LIVE | #DeadlineDay: Telefoon Vonk gaat uit: "Chacon gaat niet weg"

49
LIVE | #DeadlineDay: Telefoon Vonk gaat uit: "Chacon gaat niet weg"

Het is maandag 2 februari en dat betekent dat BVO's vandaag voor het laatst spelers kunnen aan- en verkopen. Bij SC Heerenveen, dat eerder dit weekend een miljoenendeal sloot met Ajax met betrekking tot de transfer van Sinkgraven, is het een redelijk drukke dag geworden.

SC Heerenveen heeft in deze transferperiode afscheid genomen van Daley Sinkgraven, Thomas Dalgaard en Jukka Raitala. Pascal Huser en Jens-Jurn Streutker zijn verhuurd aan MVV en nieuwe aanwinsten zijn Robert van Koesveld, Henk Veerman, Lerin Duarte (huur), Younes Namli en Simon Thern.

De updates vandaag:

22.53 uur: De transfermarkt zit er bijna op en SC Heerenveen is definitief uitgewinkeld, zo heeft Hans Vonk laten weten aan clubwatcher Klaas-Jan van der Veen. "De telefoon gaat uit. Michael Chacon gaat niet weg."

19:47 uur: Hernan Losada is niet langer speler van Lierse SK. De Argentijn zag zijn contract vandaag ontbonden worden, zo laten de Belgen weten via de officiële clubsite. De middenvelder speelde in seizoen 2009/10 op huurbasis in Heerenveen. Hij kwam 29 duels in actie en scoorde vier doelpunten.

18.20 uur: Filip Djuricic heeft zijn gedroomde overstap naar Southampton binnen, zo meldt zijn huidige club FSV Mainz. De voormalige middenvelder van Heerenveen wordt door Benfica voor de rest van het seizoen verhuurd aan de ploeg van trainer Ronald Koeman.

17.46 uur: SC Heerenveen heeft in de winter contact gelegd met het Zweedse BK Häcken voor middenvelder Simon Gustafson (20), zo is de redactie van FeanOnline ter ore gekomen. Mogelijk was hij in beeld om Daley Sinkgraven te vervangen.

De tweevoudig Zweeds international staat bekend als een groot talent en werd de afgelopen maanden al in verband gebracht met Anderlecht en FC Groningen. Zijn contract bij Häcken loopt nog tot eind 2015. 

16.55 uur: Vleugelspeler Nabil Bahoui, die afgelopen zomer in beeld was om Heerenveen te versterken, blijft voorlopig toch bij zijn club AIK in Zweden. Op het laatste moment ging een transfer naar het Spaanse Real Sociedad niet door, zo legt Bahoui (23) uit in Aftonbladet

16.20 uur: Ook Lerin Duarte is maandagmiddag voorgesteld aan de pers. Hij gaat spelen met rugnummer 10.

16.00 uur: Henk Veerman en Robert van Koesveld tekenen een contract tot medio 2017 bij SC Heerenveen, meldt de club via haar officiële website. Dalgaard vertrekt, zoals verwacht, op huurbasis naar Odense BK.

15.32 uur: Thomas Dalgaard heeft met succes de medische keuring bij Odense BK doorstaan. Volgens het Deense TV3 is het enkel nog een kwestie van het zetten van de handtekeningen.

15.01 uur: De Zweedse rechtsback Johan Larsson zet zijn loopbaan voort bij het Deense Brondby IF. Volgens Fotbolltransfers was Heerenveen samen met Swansea City, Besiktas en Watford ook een serieuze gegadigde. Brondby betaalt rond 500.000 euro voor drievoudig international.

14.44 uur: Vanmiddag om 16.00 uur zal SC Heerenveen Henk Veerman en Robert van Koesveld officieel presenteren. Het lijkt er inmiddels op dat er geen vleugelspeler meer bij komt.

14.20 uur: Ook Robert van Koesveld is medisch fit verklaard en zal vanmiddag net als Veerman een contract tekenen voor 2,5 jaar, plus een optie voor nog een seizoen. Dat heeft technisch directeur Hans Vonk bevestigt tegenover FOX Sports.

