''Wordt zichtbaar dat Roozemond zijn woorden niet kan waarmaken''

46
''Wordt zichtbaar dat Roozemond zijn woorden niet kan waarmaken''

SC Heerenveen mag vanaf volgende week weer in een vol Abe Lenstra Stadion spelen. Het is echter de vraag of het stadion uitverkocht is. Politiek journalist Ton van der Laan is in een opiniestuk in de Leeuwarder Courant kritisch op de Friese club.

"De duizenden lege stoelen staan symbool voor het verval van de club", schrijft Van der Laan in de Leeuwarder Courant. "Net als de bezoekersaantallen daalt ook de begroting en verslechteren de prestaties op het veld. Al drie seizoenen is het zo geliefde linkerrijtje in de eredivisie niet gehaald - Heerenveen-onwaardig."

Algemeen directeur Cees Roozemond moet daar verandering in brengen, maar volgens Van der Laan slaagt de bestuurder daar niet in. "Het wordt zichtbaar dat Roozemond zijn woorden niet kan waarmaken", meent hij. "Illustrerend is hoe hij acteert met een gewichtig dossier dat op zijn bordje ligt: de huur van het stadion." SC Heerenveen betaalde tien maanden lang een ton minder huur vanwege de coronacrisis.

"Roozemond wilde die uitstel van betaling laten omzetten in afstel", meent Van der Laan. "Hij noemde de onderhandeling met Sportstad daarover 'een spel', maar moest een dag na die uitspraak al inbinden. Na een 'constructief gesprek' volgde overeenstemming, stelde de club, zonder in detail te treden. Maar binnenskamers hoorde je: betalen zal Roozemond."

Volgens Van der Laan zijn Sportstad en SC Heerenveen 'met elkaar verstrengeld' en past daarbij 'nederigheid' van Roozemond. "Roozemond verspilt tijd en krediet door zonder argumenten te bekvechten met de huisbaas. Hij bewijst SC Heerenveen een betere dienst door ervoor te zorgen dat de Foppe-tribune en de Riemer-zijde tot de laatste stoel bezet raken."

46 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Sep 2021 om 20:51
    • Quote van 18 Sep 2021 om 20:42
      Inderdaad, als de voetbalclub binnenkort ten ondergaat aan haar molensteen de sportstad schiet de gemeente Heerenveen er geweldig bij in. En dat zou terecht zijn. Sc Heerenveen heeft al zeker 50 miljoen in deze bodemloze put gestort. Schandalig dat de sportstad en de gemeente zich zo arrogant op durven stellen.
    Indd!!! Deze gemeenteraad snoept de gehele dag paddo's en heeft enorme waanideeën, denk dat ze een stad besturen met 200.000 inwoners.. Thialf die op een enkel jaar na nog nooit winst heeft geboekt; en volgens mij sportstad ook maar 1x zwarte cijfers.. onze club is de melkkoe van dit fiasco. Logisch dat de gemeente wat bijdraagt aan de sport in haar gemeente; dat doet elke normale gemeente.
  • 18 Sep 2021 om 20:42
    • Quote van 17 Sep 2021 om 16:08
      Waarom kan hij dat beter gaan doen? Dit is toch gemeentelijke politiek? De gemeente, heeft met 56 procent van de aandelen een meerderheidsbelang. Dit gaat over gemeenschapsgeld.
    Inderdaad, als de voetbalclub binnenkort ten ondergaat aan haar molensteen de sportstad schiet de gemeente Heerenveen er geweldig bij in. En dat zou terecht zijn. Sc Heerenveen heeft al zeker 50 miljoen in deze bodemloze put gestort. Schandalig dat de sportstad en de gemeente zich zo arrogant op durven stellen.
  • 17 Sep 2021 om 17:16
    Uitstekende analyse.
  • 17 Sep 2021 om 16:08
    • Quote van 17 Sep 2021 om 15:51
      Een politiek journalist die een stuk over een voetbalclub schrijft? Tsja dat kan, maar volgens mij is er genoeg in de politiek gaande om over te schrijven. Dat kan hij beter gaan doen. Wat een dooddoener om de lege stoelen weer van tafel te halen. Alsof SCH de enige is waar dat het geval is.
    Waarom kan hij dat beter gaan doen? Dit is toch gemeentelijke politiek? De gemeente, heeft met 56 procent van de aandelen een meerderheidsbelang. Dit gaat over gemeenschapsgeld.
  • 17 Sep 2021 om 15:51
    Een politiek journalist die een stuk over een voetbalclub schrijft? Tsja dat kan, maar volgens mij is er genoeg in de politiek gaande om over te schrijven. Dat kan hij beter gaan doen. Wat een dooddoener om de lege stoelen weer van tafel te halen. Alsof SCH de enige is waar dat het geval is.
  • 17 Sep 2021 om 15:42
    • Quote van 17 Sep 2021 om 15:16
      Die vraagtekens gingen niet over Jansen, maar over zijn omgeving.. Kan te maken hebben met de assistenten, maar ik lees er eerder een sneer in naar Roozemond en consorten.

