VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen verliest op bezoek bij Feyenoord

13
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen verliest op bezoek bij Feyenoord

SC Heerenveen is er in de doordeweekse speelronde niet in geslaagd om punten te pakken. De Friezen verloren in De Kuip van Feyenoord met 3-1.

Guus Til opende op aangeven van het twijfelgeval Marcus Pedersen de score. De Friezen waren in de eerste helft niet in staat om de score gelijk te trekken. Basisdebutant Anthony Musaba ontving een gele prent. 

Na een afgekeurde goal van Alireza Jahanbaksh verdubbelde de Rotterdammers de score via een geweldige goal van Bryan Linssen. Joey Veerman maakte het in de slotfase nog spannend door op prachtige wijze de aansluitingstreffer te maken, maar Feyenoord verzekerde zich van de overwinning door een laat doelpunt van Til.

Opstelling SC Heerenveen: Mulder; Van Ewijk, Van Beek, Dresevic, Woudenberg; Madsen, Halilovic (81. Van der Heide), J. Veerman; Musaba (75. Stevanovic), H. Veerman, De Jong (75. Nygren).

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Sep 2021 om 11:48
    Wel typerend dat alle vakken rond het staanvak zijn uitverkocht tegen Twente.. Tijd dat NN wordt uitgebreid aankomend jaar! #Thebluewhitewall
  • 23 Sep 2021 om 11:10
    • Quote van 22 Sep 2021 om 23:25
      Zelf je kansen gaan afmaken en als je wordt gewaarschuwd wellicht wat scherper verdedigen. Zowel de 2-0 (direct na afgekeurde goal) als de 3-1 (direct na bal op de lat) vallen op momenten dat je juist extra scherpte verwacht. Goed om te zien dat ze durfden te voetballen, maar het hikte soms wel aan tegen overdrijven. Onder zware druk moet je de bal gewoon lang geven, ipv de bal halverwege eigen helft verspelen. Nygren viel goed in, Musaba viel me niet mee al heeft hij ook niet heel veel ballen gehad. Halilovic laat steeds meer zien een uitstekende allround middenvelder te zijn, wordt ook steeds beter in zijn passing. Kortom, van Feyenoord mag je verliezen, maar deze lijn qua opvatting doortrekken
    Je kan wel lang spelen om onder de druk vandaan te komen, maar wanneer je een spits hebt die elk duel verliest, geen bal vast kan houden en de ‘1 keer raken’ kaats niet beheerst, krijg je de druk meteen weer terug.. Zoals we gezien hebben..
  • 23 Sep 2021 om 11:10
    • Quote van 22 Sep 2021 om 23:25
      Zelf je kansen gaan afmaken en als je wordt gewaarschuwd wellicht wat scherper verdedigen. Zowel de 2-0 (direct na afgekeurde goal) als de 3-1 (direct na bal op de lat) vallen op momenten dat je juist extra scherpte verwacht. Goed om te zien dat ze durfden te voetballen, maar het hikte soms wel aan tegen overdrijven. Onder zware druk moet je de bal gewoon lang geven, ipv de bal halverwege eigen helft verspelen. Nygren viel goed in, Musaba viel me niet mee al heeft hij ook niet heel veel ballen gehad. Halilovic laat steeds meer zien een uitstekende allround middenvelder te zijn, wordt ook steeds beter in zijn passing. Kortom, van Feyenoord mag je verliezen, maar deze lijn qua opvatting doortrekken
    Je kan wel lang spelen om onder de druk vandaan te komen, maar wanneer je een spits hebt die elk duel verliest, geen bal vast kan houden en de ‘1 keer raken’ kaats niet beheerst, krijg je de druk meteen weer terug.. Zoals we gezien hebben..
  • 23 Sep 2021 om 02:22
    • Quote van 22 Sep 2021 om 23:34
      In dat licht vond ik Nygren een aardige indruk maken op de 10. Ook leuk dat hij eindelijk eens op die positie wordt gebruikt, zoals zo vaak hier al op het forum benoemd. Met Stevanovic en de altijd keihard werkende Van der Heide (waar mede de goal uit komt) vond ik het ook iets technischer dan Musaba en Siem, die matig speelden naar mijn mening. Musaba viel mij nog niet mee in ieder geval.
    Musaba speelde prima. Kreeg weinig ballen, maar als hij hem had kwam er gevaar van af.
  • 23 Sep 2021 om 00:51