14.09 uur: Er is officieel nog geen witte rook uit de Deense schoorsteen, maar Søren Sorgenfri verwacht dat de medische keuring van Thomas Dalgaard ondanks zijn ribbreuk geen problemen zal opleveren. "Tenzij bijvoorbeeld een knieblessure aan het licht komt," reageert Sorgenfri op Twitter.

13.51 uur: Spits Henk Veerman heeft met succes zijn medische keuring doorstaan, zo kan FeanOnline melden. De aanvaller is op dit moment weer in het Abe Lenstra Stadion en zal vanmiddag gepresenteerd worden.

13.20 uur: SC Heerenveen houdt nog altijd hoop om Lucas Bijker vast te leggen, al zal dat niet meer in de winterstop gebeuren. Cambuur heeft Heerenveen laten weten de linksback deze transferperiode niet te laten gaan, zo heeft FeanOnline vernomen. In de zomer is de beoogde opvolger van Pelé van Anholt transfervrij.

12:33 uur: Robert van Koesveld is de nieuwste aanwinst van SC Heerenveen, bevestigt Hans Vonk tegenover FOX Sports. De talentvolle verdediger, die tussen 2008 en 2012 ook al bij de Friezen speelde, tekent een contract voor 2,5 jaar.

11.44 uur: "In principe komt er niemand meer, mits er geen speler weggaat. Dat laatste heb ik echter niet in de hand, want dat zei ik vrijdag ook", zegt Hans Vonk in gesprek met NU.nl.

11:26 uur: Odense BK heeft een optie tot koop bedongen in het huurcontract van Thomas Dalgaard, zo schrijft het Deense Tipsbladet. De spits ondergaat momenteel de medische keuring.

11.07 uur: Technisch directeur Hans Vonk verwacht niet dat er meer spelers bij komen vandaag. Wel is verhuur van Michael Chacon nog altijd een optie, zo tweet Omrop Fryslan-verslaggever Roelof de Vries.

10.56 uur: Henk Veerman zal na het voltooien van de medische keuring een contract tekenen voor 2,5 jaar met een optie voor nog een jaar, zo meldt FOX Sports via Twitter.

10:40 uur: Ondertussen worden Henk Veerman én Robert van Koesveld gekeurd bij het ziekenhuis Tsjongerschans in Heerenveen, zo meldt Omrop Fryslan-verslaggever Roelof de Vries via Twitter.

10:34 uur: Thomas Dalgaard wordt op dit moment medisch gekeurd door Odense BK, zo meldt de Deense journalist Søren Sorgenfri op Twitter.

10:05 uur: SC Heerenveen wil mogelijk toch nog een vleugelaanvaller aan de selectie toevoegen, weet FeanOnline. De naam van Cas Peters gonst.

09:33 uur: Volendam-aanvaller Henk Veerman wordt vandaag medisch gekeurd bij SC Heerenveen. De 21-jarige centrumspits kan een contract tot 2018 tekenen.

08:40 uur: Robert van Koesveld is in beeld als opvolger van Raitala. De 20-jarige linksback heeft bij Ajax een contract tot het einde van dit seizoen.

07:20 uur: Jukka Raitala vertrekt per direct bij SC Heerenveen. Het contract is in onderling overleg ontbonden.