      Nergens kritiek op zijn behoudende voetbal. Zelfs Foppe deed dit niet. Terwijl, en ik heb een paar maanden geleden een boek over Foppe gelezen, aanrader maar dit terzijde, Foppe zijn devies was "voetbal doe je om het publiek te vermaken" "liever met 3-4 verliezen in een spektakelstuk dan met 1-0 winnen in een slaapverwekkend vertoon"..

      En die spektakelstukken onder Jansen zijn met de vingers op een hand na een vuurwerk akkefietje te tellen.

      AZ uit (2-4), Vitesse thuis (3-2, na 0-2 achter), Feyenoord thuis (3-0 en de 4-3 in de beker). Dat is alles qua spektakel in de afgelopen twee seizoenen. Beetje karig als je het mij vraagt.

    Het sloeg duidelijk op de assistenten en Hamstra volgens mij. Het is ook niet makkelijk om in een omgeving te moeten werken waarbij je een incomplete selectie krijgt. Er amper ruimte is om je echt breed sterker te maken. Daargelaten dat hij er inderdaad er wel meer moet uithalen dan hij nu doet. Het ging over voetbal in dit artikel over en Jansen en niet over Roozemond. Wat Feanwatcher ook zegt: Ze houden hem de hand boven het hoofd, willen het kind van de club niet publiekelijk afbranden en dat snap ik. Maar als je echt wil weten wat ze van Jansen vinden, dat zullen ze nooit in de media zeggen. Geloof mij.
  • 17 Sep 2021 om 15:26
    • Quote van 17 Sep 2021 om 15:16
      Die vraagtekens gingen niet over Jansen, maar over zijn omgeving.. Kan te maken hebben met de assistenten, maar ik lees er eerder een sneer in naar Roozemond en consorten.

      Nergens kritiek op zijn behoudende voetbal. Zelfs Foppe deed dit niet. Terwijl, en ik heb een paar maanden geleden een boek over Foppe gelezen, aanrader maar dit terzijde, Foppe zijn devies was "voetbal doe je om het publiek te vermaken" "liever met 3-4 verliezen in een spektakelstuk dan met 1-0 winnen in een slaapverwekkend vertoon"..

      En die spektakelstukken onder Jansen zijn met de vingers op een hand na een vuurwerk akkefietje te tellen.

      AZ uit (2-4), Vitesse thuis (3-2, na 0-2 achter), Feyenoord thuis (3-0 en de 4-3 in de beker). Dat is alles qua spektakel in de afgelopen twee seizoenen. Beetje karig als je het mij vraagt.

