MATCHDAY | Jansen laat Musaba in de basis debuteren tegen Feyenoord

93
MATCHDAY | Jansen laat Musaba in de basis debuteren tegen Feyenoord

SC Heerenveen trapt om 21:00 uur af tegen Feyenoord. Trainer Johnny Jansen kiest voor Anthony Musaba in de startopstelling waardoor Benjamin Nygren op de bank moet beginnen. 

Het wordt een zware taak voor de club uit Friesland. De ijzersterke verdediging wordt maar zelden gepasseerd en het elftal bulkt van vertrouwen na de monsterzege op PSV van afgelopen zondag.

Een opvallende keuze van Jansen is dat hij niet met Nygren in de basis begint, maar daarentegen kiest voor Anthony Musaba. Musaba kwam in de competitie pas één keer binnen de lijnen als invaller. 

 

93 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Sep 2021 om 23:17
    • Quote van 22 Sep 2021 om 22:58
      Drees had het sowieso niet vandaag. 1e goal ook niet lekker. Vond dat we alle goals vrij knullig weg gaven.
    Ja gewoon te weinig druk op de bal en spelers. De 2-0 kwam ook uit een voorzet die met alle tijd genomen mocht worden. Iedereen blijft op een paar meter van de tegenstander wachten op wat de aanvaller gaat doen.
  • 22 Sep 2021 om 23:07
    Dresevic, jonge jonge wat een amateur. Bij alle drie goals (hoofd)schuldig!!!!
  • 22 Sep 2021 om 23:06
    Ja we moeten ook niet te negatief zijn, heb ons wel eens kanslozer zien verliezen. En kon ook wel genieten van de Energie die feyenoord liet zien, is ook eigenlijk de enige ploeg die dat kan eigenlijk. Vind het eigenlijk wel belachelijk dat de standaard qua fitheid gewoon vrij laag ligt in de eredivisie
  • 22 Sep 2021 om 23:03
    Wat een verschil H Veerman in de spits of Linssen. Linssen is een onrust stoker en Henk maakt zich niet druk en dat weten de verdedigers ook.
  • 22 Sep 2021 om 22:59
    Had meer ingezeten vanavond maar terecht verloren uiteindelijk. Mulder maar de hele week trainen om uit zijn goal te komen bij hoge ballen, prima lijnkeeper verder. Bij vlagen aardig Heerenveen gezien, geeft moed voor de toekomst.
  • 22 Sep 2021 om 22:58
    • Quote van 22 Sep 2021 om 22:56
      Waarom doet Dresevic niks bij die 3e goal? Denkt ie dat hij lucht staat te dekken ofzo? Dat er niemand achter hem staat? Dat je als verdediger niet hoeft te springen, koppen of ballen weg hoeft te werken? Overigens was hij niet de enige slappe hap de tweede helft. Als tegenstanders een beetje druk zetten dan zijn wij kansloos over het algemeen
    Drees had het sowieso niet vandaag. 1e goal ook niet lekker. Vond dat we alle goals vrij knullig weg gaven.
  • 22 Sep 2021 om 22:57
    Wat een slappeling Dresevic, dit kan niet langer hij ziet het spel niet.
  • 22 Sep 2021 om 22:57
    Jammer dat we geen 2e spits hebben. H. Veerman niet gezien vandaag. Jammer dat Heerenveen geen 2e spits heeft aangetrokken. In de KKD lopen zoveel betaalbare spelers rond.
  • 22 Sep 2021 om 22:56
    Waarom doet Dresevic niks bij die 3e goal? Denkt ie dat hij lucht staat te dekken ofzo? Dat er niemand achter hem staat? Dat je als verdediger niet hoeft te springen, koppen of ballen weg hoeft te werken? Overigens was hij niet de enige slappe hap de tweede helft. Als tegenstanders een beetje druk zetten dan zijn wij kansloos over het algemeen
  • 22 Sep 2021 om 22:56
    Wij spelen kinderlijk, ergste is nog dat de staf dit niet ziet. Zo meteen Jansen dat het niet slecht ging. Zo,n Feyenoord is niet echt geweldig maar heeft veel energie. Wij hebben heel weinig power en energie. Geen enkele druk op de tegenstander.