49 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 3 Feb 2015 om 18:58
    Ik vraag me af, voor de mensen die zo negatief zijn over de transfer periode, en het er over hebben dat er niet meer binnen zijn gekomen dan er uit zijn gegaan: Vonden jullie Taitala en Dalgaard nu echt spelers die je volwaardig mag meetellen? Ze speelden niet, en gingen dat ook niet snel wel doen. Duarte, Koesveld en Veerman dicht ik zelf echt betere kansen toe. Daarbij, er is ook weer jeugd bijgekomen sinds het trainingskamp en ze doen het goed! De selectie word mijns inziens langzaamaan gewoon breder, sterker en stabieler.
  • 3 Feb 2015 om 12:46
    dat probeer ik dus uit te leggen. niet iedereen gaat om met de plusjes en minnetjes zoals jij. er zijn een aantal hier die standaard minnetjes krijgen op basis van hun naam. en dat maakt het irritant ipv een tool om je mening te uitten. een opmerking van mij bijvoorbeeld over dalgaard. Toen hij in de basis leek te starten tegen Dordrecht regende minnetjes. Terwijl ik heel normaal zei dat als hij het dan niet zou laten zien dat hij dan echt geflopt was. of een grap dat we misschien sibon moesten inschrijven werd ook vanuit het niets met minnetjes beoordeeld.
  • 3 Feb 2015 om 12:34
    Je moet het niet als negatief zien maar als "niet mee eens". Ik zie het probleem niet.
  • 3 Feb 2015 om 12:14
    Maar als iemand een stelling neemt met een aantal argumenten waar ik het helemaal mee eens ben dan is het toch onzin om precies hetzelfde nog een keer te typen, dan is een pijltje omhoog toch veel makkelijker en duidelijker. En een pijltje naar beneden hoef je ook niet persoonlijk op te vatten. Iemand is het niet met je eens, so what?
  • 3 Feb 2015 om 11:52
    Prima systeem hoor dat pijltjessysteem. Zo kun je precies aangeven met wie je het eens bent of niet en hoef je niet telkens hetzelfde neer te typen. Naast pijltjes naar beneden zie ik ook genoeg pijltjes naar boven. Zo kun je prima zien waar de lezers zich wel of niet in kunnen vinden. Dat er hierdoor geen discussie komt zie ik in de aantallen reacties bij de artikelen zeker niet terug.
  • 3 Feb 2015 om 11:30
    Had nog gehoopt op een vleugelaanvaller. Vonk kiest voor de makkelijke weg en is daarbij zeer goed geholpen door Overmars.
  • 3 Feb 2015 om 11:12
    Het enige wat zeer positief is aan deze transferperiode is dat we wederom een bak met geld hebben binnen gekregen! Nu kunnen ze alvast gaan kijken wat we daar in de zomer mee gaan doen! Slagveer en de Roon zijn contract hoef je wat mij betreft niet te verlengen. Uth tekent niet bij dus niet gaat ook weg voor een aantal miljoen! Van Aanholt vertrekt hoogstwaarschijnlijk! Ben bang dat we Nordfeldt ook wel eens kwijt kunnen raken, dan heb je al 5 basisspelers die wellicht vertrekken! Al zullen ze er dan als enige wel weer in slagen om de Roon en Slagveer te verlengen omdat die doorhebben dat ze toch nooit en te nimmer een stap hogerop gaan doen! Als ze nu maar hard aan de slag gaan om vast de lijstjes wel goed te vullen met spelers! Zodat het in de zomer niet wederom een deceptie wordt!
  • 3 Feb 2015 om 10:03
    Genoeg binnen gekregen, salaris huis wat omlaag. Maar meerdere "aankopen" is toch weer afwachten wat er van komt. Gemiddelde leeftijd is ook weer behoorlijk naar beneden gegaan. Optie 4-4-2 spelen zie ik ons niet zo snel doen. Afwachten met de vleugels hoe het zit qua schorsingen en blessures. Middenveld is op te vangen en verdedigen ook wel. Alleen krijg je dan wel jonge spelers ervoor terug. Kan zowel goed als slecht uitpakken dan dus, sommige jonkies krijgen vleugels andere zakken door het ijs.