    Eens, al hoewel ik het ook met Frank eens ben overigens, niet in het gedeelte dat ik JJ een goede vertegenwoordiger vind voor de club want daar komt hij gewoon te kort voor, vind ik dan. Qua persoonlijkheid is het een prima boegbeeld voor de club. Maar qua niveau totaal niet.
    Hoofdtrainer is te hoog voor JJ, assistent bij het 1e zou prima kunnen.
    Hij zou namelijk prima geschikt zijn om af en toe een speler een aai over de bol te geven, wat meer persoonlijke relaties krijgen en ook wat meer kijken naar randzaken, zoals hoe gaat het met de familie/opleiding etc.

    Ik heb persoonlijk het idee dat Riemer en Foppe, omdat ze JJ wel een fijne kerel vinden, dat ze hem wel een beetje de hand boven zijn hoofd houden.
    Want ook ik ben zeer bekend met de visie van Foppe, om die redenen ook bij heerenveen wezen plakken. Echter is die visie zo totaal anders dan die van JJ en ik persoonlijk vind dat ze daar ook wel iets duidelijker over mogen zijn.
    Heb het idee dat ze in het verleden wel "strenger" waren voor trainers.


  • 17 Sep 2021 om 15:16
    • Quote van 17 Sep 2021 om 15:06
      Ik snap je punt. Al vind ik niet dat Riemer, Jansen de hemel in prijst in dit artikel. Hij noemt hem een fantastische kerel, een ontzettend goede vertegenwoordiger van de club. Dat ben ik met hem eens. Maar Riemer prijst hem nergens de hemel in en heeft ook zo zijn vraagtekens en die heeft hij ook persoonlijk wel geuit naar Jansen, weet ik. Ook in onze podcast met hem en Foppe prijst Riemer, Jansen niet de hemel in. Tijdens de podcast niet en ook niet in de nazit met het gebakken visje na afloop.
    Die vraagtekens gingen niet over Jansen, maar over zijn omgeving.. Kan te maken hebben met de assistenten, maar ik lees er eerder een sneer in naar Roozemond en consorten.

    Nergens kritiek op zijn behoudende voetbal. Zelfs Foppe deed dit niet. Terwijl, en ik heb een paar maanden geleden een boek over Foppe gelezen, aanrader maar dit terzijde, Foppe zijn devies was "voetbal doe je om het publiek te vermaken" "liever met 3-4 verliezen in een spektakelstuk dan met 1-0 winnen in een slaapverwekkend vertoon"..

    En die spektakelstukken onder Jansen zijn met de vingers op een hand na een vuurwerk akkefietje te tellen.

    AZ uit (2-4), Vitesse thuis (3-2, na 0-2 achter), Feyenoord thuis (3-0 en de 4-3 in de beker). Dat is alles qua spektakel in de afgelopen twee seizoenen. Beetje karig als je het mij vraagt.

  • 17 Sep 2021 om 15:06
    • Quote van 17 Sep 2021 om 14:53
      Het is al een beetje uitgelegd zie ik..
      Maar de laatste zin gaat over de aanstelling van Jansen, niet wat er vorig jaar gebeurd is.

      Iedereen zag dat het slecht ging met de club. Slecht spel, er niet voor willen werken, koppies laten hangen. Normaal ontsla je dan de trainer, want die is verantwoordelijk voor het vertoonde spel. Vooral vorig jaar zag je dit. Geen speler wil zo verdedigend spelen als Jansen Heerenveen toen liet spelen. Zelfs tegen VVV thuis met de kont op eigen zestien..

