De Vries: ''Het is wel zo dat de kritiek op Roozemond toeneemt''

29
De Vries: ''Het is wel zo dat de kritiek op Roozemond toeneemt''

Sander de Vries is benieuwd of algemeen directeur Cees Roozemond nog toekomst heeft bij SC Heerenveen. De clubwatcher namens de Leeuwarder Courant merkt dat de kritiek op Roozemond begint toe te nemen.

“Het is in ieder geval wel zo dat de kritiek op Roozemond toeneemt. Zowel intern als extern. Je gaat op een gegeven moment ook kijken wat iemand daadwerkelijk bewerkstelligd heeft. Hij is een enthousiaste, optimistische man. Alleen het lijntje tussen opportunistisch en optimistisch is heel dun. Je ziet dat dat nu wel naar buiten sijpelt”, aldus De Vries bij KOKO Radio. “Bij de club waren ze er logischerwijs niet blij mee. Veel supporters ook niet. Dat snap ik ook heel goed.”
 
De Vries heeft hierbij twee stelregels voor zichzelf. “Als je als journalist meerdere geluiden hoort die over hetzelfde verhaal gaan, dan moet je er iets mee doen. Nummer twee is dat als je iemand tegenkomt diegene recht in de ogen moet kunnen kijken. Aan beide stelregels voldoe ik met dat verhaal. Dat ze niet blij zijn begrijp ik ook wel.”
 
Het contract van Roozemond loopt nog tot maart 2022. “Op het moment dat hij goede resultaten kan overleggen dan is hij een geschikte directeur. Kan hij dat niet, dan is hij dus niet de geschikte man. Ik heb begrepen dat het stichtingsbestuur, het hoogste bestuursorgaan, wel kritisch in de wedstrijd staat. Binnenkort zal duidelijk worden of er nog toekomst voor Roozemond bij SC Heerenveen is.”