    Onze voorhoede is super matig, houden geen ballen vast storen niet en missen veel opgelegde kansen.
  • 22 Sep 2021 om 22:54
    Gatverdamme. Er zat zoveel meer in. Poep verdedigd bij elke tegengoal. Aanvallend te weinig, sws te slecht uitgespeeld. Die Veerman ergert mij enorm. Siem blijft te lang staan.
  • 22 Sep 2021 om 22:54
    Vond de eerste helft, na het eerste kwartier, het spel heel aardig. Speelden er heel lekker onderuit. Tweede helft was wederom veel minder.
  • 22 Sep 2021 om 22:52
    • Quote van 22 Sep 2021 om 22:47
      3-1 met dank aan Mulder, kom eens uit die goal oud wijf!!!
    Dat dacht ik ook.
    Niet echt een zekerheid vanavond..
  • 22 Sep 2021 om 22:52
    Pfff, wat brengen wij toch weinig zeg. Pijn aan de ogen dit. Feyenoord knalt er in, wij wandelen er achter aan..
  • 22 Sep 2021 om 22:50
    Gênant, zoals altijd in de Kuip. En Arena en Philips stadion.
  • 22 Sep 2021 om 22:49
    Die Dresevic. Wat een slappe vent is dat. Hij denkt dat hij Messi is aan de bal en verdedigend doet die vrijwel niets. Ik mis Pawel.
  • 22 Sep 2021 om 22:49
    • Quote van 22 Sep 2021 om 22:44
      Dreservic daarentegen is het ff helemaal kwijt..
    Maar ook echt. Bij deze 3e is hij zn man ook weer volledig kwijt
  • 22 Sep 2021 om 22:48
    GVD hoe verdedigen wij? Niet dus
  • 22 Sep 2021 om 22:47
    3-1 met dank aan Mulder, kom eens uit die goal oud wijf!!!
  • 22 Sep 2021 om 22:44
    Dreservic daarentegen is het ff helemaal kwijt..
  • 22 Sep 2021 om 22:43
    • Quote van 22 Sep 2021 om 22:41
      Wereld goal. Dan ben je gewoon een hele goede speler als je dit kan doen.
    Eens. Genieten van hem zolang het nog kan.
  • 22 Sep 2021 om 22:41
    Wereld goal. Dan ben je gewoon een hele goede speler als je dit kan doen.
  • 22 Sep 2021 om 22:40
    • Quote van 22 Sep 2021 om 22:33
      Die Musaba kan ook wel weer op het vliegtuig terug. Daar heb je geen fuck aan
    Nee hoor, gaan we nog veel lol aan beleven. Komt net terug van Corona, was vandaag al een stuk dreigender en zorgt voor de hoognodige diepgang.
  • 22 Sep 2021 om 22:39
    Ah veerman probeert het maar eens op zijn eigen goal, misschien gaat hij er dan wel in…
  • 22 Sep 2021 om 22:39
    Positief puntje. Madsen is tig x beter dan Kongolo.
  • 22 Sep 2021 om 22:34
    • Quote van 22 Sep 2021 om 22:29
      We hebben geen vervanger voor Henk dus die mag lekker blijven aankloten. Dat krijg je dus als je 15 spitsen spreekt en er geen een weet binnen te halen
    Die Henk doet een heel ander spelletje, die doet 90 min aan verstoppertje spelen. Altijd achter de man, of buitenspel, of let gewoon niet op. Die wint echt niet 1 duel. Is toch wel een schande dat Henk maar onbeperkt kan aankloten.
  • 22 Sep 2021 om 22:33
    Siem voelt het wel aan dat hij terechte wissel krijgt en gaat zelf maar zitten
  • 22 Sep 2021 om 22:33
    Die Musaba kan ook wel weer op het vliegtuig terug. Daar heb je geen fuck aan
  • 22 Sep 2021 om 22:30
    Wat the fuck? Wat doet Mulder, wat doen van Beek, wat doet Drescevic?Zelfs als Feyenoord met drie man de bal met man van Heerenveen aanvalt blijven ze de bal over de grond spelen.. Man, als er drie jou aanvallen dan is de ruimte elders. Gooi die bal er dan overheen..