      Maar een paar weken daarvoor had Foppe Jansen nog de hemel in geprezen.

      https://www.feanonline.nl/nieuws/historie-oud-spelers/335362/ook-de-haan-staat-achter-jansen-doet-het-hartstikkene-prima

      https://www.feanonline.nl/nieuws/historie-oud-spelers/334247/van-der-velde-steunt-jansen-maar-heeft-hij-goede-omgeving

      Even voor je opgezocht. Mensen die normaal de stoelpoten onder de trainer vandaan zagen als het twee wedstrijdjes niet loopt, die nu ineens Jansen prijzen alsof het de ideale trainer van Heerenveen is..
      Een maand daarna ontsloeg Roozemond de assistenten van Jansen. Ja, dan krijg ik er wel de kriebels van. Misschien mijn conspiracy theory mind, maar zou Jansen ook nog trainer zijn als zowel Foppe als Riemer hem niet zo geprezen hadden? Zou Roozemond niet gedacht hebben "dan ontsla ik de twee assistenten, doe ik tenminste nog wat. En laat Jansen zitten, anders krijg ik ruzie met kamp Riemer"?

      Het is toch lachwekkend dat iedereen ziet dat het voetbal zo verdedigend is dat zelfs Mourinho zich ervoor zou schamen, maar dat de twee boegbeelden je dan een veer in de hoed steken?
      Dan zegt mijn conspiracytheorie mind weer "dat zeggen ze alleen maar opdat Jansen blijft zitten. Verdedigend voetbal, supporters die weglopen of niet komen, en kunnen ze dat weer voor de voeten gooien van Roozemond en co."

      Echt, als Johan Cruijff in zijn tijd zo slecht voetbal speelde met zo weinig inzet van de spelers, met spelers die op verkeerde posities staan, wissels die pas in de 70e minuut geschieden als het schaap al verdronken is, dan zou zelfs hij allang ontslagen zijn. Dus er moet iets anders achter steken.
    Ik snap je punt. Al vind ik niet dat Riemer, Jansen de hemel in prijst in dit artikel. Hij noemt hem een fantastische kerel, een ontzettend goede vertegenwoordiger van de club. Dat ben ik met hem eens. Maar Riemer prijst hem nergens de hemel in en heeft ook zo zijn vraagtekens en die heeft hij ook persoonlijk wel geuit naar Jansen, weet ik. Ook in onze podcast met hem en Foppe prijst Riemer, Jansen niet de hemel in. Tijdens de podcast niet en ook niet in de nazit met het gebakken visje na afloop.
  • 17 Sep 2021 om 15:00
    • Quote van 17 Sep 2021 om 14:31
      Eens hoor :) Toch denk ik wel dat het bij Cees leeft die gedachtes. Net als dat hij toch een aantal keer het gesprek is aangegaan met de heren. Doet hij dat omdat hij er echt iets mee wilt doen of doet hij het om de rust te bewaren? Bij dat soort dingen vind ik het zelf lastig oordelen. Ook omdat ik nog niet helemaal objectief naar Cees kan kijken. Vind het op een bepaalde manier toch een beetje een gluiperige type die mij soms iets te veel de mensen naar de hand toe praat.
    De gesprekken zijn vooral aangegaan door druk van supporters, de fans heb ik het idee. Ook omdat er niks is gedaan na het doorlichten van oa Foppe en Riemer van de technische zaken, scouting en financiën naar mijn weten.
  • 17 Sep 2021 om 14:53
    • Quote van 17 Sep 2021 om 14:30
      Akkoord daar heb je een punt.Dat heb ik inderdaad dan verkeerd geïnterpreteerd. Excuses. Het zere been van Riemer moet nooit een belemmering zijn om eventueel iemand te ontslaan. Ik geloof daar ook niet in gezien Roozemond nog nooit Riemer en Foppe heeft gepleased. Wat zijn goed recht is. Roozemond heeft zelf met Hamstra, Johnny Jansen aangesteld ism met zijn Rvc. De handtekening van Cees staat op dat contract.
    Het is al een beetje uitgelegd zie ik..
    Maar de laatste zin gaat over de aanstelling van Jansen, niet wat er vorig jaar gebeurd is.

