Nunumete maakt indruk: ''Dichter tegen het eerste elftal aan''

13
Nunumete maakt indruk: ''Dichter tegen het eerste elftal aan''

SC Heerenveen heeft al enige tijd geen jeugdspeler meer die regelmatig in de basis te vinden is. Alleen Arjen van der Heide mocht dit seizoen tot nu toe twee keer vanaf het begin meedoen. Djenahro Nunumete, Timo Zaal en Björn Gudnason komen steeds dichterbij het eerste elftal. 

"Nunumete zit iets dichter tegen het eerste elftal aan dan de andere twee jongens", geeft technisch directeur Ferry de Haan aan bij de Leeuwarder Courant. "Timo kwakkelt dit seizoen een beetje, maar is een talentvolle speler. Hij doet het ook goed bij het Nederlands elftal onder-18, al speelt hij daar als middenvelder."

De 17-jarige spits Gudnason kwam in de zomer van 2020 uit IJsland naar SC Heerenveen en zit bij de selectie van onder-21. "Die jongen kan absoluut een goal maken", aldus De Haan. "Hij ging ook mee op trainingskamp met de eerste selectie. Maar Gudnason moet ook nog even wennen en die tijd moeten we hem ook geven. Volgend seizoen verwachten we zeker meer van hem."

"We investeren flink wat geld in onze opleiding", benadrukt de technisch directeur. "We hebben een voetbalschool voor de allerjongste talenten. Doel is dat een flink deel van onze opleiding bestaat uit jongens die daar zijn begonnen."

"Maar op dit moment is het niet de levensader, in de zin van dat er jaarlijks talenten worden afgeleverd die meteen doorstromen naar het eerste elftal. Kijk je naar de kwaliteiten van die spelers, dan moeten we nog een stap maken", besluit De Haan. 

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Oct 2021 om 09:18
    • Quote van 14 Oct 2021 om 23:56
      Zo! Ben je nu ook al toegetreden tot de technische staf !?
    Zelf op de man hier een scout afbranden zonder onderbouwing, of de gehele scouting. Zelf hier de technische afdeling afbranden of de directie en dan commentaar hebben op een ander. Uiteraard zonder iets toe te voegen aan de discussie. Probeer eens inhoudelijk te reageren Sibbele. Toe eens, probeer het eens.
  • 15 Oct 2021 om 09:14
    • Quote van 15 Oct 2021 om 08:33
      Altijd weer die hautaine houding jegens anderen. Bah. Ik erger me aan de negativiteit hier, maar jij bent de druppel waardoor ik hier niet meer graag kom. Zonde. Er zijn er zat die "gewoon" discussiëren, ik noem een Popovich, No1tra en gazomaardoor. Maar mensen als jij, voormalig Drachten en Feanwatcher drukken zo de stempel. Kom eens op. We zijn allemaal fan... We hoeven het niet eens te zijn. Maar sta elkaar eens normaal te woord.

