouwentak te hebben. Dit is een eis van de bond anders geen licentie. Dit gast in Spanje ook gebeuren.
  • 9 Jul 2019 om 20:42
    • Quote van 9 Jul 2019 om 20:33
      Wanneer en waar heb jij "laten zien" dat het vrouwenvoetbal in Italië en Frankrijk niét druk bezocht wordt ?, kom eens met feiten dan !
    Misschien is het handiger dat jij laat zien dat het zo populair is, het is immers een bewering van jou. Ik kan het simpel bewijzen, want die statistieken staan gewoon online. Hier Serie A: https://nl.women.soccerway.com/national/italy/serie-a-women/20182019/regular-season/r47958/ Hier Ligue 1: https://nl.women.soccerway.com/national/france/feminine-division-1/20182019/regular-season/r48510/ Klik je bij tabellen even op 'Bezoekers'. En dan niet roepen, maar Lyon heeft 25.907 bezoekers. Nee, dat was namelijk 1 wedstrijd.
  • 9 Jul 2019 om 20:33
    • Quote van 9 Jul 2019 om 19:22
      Jij begint over Frankrijk en Italië, dat het daar razend populair is. En ik laat zien dat dat niet klopt. Stichting vrouwenvoetbal draait 3 ton verlies, de proftak 6,1 miljoen. Hoe moet Heerenveen dat vrouwenvoetbal ondersteunen? Hoe moet vrouwenvoetbal winstgevend worden? Hoe kan het dat er, ondanks een gewonnen EK in eigen land, nog steeds geen interesse in vrouwen Eredivisie is?
    Wanneer en waar heb jij "laten zien" dat het vrouwenvoetbal in Italië en Frankrijk niét druk bezocht wordt ?, kom eens met feiten dan !
  • 9 Jul 2019 om 20:18
    • Quote van 9 Jul 2019 om 14:39
      Val hier van de ene in de andere verbazing bij zo'n praatjes. Het cliché mannenwereldje viert hier hoogtij hoe dan ook...en dat hypocriete gezwam betreft financieen is kul ! Maar ach...men kijkt blijkbaar allemaal naar Derksen en consorten waar dit gemekker aan de orde van de dag is...zie de laatste uitspraak van snor over van Veenendaal...walgelijk.
    Dat heeft er niets mee te maken Sibbele. Het is gewoon niet rendabel. Kom je vaak bij wedstrijden van de Heerenveen meiden? Dan moet je weten dat er te weinig mensen komen kijken om in ieder geval geen verlies te draaien. Je kunt deze wedstrijden gratis kijken. Zou jer er voor moeten betalen komt er inderdaad letterlijk geen kop meer. Pure realiteit, niets anders.
  • 9 Jul 2019 om 19:53
    • Quote van 9 Jul 2019 om 19:22
      Jij begint over Frankrijk en Italië, dat het daar razend populair is. En ik laat zien dat dat niet klopt. Stichting vrouwenvoetbal draait 3 ton verlies, de proftak 6,1 miljoen. Hoe moet Heerenveen dat vrouwenvoetbal ondersteunen? Hoe moet vrouwenvoetbal winstgevend worden? Hoe kan het dat er, ondanks een gewonnen EK in eigen land, nog steeds geen interesse in vrouwen Eredivisie is?
    Dacht dat de begroting van de dames drie ton was en de totale schuld iets van 80 000 euro.
  • 9 Jul 2019 om 19:22
    • Quote van 9 Jul 2019 om 19:08
      Hoe wil ik nu inhoudelijk reageren op (meestens in mijn optiek!) vrouwonvriendelijke reacties!? Inhoudelijk is en betekent het voor mij dat óf linksom dan wel rechtsom het vrouwenvoetbal in Heerenveen behouden dient te worden. En dan niet met "mits dat" ....
