Van der Velde: 'Haglund gehaald voor verdediging'

17
Van der Velde: 'Haglund gehaald voor verdediging'

Philip Haglund speelde tegen FC Twente afgelopen weekend voor het eerst in de basis als verdediger. Woensdagavond vormde hij opnieuw de defensie met landgenoot Viktor Elm. Oud-voorzitter Riemer van der Velde, die zag dat Haglund het wederom niet onverdienstelijk deed, ziet hem niet als verdedigende middenvelder, maar als verdediger.

'Ik ben niet ontevreden over Haglund', begint Van der Velde. 'Hij speelde bij zijn club in Zweden als verdedigende middenvelder en is een speler met veel loopvermogen. Wij achten hem echter niet goed genoeg om op die positie te spelen als verdedigende middenvelder. Haglund is gehaald voor de achterhoede.'

'Haglund is ook een speler met een ongelofelijk goed koppend vermogen', aldus Riemer van der Velde woensdag. De voormalige preses was ook te spreken over Jan Everse, die Haglund en Elm achterin een basisplaats gaf. 'Het is mooi dat Jan met volgend seizoen bezig is. Misschien onbewust, maar voor de directie is dit een goede mogelijkheid om te kijken wat ze in huis hebben.'

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Apr 2010 om 14:15
    Mijn oplossing zou zijn: Hanson halen... Verder Kopic terug halen en deze jongen een half jaar de tijd geven om zich te bewijzen. Zoniet kan ie in de winterstop vertrekken. Breuer is in mijn ogen de ideale 12e man maar zeer zeker niet geschikt voor wekelijks 90 minuten eredivisieniveau. Bij een acceptabel bod deze jongen een leuke transfer gunnen en hem flink in het zonnetje zetten vanwege zijn 200% inzet de afgelopen jaren. Djuric zou ik verhuren aan een Nederlandse eredivisieclub ala Vitesse zodat hij kan laten zien wat die kan. Jong a Pin komt die overigens terug? We hebben Stolte ook nog voor de verdediging...
  • 16 Apr 2010 om 08:49
    Goed lijstje Jurjen. :wink: Laat ze maar komen.
  • 15 Apr 2010 om 21:23
    [quote]Geert schreef:[br]Een nieuwe.. * Linksback * Centrale verdediger * Spits ..hebben we mijn inziens nodig. Voor de back-up van de nieuwe linksback zou ik voor Breuer kiezen of een jeugdspeler. [br][/quote] linksback: Marcel de Jong centraal: Petter Hansson spits: Bas Dost lijken mij allemaal prima versterkingen
  • 15 Apr 2010 om 16:42
    Over Haglund ben ik het met de meeste wel eens. Maar Elm vind niet beter in verdedigen dan een Bak Nielsen Breuer of Dingsdag. Het was gister dat Timmer goed keepte anders zouden de meesten hier wel anders over Elm oordelen
  • 15 Apr 2010 om 16:29
    Hij doet het erg goed in mijn ogen dus lekker laten staan! :wink:
  • 15 Apr 2010 om 15:43
    Moet zeggen dat Elm en Haglund het bijzonder goed doen... Al zie ik Elm liever voor de goal van de tegenstander...
  • 15 Apr 2010 om 13:53
    In Elyounoussi en Kopic zie ik het nog wel zitten, Elyounoussi moet wel talent hebben anders werd hij niet voor 4,5 miljoen gehaald maar dat is het zelfde verhaal als Sulejmani. Kopic speelt toch elke week bij Slavia Praag, dan moet je ook wel kunnen voetballen. Djuric heb ik nog nooit zien spelen dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Weet wel dat Djuric aan het begin werd aangewezen als de nieuwe leider en dat hij het bij de beloften ook goed deed. Weet iemand hoe het nu daar gaat?