29 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Sep 2021 om 08:16
    • Quote van 22 Sep 2021 om 02:11
      Hopelijk klopt er dan dit keer geen reet van je berekening, maar jou kende, zal het wel kloppen haha. Maarja niets is onmogelijk! Zie ons gezien het materiaal wel boven Heracles eindigen, maar 5 plaatsen eerlijk gezegd niet.
    Het klopt.
  • 22 Sep 2021 om 02:11
    • Quote van 21 Sep 2021 om 18:16
      Om boven Heracles te eindigen op de TV ranglijst moeten we volgens mijn berekeningen maar liefst vijf plaatsen boven de club uit Almelo eindigen. Dat zal nog niet meevallen.
    Hopelijk klopt er dan dit keer geen reet van je berekening, maar jou kende, zal het wel kloppen haha. Maarja niets is onmogelijk! Zie ons gezien het materiaal wel boven Heracles eindigen, maar 5 plaatsen eerlijk gezegd niet.
  • 22 Sep 2021 om 02:08
    • Quote van 21 Sep 2021 om 22:22
      Het is anders wel relevant van wie De Vries bepaalde informatie krijgt, gezien het feit dat de club zoveel jaren in onrustig vaarwater zit/heeft gezeten. Allerlei groepen hebben belang bij een bepaald geluid in de media, dat is na zoveel jaar wel duidelijk.
      Verder heb ik ook het idee dat men graag vasthoudt aan een bepaald beeld. Als voorbeeld neem ik dan Roozemond. Hoe vaak hebben we hem daadwerkelijk voor een camera gezien, zeg, het afgelopen jaar? Ik kan het mij nauwelijks herinneren in ieder geval. Toch wordt constant door Boeringa en De Vries beschreven dat hij zo graag in de belangstelling zou willen staan en meerdere van dat soort opmerkingen. Daarnaast meldt De Vries dat Roozemond op zijn prestaties beoordeeld moet worden, maar 'verstopt' in zijn artikelen vervolgens één van de belangrijkste meetpunten, het begrotingstekort. Tussen neus en lippen door schijnt die drie miljoen euro te zijn. Zoiets lijkt me een artikel waard, maar goed... De Vries schrijft liever weer het zoveelste stuk over dat Roozemond graag voor de camera komt, blijkbaar.
    Helemaal mee eens! Blijf dr bij, mocht het begrotingstekort serieus 3 miljoen bedragen na zulke klote jaren op financieel en sportief gebied. Dan verdient Cees en Co bijna een standbeeld haha. En dan hebben we met CR de beste voorzitter die we in deze fase van de club konden wensen. Dan smeek ik het stichtingsbestuur en dergelijke om nog minimaal een jaar met hem verder te gaan. De club, sponsoren, en met name de fans zijn gebaat bij deze rust binnen en buiten de club.
  • 21 Sep 2021 om 22:22
    • Quote van 21 Sep 2021 om 20:52
      De naiviteit ligt bij jezelf. Jij gaat ervan uit dat hij zulke dingen volledig verzint. Hoe lang denk je dat een krant en/of journalist daarmee wegkomt? De Vries hoeft helemaal niet met namen te komen. Dat zijn bronnen en in de journalistiek geef je die niet prijs. We moeten gewoon maar afwachten, mijn droomscenario is Cees R. out, type Joop Alberda in. Fries en kundig.
    Het is anders wel relevant van wie De Vries bepaalde informatie krijgt, gezien het feit dat de club zoveel jaren in onrustig vaarwater zit/heeft gezeten. Allerlei groepen hebben belang bij een bepaald geluid in de media, dat is na zoveel jaar wel duidelijk.
    Verder heb ik ook het idee dat men graag vasthoudt aan een bepaald beeld. Als voorbeeld neem ik dan Roozemond. Hoe vaak hebben we hem daadwerkelijk voor een camera gezien, zeg, het afgelopen jaar? Ik kan het mij nauwelijks herinneren in ieder geval. Toch wordt constant door Boeringa en De Vries beschreven dat hij zo graag in de belangstelling zou willen staan en meerdere van dat soort opmerkingen. Daarnaast meldt De Vries dat Roozemond op zijn prestaties beoordeeld moet worden, maar 'verstopt' in zijn artikelen vervolgens één van de belangrijkste meetpunten, het begrotingstekort. Tussen neus en lippen door schijnt die drie miljoen euro te zijn. Zoiets lijkt me een artikel waard, maar goed... De Vries schrijft liever weer het zoveelste stuk over dat Roozemond graag voor de camera komt, blijkbaar.
  • 21 Sep 2021 om 21:47
    • Quote van 21 Sep 2021 om 21:41
      En door wie moet Joop twee jaar later worden opgevolgd? Misschien kunnen we alvast een schema maken. Iedere twee jaar hebben we een nieuwe voorzitter nodig. Zoiets kan alleen bij hele treurige clubs. Wij zijn het blijkbaar.
    Joop is een “nou-ja-juh”- Fries, past beter bij Cambuur. En je kan natuurlijk De Vries geloven. Dat is niet naïef hoor, als je ook 2x per jaar SecondSCH gelooft.
  • 21 Sep 2021 om 21:41
    • Quote van 21 Sep 2021 om 20:52
      De naiviteit ligt bij jezelf. Jij gaat ervan uit dat hij zulke dingen volledig verzint. Hoe lang denk je dat een krant en/of journalist daarmee wegkomt? De Vries hoeft helemaal niet met namen te komen. Dat zijn bronnen en in de journalistiek geef je die niet prijs. We moeten gewoon maar afwachten, mijn droomscenario is Cees R. out, type Joop Alberda in. Fries en kundig.
    En door wie moet Joop twee jaar later worden opgevolgd? Misschien kunnen we alvast een schema maken. Iedere twee jaar hebben we een nieuwe voorzitter nodig. Zoiets kan alleen bij hele treurige clubs. Wij zijn het blijkbaar.
  • 21 Sep 2021 om 20:52
    • Quote van 21 Sep 2021 om 18:09
      Dat vind ik zo naief... Dan kan je alles verzinnen en dan zeggen mensen "ja, hij zal het niet uit zijn duim zuigen, dat vind zijn baas niet leuk"... Beetje hetzelfde als dat mensen zeggen "waar rook is is vuur".. Terwijl de rook door mensen zelf verzonnen word..