    Jij begint over Frankrijk en Italië, dat het daar razend populair is. En ik laat zien dat dat niet klopt. Stichting vrouwenvoetbal draait 3 ton verlies, de proftak 6,1 miljoen. Hoe moet Heerenveen dat vrouwenvoetbal ondersteunen? Hoe moet vrouwenvoetbal winstgevend worden? Hoe kan het dat er, ondanks een gewonnen EK in eigen land, nog steeds geen interesse in vrouwen Eredivisie is?
  • 9 Jul 2019 om 19:12
    • Quote van 9 Jul 2019 om 19:08
      Hoe wil ik nu inhoudelijk reageren op (meestens in mijn optiek!) vrouwonvriendelijke reacties!? Inhoudelijk is en betekent het voor mij dat óf linksom dan wel rechtsom het vrouwenvoetbal in Heerenveen behouden dient te worden. En dan niet met "mits dat" ....
    Vertel eens hoe de onafhankelijke stichting zich zelf moet gaan redden financieel? Zonder overheidssteun? Wat ze kunnen zich zelf al jaren niet bedruipen.
  • 9 Jul 2019 om 19:08
    • Quote van 9 Jul 2019 om 18:39
      Ik zie jou hier alleen maar om jou heen slaan. Maar inhoudelijk reageer je nergens op. Het is geblaat. Financiën maakt je niet uit. Reageer nou eens inhoudelijk.
    Hoe wil ik nu inhoudelijk reageren op (meestens in mijn optiek!) vrouwonvriendelijke reacties!? Inhoudelijk is en betekent het voor mij dat óf linksom dan wel rechtsom het vrouwenvoetbal in Heerenveen behouden dient te worden. En dan niet met "mits dat" ....
  • 9 Jul 2019 om 18:39
    • Quote van 9 Jul 2019 om 18:27
      Gezeur ?? Derksen is een (oud) haantje uit de 14 de eeuw."Ben er maar trots op dat je het met hem eens bent"....ook jij hoort dan tot de categorie waar Vak17 al aan refereert.
    Ik zie jou hier alleen maar om jou heen slaan. Maar inhoudelijk reageer je nergens op. Het is geblaat. Financiën maakt je niet uit. Reageer nou eens inhoudelijk.
  • 9 Jul 2019 om 18:27
    Gezeur ?? Derksen is een (oud) haantje uit de 14 de eeuw."Ben er maar trots op dat je het met hem eens bent"....ook jij hoort dan tot de categorie waar Vak17 al aan refereert.
  • 9 Jul 2019 om 17:25
    • Quote van 9 Jul 2019 om 16:51
      Van mij mag het vrouwenvoetbal een gigantisch succes worden, maar ik zie het in de komende jaren echt niet gebeuren. De media kan het wel lopen pushen als een malle en alles wat ze doen de hemel in prijzen maar je kunt het gewoon niet forceren.
      Het mannenvoetbal heeft weet ik hoe lang nodig gehad, dat kun je niet even in een paar jaar gelijktrekken onder het mom van gelijkwaardigheid.

      De doelgroep is nu nog gewoon vele malen kleiner en daarom stukken minder aantrekkelijk voor sponsoren en dergelijke. Voetbal wordt ook door veel vrouwen nog als een mannensport gezien, voor de huidige generatie ga je dat niet anders krijgen. Naarmate meer meisjes opgroeien met voetbal zal dat wel veranderen.
      Voor wat betreft de mannelijke voetballiefhebber, daarvoor zal het niveau wat hoger moeten komen te liggen.
      De fanatieke clubman, vader, broer, vriend, etc zal wel regelmatig een wedstrijdje meepikken, maar die zijn zwaar in de minderheid.

    Goed verwoord. Zo denk ik er ook over.
    Ik gun de dames alle succes, maar qua kijksport kan het mij (nog) niet boeien.
    Wel vind ik het goed wanneer het beter gefaciliteerd wordt, want dat het een snel ontwikkelende sport is, is wel duidelijk.
