Linssen: ''SC Heerenveen was in mijn carrière heel vaak een kantelpunt''

17
Linssen: ''SC Heerenveen was in mijn carrière heel vaak een kantelpunt''

Bryan Linssen (30) kan zich meten met grootheden in de Eredivisie. Hij scoorde honderd goals, deze eeuw lukte dat pas vier spelers. Van het indrukwekkende aantal treffers maakte hij er twaalf tegen SC Heerenveen.

Toch is er altijd kritiek op de aanvaller. "Berghuis, 185 wedstrijden, 66 goals, 48 assists. Maar wel met vrije trappen en penalty’s. Ik neem nooit wat, maar heb er 47 gemaakt in 147 wedstrijden. Bij Vitesse", vertelt hij in gesprek met Voetbal International.

Tegen SC Heerenveen maakte hij er verreweg het meest. "Twaalf van die honderd maakte ik er tegen deze club’" weet Linssen. "Ik heb dit nooit eerder gezegd in de media, maar SC Heerenveen was in mijn carrière heel vaak een kantelpunt."

"Ooit maakte ik bij FC Groningen mijn eerste goal tegen ze, nadat ik een tijd droog had gestaan. Met Heracles hetzelfde en vorig seizoen maakte ik er dus drie tegen Heerenveen en was dat inderdaad ook een soort van begin van een goede serie met goals. Heel vaak moest ik die club blijkbaar treffen om weer het goede gevoel te krijgen", besluit hij. 

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Sep 2021 om 23:38
    • Quote van 24 Sep 2021 om 22:26
      Iets met zand en een kop ?...kan het mis hebben hoor!?
    Niet voor het eerst dat je er naast zit.
  • 24 Sep 2021 om 22:26
    • Quote van 24 Sep 2021 om 21:25
      Leuk bedacht, maar medio 2013 was ik hier volgens mij nog niet. En als ik hier toen al was, dan onder een andere naam.
      Probeert het nog eens.
    Iets met zand en een kop ?...kan het mis hebben hoor!?
  • 24 Sep 2021 om 22:25
    • Quote van 24 Sep 2021 om 21:15
      Keerl, word jij nooit moe van jezelf?
    Nee joh ! Maak je geen zorgen!
  • 24 Sep 2021 om 21:25
    • Quote van 24 Sep 2021 om 20:34
      Fijn...dank voor het compliment...bideway..volgens mij was jij toendertijd ook één van de schreeuwers die ' Die limburgse vlaai ' helemaal niet zag zitten....en nu nog niet blijkbaar, ..ach ja !
    Leuk bedacht, maar medio 2013 was ik hier volgens mij nog niet. En als ik hier toen al was, dan onder een andere naam.
    Probeert het nog eens.
  • 24 Sep 2021 om 21:15
    • Quote van 24 Sep 2021 om 20:34
      Fijn...dank voor het compliment...bideway..volgens mij was jij toendertijd ook één van de schreeuwers die ' Die limburgse vlaai ' helemaal niet zag zitten....en nu nog niet blijkbaar, ..ach ja !
    Keerl, word jij nooit moe van jezelf?
  • 24 Sep 2021 om 21:15
    • Quote van 24 Sep 2021 om 20:34
      Fijn...dank voor het compliment...bideway..volgens mij was jij toendertijd ook één van de schreeuwers die ' Die limburgse vlaai ' helemaal niet zag zitten....en nu nog niet blijkbaar, ..ach ja !
    Keerl, word jij nooit moe van jezelf?
  • 24 Sep 2021 om 20:34
    • Quote van 24 Sep 2021 om 12:16
      Los van Linssen, wil ik je nog steeds wel voor gek verklaren hoor :)
      En die "klik" is dat ie vaak tegen heerenveen scoort.. Niet meteen echt een reden om hem hier te laten spelen.
    Fijn...dank voor het compliment...bideway..volgens mij was jij toendertijd ook één van de schreeuwers die ' Die limburgse vlaai ' helemaal niet zag zitten....en nu nog niet blijkbaar, ..ach ja !
  • 24 Sep 2021 om 20:28
    • Quote van 24 Sep 2021 om 11:39
      Als we allemaal toch dat inzicht van jou hadden…
    Dat bedoel ik.
  • 24 Sep 2021 om 15:12
    • Quote van 24 Sep 2021 om 12:16
      Los van Linssen, wil ik je nog steeds wel voor gek verklaren hoor :)
      En die "klik" is dat ie vaak tegen heerenveen scoort.. Niet meteen echt een reden om hem hier te laten spelen.
    Zoiets hebben we wel eens eerder gedaan.....Youssouf Hersi, scoorde ook altijd tegen ons dus eens gehaald.....geen groot succes geworden volgens mij, maar hij scoorde ook niet meer tegen ons haha....al deed ie ons in de Finale nog wel bijna de das om (maar bij de pneals maakte hij dat weer ruimschoots goed haha)
  • 24 Sep 2021 om 12:16
    • Quote van 24 Sep 2021 om 10:39
      Heb in een grijs verleden wel eens gesugereerd om hem naar H'veen te halen. Meen toen van VVV...werd hier zo'n beetje voor gek verklaard....en nu met de wetenschap van zijn H'veen klik..!?
    Los van Linssen, wil ik je nog steeds wel voor gek verklaren hoor :)
    En die "klik" is dat ie vaak tegen heerenveen scoort.. Niet meteen echt een reden om hem hier te laten spelen.
  • 24 Sep 2021 om 11:39
    • Quote van 24 Sep 2021 om 10:39
      Heb in een grijs verleden wel eens gesugereerd om hem naar H'veen te halen. Meen toen van VVV...werd hier zo'n beetje voor gek verklaard....en nu met de wetenschap van zijn H'veen klik..!?
    Als we allemaal toch dat inzicht van jou hadden…
  • 24 Sep 2021 om 10:39
    Heb in een grijs verleden wel eens gesugereerd om hem naar H'veen te halen. Meen toen van VVV...werd hier zo'n beetje voor gek verklaard....en nu met de wetenschap van zijn H'veen klik..!?
  • 24 Sep 2021 om 09:40
    • Quote van 24 Sep 2021 om 08:32
      Ging over 21e eeuw
    Belangrijk detail, heb het even toegevoegd aan de intro. :)
  • 24 Sep 2021 om 09:24
    • Quote van 24 Sep 2021 om 08:32
      Ging over 21e eeuw
    Oké dank
  • 24 Sep 2021 om 08:32
    • Quote van 23 Sep 2021 om 22:19
      Pas 4 spelers die 100 goals of meer hebben gemaakt ? Wie mogen dat zijn dan ?? Willy vd Kuylen Johan Cruyff Ruud Geels Kees Kist Zijn er toch wel meer ??
    Ging over 21e eeuw
  • 24 Sep 2021 om 08:08
    • Quote van 23 Sep 2021 om 22:19
      Pas 4 spelers die 100 goals of meer hebben gemaakt ? Wie mogen dat zijn dan ?? Willy vd Kuylen Johan Cruyff Ruud Geels Kees Kist Zijn er toch wel meer ??
    Luuk de Jong, Nkufo, Huntelaar en Kuyt. Hij is de 5e deze eeuw....
  • 23 Sep 2021 om 22:19
    Pas 4 spelers die 100 goals of meer hebben gemaakt ? Wie mogen dat zijn dan ?? Willy vd Kuylen Johan Cruyff Ruud Geels Kees Kist Zijn er toch wel meer ??
Saturday 23 October 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›