    Iedereen zag dat het slecht ging met de club. Slecht spel, er niet voor willen werken, koppies laten hangen. Normaal ontsla je dan de trainer, want die is verantwoordelijk voor het vertoonde spel. Vooral vorig jaar zag je dit. Geen speler wil zo verdedigend spelen als Jansen Heerenveen toen liet spelen. Zelfs tegen VVV thuis met de kont op eigen zestien..

    Maar een paar weken daarvoor had Foppe Jansen nog de hemel in geprezen.

    https://www.feanonline.nl/nieuws/historie-oud-spelers/335362/ook-de-haan-staat-achter-jansen-doet-het-hartstikkene-prima

    https://www.feanonline.nl/nieuws/historie-oud-spelers/334247/van-der-velde-steunt-jansen-maar-heeft-hij-goede-omgeving

    Even voor je opgezocht. Mensen die normaal de stoelpoten onder de trainer vandaan zagen als het twee wedstrijdjes niet loopt, die nu ineens Jansen prijzen alsof het de ideale trainer van Heerenveen is..
    Een maand daarna ontsloeg Roozemond de assistenten van Jansen. Ja, dan krijg ik er wel de kriebels van. Misschien mijn conspiracy theory mind, maar zou Jansen ook nog trainer zijn als zowel Foppe als Riemer hem niet zo geprezen hadden? Zou Roozemond niet gedacht hebben "dan ontsla ik de twee assistenten, doe ik tenminste nog wat. En laat Jansen zitten, anders krijg ik ruzie met kamp Riemer"?

    Het is toch lachwekkend dat iedereen ziet dat het voetbal zo verdedigend is dat zelfs Mourinho zich ervoor zou schamen, maar dat de twee boegbeelden je dan een veer in de hoed steken?
    Dan zegt mijn conspiracytheorie mind weer "dat zeggen ze alleen maar opdat Jansen blijft zitten. Verdedigend voetbal, supporters die weglopen of niet komen, en kunnen ze dat weer voor de voeten gooien van Roozemond en co."