  • 9 Jul 2019 om 16:51
    Van mij mag het vrouwenvoetbal een gigantisch succes worden, maar ik zie het in de komende jaren echt niet gebeuren. De media kan het wel lopen pushen als een malle en alles wat ze doen de hemel in prijzen maar je kunt het gewoon niet forceren.
    Het mannenvoetbal heeft weet ik hoe lang nodig gehad, dat kun je niet even in een paar jaar gelijktrekken onder het mom van gelijkwaardigheid.

    De doelgroep is nu nog gewoon vele malen kleiner en daarom stukken minder aantrekkelijk voor sponsoren en dergelijke. Voetbal wordt ook door veel vrouwen nog als een mannensport gezien, voor de huidige generatie ga je dat niet anders krijgen. Naarmate meer meisjes opgroeien met voetbal zal dat wel veranderen.
    Voor wat betreft de mannelijke voetballiefhebber, daarvoor zal het niveau wat hoger moeten komen te liggen.
    De fanatieke clubman, vader, broer, vriend, etc zal wel regelmatig een wedstrijdje meepikken, maar die zijn zwaar in de minderheid.

  • 9 Jul 2019 om 16:32
    • Quote van 9 Jul 2019 om 16:30
      Ik zie hier toch weer de haantjes die in de middeleeuwen zijn blijven hangen ,de man op jacht en de vrouw achter de kookpot he Zem. Jonge jonge kom toch eens onder die steen vandaan en wordt mens.Vrouwenvoetbal is niet meer weg te denken en zal een grote vlucht nemen , met meer aandacht dan b.v. de KK competitie. Maar daar zal ook de KNVB nog aan moeten wennen want daar heerst dezelfde mentaliteit als bij Zem c.s.
    Ik gun de vrouwen alle succes van de wereld, van mij part spelen ze in het ALS voor 26.000 man. Echter is dat niet de realiteit. De realiteit vertel ik hier, maar tere zieltjes als de jouwe kunnen dan blijkbaar niet aan. En vervolgens leg je mij woorden in de mond die ik helemaal niet vind. Dat zou wat mij betreft net zo verwijder-waardig zijn.
  • 9 Jul 2019 om 16:30
    Hoeft van mij niet.Ik heb niks met vrouwen voetbal.Kost misschien sc Heerenveen ook weer geld.
  • 9 Jul 2019 om 16:30
    Ik zie hier toch weer de haantjes die in de middeleeuwen zijn blijven hangen ,de man op jacht en de vrouw achter de kookpot he Zem. Jonge jonge kom toch eens onder die steen vandaan en wordt mens.Vrouwenvoetbal is niet meer weg te denken en zal een grote vlucht nemen , met meer aandacht dan b.v. de KK competitie. Maar daar zal ook de KNVB nog aan moeten wennen want daar heerst dezelfde mentaliteit als bij Zem c.s.
  • 9 Jul 2019 om 15:52
    • Quote van 9 Jul 2019 om 15:34
      Volgens mij heeft 'eumenes' het record te pakken voor snelste ban ooit... Gefeliciteerd! Als je niet inhoudelijk wilt discussiëren, maar alleen op de man/vrouw reageert, dan kun je beter op Facebook blijven.
    Heel goed Massi, heb zijn reactie ( gelukkig) niet gezien. Maar ik kan het wel ongeveer raden. Wat is dat toch ?
  • 9 Jul 2019 om 15:34
    Volgens mij heeft 'eumenes' het record te pakken voor snelste ban ooit... Gefeliciteerd! Als je niet inhoudelijk wilt discussiëren, maar alleen op de man/vrouw reageert, dan kun je beter op Facebook blijven.
  • 9 Jul 2019 om 14:39
    • Quote van 9 Jul 2019 om 13:56
      Anders doneer jij gewoon even 1000 euro ofzo aan het vrouwenvoetbal!

      Man man..

