Problemen bij Ajax? ''Dat maakt Heerenveen wel wat kansrijker''

14
Problemen bij Ajax? ''Dat maakt Heerenveen wel wat kansrijker''

Mikos Gouka denkt dat SC Heerenveen aanstaande zaterdag kansrijker dan normaal is tegen Ajax. Dat heeft volgens de journalist met meerdere factoren te maken.

Erik ten Hag lijkt namelijk niet te kunnen beschikken over Nicolas Tagliafico, Lisandro Martínez, Antony en Edson Álvarez. Het viertal komt te laat terug van hun interlandperiode voor een goede voorbereiding op het Eredivisieduel. "Het is een race tegen de klok of die wel op tijd kunnen komen. Dan moet je toch een beetje gaan puzzelen", stelt de journalist.

"Nu heeft Ajax genoeg om te puzzelen aan spelers, dat zal niet het grootste probleem zijn, maar ik denk toch dat je in dit soort weekenden liever thuis speelt tegen een PEC, want die win je normaal ook wel", vervolgt Gouka in de voetbalpodcast van het Algemeen Dagblad. Na de wedstrijd met Heerenveen nemen de Amsterdammers het op tegen Borussia Dortmund en PSV. Twee belangrijke wedstrijden, waar stiekem al aan gedacht zal worden.

Het zou Ajax kwetsbaarder kunnen maken dan normaal, stelt de journalist. "Ik denk dat ze bij Ajax al wel wat verder kijken dan Heerenveen en dat maakt Heerenveen misschien wel wat kansrijker dan het al was." Voor de interlandbreak was FC Utrecht al verrassend met 0-1 te sterk in de Johan Cruijff ArenA.

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Oct 2021 om 17:57
    • Quote van 14 Oct 2021 om 19:22
      Ik ga toch voor winst. Ajax is in mindere doen. Het enige wat Heerenveen moet doen is, de tegenstander vanaf minuut 1 bij de strot pakken. Niet 45 minuten, maar 90 minuten Ajax op de huid zitten. Heerenveen heeft er de spelers voor. Jammer dat de trainer niet durft de juiste spelers op te stellen.
    Waar is dat op gebaseerd? Omdat Ajax een aantal spelers mist? Heb jij Heerenveen de afgelopen weken wel zien voetballen? Tegenstander bij de strot pakken hebben zij met deze trainer nog nooit voorelkaar gekregen. Hopelijk blijft de schade beperkt, want Ajax blijft een aantal maten te groot. Ik ben niet negatief, maar realistisch.
  • 15 Oct 2021 om 17:42
    Volgens mij delen de meesten dezelfde instelling: niet teveel verwachten, dan kan het alleen maar meevallen.
  • 15 Oct 2021 om 12:30
    • Quote van 14 Oct 2021 om 19:22
      Ik ga toch voor winst. Ajax is in mindere doen. Het enige wat Heerenveen moet doen is, de tegenstander vanaf minuut 1 bij de strot pakken. Niet 45 minuten, maar 90 minuten Ajax op de huid zitten. Heerenveen heeft er de spelers voor. Jammer dat de trainer niet durft de juiste spelers op te stellen.
    En dat bij de strot pakken dat kunnen ze nou net niet!
  • 15 Oct 2021 om 09:08
    Ik verwacht een kansloze, dikke nederlaag. In de eerste plaats omdat we sowieso vrijwel nooit thuisgeven tegen Ajax, in de tweede plaats omdat we gemiddeld per wedstrijd 10 minuten iets laten zien wat een beetje op voetbal lijkt. Het enige waar ik naar uitkijk morgen is een goedgevuld stadion en een biertje voor de wedstrijd. En leg me erbij neer.
  • 14 Oct 2021 om 22:44
    1-5
  • 14 Oct 2021 om 22:44
    1-5
  • 14 Oct 2021 om 21:47
    • Quote van 14 Oct 2021 om 17:50
      Blind ipv Tagliafico, Schuurs ipv Martinez, Neres ipv Anthony en Klaassen ipv Alvarez. Heel de bank van Ajax zou bij ons in de basis staan, dus mijn verwachtingen zijn ongewijzigd.
    Ik zie het probleem voor Ajax ook niet zo. Desnoods spelen ze met aanvallende optie extra op middenveld ipv Alvarez. Rensch was van origine ook een middenvelder. Het maakt allemaal niet veel uit.
  • 14 Oct 2021 om 21:36
    Fc Utrecht knokken ervoor al had Ajax best nog aardige kansen. Ik denk dat die spelers die laat terugkomen gewoon op de bank zitten. Ik maak me geen illusies in ieder geval. Ik herinner me nog wel die wedstrijd in de regen met van Basten bij Ajax, wat een wedstrijd was dat zeg. Het werd volgens mij 5-2 als ik me niet vergis.
  • 14 Oct 2021 om 19:47
    • Quote van 14 Oct 2021 om 19:22
      Ik ga toch voor winst. Ajax is in mindere doen. Het enige wat Heerenveen moet doen is, de tegenstander vanaf minuut 1 bij de strot pakken. Niet 45 minuten, maar 90 minuten Ajax op de huid zitten. Heerenveen heeft er de spelers voor. Jammer dat de trainer niet durft de juiste spelers op te stellen.
    En juist dat laten we al bijna 2 jr consequent niet zien
  • 14 Oct 2021 om 19:22
    Ik ga toch voor winst. Ajax is in mindere doen. Het enige wat Heerenveen moet doen is, de tegenstander vanaf minuut 1 bij de strot pakken. Niet 45 minuten, maar 90 minuten Ajax op de huid zitten. Heerenveen heeft er de spelers voor. Jammer dat de trainer niet durft de juiste spelers op te stellen.
  • 14 Oct 2021 om 18:29
    Ook Tegen ajax 3 zijn we nog kansloos. Wedstrijd snel spelen en verder…..
  • 14 Oct 2021 om 18:27
    Hoop inderdaad het beste maar denk toch gewoon 1-5
  • 14 Oct 2021 om 17:50
    Blind ipv Tagliafico, Schuurs ipv Martinez, Neres ipv Anthony en Klaassen ipv Alvarez. Heel de bank van Ajax zou bij ons in de basis staan, dus mijn verwachtingen zijn ongewijzigd.
  • 14 Oct 2021 om 17:27
    Haha, wat een grapjas. Door een eigen goal wonnen we voor de interlandperiode bij PEC. Tegen Ajax ga ik er vanuit dat we gewoon weer een kansloze pot spelen. Maar uiteraard laat ik me zeer graag verrassen!
Saturday 23 October 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›