VIDEO | Samenvatting: Veerman kopt SC Heerenveen langs Fortuna

13
VIDEO | Samenvatting: Veerman kopt SC Heerenveen langs Fortuna

SC Heerenveen heeft in een matig duel Fortuna Sittard met 1-0 van zich af kunnen zetten. De Friezen komen daarmee op 10 punten.

Al vroeg in de wedstrijd maakte de thuisploeg het beslissende doelpunt. Matchwinner Henk Veerman scoorde alweer zijn derde kopdoelpunt van het seizoen uit een corner van naamgenoot Joey Veerman.

Vanaf dat moment zou Heerenveen controle houden over de wedstrijd. Toch leverde dat niet meer doelpunten op, ondanks dat Veerman en Halilovic daar wel nog dichtbij kwamen. Naarmate de tweede helft vorderde zakte het niveau steeds verder weg.

Opstelling SC Heerenveen: Mulder; Van Ewijk, Van Beek, Dresevic, Woudenberg; Madsen, Halilovic (Al Hajj, '80), J. Veerman; Nygren (Van der Heide, '69), H. Veerman, De Jong (Musabe, '69).

Opstelling Fortuna Sittard: Van Osch; Tirpan, Angha, Janssen, Cox (Noslin, '74); Tekie, Duarte, Riensta; Hansson (Lake, '63), Sambou (Baghdadi, '74), Seuntjens 