      Als we zoals jou zouden denken dan is heerenveen over paar faillet maar hey dan hebben we wel vrouwenvoetbal gehad...
      Heerenveen is een BVO, niet een sociale werkplek voor vrouwen hoor..
    Val hier van de ene in de andere verbazing bij zo'n praatjes. Het cliché mannenwereldje viert hier hoogtij hoe dan ook...en dat hypocriete gezwam betreft financieen is kul ! Maar ach...men kijkt blijkbaar allemaal naar Derksen en consorten waar dit gemekker aan de orde van de dag is...zie de laatste uitspraak van snor over van Veenendaal...walgelijk.
  • 9 Jul 2019 om 13:56
    • Quote van 9 Jul 2019 om 13:18
      Daarom het geld maar over de balk donderen de afgelopen jaren aan incompetente bestuurders en geldwolven.Of wellicht de "mannetjes van de profsectie " wat lager in de loonschalen zetten zoals die bv als reserve op de tribune zitten omdat ze geen selectie krijgen ? Die verdienen nog zóveel dáár moet wat af en naar de vrouwen bv.
    Anders doneer jij gewoon even 1000 euro ofzo aan het vrouwenvoetbal!

    Man man..

    Als we zoals jou zouden denken dan is heerenveen over paar faillet maar hey dan hebben we wel vrouwenvoetbal gehad...
    Heerenveen is een BVO, niet een sociale werkplek voor vrouwen hoor..
  • 9 Jul 2019 om 13:44
    • Quote van 9 Jul 2019 om 13:04
      We zullen eens kijken wat de invloed/impact is nu het nl elftal 2de geworden is op het wk. Juist is het maatschappelijk zo belangrijk . En aan alle andere reageerders de vraag, " en daarom gewoon maar afschaffen die hap"?....er komt toch alleen maar familie kijken, en jezus het kost " klauwen vol geld"...Hou toch op zeg .
    Het moet rendabel zijn het is immers profvoetbal. Als je al een tekort hebt van meer dan 6 miljoen zal de vrouwelijke prof tak tenminste quitte moeten spelen. Het gelijke kansen verhaal vind ik wel erg belangrijk. Maar na het EK kwam er ook geen kip kijken bij de vrouwen eredivisie en dat verwacht ik nu ook niet. Ook qua media-aandacht is er nul belangstelling voor de vrouweneredivsie. Dat maar een handjevol BVO’S een damesteam hebben helpt ook niet mee.
  • 9 Jul 2019 om 13:42
    • Quote van 9 Jul 2019 om 13:30
      Jij wel ?...core business..man hoe krijg je het uit je strot. Sorry hoor maar dat gaat veel te ver. ...snor Derksen is er niets bij...
    Core business is niet zo'n heel moeilijk woord, jij kunt het ook wel hoor ;) En het dekt de lading uitstekend.
  • 9 Jul 2019 om 13:38
    • Quote van 9 Jul 2019 om 13:21
      Dat is gelul ...waar baseer je dat op ?...in Italië en Frankrijk en USA ...razend populair.
    Dat baseer ik op bezoekersaantallen. In Italie is dat gemiddeld 100-300. In Frankrijk 100-400. Bij de topclubs soms wat meer. In de US is het inderdaad wat populairder, tussen de 2000-5000, Portland iedere thuiswedstrijd rond de 19.000. Een gemiddelde derdeklasser amateurs haalt dezelfde cijfers als het vrouwenvoetbal in Italie en Frankrijk.
  • 9 Jul 2019 om 13:30
    • Quote van 9 Jul 2019 om 13:23
      Bezuinigen op je core business om het vrouwenvoetbal in stand te houden? Jij snapt het geloof ik niet helemaal.
    Jij wel ?...core business..man hoe krijg je het uit je strot. Sorry hoor maar dat gaat veel te ver. ...snor Derksen is er niets bij...