    Echt, die logica is onbestaand.
  • 22 Sep 2021 om 22:29
    • Quote van 22 Sep 2021 om 22:26
      Hoeveel kansen hebben wij ook nodig om een goal te maken. Dat is wel echt een probleem. We spelen het zo slecht uit. Kansen genoeg hoor.
    We hebben geen vervanger voor Henk dus die mag lekker blijven aankloten. Dat krijg je dus als je 15 spitsen spreekt en er geen een weet binnen te halen
  • 22 Sep 2021 om 22:29
    Ze kunnen werkelijk geen bal vasthouden voorin
  • 22 Sep 2021 om 22:28
    Wisselen JJ…..zonder spits lekker door prutsen zo. Zat echt wel wat in maar alle kansen zo om zeep helpen….triest
  • 22 Sep 2021 om 22:26
    Hoeveel kansen hebben wij ook nodig om een goal te maken. Dat is wel echt een probleem. We spelen het zo slecht uit. Kansen genoeg hoor.
  • 22 Sep 2021 om 22:26
    Die laatste ballen elke keer zijn zooo slecht! Nu ook weer dat balletje van Joey…
  • 22 Sep 2021 om 22:24
    • Quote van 22 Sep 2021 om 22:20
      Wanneer klappen wij er nu eens op! Weer super slap allemaal. Verliezen is niet erg maar zo weinig weerstand is echt erg.
    Ik moet toch eerlijk zeggen, dat we genoeg mogelijkheden gehad hebben. Echt niet veel minder dan Feyenoord. Alleen spelen wij het gewoon waanzinnig slecht uit, maaien over de bal heen of schieten hem gewoon naast. Grote delen van de wedstrijd heb je Feyenoord publiek ook niet gehoord. Maar nu is het wel klaar, schade beperken en het weekend tegen Twente maar opnieuw proberen.
  • 22 Sep 2021 om 22:23
    Niet te filmen toch, wat een slappe hap weer. Vragen om een 5-0
  • 22 Sep 2021 om 22:21
    Het is wel weer hetzelfde als anders. Denken dat je mee kan voetballen. Waarom niet gewoon eens de lange bal? Neen, dan moeten ze de bal postboden van de ene speler naar de andere.
    Echt, hebben die mensen dan geen voetbalverstand?
    De enige waar je naar zit te kijken die echt wat kan is Musaba. Daar gaat Heerenveen nog veel lol aan beleven.
  • 22 Sep 2021 om 22:21
    Bedankje mag naar Henk. Die verprutst een wereld kans en in de eerste helft geeft hij die bal aan Musaba al verschrikkelijk slecht mee. Als je ze zelf niet maakt, dan wordt het een lastig verhaal. Zonde, was wel wat te halen. Feyenoord creëert ook niet zoveel.
  • 22 Sep 2021 om 22:21
    • Quote van 22 Sep 2021 om 22:18
      Mooi kado voor Feyenoord 2-0 ! Verdedigen is ook een kunst.
    Desevic heeft altijd van die vreemde acties. Hoe kun je deze bal op die manier wegwerken? Zonde en echt amateuristisch verdedigen.
  • 22 Sep 2021 om 22:20
    Lekker de wedstrijd in gaan, we hebben al 10 punten dus als we deze verliezen maakt het niet zo veel. Slappe hap
  • 22 Sep 2021 om 22:20
    Lekker de wedstrijd in gaan, we hebben al 10 punten dus als we deze verliezen maakt het niet zo veel. Slappe hap
  • 22 Sep 2021 om 22:20
    Wordt er nog eens gewisseld??
  • 22 Sep 2021 om 22:20
    Slappe hap deze tweede goal zeg, wat makkelijk.
  • 22 Sep 2021 om 22:20
    Och och och….Ongelofelijk!! Wat lopen ze weer te kutviolen zeg.
