Voorbeschouwing: Heerenveen - PSV

16
Voorbeschouwing: Heerenveen - PSV

Heerenveen heeft niets meer te behalen in de competitie, zowel de play-offs om Europees voetbal als om promotie/degradatie staan buiten het bereik. De komende en laatste drie wedstrijden tegen opeenvolgend PSV, NAC Breda en Feyenoord stellen eigenlijk vrij weinig voor. Toch is Heerenveen gebrand om nog wat te tonen. 'We willen de mensen in de laatste drie wedstrijden van het seizoen nog wat laten zien,' vertelt Jan Everse op de officiële clubsite.

'Als we zoals tegen Twente goed spelen en verliezen kan ik vrede met een nederlaag hebben,' vervolgt de oefenmeester, die vertrouwen heeft in de wedstrijd tegen PSV. 'Je kunt aan alles merken dat de vorm groeit. Ze trainen met plezier en zaterdag tegen Twente zag ons spel er heel behoorlijk uit. PSV is een degelijke ploeg, maar heeft op dit moment geen wonderelftal. Als we durf tonen liggen er zeker kansen,' weet de trainer.

'De fans zijn door omstandigheden dit jaar niet verwend, maar deze groep beschikt over veel kwaliteit. Met een aantal gerichte aankopen kan Heerenveen volgend seizoen weer meedraaien. Dat is wat we de mensen willen tonen. We willen waardig afsluiten en de fans bewijzen dat de toekomst er goed uitziet,' aldus de coach. Eerst wacht echter nog het duel tegen PSV, dat volgens de Everse gemotiveerd zal zijn, ondanks de geringe kans op de titel.

In dat duel zullen Viktor Elm en Philip Haglund het hart van de verdediging vormen, zoals dat in de uit-wedstrijd tegen Twente ook het geval was. Everse is tevreden over de prestaties van de middenvelders in die wedstrijd. 'Ze hebben het goed gedaan. Bij de goals van Twente kon je zien dat het geen specifieke verdedigers zijn, maar over 90 minuten hebben ze weinig weggegeven,' weet de Rotterdammer, die overigens geen beroep gaat doen op Roorda.

'Drie wedstrijden tegen tegenstanders van dit niveau is nog te veel. Geert wil graag spelen, maar heeft begrip voor onze beslissing,' zo legt hij uit. Als de Fries fit blijft, is het volgens Everse een versterking voor Heerenveen. 'Geert heeft inzicht en zoekt altijd de oplossing naar voren. Hij ziet voor bijna ieder probleem een oplossing. Dat is niet veel voetballers gegeven,' zo besluit de trainer, die wil dat zijn elftal PSV met flair aanpakt.

Vermoedelijke opstelling Heerenveen: Timmer; Janmaat, Haglund, Elm, Breuer; Losada, Svec, Grindheim; Beerens, Sibon, Djuricic.