  • 9 Jul 2019 om 13:23
    • Quote van 9 Jul 2019 om 13:18
      Daarom het geld maar over de balk donderen de afgelopen jaren aan incompetente bestuurders en geldwolven.Of wellicht de "mannetjes van de profsectie " wat lager in de loonschalen zetten zoals die bv als reserve op de tribune zitten omdat ze geen selectie krijgen ? Die verdienen nog zóveel dáár moet wat af en naar de vrouwen bv.
    Bezuinigen op je core business om het vrouwenvoetbal in stand te houden? Jij snapt het geloof ik niet helemaal.
  • 9 Jul 2019 om 13:21
    • Quote van 9 Jul 2019 om 13:16
      Ach ja, de impact. Net zoals na het gewonnen EK in Nederland. Het aanbod voetbal is enorm, in de zomermaanden niet, en dat is de reden dat mensen nu wel kijken. Maar als mensen moeten kiezen tussen Premier League, Eredivisie, La Liga of vrouwenvoetbal. Dan weet je het wel. En in alle andere landen kijkt ook geen hond naar vrouwenvoetbal.
    Dat is gelul ...waar baseer je dat op ?...in Italië en Frankrijk en USA ...razend populair.
  • 9 Jul 2019 om 13:18
    • Quote van 9 Jul 2019 om 12:11
      Omdat het Nederlands elftal 2e is geworden wat een wereldprestatie is, zeker! Maar dat zorgt er niet voor dat het voor Heerenveen überhaupt financieel aantrekkelijk is en misschien nooit zal worden. Mensen blijven toch weg vanwege het niveau. Als dat niet gaat veranderen, waarom zou je - Heerenveen zijnde in de huidige deprimerende financiële situatie - het nog gaan ondersteunen als er geen draagvlak voor is om überhaupt financieel te kunnen plussen met de dames.
    Daarom het geld maar over de balk donderen de afgelopen jaren aan incompetente bestuurders en geldwolven.Of wellicht de "mannetjes van de profsectie " wat lager in de loonschalen zetten zoals die bv als reserve op de tribune zitten omdat ze geen selectie krijgen ? Die verdienen nog zóveel dáár moet wat af en naar de vrouwen bv.
  • 9 Jul 2019 om 13:16
    • Quote van 9 Jul 2019 om 13:04
      We zullen eens kijken wat de invloed/impact is nu het nl elftal 2de geworden is op het wk. Juist is het maatschappelijk zo belangrijk . En aan alle andere reageerders de vraag, " en daarom gewoon maar afschaffen die hap"?....er komt toch alleen maar familie kijken, en jezus het kost " klauwen vol geld"...Hou toch op zeg .
    Ach ja, de impact. Net zoals na het gewonnen EK in Nederland. Het aanbod voetbal is enorm, in de zomermaanden niet, en dat is de reden dat mensen nu wel kijken. Maar als mensen moeten kiezen tussen Premier League, Eredivisie, La Liga of vrouwenvoetbal. Dan weet je het wel. En in alle andere landen kijkt ook geen hond naar vrouwenvoetbal.
  • 9 Jul 2019 om 13:04
    • Quote van 9 Jul 2019 om 12:51
      De enige reden is een soort maatschappelijke reden. Voor de rest is er niet één reden te verzinnen om met vrouwenvoetbal door te gaan. Er komt geen hond kijken, het is gewoon niet rendabel te krijgen.
    Totaal mee eens. Het enige waarom dit zo’n aandacht krijgt is omdat ze een gunfactor hebben en er inderdaad een maatschappelijk idee achter zit, namelijk de emancipqtie. Echter wegen de baten niet op tegen de kosten en blijkt dit al meerdere jaren niet rendabel. Dan steek je de kosten erin omdat je maatschappelijk mee wilt doen. Tot dat je dat zelf de kop kost...