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Sep 2021 om 15:14
    • Quote van 20 Sep 2021 om 13:32
      Snapte eerlijk gezegd die keuze nog wel maar die Hajja viel mij erg tegen als invaller. Daar had hij Stefanovic moeten laten invallen ipv Hajja. v/d Heide moet nog wat meer overzicht krijgen als hij aan de bal is dan komt het wel goed.
    ik moet zeggen dat v/d Heide mij nog niet eens zo heel erg tegenviel......in ieder geval kon het mij wel bekorren dat hij af & toe balvaster was dan onze grote Henk terwijl hij toch echt 3 koppen kleiner is. Als het lukt om voorin nog iets nauwkeuriger te worden dan zou het zomaar ineens een heel leujk en verrassend seizoen kunnen worden
  • 20 Sep 2021 om 13:32
    • Quote van 18 Sep 2021 om 18:33
      Wat heeft Stefanovic misdaan dat van der heide in mag vallen? Vond van der heide echt dramatisch.
    Snapte eerlijk gezegd die keuze nog wel maar die Hajja viel mij erg tegen als invaller. Daar had hij Stefanovic moeten laten invallen ipv Hajja. v/d Heide moet nog wat meer overzicht krijgen als hij aan de bal is dan komt het wel goed.
  • 20 Sep 2021 om 12:24
    Heu 3e!
  • 19 Sep 2021 om 00:24
    • Quote van 18 Sep 2021 om 19:51
      De wedstrijd van vandaag stemt mij eigenlijk wel hoopvol. Uiteraard is er nog voldoende ruimte voor verbetering, maar in balbezit vond ik de achterhoede en het middenveld soms aardig voetballen. Een aantal keren mooie driehoekjes gezien en bovendien een veel betere en snellere opbouw dan afgelopen jaren. Eén van de redenen daarvoor is natuurlijk het niet meespelen van Kongolo en het juist wel meespelen van Madsen. Bij vlagen echt wel genoten van het spel in balbezit achterin en op het middenveld. Het is jammer dat het goede spel in deze twee linies te weinig vervolg krijgt in de voorhoede. Het helpt dan niet dat je met Henk Veerman in de spits speelt en de vleugels bezet zijn met Siem de Jong en Benjamin Nygren. Gelukkig trekken we de wedstrijd over de streep, maar zelfs bij een gelijkspel zag ik in balbezit zaken die mij hoopvol stemden.
      Ondanks dat in de laatste fase Fortuna Sittard dreigend was, kwamen daaruit eigenlijk niet echt noemenswaardige kansen. Vandaag bleef de ploeg beter in de organisatie spelen en bleven de linies korter op elkaar spelen dan we soms gewend zijn de laatste jaren. In die zin was de overwinning van sc Heerenveen dan ook meer dan terecht. Toch blijft ons positiespel twijfelachtig wanneer de tegenstander de bal heeft. Er zal echt een (positionele) oplossing moeten komen bij lopende mensen van de tegenpartij.
      Vandaag ook weer kunnen zien dat onze voorhoede toch de zwakste schakel is. Nygren gaat geen enkele dreiging vanuit, maar gelukkig werkte hij voor zijn doen harder dan normaal en deed hij ook zijn verdedigende werk. Siem de Jong is wel sterk in het positie kiezen en de ruimtes te zoeken tussen de linies, maar ook van hem gaat niet echt dreiging uit als vleugelspeler. Dan zou je kunnen kiezen voor Arjen van der Heide, maar ook vandaag viel hij weer slecht in en geeft hij op beslissende momenten niet thuis. Het wordt tijd dat Arjen van der Heide eens laat zien dat hij de kwaliteiten heeft om in de eredivisie te spelen. Je kunt niet 20 jaar lang talent blijven, er komt een moment dat je het eens moeten gaan laten zien. Voor de rest lijkt het mij een kwestie van tijd voordat Musaba de plaats inneemt van Nygren. Voor Kongolo is het wat mij betreft exit als het gaat om een basisplaats.
      Met 10 punten uit 5 wedstrijden hebben we een mooie start van de competitie en dat geeft wat rust om verder te bouwen aan de ploeg.
    Amen
  • 18 Sep 2021 om 19:51
    De wedstrijd van vandaag stemt mij eigenlijk wel hoopvol. Uiteraard is er nog voldoende ruimte voor verbetering, maar in balbezit vond ik de achterhoede en het middenveld soms aardig voetballen. Een aantal keren mooie driehoekjes gezien en bovendien een veel betere en snellere opbouw dan afgelopen jaren. Eén van de redenen daarvoor is natuurlijk het niet meespelen van Kongolo en het juist wel meespelen van Madsen. Bij vlagen echt wel genoten van het spel in balbezit achterin en op het middenveld. Het is jammer dat het goede spel in deze twee linies te weinig vervolg krijgt in de voorhoede. Het helpt dan niet dat je met Henk Veerman in de spits speelt en de vleugels bezet zijn met Siem de Jong en Benjamin Nygren. Gelukkig trekken we de wedstrijd over de streep, maar zelfs bij een gelijkspel zag ik in balbezit zaken die mij hoopvol stemden.
    Ondanks dat in de laatste fase Fortuna Sittard dreigend was, kwamen daaruit eigenlijk niet echt noemenswaardige kansen. Vandaag bleef de ploeg beter in de organisatie spelen en bleven de linies korter op elkaar spelen dan we soms gewend zijn de laatste jaren. In die zin was de overwinning van sc Heerenveen dan ook meer dan terecht. Toch blijft ons positiespel twijfelachtig wanneer de tegenstander de bal heeft. Er zal echt een (positionele) oplossing moeten komen bij lopende mensen van de tegenpartij.
    Vandaag ook weer kunnen zien dat onze voorhoede toch de zwakste schakel is. Nygren gaat geen enkele dreiging vanuit, maar gelukkig werkte hij voor zijn doen harder dan normaal en deed hij ook zijn verdedigende werk. Siem de Jong is wel sterk in het positie kiezen en de ruimtes te zoeken tussen de linies, maar ook van hem gaat niet echt dreiging uit als vleugelspeler. Dan zou je kunnen kiezen voor Arjen van der Heide, maar ook vandaag viel hij weer slecht in en geeft hij op beslissende momenten niet thuis. Het wordt tijd dat Arjen van der Heide eens laat zien dat hij de kwaliteiten heeft om in de eredivisie te spelen. Je kunt niet 20 jaar lang talent blijven, er komt een moment dat je het eens moeten gaan laten zien. Voor de rest lijkt het mij een kwestie van tijd voordat Musaba de plaats inneemt van Nygren. Voor Kongolo is het wat mij betreft exit als het gaat om een basisplaats.
    Met 10 punten uit 5 wedstrijden hebben we een mooie start van de competitie en dat geeft wat rust om verder te bouwen aan de ploeg.
  • 18 Sep 2021 om 19:49
    Nou, ik vind t mooi. Kan op alle vlakken beter mn verdedigend en compacter spelen maar je haalt de punten gewoon binnen. En je mag van Heerenveen niet verwachten dat ze 90min het spel maken, lukt niet. JJ was realistisch bij nos, doordenken v controlerende middenvelders is lastig, er vallen enorme gaten waardoor er een enorm chaotisch beeld ontstaat. Klopt ook wel. En t blijft lastig om tegen die ‘linkerrijtje’ ploegen te voetballen voor Heerenveen. Dat is gewoon gebrek aan kwaliteit (die we ook niet meer zomaar krijgen) Nieuwe realiteit maar wel 3 punten
  • 18 Sep 2021 om 19:49
    Nou, ik vind t mooi. Kan op alle vlakken beter mn verdedigend en compacter spelen maar je haalt de punten gewoon binnen. En je mag van Heerenveen niet verwachten dat ze 90min het spel maken, lukt niet. JJ was realistisch bij nos, doordenken v controlerende middenvelders is lastig, er vallen enorme gaten waardoor er een enorm chaotisch beeld ontstaat. Klopt ook wel. En t blijft lastig om tegen die ‘linkerrijtje’ ploegen te voetballen voor Heerenveen. Dat is gewoon gebrek aan kwaliteit (die we ook niet meer zomaar krijgen) Nieuwe realiteit maar wel 3 punten
  • 18 Sep 2021 om 19:41
    • Quote van 18 Sep 2021 om 18:33
      Wat heeft Stefanovic misdaan dat van der heide in mag vallen? Vond van der heide echt dramatisch.
    Teletekst supporter
  • 18 Sep 2021 om 18:51
    • Quote van 18 Sep 2021 om 18:43
      Niks, eigen jeugd de kans geven ipv een huurspeler.
    Dat zie ik zelf ook graag, maar dan vind ik wel dat hij iets moet toevoegen. Vooralsnog is Van der Heide in vrijwel alles nog veel te licht: Niet alleen fysiek, maar ook in de passing veel te slordig en wild. Hoop natuurlijk dat het wél wat wordt omdat ik het liefst ook meer eigen jeugd zie, maar ik vind hem op dit moment eigenlijk niet goed genoeg voor de Eredivisie.
  • 18 Sep 2021 om 18:43
    • Quote van 18 Sep 2021 om 18:33
      Wat heeft Stefanovic misdaan dat van der heide in mag vallen? Vond van der heide echt dramatisch.
    Niks, eigen jeugd de kans geven ipv een huurspeler.
  • 18 Sep 2021 om 18:33
    Wat heeft Stefanovic misdaan dat van der heide in mag vallen? Vond van der heide echt dramatisch.
  • 18 Sep 2021 om 18:32
    Tevreden met de overwinning!
  • 18 Sep 2021 om 18:32
    3e plaats! We trekken eindelijk een keer zo’n wedstrijd over de streep. Er zijn daarin stappen gezet. Hadden het wel eerder moeten beslissen. Grutsk!
Saturday 23 October 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›