  • 3 Feb 2015 om 09:14
    Prima zaken gedaan deze transferwindow vooral in financieel opzicht, echter is Heerenveen vergeten de slagroom op de taart te doen door geen veelzijdige vleugelaanvaller te huren/kopen.
  • 3 Feb 2015 om 08:49
    Geen vervanger voor slagveer... als die zn dag niet heeft spelen we met 10 man.
  • 3 Feb 2015 om 00:08
    @ Sumzor, ben je dan toevallig ook Heracles, Ado, Go ahead eagles, Cambuur en Dordrecht thuis vergeten? Precies de wedstrijden die jij noemt zijn de wedstrijden dat we ook ruimte krijgen om te voetballen! Hierdoor is er minder creativiteit nodig! Echter de wedstrijden die ik noem is er weinig ruimte om te voetballen en dan is met name onze rechtsvoor kansloos! Die moet een vrij veld voor zich hebben om te kunnen rennen! Maar goed wij zijn allemaal te negatief en te kritisch, feit blijft dat onze selectie veel te smal is en we daardoor wedstrijden gaan verliezen!!
  • 2 Feb 2015 om 23:28
    Dikke prima
  • 2 Feb 2015 om 22:57
    Het blijft zoals het is. Ik ben wel tevreden met de selectie. Vleugelspeler is alleen een minpuntje maar vind ik niet heel erg.
  • 2 Feb 2015 om 22:48
    Gaat er nog iets gebeuren?? al ben ik met deze selectie best tevreden
  • 2 Feb 2015 om 21:03
    Selectie is prima zat of zijn we Vitesse en PSV thuis alweer vergeten. Ze moeten het alleen mentaal ook laten zien tijdens de mindere wedstrijden
  • 2 Feb 2015 om 20:41
    Waarom dat gezeik dat er niks komt voor de breedte? Thern en Namli alweer vergeten?
  • 2 Feb 2015 om 20:19
    Van mij mag heerenveen botaka nog wel voor de breedte er bij halen!
  • 2 Feb 2015 om 18:55
    Ik snap niet waarom iedereen altijd zo Über negatief is. We zijn er na deze periode beter uitgekomen!
  • 2 Feb 2015 om 18:50
    Zag zojuist een gerucht op twitter voorbij komen. Er stond in dat heerenveen geïnteresseerd is in Roope Riski. Kan het helaas niet meer terug vinden.
  • 2 Feb 2015 om 18:12
    Heeft iemand een idee of er nog wat komt of ik kan in het verversen van de website stoppen?
  • 2 Feb 2015 om 18:04
    heerenveen heeft zo te zien alleen maar interesses in zweedse voetballers
  • 2 Feb 2015 om 17:54
    Gustafson kun je proberen te halen voor de zomer, ik denk dat Duarte niet blijft.
  • 2 Feb 2015 om 17:16
    Jammer voor Bahoui, Sociedad had wel wat creativiteit kunnen gebruiken. Wellicht kan hij nog naar de Premier League, die clubs hoesten het gevraagde transferbedrag en salaris natuurlijk wel zo op.
  • 2 Feb 2015 om 17:04
    Waarom hoor je nooit meer iets over Nicolaj Thomsen? Stond destijds in de belangstelling van SC Heerenveen, Feyenoord en PSV. Kan deze jongen ook op de vleugels?
  • 2 Feb 2015 om 16:58
    Nou dit is je kans Vonk.....Bahoui...
  • 2 Feb 2015 om 16:57
    Bahoui huren met optie tot koop?
  • 2 Feb 2015 om 14:48
    Weten jullie trouwens wat er betaald is voor Veerman?
  • 2 Feb 2015 om 14:46
    Prima nieuwe spelers! Echter de vleugelaanvaller waar we deze hele maand al op wachten, komt dus niet.. Slechte zaak, mocht een Larsson of Slagveer wegvallen.
  • 2 Feb 2015 om 14:32