    • Quote van 22 Sep 2021 om 23:34
      In dat licht vond ik Nygren een aardige indruk maken op de 10. Ook leuk dat hij eindelijk eens op die positie wordt gebruikt, zoals zo vaak hier al op het forum benoemd. Met Stevanovic en de altijd keihard werkende Van der Heide (waar mede de goal uit komt) vond ik het ook iets technischer dan Musaba en Siem, die matig speelden naar mijn mening. Musaba viel mij nog niet mee in ieder geval.
    Ik vond Musaba ons beste aanvaller beter dan Henk en Siem!
  • 22 Sep 2021 om 23:34
    • Quote van 22 Sep 2021 om 23:02
      Het is aanvallend echt wel slecht hoor. Ook al is het tegen Feyenoord. Maar 5 schoten waarvan 1 op doel. Als je niet kan verdedigen kan je maar beter zorgen dat je zelf ook wat scoort lijkt me
    In dat licht vond ik Nygren een aardige indruk maken op de 10. Ook leuk dat hij eindelijk eens op die positie wordt gebruikt, zoals zo vaak hier al op het forum benoemd. Met Stevanovic en de altijd keihard werkende Van der Heide (waar mede de goal uit komt) vond ik het ook iets technischer dan Musaba en Siem, die matig speelden naar mijn mening. Musaba viel mij nog niet mee in ieder geval.
  • 22 Sep 2021 om 23:25
    Zelf je kansen gaan afmaken en als je wordt gewaarschuwd wellicht wat scherper verdedigen. Zowel de 2-0 (direct na afgekeurde goal) als de 3-1 (direct na bal op de lat) vallen op momenten dat je juist extra scherpte verwacht. Goed om te zien dat ze durfden te voetballen, maar het hikte soms wel aan tegen overdrijven. Onder zware druk moet je de bal gewoon lang geven, ipv de bal halverwege eigen helft verspelen. Nygren viel goed in, Musaba viel me niet mee al heeft hij ook niet heel veel ballen gehad. Halilovic laat steeds meer zien een uitstekende allround middenvelder te zijn, wordt ook steeds beter in zijn passing. Kortom, van Feyenoord mag je verliezen, maar deze lijn qua opvatting doortrekken
  • 22 Sep 2021 om 23:22
    • Quote van 22 Sep 2021 om 23:02
      Het is aanvallend echt wel slecht hoor. Ook al is het tegen Feyenoord. Maar 5 schoten waarvan 1 op doel. Als je niet kan verdedigen kan je maar beter zorgen dat je zelf ook wat scoort lijkt me
    Edit: Ik laat het een nachtje bezinken en ga kijken of ik morgen nog zo baal van mijn ooit zo mooie club.
  • 22 Sep 2021 om 23:03
    Genoeg aanknopingspunten! Zijn momenten dat we echt goed voetballen. Leuk om te zien. We zijn wat dat betreft verder dan vorig seizoen. Goals te makkelijk weggegeven. Feyenoord krijgt voor het eerst in 7 wedstrijden een goal tegen, en wat voor één! Mooie afsluiter, wetende dat je scoort tegen zo’n verdedigend sterk Feyenoord. Op naar Twente!
  • 22 Sep 2021 om 23:02
    Het is aanvallend echt wel slecht hoor. Ook al is het tegen Feyenoord. Maar 5 schoten waarvan 1 op doel. Als je niet kan verdedigen kan je maar beter zorgen dat je zelf ook wat scoort lijkt me
  • 22 Sep 2021 om 23:01
    Aanvallend is het gewoon te mager. Die paar kansjes die je krijgt moet je beter uitspelen. Steeds die laatste pass die nét niet goed is of het schot wat niet goed wordt ingeschoten. Ik vind dat de verdediging redelijk stond, zelfs Woudenberg aardig. Dresevic een negatieve uitzondering: Wilde voetballen alsof hij in het beste Barcelona speelde met rare passjes en kapbewegingen. Het middenveld vind ik ook heel aardig staan met deze drie, maar voorin is het echt heel erg beperkt helaas. Hopelijk kunnen we tegen Twente de drie punten behouden, dan hebben we een hele redelijke seizoensstart.
  • 22 Sep 2021 om 23:00
    Tegengoals te makkelijk weggegeven en zelf alle mogelijkheden simpelweg slecht uitgespeeld. Had veel meer ingezeten. Echt een gemiste kans!
  • 22 Sep 2021 om 22:57
    Zonde! Speelde bij vlagen prima voetbal. Maar de tegengoals in de tweede helft vielen te makkelijk. Nu herstellen en vol erin klappen tegen Twente.
Saturday 23 October 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›