  • 22 Sep 2021 om 22:20
    Wanneer klappen wij er nu eens op! Weer super slap allemaal. Verliezen is niet erg maar zo weinig weerstand is echt erg.
  • 22 Sep 2021 om 22:19
    Die Linssen hebben we nog nooit grip op gehad...
  • 22 Sep 2021 om 22:18
    Mooi kado voor Feyenoord 2-0 ! Verdedigen is ook een kunst.
  • 22 Sep 2021 om 22:17
    Madsen bij de 1-0 Til kwijt, nu dom balverlies
  • 22 Sep 2021 om 22:13
    • Quote van 22 Sep 2021 om 21:43
      Uitsupporters zijn wel weer lekker van de partij zo te horen
    Meer dan 300 man op een doordeweekse dag is echt veel. Die kans van veerman had er wel in gemogen zeg pff
  • 22 Sep 2021 om 22:11
    Zulke kansen moeten er gewoon in.
  • 22 Sep 2021 om 21:59
    • Quote van 22 Sep 2021 om 21:54
      Vind voor het eerst Woudenberg wel een prima indruk maken.. Musaba moet oppassen.. die staat nu op de radar, dus zou er niet raar van opkijken als JJ er nu een andere buiten inzet
    Stefanovic proberen? Musaba zit er niet lekker in
  • 22 Sep 2021 om 21:58
    • Quote van 22 Sep 2021 om 21:56
      Vind ze er een beetje bij hangen eerlijk gezegd.
    vind ze wel degelijk een actieve houding hebben. Ook al een paar close-ups van de bank waar ze overleg hebben etc. Pen en papier in de aanslag. Heb wel het idee dat er meer overleg tussen de staf is. Reekers en Tobiasen durven wel te spreken.
  • 22 Sep 2021 om 21:56
    • Quote van 22 Sep 2021 om 21:25
      Die bank met JJ en die assistenten ziet er in ieder geval levendiger uit dan vorig seizoen.
    Vind ze er een beetje bij hangen eerlijk gezegd.
  • 22 Sep 2021 om 21:56
    • Quote van 22 Sep 2021 om 21:48
      Ja klopt dat verdedigen doet ie wel actief mee. Henk totaal niet
    Dat is ook de reden dan Siem speelt, meer voor de standaard situaties en het verdedigende werk.
  • 22 Sep 2021 om 21:55
    Heb trouwens het idee dat er extra druk op Toornstra en Linssen wordt gezet.. opzich slim, maar daardoor kan juist een Til en Gokcu zich er makkelijker doorheen voetballen
  • 22 Sep 2021 om 21:54
    Vind voor het eerst Woudenberg wel een prima indruk maken.. Musaba moet oppassen.. die staat nu op de radar, dus zou er niet raar van opkijken als JJ er nu een andere buiten inzet
  • 22 Sep 2021 om 21:53
    • Quote van 22 Sep 2021 om 21:31
      Als H Veerman dan niet mee terug hoeft te zakken, kan hij dan in elk geval zorgen dat hij aanspeelbaar is, een bal vasthoudt en niet buitenspel staat?
    Dit heb ik ook al eens gedacht. Maar blijkbaar hoeft dat niet zo nodig
  • 22 Sep 2021 om 21:52
    Het tweede deel van de eerste helft was niet onaardig. Er lag veel ruimte op het middenveld. Direct na rust gelijk maken en je hebt een spannende tweede helft. Ik denk dat het kan.
  • 22 Sep 2021 om 21:49
    Siem is te traag in handeling, Madsen te laf met verdedigen, musaba en Ewijk prima, Henk onzichtbaar. Valt wel wat te halen maar merendeel net niet. Als JJ ze nu eens op scherp zet in de 2e helft
  • 22 Sep 2021 om 21:48
    • Quote van 22 Sep 2021 om 21:42
      Niet scherp nee maar ik denk dat hij ze toch eerder in schiet dan Henk
    Als je nu nog maar een type Uth had, zou wat zijn zeg.
