''Als ze me bellen voor de functie voorzitter, ga ik er wel over nadenken''

13
''Als ze me bellen voor de functie voorzitter, ga ik er wel over nadenken''

Jelko van der Wiel liet maandag op een persconferentie weten dat hij per direct afscheid heeft genomen als voorzitter van Heerenveen. Ondertussen trekt de spelersgroep zich weinig aan van de bestuurlijke onrust. 

"Ik moet de eerste speler nog tegengekomen die zich iets van de perikelen aantrekt", reageert Joey van den Berg in gesprek met Omrop Fryslân-verslaggever Roelof de Vries. "Of z'n pa moet in het bestuur zitten", lacht hij. Volgens Henk Veerman lag de bestuurder goed bij de spelersgroep. "Maar voor hetzelfde geld loopt-ie daarboven met iedereen ruzie te maken", aldus de boomlange centrumspits. 

Interim-trainer Foppe de Haan sprak dinsdagochtend al over een mogelijke opvolger. "Het kan ook zo maar een vrouw zijn", reageerde de ervaren oefenmeester tegenover WNL Vandaag. Volgens Jaap Stalenburg komt komt Lutz Jacobi daardoor in aanmerking voor de vacature. "Als ze me bellen voor die functie, ga ik er wel over nadenken", vertelt ze in een korte reactie. 

Foto: lutzjacobi.frl

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Oct 2015 om 14:34
    Ik ken Sjoerd Feenstra toevallig een beetje en hij zal Lutz Jacobi nooit vragen om voorzitter van Heerenveen te worden.
  • 28 Oct 2015 om 12:02
    Direct doen. Is al eeuwen supporter van Heerenveen Kom uit de omgeving van Heerenveen (Mildam/Katlijk) Heeft ervaring in besturen, goudeerlijk en recht voor z'n raap. Bovendien weet ze haar zegje te doen. Als zij het niet doet, dan maar 1 van de Ankers.
  • 28 Oct 2015 om 07:59
    Een politica heb je ook niks aan. Die zeggen A, schrijven B en doen C. Ik ben echt voor een voorzitter uit de betaalde topsport. Het is heel wat anders dan Den Haag of een "normaal" bedrijf runnen.
  • 28 Oct 2015 om 07:50
    App is mooi geworden(IOS). Leuke layout. Netjes gedaan FO.
  • 27 Oct 2015 om 23:06
    Mag toch hopen dat dit niet doorgaat. Weer een onervaren iemand die niks weet van de voetbalwereld....
  • 27 Oct 2015 om 23:02
    Lutz, is in superfries!!!
  • 27 Oct 2015 om 21:12
    Wat is dat toch voor gedonder! Waarom moet geld toch altijd regeren!!

    Zie wat Foppe brengt! Niet om geld, maar om clubliefde! Ik zie graag een voorzitter die ervaring geeft in het succesvol leiden van een BVO of een nationale sportbond. In iedergeval iemand uit de topsport, betaalde topsport wel te verstaan. Die weet hoe het is om hiermee om te gaan. Iemand die vol zit van sport en winnen. Iemand met passie voor voetbal. Niet een of andere ondernemer die wat centen heeft verdient en daardoor ineens in beeld komt.

    Wat er nu staat te gebeuren is zeer bepalend voor onze toekomst. Hopelijk is dat besef er bij iedereen! We zijn geen speelbal voor een rijke succesvolle ondernemer, hoe groot zijn sponsorschap ook is. Hoe erg ik het ook waardeer. Laat deze ondernemer plaatsmaken voor een echte voetballiefhebber. Voor passie en ervaring binnen een BVO. Voor voetbalverstand.
  • 27 Oct 2015 om 19:29
    Lachwekkend!!!!
  • 27 Oct 2015 om 18:48
    Politiek is toch echt heel wat anders.........
  • 27 Oct 2015 om 18:11
    Laat een vrouw het maar eens doen! Het is juist dat haantjes gedrag dat Heerenveen verneukt heeft. Als Amerika een vrouwelijke president kan kiezen volgend jaar dan kan Heerenveen zeker eens een vrouwelijke voorzitter proberen.
  • 27 Oct 2015 om 18:09
    Zoals Sporre ook heeft aangegeven is een betaalde voetbalclub iets anders dan een bedrijf if buurtvereniging. Ik zou daarom iemand nemen met enige bestuurlijke ervaring in het voetbal en dat mag wat mij betreft ook het amateurvoetbal zijn. Ook gezien de spanningen in de club denk ik dat iemand als Jacobi het uiteindelijk niet gaat redden.
  • 27 Oct 2015 om 18:00
    Als voorzitster zou dit niet eens een verkeerde zijn. Voetbal technisch zou ze het een en ander moeten leren. Maar zij is niet iemand die zomaar over zich heen laat lopen of die niet zichtbaar genoeg zou zijn. Bovendien heb ik ook het idee dat niemand haar niet mag.
  • 27 Oct 2015 om 17:57
    Schoenmaker hou je bij je leest. Niet om Lutz. Zal best een prima mens zijn. Maar ik zie in haar zeker niet het uithangbord van de club. Dat zou ze namelijk moeten worden als voorzitter. Als ze alleen al begint te praten ontstaat er automatisch een (glim)lach. Ik zou van haar wel eens een uiteenzetting willen horen over voetbal. Bij de Graafschap hadden ze ook ooit een vrouwelijke voorzitter. Maar ik geloof niet dat die ooit serieus genomen is. Mannenvoetbal is nog steeds een mannenwereld.
zondag 6 december 2020
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›