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Apr 2010 om 12:56
    [quote]Sch-Fan schreef:[br] Heb je gezien hou hij tegen RKC speelde? zegt genoeg denk ik..[br][/quote] Ik heb hem ook wel andere wedstrijden zien keepen waar hij vitesse duidelijk redde! [quote]friesland1990 schreef:[br] snap niet dat Vermeer wordt gehaald, is in mijn ogen de beste nederlandse keeper na Stekelenburg.... Wij hebben nog Steppe/Timmer/Lejsal/Zeinstra/Bangma/Vandenbussche.... veel te veel keepers dus![br][/quote] Vermeer zou inderdaad ook een uitstekende keeper zijn voor ons, maar aangezien ik toch niet verwacht dat er een keeper bij komt. Hou ik al mijn vetrouwen op Steppe denk dat hij volgend jaar 1e keuse word! Timmer en lesjal gaan sowieso weg lijkt mij en zeinstra nog een seizoen emmen.
  • 14 Apr 2010 om 11:38
    Voorspellingstip: 2-1
  • 14 Apr 2010 om 11:22
    [quote]Sch-Fan schreef:[br] Heb je gezien hou hij tegen RKC speelde? zegt genoeg denk ik..[br][/quote] Iedereen heeft wel eens zijn mindere wedstrijden. Ga ervan uit dat Steppe en VDB sowieso blijven en dan heeft Heerenveen Velthuizen niet nodig. Opzich wel een goede jonge, Nederlandse keeper.
  • 14 Apr 2010 om 11:12
    [quote]SBRNN schreef:[br]Veldhuizen mag in de zomer ook we bij vitesse zou dat niks voor ons zijn.. :confused: [br][/quote] Heb je gezien hou hij tegen RKC speelde? zegt genoeg denk ik..
  • 14 Apr 2010 om 11:01
    [quote]Amber schreef:[br]Jan heeft het goed voor elkaar gekregen. Laat die jongen maar schuiven. Er komt weer voetvbal in. We hebben Ron reeds gehaald maar Jan had om mij wel kunnen blijven. Hij kan later altijd nog terugkomen. Svec is er weer bij daardoor komt het morgen wel goed.[br][/quote] Svec is een bal afpakker maar voegd voetballend niets toe aan dit elftal,balletje breed ,balletje terug,maar een goede steekpass nee,als verdediger viel hij ook door de mand.
  • 14 Apr 2010 om 10:54
    Ben blij dat jan weg gaat...ging te lang door op de manier van JDJ. Vond hem taktisch zwak. laatste tijd gaat het goed..omdat Assidi geschorst werd. Hierdoor moest hij noodgedwongen afscheid nemen van een buitenspeler. Dit had hij mijnsinziens veel eerder moeten doen. Nee...ben blij dat Jans komt....heb ik toch even wat hoger zitten.
  • 14 Apr 2010 om 10:53
    Veldhuizen mag in de zomer ook we bij vitesse zou dat niks voor ons zijn.. :confused:
  • 14 Apr 2010 om 08:03
    [quote]Amber schreef:[br]Jan heeft het goed voor elkaar gekregen. Laat die jongen maar schuiven. Er komt weer voetvbal in. We hebben Ron reeds gehaald maar Jan had om mij wel kunnen blijven. Hij kan later altijd nog terugkomen. [br][/quote] Jan mocht puin ruimen dat is hem aardig gelukt. Ik denk als hij langer was gebleven niet zo goed werk had geleverd omdat je dan met spelers krijgt temaken die voor onrust gaan zorgen voor het nieuwe seizoen, dit wordt ook mogelijk gemaakt door het bestuur(yme en co) Maar ik had hem over een paar jaar wel weer terug zien willen komen. Hulde voor JAN E. :worshippy: respect!!!
  • 14 Apr 2010 om 02:47
    Hoop dat er nog een actie voor Everse komt, hij heeft het heel aardig gedaan! Met een heerlijke \'schijt aan alles\' mentaliteit, reputaties stellen niks voor, hij heeft gedaan wat hij dacht dat moest. Dat kon ook omdat hij volgend jaar weer van alles vrij is. Daarom kan hij ook niet meteen door bij Heerenveen. Al hoop ik wel dat hij trainer wordt van de beloften, hij kan het kaf van het koren scheiden..
  • 13 Apr 2010 om 20:58
    [quote]Amber schreef:[br]Jan heeft het goed voor elkaar gekregen. Laat die jongen maar schuiven. Er komt weer voetvbal in. We hebben Ron reeds gehaald maar Jan had om mij wel kunnen blijven. Hij kan later altijd nog terugkomen. Svec is er weer bij daardoor komt het morgen wel goed.[br][/quote] Van mij ook, maar dat wou hij zelf niet... Omdat hij terug wil naar de club waar hij voor Hveen bij zat en dan kan hij zijn eigen bedrijfje ook weer runnen.
  • 13 Apr 2010 om 20:34
    Jan heeft het goed voor elkaar gekregen. Laat die jongen maar schuiven. Er komt weer voetvbal in. We hebben Ron reeds gehaald maar Jan had om mij wel kunnen blijven. Hij kan later altijd nog terugkomen. Svec is er weer bij daardoor komt het morgen wel goed.
  • 13 Apr 2010 om 20:28
    Na het feest in berlijn, want ik het hoogtepunt van dit seizoen vond denk ik dat we morgen gewoon van psv winnnen! Losada 2x :worshippy:
  • 13 Apr 2010 om 20:17
    Heb ik eerder al gezegt hij is recht voor zijn raap,hij durft ze nog wel een schop onder de kont te geven, als dit moet,en is geen slijmer naar het bestuur,heeft ballen.
  • 13 Apr 2010 om 18:37
    [quote]Ronald-feanfan schreef:[br]Goede mentaliteit deze man! Respect voor hem! Komt er ook nog een :\\\'\\\'Jantje bedankt\\\'\\\' bij NN tegen PSV of NAC? verdient hij tog wel! :wink: [br][/quote] Dat hoop ik wel ja. Verdiend veel respect