Vonk houdt zich op de vlakte: ''De scheids kan ook een slechte dag hebben''

10
Vonk houdt zich op de vlakte: ''De scheids kan ook een slechte dag hebben''

Technisch directeur Hans Vonk wil na de opmerkelijke oefenwedstrijd tegen Standard Luik niet direct spreken over een geval van 'matchfixing'. SC Heerenveen besloot vrijdagavond om van het veld te stappen nadat de scheidsrechter vreemde penalty's begon uit te delen.

"Tot vijf minuten voor tijd leek er niet zo veel aan de hand, maar de derde en de vierde penalty waren wel wat opmerkelijk", erkent hij in gesprek met Omrop Fryslân. "Maar ik wil het woord matchfixing niet in de mond nemen, de scheidsrechter kan ook een slechte dag hebben", aldus Vonk, die tevens toelichting gaf op het aanstellen van de arbitrage. 

"Wij hebben dat in overleg met Standard Luik gedaan, via een officiële FIFA-agent", verklaart hij. "Die heeft de arbitrage geregeld. We willen nergens op vooruit lopen, maar zullen netjes een verslag maken voor de KNVB. Zij zullen dan melding maken bij de UEFA en dan komt er eventueel een vervolg op deze zaak", besluit Vonk realistisch over de gang van zaken. 

 

 

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jan 2015 om 11:35
    Ik vind dat Heerenveen bij aanvang nieuwe seizoen een inschattingsfout heeft gemaakt,betreffend de selectie,vooral is aan het scorendvermogen,niet gedacht,Anthonia,ging voor 3 ton naar groningen,waar was Heerenveen?,er worden middenvelders gehaald,maar zonder scorend vermogen.Ik weet dat het slecht winkelen is met een lege beurs,maar mis creatieviteit,bij de technischeleiding,welke ik bij ander clubs met een nog legere beurs wel zie.
  • 13 Jan 2015 om 09:39
    Het zou je sieren als je achter je spelers staat!...kom op zeg 89e minuut, vooral niet moe worden Vonk.
  • 13 Jan 2015 om 06:21
    Vonk moest er eingelijk wel om lachen om de gegeven strafschoppen en had ook liever gezien dat de spelers niet van het veld afgelopen waren, nu krijgt het een staartje en rapporten opmaken!. Mijn god wat van TD heeft de Sc eingelijk, ! Te lezen op ; Headliner-----SC Heerenveen.
  • 13 Jan 2015 om 04:32
    Hebben jullie toevallig op dezelfde school en bij elkaar in de klas gezeten drachten en sibbele? Jullie hanteren namelijk dezelfde schrijfwijze wat betreft het gebruik van?!, en vooral veel ......... Opvallend! ;-)
  • 12 Jan 2015 om 21:17
    De tijd begint nu wel te dringen Hans! Zondag de eerste wedstrijd dus spelen we dan weer met Larsson en Slagveer... Als Vonk er niet in weet te slagen om 2 versterkingen te halen is het voor veel supporters gedaan met Vonk.
  • 12 Jan 2015 om 21:06
    Vonk heeft wel wat ervaring als het aankomt op het hebben van een slechte dag...
  • 12 Jan 2015 om 17:38
    Actie VONK!!.........vraag mij ook af waarom de 'halve staf' mee moest naar spanje!?.om contracten te bespreken? kan net zo vrolijk in Heerenveen zelf! Overuren Vonk..nu echt actie!..... @EllERT....nee paniekaankopen wacht niemand op ..maar het blijft wel weer heeeeel erg stil! Misschien eens kijken bij Heerenveense boys?-----SC Mildam?....Read Swart?....KOM OP VONK. Ben bang dat als er in de 2e seizoenshelft niks van gebakken word met dit elftal....de stoeltjes blijven dan onbezet vonk! Of MOET Daley eerst verkocht worden?...en Van Anholt?!....leuk voor de trouwe supporter! Vissen achter het net heet dat ..maar dat zijn we zo langzamerhand wel gewend. @ Sibbele..... yep de minnetjesstrepers maken overuren...maar??? deze mensen gaan het hardtst schreeuwen als we ergens onderaan bengelen en de JPL wel erg dichtbij komt.
  • 12 Jan 2015 om 17:25
    We wachten rustig af
  • 12 Jan 2015 om 17:19
    Oké, hier je reactie. Geef die man eens de tijd. Als hij snel aankopen doet die te duur en niet goed genoeg zijn dan zitten jullie allemaal te zeuren, als het te lang duurt is het ook niet goed.. Kan Vonk het überhaupt wel goed doen? Daarnaast ben ik benieuwd of het financieel überhaupt nog wel mogelijk is om versterkingen binnen te halen.. En dan moeten die spelers ook nog eens willen..
  • 12 Jan 2015 om 16:09
    Zorg jij nou meer voor fatsoenlijke aanvallende versterking Meneer Vonk.
Sunday 26 September 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›