Ultee heeft analyse klaar: ''SC Heerenveen heeft dat minder''

5
Ultee heeft analyse klaar: ''SC Heerenveen heeft dat minder''

SC Heerenveen krijgt zaterdagmiddag Fortuna Sittard op bezoek in het Abe Lenstra Stadion. De bezoekers uit Limburg hebben drie punten minder, maar ook een wedstrijd minder gespeeld.

Trainer Sjors Ultee kan zaterdag niet beschikken over Arianit Ferati en Lisandro Semedo, maar daar komt mogelijk nog een naam bij. "Of degene kan spelen weten we morgen pas", zegt Ultee in Dagblad de Limburger. De oefenmeester wil niet zeggen om wie het gaat.

Fortuna Sittard denkt dat SC Heerenveen hun goed ligt en hoopt op revanche na de nederlaag bij Sparta Rotterdam. "Wij zijn heel goed in duelleren en tweede ballen winnen. Sparta is een ploeg die daar misschien nog wel beter in is met hun lengte en kracht. Heerenveen heeft dat minder maar is op een andere manier gevaarlijk", aldus Ultee, die zijn ploeg heeft voorbereid op Henk en Joey Veerman.

"Natuurlijk zijn dat de twee gevaarlijkste mannen", beaamt de trainer. "Maar het heeft ook geen zin om alles op die twee af te stemmen en vervolgens Halilovic of Siem de Jong te zien scoren. Het gaat er vooral om dat iedereen weet hoe het moet staan als bijvoorbeeld een Veerman een keer de bal krijgt zonder dat er druk op hem en de bal is. Die dingen train je."

Na het duel met SC Heerenveen wacht voor Fortuna Sittard midweeks alweer Ajax. "We spelen nu eerst tegen Heerenveen en daarna tegen Ajax, andersom was lastiger geweest", meent Ultee. "Nu kunnen we ons gewoon volle bak op Heerenveen richten en dan zien we vanaf zondag wel hoe we er voorstaan."

5 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Sep 2021 om 04:41
    • Quote van 17 Sep 2021 om 19:24
      Men blijft maar beweren dat het duo Veerman en Veerman het gevaarlijkst is. Terwijl Hallilovic zich toch voldoende onderscheiden heeft de afgelopen wedstrijden? Maar goed, het is mooi dat men een verkeerd idee heeft van de ploeg. Met Madsen voor Kongolo, van Ewijk voor Floranus, hopelijk die nieuwe buitenspeler voor van Bergen heeft Heerenveen zich goed versterkt. Om over van Beek maar te zwijgen..
      En ik hoop dat je nu als tegenstander niet alleen Veerman uit de wedstrijd hoeft te spelen om Heerenveen vleugellam te maken. Spelers als Hallilovic en Madsen moeten dan die rol kunnen overnemen. Moet Hallilovic wel op het middenveld spelen, en niet als verkapte linksbuiten.
      Gewoon van der Heijden of Stevanovic op linksbuiten. Zag je tegen Groningen ook. Toen van der Heijden erin kwam had je echt weer een vleugelspeler. En dan Musamba op rechts.Niet te moeilijk doen Jansen, met zogenaamde tactische vondsten die er niet uit komen.
    Musamba en Van der Heijden? Juust :)
  • 18 Sep 2021 om 00:48
    • Quote van 17 Sep 2021 om 19:24
      Men blijft maar beweren dat het duo Veerman en Veerman het gevaarlijkst is. Terwijl Hallilovic zich toch voldoende onderscheiden heeft de afgelopen wedstrijden? Maar goed, het is mooi dat men een verkeerd idee heeft van de ploeg. Met Madsen voor Kongolo, van Ewijk voor Floranus, hopelijk die nieuwe buitenspeler voor van Bergen heeft Heerenveen zich goed versterkt. Om over van Beek maar te zwijgen..
      En ik hoop dat je nu als tegenstander niet alleen Veerman uit de wedstrijd hoeft te spelen om Heerenveen vleugellam te maken. Spelers als Hallilovic en Madsen moeten dan die rol kunnen overnemen. Moet Hallilovic wel op het middenveld spelen, en niet als verkapte linksbuiten.
      Gewoon van der Heijden of Stevanovic op linksbuiten. Zag je tegen Groningen ook. Toen van der Heijden erin kwam had je echt weer een vleugelspeler. En dan Musamba op rechts.Niet te moeilijk doen Jansen, met zogenaamde tactische vondsten die er niet uit komen.
    Siem op links heeft alleen zin als Kaib erbij is, Woudenberg heeft totaal geen drang naar voren.
  • 17 Sep 2021 om 19:24
    Men blijft maar beweren dat het duo Veerman en Veerman het gevaarlijkst is. Terwijl Hallilovic zich toch voldoende onderscheiden heeft de afgelopen wedstrijden? Maar goed, het is mooi dat men een verkeerd idee heeft van de ploeg. Met Madsen voor Kongolo, van Ewijk voor Floranus, hopelijk die nieuwe buitenspeler voor van Bergen heeft Heerenveen zich goed versterkt. Om over van Beek maar te zwijgen..
    En ik hoop dat je nu als tegenstander niet alleen Veerman uit de wedstrijd hoeft te spelen om Heerenveen vleugellam te maken. Spelers als Hallilovic en Madsen moeten dan die rol kunnen overnemen. Moet Hallilovic wel op het middenveld spelen, en niet als verkapte linksbuiten.
    Gewoon van der Heijden of Stevanovic op linksbuiten. Zag je tegen Groningen ook. Toen van der Heijden erin kwam had je echt weer een vleugelspeler. En dan Musamba op rechts.Niet te moeilijk doen Jansen, met zogenaamde tactische vondsten die er niet uit komen.
  • 17 Sep 2021 om 16:44
    • Quote van 17 Sep 2021 om 16:27
      Tijd voor de revanche op de 1-3 in januari! Knallen mannen!
    Ben erg benieuwd.......je zult gewoon moeten winnen maar dat zal geen gemakkelijke opgave worden. Ik vind, voor zover ik ze afgelopen 1,5jr in actie heb gezien, Fortuna een stuk aantrekkelijker/gevaarlijker spelen dan onze eigen trots en dat met beperktere middelen. Of dat iets zegt over de mentaliteit van onze jongens, onze trainer of onze club in het algemeen weet ik niet, maar het oogt frisser. Ik laat me in ieder geval graag verrassen en hopelijk trekken ze de lijn v/d 1ste helft tegen RKC door, dan kan het voor ons een mooie pot worden.
  • 17 Sep 2021 om 16:27
    Tijd voor de revanche op de 1-3 in januari! Knallen mannen!
Saturday 23 October 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›