      De Vries moet met namen komen, met voorbeelden. En anders gewoon zijn grote mond houden..


    De naiviteit ligt bij jezelf. Jij gaat ervan uit dat hij zulke dingen volledig verzint. Hoe lang denk je dat een krant en/of journalist daarmee wegkomt? De Vries hoeft helemaal niet met namen te komen. Dat zijn bronnen en in de journalistiek geef je die niet prijs. We moeten gewoon maar afwachten, mijn droomscenario is Cees R. out, type Joop Alberda in. Fries en kundig.
  • 21 Sep 2021 om 18:38
    Tsja, hij weet nooit een transfer vooraf aan te kondigen maar weet dit wel te brengen met zijn ‘bronnen’. Dan kan het niet anders dat er van buitenaf weer dingen geroepen worden richting Sander, en niet vanuit binnen de club.
  • 21 Sep 2021 om 18:38
    Tsja, hij weet nooit een transfer vooraf aan te kondigen maar weet dit wel te brengen met zijn ‘bronnen’. Dan kan het niet anders dat er van buitenaf weer dingen geroepen worden richting Sander, en niet vanuit binnen de club.
  • 21 Sep 2021 om 18:28
    • Quote van 21 Sep 2021 om 17:45
      DerFritz: “Het is wel zo dat de kritiek op De Vries toeneemt”
    Typisch een journalist die leeft van tweespalt. Als die er niet is dan probeert hij het gewoon zelf te maken. Echt treurig.
  • 21 Sep 2021 om 18:16
    • Quote van 21 Sep 2021 om 18:05
      Maar laten dus hopen dat we weer boven Heracles eindigen en hiermee een gedeelte van de tv-gelden terugpakken +/- 4 ton?. Met 4000 extra seizoenhaarten pak je ook snel rond de 8 ton aan inkomsten (los van de extra bijverkoop. Al met al zou je het begrotingstekort dan al snel naar 2/2,5 miljoen brengen. Wat ikzelf, vrij acceptabel vind. Naar mijn inziens, kun je vanaf dat punt ook echt weer beginnen met bouwen aan de club, en kapitaal op het veld. Wij als supporters hebben ook een groot aandeel hierin, door juist positief maar realitisch te zijn naar mensen in de omgeving, kunnen we het enthousiasme vergroten voor (nieuwe) mede supporters.
    Om boven Heracles te eindigen op de TV ranglijst moeten we volgens mijn berekeningen maar liefst vijf plaatsen boven de club uit Almelo eindigen. Dat zal nog niet meevallen.
  • 21 Sep 2021 om 18:09
    • Quote van 21 Sep 2021 om 15:22
      Dat lijkt me wel. De man is natuurlijk niet gek, hij zal de verhalen niet uit zijn duim zuigen, dat zou zijn werkgever ook niet pikken.
    Dat vind ik zo naief... Dan kan je alles verzinnen en dan zeggen mensen "ja, hij zal het niet uit zijn duim zuigen, dat vind zijn baas niet leuk"... Beetje hetzelfde als dat mensen zeggen "waar rook is is vuur".. Terwijl de rook door mensen zelf verzonnen word..

    De Vries moet met namen komen, met voorbeelden. En anders gewoon zijn grote mond houden..