      Zo. Ga ik nu weer afwezig. Dit was al teveel aandacht
    Zo… ook goeiemorgen! Met mijn reactie is niks hautains bedoeld. Ik geef gewoon mijn mening. Vervelend voor je dat je je er zo aan stoort. Als jij het wel positiever inziet en wel talenten ziet doorbreken of de aankomende jaren mag je dat zeggen. Ik stel vak 27 gewoon een paar vragen waarom hij het vermoeden heeft dat het aan de staf ligt dat er geen jeugd doorbreekt cq invalt en wat zijn onderbouwing daarvoor is. Daarop geef ik mijn mening wat ik zelf constateer.
  • 15 Oct 2021 om 08:52
    • Quote van 14 Oct 2021 om 20:16
      Goedenavond:-) Voorlopig hoef je niet te rekenen op spelers die gaan doorbreken uit de jeugdopleiding. Het ligt in deze niet aan de staf. Jonge spelers als Van der Heide en Hajal haken ook al twee seizoenen niet aan. Ook bij invalbeurten laten ze zelden zien dat ze er tegen aan zitten.
    Toevallig was ik 2 weken geleden toeschouwer op de toekomst bij Ajax O-17 tegen Heerenveen O-17. Eindstand 2-1, de jongens van Heerenveen deden niet veel onder voor die van Ajax waar hun “grootste” talenten spelen, jongens die ook in de youth league spelen. Het probleem is precies hetzelfde als in het 1e van Heerenveen. 5 hele goede voetballers en 6 middelmaat, daar win je helaas geen wedstrijden mee maar talenten zitten er echt wel.
  • 15 Oct 2021 om 08:52
    • Quote van 14 Oct 2021 om 20:16
      Goedenavond:-) Voorlopig hoef je niet te rekenen op spelers die gaan doorbreken uit de jeugdopleiding. Het ligt in deze niet aan de staf. Jonge spelers als Van der Heide en Hajal haken ook al twee seizoenen niet aan. Ook bij invalbeurten laten ze zelden zien dat ze er tegen aan zitten.
    Toevallig was ik 2 weken geleden toeschouwer op de toekomst bij Ajax O-17 tegen Heerenveen O-17. Eindstand 2-1, de jongens van Heerenveen deden niet veel onder voor die van Ajax waar hun “grootste” talenten spelen, jongens die ook in de youth league spelen. Het probleem is precies hetzelfde als in het 1e van Heerenveen. 5 hele goede voetballers en 6 middelmaat, daar win je helaas geen wedstrijden mee maar talenten zitten er echt wel.
  • 15 Oct 2021 om 08:33
    • Quote van 14 Oct 2021 om 20:16
      Goedenavond:-) Voorlopig hoef je niet te rekenen op spelers die gaan doorbreken uit de jeugdopleiding. Het ligt in deze niet aan de staf. Jonge spelers als Van der Heide en Hajal haken ook al twee seizoenen niet aan. Ook bij invalbeurten laten ze zelden zien dat ze er tegen aan zitten.
    Altijd weer die hautaine houding jegens anderen. Bah. Ik erger me aan de negativiteit hier, maar jij bent de druppel waardoor ik hier niet meer graag kom. Zonde. Er zijn er zat die "gewoon" discussiëren, ik noem een Popovich, No1tra en gazomaardoor. Maar mensen als jij, voormalig Drachten en Feanwatcher drukken zo de stempel. Kom eens op. We zijn allemaal fan... We hoeven het niet eens te zijn. Maar sta elkaar eens normaal te woord.