  • 22 Sep 2021 om 21:48
    • Quote van 22 Sep 2021 om 21:44
      Siem is verdedigend soms best nuttig, maar voorin loopt hij echt alleen maar in de weg… zonde, er liggen echt wel kansjes. Middenveld voetballend heel aardig, aanval komt echt te kort in de laatste fase. Beslissende pass steeds net verkeerd, etc
    Ja klopt dat verdedigen doet ie wel actief mee. Henk totaal niet
  • 22 Sep 2021 om 21:44
    Siem is verdedigend soms best nuttig, maar voorin loopt hij echt alleen maar in de weg… zonde, er liggen echt wel kansjes. Middenveld voetballend heel aardig, aanval komt echt te kort in de laatste fase. Beslissende pass steeds net verkeerd, etc
  • 22 Sep 2021 om 21:43
    Uitsupporters zijn wel weer lekker van de partij zo te horen
  • 22 Sep 2021 om 21:42
    • Quote van 22 Sep 2021 om 21:40
      Ik zou ook zeggen Siem in de spits, maar die maakt ook niet veel van de kansen zeg..
    Niet scherp nee maar ik denk dat hij ze toch eerder in schiet dan Henk
  • 22 Sep 2021 om 21:41
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Nou je kunt ook 2x wisselen maar dat helpt niet veel. Vind je Henk beter spelen dan Siem? Ik niet dus vandaar deze keuze
  • 22 Sep 2021 om 21:41
    • Quote van 22 Sep 2021 om 21:35
      JJ doet er goed aan Henk te wisselen vandaag in de rust. Siem in de spits en een vleugelspeler op links
    Haha
  • 22 Sep 2021 om 21:40
    • Quote van 22 Sep 2021 om 21:35
      JJ doet er goed aan Henk te wisselen vandaag in de rust. Siem in de spits en een vleugelspeler op links
    Ik zou ook zeggen Siem in de spits, maar die maakt ook niet veel van de kansen zeg..
  • 22 Sep 2021 om 21:40
    Come on! Wees eens scherp voor die goal!
  • 22 Sep 2021 om 21:40
    Siem….., jongen……
  • 22 Sep 2021 om 21:35
    JJ doet er goed aan Henk te wisselen vandaag in de rust. Siem in de spits en een vleugelspeler op links
  • 22 Sep 2021 om 21:34
    • Quote van 22 Sep 2021 om 21:31
      Als H Veerman dan niet mee terug hoeft te zakken, kan hij dan in elk geval zorgen dat hij aanspeelbaar is, een bal vasthoudt en niet buitenspel staat?
    En een simpele steek pass met de juiste snelheid geeft. Man man man wat een matige voetballer is die Henk. Scoort af en toe, verder heb je er he-le-maal niks aan!
  • 22 Sep 2021 om 21:31
    Nog niet helemaal scherp allemaal
  • 22 Sep 2021 om 21:31
    Als H Veerman dan niet mee terug hoeft te zakken, kan hij dan in elk geval zorgen dat hij aanspeelbaar is, een bal vasthoudt en niet buitenspel staat?
  • 22 Sep 2021 om 21:30
    Een ander mag voortaan de corners nemen, man man.. je levert zo ballen in
  • 22 Sep 2021 om 21:28
    • Quote van 22 Sep 2021 om 21:23
      Weet iemand wat het plan van Jansen is voor deze wedstrijd?
    Zoals ik het zie, onder de druk van Feyenoord uitvoetballen om vervolgens de ruimte te gebruiken die daarbij ontstaat.
  • 22 Sep 2021 om 21:26
    • Quote van 22 Sep 2021 om 21:25
      Die bank met JJ en die assistenten ziet er in ieder geval levendiger uit dan vorig seizoen.
    Zeg dat wel
  • 22 Sep 2021 om 21:26
    • Quote van 22 Sep 2021 om 21:25
      Die bank met JJ en die assistenten ziet er in ieder geval levendiger uit dan vorig seizoen.
    Zeg dat wel
  • 22 Sep 2021 om 21:26
    Henkie elke kaats balverlies.