  • 21 Sep 2021 om 18:05
    Maar laten dus hopen dat we weer boven Heracles eindigen en hiermee een gedeelte van de tv-gelden terugpakken +/- 4 ton?. Met 4000 extra seizoenhaarten pak je ook snel rond de 8 ton aan inkomsten (los van de extra bijverkoop. Al met al zou je het begrotingstekort dan al snel naar 2/2,5 miljoen brengen. Wat ikzelf, vrij acceptabel vind. Naar mijn inziens, kun je vanaf dat punt ook echt weer beginnen met bouwen aan de club, en kapitaal op het veld. Wij als supporters hebben ook een groot aandeel hierin, door juist positief maar realitisch te zijn naar mensen in de omgeving, kunnen we het enthousiasme vergroten voor (nieuwe) mede supporters.
  • 21 Sep 2021 om 17:53
    Btw, weer een nieuwe sponsor bij de club. Wellicht niet de grootste sponsoren, maar massa maakt kassa! USED CARPARTS SLUIT ZICH AAN BIJ DE OSSH.
  • 21 Sep 2021 om 17:49
    Mocht het operationeel verlies daadwerkelijk terug zijn gebracht naar 3/3,5 miljoen, dan mag hij wat mij betreft zeker een verlening van een jaar krijgen. Dat zou namelijk een wereldprestatie zijn, zeker met twee van die klote coronajaren achter de rug, het verliezen van 1,5 miljoen aan TV-gelden etc. Bovendien zie je dat de club goed bezig is met de beleving in en om het stadion te professionaliseren. Als de resultaten op het veld zich hier bij aansluiten, geloof ik dr heilig in dat we binnen enkele jaren weer rond de 15.000 seizoenkaarthouders hebben. Hiervoor dient wel de sfeer binnen de club goed te blijven. Dus niet de gehele tijd directie wisselingen etc.
  • 21 Sep 2021 om 17:45
    DerFritz: “Het is wel zo dat de kritiek op De Vries toeneemt”
  • 21 Sep 2021 om 17:08
    • Quote van 21 Sep 2021 om 16:03
      Je hoeft de boodschapper niet te beschuldigen. Niettemin beter als hij naam en toenaam noemt als hij dergelijke beschuldigingen uit. Je kunt ook gewoon een financieel expert interviewen die meteen kan concluderen dat je een tekort van 5 a 6 mln niet jarenlang volhoudt. Dat betekent dus dat CR resultaat MOET halen en zover is ie idd nog niet. Volgende bestuurder moet geen curator zijn zeg maar
    Het probleem is vooral dat deze beschuldigingen weinig concreet zijn. Een algemeen tekstje dat de kritiek toeneemt. Maar van wie of wat?