  • 9 Jul 2019 om 13:04
    • Quote van 9 Jul 2019 om 12:51
      De enige reden is een soort maatschappelijke reden. Voor de rest is er niet één reden te verzinnen om met vrouwenvoetbal door te gaan. Er komt geen hond kijken, het is gewoon niet rendabel te krijgen.
    We zullen eens kijken wat de invloed/impact is nu het nl elftal 2de geworden is op het wk. Juist is het maatschappelijk zo belangrijk . En aan alle andere reageerders de vraag, " en daarom gewoon maar afschaffen die hap"?....er komt toch alleen maar familie kijken, en jezus het kost " klauwen vol geld"...Hou toch op zeg .
  • 9 Jul 2019 om 12:51
    • Quote van 9 Jul 2019 om 12:00
      Natuurlijk móet en kan dat. Geen argumenten bedenken van mits dit mits dat. Zijn vice weltmeister geworden en dan nog argumenteren !? Hoe is het mogelijk... een club als H'veen is dit aan zijn stand verplicht om dit nu eens goed en georganiseerd op de rails te hebben/krijgen...hoe moeilijk kan het zijn !..
    De enige reden is een soort maatschappelijke reden. Voor de rest is er niet één reden te verzinnen om met vrouwenvoetbal door te gaan. Er komt geen hond kijken, het is gewoon niet rendabel te krijgen.
  • 9 Jul 2019 om 12:46
    De KNVB moet in aktie komen, wil je als club in de eredivisie spelen dan moet je ook een vrouwenelftal inschrijven , met fin. ondersteuning vanuit de KNVB , zodat er ook een volwaardige vrouwencompetitie ontstaat. Gezien het succes van afgelopen weken moeten er zeker ook sponsoren te vinden zijn.En natuurlijk alle wedstrijden op echt gras.
  • 9 Jul 2019 om 12:17
    • Quote van 9 Jul 2019 om 12:00
      Natuurlijk móet en kan dat. Geen argumenten bedenken van mits dit mits dat. Zijn vice weltmeister geworden en dan nog argumenteren !? Hoe is het mogelijk... een club als H'veen is dit aan zijn stand verplicht om dit nu eens goed en georganiseerd op de rails te hebben/krijgen...hoe moeilijk kan het zijn !..
    Vice weltmeister... en in het najaar staan er ongeveer slechts een handje vol supporters langs de lijn bij Heerenveen. Waarvan 80% familie is of bij de club hoort.

    Ja tuurlijk. Gewoon mee doorgaan joh. Zoiets kan niet in een ander shirt natuurlijk.
  • 9 Jul 2019 om 12:11
    • Quote van 9 Jul 2019 om 12:00
      Natuurlijk móet en kan dat. Geen argumenten bedenken van mits dit mits dat. Zijn vice weltmeister geworden en dan nog argumenteren !? Hoe is het mogelijk... een club als H'veen is dit aan zijn stand verplicht om dit nu eens goed en georganiseerd op de rails te hebben/krijgen...hoe moeilijk kan het zijn !..
    Omdat het Nederlands elftal 2e is geworden wat een wereldprestatie is, zeker! Maar dat zorgt er niet voor dat het voor Heerenveen überhaupt financieel aantrekkelijk is en misschien nooit zal worden. Mensen blijven toch weg vanwege het niveau. Als dat niet gaat veranderen, waarom zou je - Heerenveen zijnde in de huidige deprimerende financiële situatie - het nog gaan ondersteunen als er geen draagvlak voor is om überhaupt financieel te kunnen plussen met de dames.
  • 9 Jul 2019 om 12:00
    Natuurlijk móet en kan dat. Geen argumenten bedenken van mits dit mits dat. Zijn vice weltmeister geworden en dan nog argumenteren !? Hoe is het mogelijk... een club als H'veen is dit aan zijn stand verplicht om dit nu eens goed en georganiseerd op de rails te hebben/krijgen...hoe moeilijk kan het zijn !..
zondag 27 oktober 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›