  • 22 Sep 2021 om 21:26
    Henkie elke kaats balverlies.
  • 22 Sep 2021 om 21:25
    Die bank met JJ en die assistenten ziet er in ieder geval levendiger uit dan vorig seizoen.
  • 22 Sep 2021 om 21:23
    Weet iemand wat het plan van Jansen is voor deze wedstrijd?
  • 22 Sep 2021 om 21:16
    Altijd als JJ zegt dat ze een plan hebben, schiet bij mij de angst er alweer in. Het is te hopen dat Feyenoord zo gas terug neemt, anders wordt het een vervelend avondje. Want in de eerste 15 min nog niks gepresteerd en ook geen idee wat het plan was. Eerst even 15 min naar achteren lopen en bidden dat Feyenoord niet scoort.
  • 22 Sep 2021 om 21:16
    We missen wel een échte verdedigende middenvelder. Joey loopt niet mee terug en Madsen maakte ook geen haast om tussen Til en de goal te komen.
  • 22 Sep 2021 om 21:15
    Druk zetten versus achteruit lopen, wat een slap begin weer. Je moet juist Feyenoord onder druk zetten. Maar Janssen is niet zo van het druk zetten. Dit wordt een afstraffing.
  • 22 Sep 2021 om 21:14
    Phoeff..hoe makkelijk wil je ze het maken.
  • 22 Sep 2021 om 21:13
    Goed plan van Jansen, lekker inzakken.
  • 22 Sep 2021 om 21:07
    Iemand een gratis stream voor op de mobiel? (Linkje)
  • 22 Sep 2021 om 20:45
    Niet meer dan logische keuze, je hebt snelheid voorin nodig omdat we vanuit de omschakeling zullen spelen. Met Nygren en De Jong zou het wel erg traag zijn...dat hij voor Nygren kiest is ook wel logisch, De jong is meer ervaren en balvaster. Ben benieuwd waar we staan, vind ons voetballend gezien nog matig en niet beter dan vorig seizoen maar als we compact weten te spelen dan zouden we in de omschakeling gevaarlijk kunnen worden. Verwacht dat Slot onze zwaktes goed geanalyseerd heeft dus ik verwacht een zware dobber sowieso.
  • 22 Sep 2021 om 20:42
    Te Wierik weer rood haha
  • 22 Sep 2021 om 20:27
    • Quote van 22 Sep 2021 om 20:20
      Halilovic zal dan op linksbuiten moeten spelen om Pedersen af te stoppen,en dan Siem op 10,want Siem kan natuurlijk niet op Pedersen spelen!
    Nee joh, tis gewoon een verkapte 4-4-2, met een spits en een rechtsbuiten.
    In balbezit zal Halilovic wellicht wat meer naar voren schuiven.
  • 22 Sep 2021 om 20:20
    • Quote van 22 Sep 2021 om 20:08
      Aan de ene kant is het logisch dat Siem speelt vanwege balvastheid en ervaring. Aan de andere kant hoop ik wel dat gedurende het seizoen Stevanovic zich in de basis weet te spelen. Twee echte buitenspelers heeft echt mijn voorkeur.
    Halilovic zal dan op linksbuiten moeten spelen om Pedersen af te stoppen,en dan Siem op 10,want Siem kan natuurlijk niet op Pedersen spelen!
  • 22 Sep 2021 om 20:08
    Aan de ene kant is het logisch dat Siem speelt vanwege balvastheid en ervaring. Aan de andere kant hoop ik wel dat gedurende het seizoen Stevanovic zich in de basis weet te spelen. Twee echte buitenspelers heeft echt mijn voorkeur.
  • 22 Sep 2021 om 20:01
    Of het terecht is of Musaba speelt ipv Nygren weten we pas na de wedstrijd maar op voorhand ben ik er wel blij mee. Nygren bracht niet genoeg in de vorige wedstrijden zodat hij onomstreden is. Het zal een lastige avond worden maar ergens heb ik een beetje vertrouwen in een goede wedstrijd met een overwinning voor ons.
Saturday 23 October 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›