    Wat is kritiek? Iemand die Roozemond in de wandelgangen een eikel noemt? Dan zal geen bedrijf in Nederland nog een CEO hebben, want kritiek is overal. We kunnen hier dus niet zoveel mee.
  • 21 Sep 2021 om 16:03
    Je hoeft de boodschapper niet te beschuldigen. Niettemin beter als hij naam en toenaam noemt als hij dergelijke beschuldigingen uit. Je kunt ook gewoon een financieel expert interviewen die meteen kan concluderen dat je een tekort van 5 a 6 mln niet jarenlang volhoudt. Dat betekent dus dat CR resultaat MOET halen en zover is ie idd nog niet. Volgende bestuurder moet geen curator zijn zeg maar
  • 21 Sep 2021 om 15:46
    • Quote van 21 Sep 2021 om 15:34
      Voorbeeld van hoe Sander (naar mijn inziens) te werk gaat:
      Er zijn 100 mensen die zeggen dat CR het goed doet.
      Er zijn 5 mensen die zeggen dat CR het slecht doet.
      Titel van Sander zijn artikel: Kritiek op CR neemt toe.
    Als dat de 5 man van het SB zijn is dat wel aardig cruciaal ;-)
  • 21 Sep 2021 om 15:34
    • Quote van 21 Sep 2021 om 15:22
      Dat lijkt me wel. De man is natuurlijk niet gek, hij zal de verhalen niet uit zijn duim zuigen, dat zou zijn werkgever ook niet pikken.
    Voorbeeld van hoe Sander (naar mijn inziens) te werk gaat:
    Er zijn 100 mensen die zeggen dat CR het goed doet.
    Er zijn 5 mensen die zeggen dat CR het slecht doet.
    Titel van Sander zijn artikel: Kritiek op CR neemt toe.
  • 21 Sep 2021 om 15:23
    Joop Alberda lijkt me een uitstekende Algemeen Directeur voor onze club.
  • 21 Sep 2021 om 15:23
    • Quote van 21 Sep 2021 om 12:53
      Sander, stop met de arrogante houding richting supporters alsof je over kleuters praat. Elke kritiek (die vaak best hout snijdt) afdoen als 'ach ja, die supportertjes, die vinden het niet leuk, maar ik spreek de waarheid'. Na 15 jaar weten supporters best dat er problemen zijn. Ze zijn niet achterlijk.
    Ja van die uitspraak word ik ook niet echt vrolijk. Ja we kijken door een gekleurde bril maar zien ook wel dat alles niet goed loopt. Beetje flauw en makkelijk van hem dat zo te zeggen. Net zoals dat wij over hem zouden zeggen dat hij dit nu de wereld inslingerd omdat die geen details kreeg over de huurdeal.
  • 21 Sep 2021 om 15:22
    • Quote van 21 Sep 2021 om 15:20
      Ik geloof dat Sander daadwerkelijk wel aanknopingspunten heeft hiervoor. Maar zolang deze niet bekend worden gemaakt kan je helemaal niks met deze uitspraken of ze op enige waarde beoordelen. Afwachten maar.
    Dat lijkt me wel. De man is natuurlijk niet gek, hij zal de verhalen niet uit zijn duim zuigen, dat zou zijn werkgever ook niet pikken.
  • 21 Sep 2021 om 15:20
    • Quote van 21 Sep 2021 om 15:13
      Volgens mij zwelt het enkel zo nu en dan aan op supporter forums tussen voor en tegenstanders van de man maar van daarbuiten heb ik eigenlijk nog niet echt wat vernomen. Dit komt wederom over als een goedkoop stukje om wederom de boel een beetje te "frustreren" en te "sturen" richting het negatieve.Wederom helemaal geen enkel concreet stukje tekst, enkel tekst van aannames die je overal leest. We zullen het inderdaad wel zien.......als het zo is, sta ik er niet van te kijken maar mocht het niet kloppen, is het alleen maar positief en zitten wij zeer waarschijnlijk wel degelijk op een goede koers. We gaan het zien....
    Ik geloof dat Sander daadwerkelijk wel aanknopingspunten heeft hiervoor. Maar zolang deze niet bekend worden gemaakt kan je helemaal niks met deze uitspraken of ze op enige waarde beoordelen. Afwachten maar.
  • 21 Sep 2021 om 15:13
    Volgens mij zwelt het enkel zo nu en dan aan op supporter forums tussen voor en tegenstanders van de man maar van daarbuiten heb ik eigenlijk nog niet echt wat vernomen. Dit komt wederom over als een goedkoop stukje om wederom de boel een beetje te "frustreren" en te "sturen" richting het negatieve.Wederom helemaal geen enkel concreet stukje tekst, enkel tekst van aannames die je overal leest. We zullen het inderdaad wel zien.......als het zo is, sta ik er niet van te kijken maar mocht het niet kloppen, is het alleen maar positief en zitten wij zeer waarschijnlijk wel degelijk op een goede koers. We gaan het zien....
  • 21 Sep 2021 om 13:42
    Zolang er intern of extern geen namen, organisaties, rugnummers bekend zijn, deze berichten maar negeren en afwachten wat er in maart gaat gebeuren of het contract met Cees wel of niet wordt verlengd.
  • 21 Sep 2021 om 13:24
    Waar is die externe kritiek dan? Van wie? Ik zie het namelijk niet.
  • 21 Sep 2021 om 13:21
    Sander de Vries wat ben je een kwal.
  • 21 Sep 2021 om 12:53
    Sander, stop met de arrogante houding richting supporters alsof je over kleuters praat. Elke kritiek (die vaak best hout snijdt) afdoen als 'ach ja, die supportertjes, die vinden het niet leuk, maar ik spreek de waarheid'. Na 15 jaar weten supporters best dat er problemen zijn. Ze zijn niet achterlijk.
Saturday 23 October 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›