    @ hupfean, Duarte is beter dan Sinkgraven? Waarom haalt Ajax Sinkgraven dan? Waarom speelde Duarte daar niet eens meer mee met het tweede van Ajax? Eerst maar eens zien of hij zijn niveau van Heracles weer op kan pikken! En wat wij allemaal zeiken? We hebben een veel te smalle selectie, daarom zeuren we zo! Nu wisselen we Raitala weer in( op zich niet erg speelde weinig en verdiende veel) voor een voetballer uit Ajax 2! Zo krijgen we nooit een brede selectie en moeten we weer hopen dat iedereen fit blijft!
  • 2 Feb 2015 om 14:30
    Leuk allemaal, maar tot opheden mis ik nog steeds een vleugel aanvaller Sinkgraven - Duarte Raitala - Koersveld. Dalgaard - Veerman
  • 2 Feb 2015 om 13:58
    Wat zijn jullie allemaal een stelletje azijnzeikers zeg! Wees blij dat je van Sinkgraven, Dalgaard en Raitala af bent man! En er zijn vervangers gehaald, Veerman lijkt me een type Sibon, je haalt Bijker als vervanger van v Anholt. Duarte die beter is dan Sinkgraven is er nu. Past mooi met vd Berg Thern op t middenveld. Ik zie t goed komen! Come on!
  • 2 Feb 2015 om 13:33
    Weg met die Bijker..... naar figuur.
  • 2 Feb 2015 om 13:29
    Toch jammer om te zien dat Vonk alleen speler voor speler wisselt in plaats van de selectie breder te maken. We houden het zelfde probleem alleen met andere poppetjes. Duarte voor Sinkgraven Veerman voor Dalgaard van koesveld voor Raitalla het is nu dus hopen dat die nieuwe spelers beter zijn dan hun voorgangers, maar ik vind het nog steeds dom dat we niet ons in de breedte hebben versterkt.
  • 2 Feb 2015 om 13:25
    Mijn grootste vrees wat transfers betreft is dat Nordfeldt komende zomer wordt weggekocht.
  • 2 Feb 2015 om 13:00
    Dat probeer ik er ook mee duidelijk te maken! Er wordt nu weer geen vleugelspeler gehaald, zo het er nu uitziet! Gooi dan die jongens maar voor de leeuwen ipv alle spelers maar op andere posities plaatsen.. We kunnen denk ik wel concluderen dat dat geen moment gewerkt heeft!
  • 2 Feb 2015 om 12:34
    Ik kan me niet voorstellen dat Heerenveen op dit moment niet in staat is om een goede rechtsvoor te huren of te kopen? De transfers van afgelopen jaar waren Buijs (bijna gratis), Larsson (1,2m), Dalgaart (7ton). En nu Thern( bijna gratis), duarte (huur), namli (?), Veerman (3ton) en van Koesveld. (Bijna gratis/ wat moeten we ermee). Dan heb je nog een aantal transfers deze zomer gehad wat wat moois heeft opgeleverd. Bilal Alfred hakim en nu daley. Raitala kost geld om contract ontbinden en dalgaard heeft geld gekost. Je kan mij niet vertellen dat er geen geld is voor een vleugelspeler ondanks de financiële situatie.
  • 2 Feb 2015 om 12:33
    Wat ik niet begrijp is: Wij hebben de afgelopen jaren hoge ogen gegooid met onze jeugd opleiding! 3 spelers in zo\'n korte tijd verkocht voor een kleine 15 miljoen!!! Waarom gooi je dan Kada en Varga niet voor de leeuwen? Als je Varga niet gaat inzetten (bijv. Bij de blessure van Larsson) waarom zet je hem dan wel op de bank?? Ook toen hij zag dat Thorsby, Sinkgraven, Raitala en Schmidt alle vier niet konden aarden op de rechtsbuiten! Ik snap niet waarom je die gok niet durft te nemen?!
  • 2 Feb 2015 om 12:29
    Vonk zegt "dat laatste heb ik niet in de hand" wat betreft verkoop van spelers, moet niet gekker worden als ie nu nog een speler verkoopt. Zie info hierboven.
  • 2 Feb 2015 om 12:02