  • 15 Apr 2010 om 10:42
    [quote]J?germeister schreef:[br]El-Akchaoui als linksback en Hansson centraal. Zijn we klaar voor volgend seizoen. [br][/quote] Bel jij ze op, dan schrijf ik alvast de contracten. [quote]Gurbuh schreef:[br]Op een of andere rare manier heb ik nog steeds het idee dat Tarik op de juiste positie, met de juiste begeleiding nog een hele goede kan worden. Mjah, dat dacht ik ook van Paolo...[br][/quote] Misschien moet Jans Elyounoussi nog ??n kans geven. Hij blijft na Alves wel de duurste aankoop uit de geschiedenis van SC Heerenveen. Natuurlijk is dat geen vrijbrief, maar het zou ontzettend zonde zijn als hij straks vertrekt en elders wel weer opbloeit.
  • 15 Apr 2010 om 10:41
    [quote]Abe schreef:[br] Dan ga je goedkoop uit zijn, met een huurling. Hopelijk kunnen ze Djuric, Kopic, Tarik, Lazaro, Beda en Popov nog slijten. Dat scheelt ook weer veel geld. [br][/quote] Op een of andere rare manier heb ik nog steeds het idee dat Tarik op de juiste positie, met de juiste begeleiding nog een hele goede kan worden. Mjah, dat dacht ik ook van Paolo...
  • 15 Apr 2010 om 10:36
    El-Akchaoui als linksback en Hansson centraal. Zijn we klaar voor volgend seizoen.
  • 15 Apr 2010 om 10:34
    [quote]Gurbuh schreef:[br]Ik denk dat we allemaal wel redelijk over eens zijn dat er een linksback moet gaan komen. En aangezien Jans Popov niet wil, en Breuer daar te weinig brengt (aanvallend) zal er denk ik ook wel iets komen. Het liefst een aankoop, maar als dat niet kan misschien toch huren desnoods.[br][/quote] Dan ga je goedkoop uit zijn, met een huurling. Hopelijk kunnen ze Djuric, Kopic, Tarik, Lazaro, Beda en Popov nog slijten. Dat scheelt ook weer veel geld.
  • 15 Apr 2010 om 10:30
    Ik denk dat we allemaal wel redelijk over eens zijn dat er een linksback moet gaan komen. En aangezien Jans Popov niet wil, en Breuer daar te weinig brengt (aanvallend) zal er denk ik ook wel iets komen. Het liefst een aankoop, maar als dat niet kan misschien toch huren desnoods.
  • 15 Apr 2010 om 10:28
    Een spits kun je eventueel nog intern oplossen met Fazli / Papadopulos. Als je dat uiteindelijk van plan bent dan zou ik toch Sibon behouden als stormram. Haglund is een verdedigende versterking gebleken. Dan zou je daarnaast Bak kunnen zetten of nog een nieuwe verdediger halen. Hansson zou fantastisch zijn. Alleen een linksback kun je niet intern oplossen, die moet echt worden gehaald.
  • 15 Apr 2010 om 10:23
    Haglund stond ook gister lekker te verdedigen. Hansson ernaast dan heb je volgens mij een mooi Zweeds koppel. Dan nog een goede linksback en Breuer als eerste backup. Elm deed het vorig seizoen ook niet gek in de spits, misschien daar nog eens neerzetten? En Pawel de kans geven.
  • 15 Apr 2010 om 09:28
    Een nieuwe.. * Linksback * Centrale verdediger * Spits ..hebben we mijn inziens nodig. Voor de back-up van de nieuwe linksback zou ik voor Breuer kiezen of een jeugdspeler.
  • 15 Apr 2010 om 09:23
    Allen een nieuwe lings back ben ik het niet eens, Elm is een middenvelder kan er heel goed spelen hoor maar een PETTR er bij en en een hele goede spits dan zijn we klaar
  • 15 Apr 2010 om 09:12
    Volgens mij hoef je alleen maar een nieuwe linksback te halen.