    Zo. Ga ik nu weer afwezig. Dit was al teveel aandacht
  • 14 Oct 2021 om 23:56
    • Quote van 14 Oct 2021 om 20:16
      Goedenavond:-) Voorlopig hoef je niet te rekenen op spelers die gaan doorbreken uit de jeugdopleiding. Het ligt in deze niet aan de staf. Jonge spelers als Van der Heide en Hajal haken ook al twee seizoenen niet aan. Ook bij invalbeurten laten ze zelden zien dat ze er tegen aan zitten.
    Zo! Ben je nu ook al toegetreden tot de technische staf !?
  • 14 Oct 2021 om 20:16
    • Quote van 14 Oct 2021 om 16:18
      Zo, ook goedemiddag. Dat zijn meteen vier vragen in één post. Nee ik ben geen clubwatcher en bezoek geen jeugdwedstrijden, maar zit wel al 35 jaar op de tribune. Het is meer als vraag bedoeld. Is de staf hier voorzichtiger mee of is de kwaliteit van de jeugd niet voldoende? Het valt me gewoon op dat er weinig geprobeerd wordt met jonge spelers los van de ‘eeuwige’ Vd Heide en Al Hajj. De korte invalbeurt van Nunumete beviel me wel.
    Goedenavond:-) Voorlopig hoef je niet te rekenen op spelers die gaan doorbreken uit de jeugdopleiding. Het ligt in deze niet aan de staf. Jonge spelers als Van der Heide en Hajal haken ook al twee seizoenen niet aan. Ook bij invalbeurten laten ze zelden zien dat ze er tegen aan zitten.
  • 14 Oct 2021 om 16:18
    • Quote van 14 Oct 2021 om 13:42
      Je vermoed het eerste? Op basis van wat heb je dit vermoeden? Bekijk je jeugdwedstrijden? Kan je aangeven welke jeugdspelers volgens jou dan de kwaliteiten hebben om op Eredivisie niveau in te gaan vallen cq kunnen spelen?
    Zo, ook goedemiddag. Dat zijn meteen vier vragen in één post. Nee ik ben geen clubwatcher en bezoek geen jeugdwedstrijden, maar zit wel al 35 jaar op de tribune. Het is meer als vraag bedoeld. Is de staf hier voorzichtiger mee of is de kwaliteit van de jeugd niet voldoende? Het valt me gewoon op dat er weinig geprobeerd wordt met jonge spelers los van de ‘eeuwige’ Vd Heide en Al Hajj. De korte invalbeurt van Nunumete beviel me wel.
  • 14 Oct 2021 om 13:42
    • Quote van 14 Oct 2021 om 11:58
      Ik heb de indruk dat jonge spelers ‘vroeger’ veel eerder een kans kregen om zich te laten zien in het eerste. Is de staf nu veel conservatiever of is de kwaliteit van de jonge spelers nu minder? Ik vermoed het eerste. Gooi ze er maar vaker in de laatste 10-15 minuten. Laat ze maar onbevangen los gaan ipv dat plichtmatige gevoetbal van de ‘ervaren’ spelers.
    Je vermoed het eerste? Op basis van wat heb je dit vermoeden? Bekijk je jeugdwedstrijden? Kan je aangeven welke jeugdspelers volgens jou dan de kwaliteiten hebben om op Eredivisie niveau in te gaan vallen cq kunnen spelen?
  • 14 Oct 2021 om 11:58
    Ik heb de indruk dat jonge spelers ‘vroeger’ veel eerder een kans kregen om zich te laten zien in het eerste. Is de staf nu veel conservatiever of is de kwaliteit van de jonge spelers nu minder? Ik vermoed het eerste. Gooi ze er maar vaker in de laatste 10-15 minuten. Laat ze maar onbevangen los gaan ipv dat plichtmatige gevoetbal van de ‘ervaren’ spelers.
  • 14 Oct 2021 om 10:14
    Laat al de genoemde jongens spelen! Zoals het nu gaat leid het tot niets, je moet durf hebben! Wijlen Johan Cruyff zijn kracht als trainer was , dat hij dit soort talenten opstelde. Er zal zeker geen kampioenschap of een hoge rangschikking uit komen.Maar je hebt voor volgend seizoen een wellicht jong en talentvol team staan. Ruil er dan een minder seizoen ( of twee) voor in, als je geen financiële middelen hebt om fatsoenlijke ( talenten/spelers) te contracteren dan zul je toch iéts moeten !?
  • 14 Oct 2021 om 09:08
    Denk niet dat Cambuur zo ver van ons vandaan is maar dat geldt voor alle middenmoters. Qua opleiding zou er echt wel meer mogen doorbreken, er dreigt nu weer complete lichting afgeschreven te worden. Zodra er genoeg punten zijn zou je toch eens meer risico moeten nemen met eigen spelers (ervan uitgaande dat top linkerrijtje op dit moment hoogst haalbare is) of meer uitlenen. Optie om in pyramide mee te doen was nog beter geweest al is dat ook weer een geld kwestie.
  • 13 Oct 2021 om 20:17
    Ik vind het stuk in de LC erg negatief.. het is op dit moment niet op orde bij ons, dat ben ik eens. Maar Groningen heeft het prima voor elkaar en dit jaar veel spelers in het 1ste elftal. Maar dat vind ik geen toptalenten. Fannie het zelfde stuk noemen dat Cambuur het steed beter voor elkaar heeft vind ik lachwekkend. Die zijn nog heel ver van ons vandaan. Dat wil niet zeggen dat we stil moeten zitten. Er moet nu echt weligers gebeuren.
Saturday 23 October 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›