    @spettervanpette, ik vind het jammer, maar ik moet zeggen dat je zeker gelijk hebt over de niet brede selectie/bank. Je hebt het goed verwoord. Ik twijfel nog steeds of het Vonk volledig is aan te rekenen, want hij kan volgens mij niet met miljoenen smijten net als vele andere eredivisieclubs dat ook niet kunnen. Daarbij is Thern nu al een goede aankoop, maar die kan het ook niet in zn eentje natuurlijk. De posities buitenspeler zijn eigenlijk niet goed bezet, want die moeten eventueel opgevangen worden(wanneer Larsson of Slagveer niet kunnen spelen) met talenten van het middenveld ipv dat we nog een echte buitnspeler hebben in de selectie, dat is wel balen idd wat je al aangaf.
  • 2 Feb 2015 om 11:54
    Als er niks meer bij komt dan mag je toch wel stellen dat Vonk dit hele seizoen op transfergebied heeft gefaald! Alle mensen die zeggen Vonk heeft goed gehandeld, kijk alsjeblieft eventjes naar de reserve bank van Heerenveen! Maarten de Fockert 0 wedstrijden op hoogste niveau, Doke Scmidt(of Otigba) wissel met eredivisie ervaring, St Juste 5 minuten op het hoogste niveau, Thorsby 18 jaar nauwelijks ervaring op hoogste niveau, Bikel paar minuten op het hoogste niveau, Namli alleen nog maar wedstrijden gespeeld in de tweede divisie, Van Amersfoort ook maar een paar minuten eredivisie ervaring, Veerman Nog geen minuut gemaakt in de eredivisie, daarbij zal wel De Roon of Duarte komen wat nog wat aan ervaring op de bank brengt! Ik ga er van uit dat van Koesveld niet eens op de bank komt! Nee mensen dan heeft Vonk geweldig gehandeld, een schitterend brede selectie neergezet! Dan vinden mensen hier het nog raar dat we vaak een voorsprong weggeven, of een wedstrijd niet om kunnen draaien. Dat is toch ook compleet logisch, je hebt een bank met een gemiddelde leeftijd van 20! Tel daarbij op dat we maar twee buitenspelers hebben waarvan 1 het niveau nauwelijks aan kan, dan kan je toch niet anders zeggen dat Vonk heel slecht gehandeld heeft!!! Dit is al begonnen in de zomer en is in de winter nauwelijks veranderd, alleen op het middenveld hebben we er een speler bij! Maar je grootste talent is ook weer weg, nu kan iedereen wel weer roepen hij bakte er laatste tijd niks van enz enz. Maar deze jongen kan zo verschrikkelijk goed voetballen! Bah het is gewoon frustrerend dat we weer niet verder komen dan de afdanken van Ajax!!
  • 2 Feb 2015 om 11:53
    Hans, er moet nog een vleugelspeler bij, RV!!!
  • 2 Feb 2015 om 11:16
    Ik zie nog helemaal geen oplossing als er een linksbuiten uitvalt wie kan daar dan voetballen thorsby namli?? Allebei middenvelders. Als er een rechtsbuiten uitvalt of slecht presteert. Wie moet daar komen Kada? Thorsby? Namli? Volgensmij moet er nog een vleugelspeler bij. Het halen van die spits vind ik wel goed!
  • 2 Feb 2015 om 10:53
    Komt voor de rest niks meer bij zegt Vonk...
  • 2 Feb 2015 om 10:45
    Volgens het AD moet Ajax zich nog een keer melden bij ons. Dit om Joey op te halen. Staat op voetbalprimeur.nl
  • 2 Feb 2015 om 10:40
    Ik ben er geen fan van, de afdankertjes van jong Ajax halen! Als ik de ajax supporters mag geloven kan deze gozer er geen klote van! We hebben het gezien met De Kamps en dat was zelfs nog de aanvoerder van jong ajax! Ik vind pas dat er goed gehandeld is als er een rechtsbuiten bij gekomen is zolang dat niet gebeurd is de selectie nog steeds niet op orde! Dus ben benieuwd of dat vandaag nog gaat lukken! Helaas weer de laatste dag, ombegrijpelijk dat clubs zo lang wachten altijd!
  • 2 Feb 2015 om 10:32
    Waarom wordt Bijker niet gehaald?
  • 2 Feb 2015 om 10:30
    Deze Koesveld is een CV dus geen specifieke linksback maar die zal wel moeilijk te vinden zijn.
  • 2 Feb 2015 om 10:20
    F5-dag