    Echt, als Johan Cruijff in zijn tijd zo slecht voetbal speelde met zo weinig inzet van de spelers, met spelers die op verkeerde posities staan, wissels die pas in de 70e minuut geschieden als het schaap al verdronken is, dan zou zelfs hij allang ontslagen zijn. Dus er moet iets anders achter steken.
  • 17 Sep 2021 om 14:31
    • Quote van 17 Sep 2021 om 14:30
      Akkoord daar heb je een punt.Dat heb ik inderdaad dan verkeerd geïnterpreteerd. Excuses. Het zere been van Riemer moet nooit een belemmering zijn om eventueel iemand te ontslaan. Ik geloof daar ook niet in gezien Roozemond nog nooit Riemer en Foppe heeft gepleased. Wat zijn goed recht is. Roozemond heeft zelf met Hamstra, Johnny Jansen aangesteld ism met zijn Rvc. De handtekening van Cees staat op dat contract.
    Eens hoor :) Toch denk ik wel dat het bij Cees leeft die gedachtes. Net als dat hij toch een aantal keer het gesprek is aangegaan met de heren. Doet hij dat omdat hij er echt iets mee wilt doen of doet hij het om de rust te bewaren? Bij dat soort dingen vind ik het zelf lastig oordelen. Ook omdat ik nog niet helemaal objectief naar Cees kan kijken. Vind het op een bepaalde manier toch een beetje een gluiperige type die mij soms iets te veel de mensen naar de hand toe praat.
  • 17 Sep 2021 om 14:30
    • Quote van 17 Sep 2021 om 14:17
      Hij zegt dat Cees het niet wou doen omdat hij zelf bang was dat het te veel herrie zou opleveren en vooral richting Riemer. Dus het is de keuze die Cees maakt, dat is wat Foppe zegt. Foppe86 zegt daarmee niet direct wat jij nu zegt. Je verdraait een paar woorden waardoor de boodschap een hele andere lading krijgt. Verder deel ik wel "je mening" dat Cees zijn eigen keuzes moet maken etc.
    Akkoord daar heb je een punt.Dat heb ik inderdaad dan verkeerd geïnterpreteerd. Excuses. Het zere been van Riemer moet nooit een belemmering zijn om eventueel iemand te ontslaan. Ik geloof daar ook niet in gezien Roozemond nog nooit Riemer en Foppe heeft gepleased. Wat zijn goed recht is. Roozemond heeft zelf met Hamstra, Johnny Jansen aangesteld ism met zijn Rvc. De handtekening van Cees staat op dat contract.
  • 17 Sep 2021 om 14:17
    • Quote van 17 Sep 2021 om 13:51
      Ga je nu werkelijk Riemer de schuld geven dat Jansen hier de hoofdtrainer (nog) is? En heb je ook een link waarin Riemer, Johnny Jansen de hemel inprijst? Roozemond heeft nog nooit het “kamp” Riemer gepleased sinds zijn aantreden. Wat zijn goed recht ook is overigens. Dit is kolder. Roozemond is de statutair directeur. Samen met zijn rvc moet hij de keuzes maken die goed zijn in hun ogen. Daarin is maar één belang: Sc Heerenveen.
    Hij zegt dat Cees het niet wou doen omdat hij zelf bang was dat het te veel herrie zou opleveren en vooral richting Riemer. Dus het is de keuze die Cees maakt, dat is wat Foppe zegt. Foppe86 zegt daarmee niet direct wat jij nu zegt. Je verdraait een paar woorden waardoor de boodschap een hele andere lading krijgt. Verder deel ik wel "je mening" dat Cees zijn eigen keuzes moet maken etc.
  • 17 Sep 2021 om 13:51
    • Quote van 17 Sep 2021 om 13:12
      Dat laatste is niet iets waar Roozemond wat aan kan doen. Hij kan in de media wat dingen doen, kortingen geven op kaartjes en dat heeft hij gedaan..
      Jansen daarentegen is de man die ervoor moet zorgen dat het stadion vol loopt, met leuk en positief voetbal. Maar die doet het niet, die countert nog tegen Fc Leeuwarden 4.
      En die man, Jansen, kreeg vorig jaar nog het predicaat "beste trainer voor Heerenveen in deze tijd" van kamp Riemer... Vandaar ook dat Roozemond alleen de staf om Jansen heen kon vervangen en niet Jansen zelf de laan uit kon sturen. Omdat hij bang was tegen het zere been van kamp Riemer te schoppen met alle gevolgen van dien..

      Dus een beetje ironisch om Roozemond dan de schuld in de schoenen te schuiven van de lege stadions.

      Zelf woon ik in Zeeland. En onder Streppel, van Basten, JOR en andere trainers kwam ik toch nog 10 keer per seizoen naar Heerenveen. Zes uur heen en zes uur terug. Maar nu onder Jansen ben ik blij Fox Sport te hebben, want ik ga geen twaalf uur reizen om dan een super verdedigend, niet hun best doend Heerenveen te bekijken.
    Ga je nu werkelijk Riemer de schuld geven dat Jansen hier de hoofdtrainer (nog) is? En heb je ook een link waarin Riemer, Johnny Jansen de hemel inprijst? Roozemond heeft nog nooit het “kamp” Riemer gepleased sinds zijn aantreden. Wat zijn goed recht ook is overigens. Dit is kolder. Roozemond is de statutair directeur. Samen met zijn rvc moet hij de keuzes maken die goed zijn in hun ogen. Daarin is maar één belang: Sc Heerenveen.
  • 17 Sep 2021 om 13:35
    Jalallalalalaaa
  • 17 Sep 2021 om 13:14
    • Quote van 17 Sep 2021 om 13:07
      Of ' Gurbe' (s) de lulhannesen.
    zucht
  • 17 Sep 2021 om 13:14
    Het valt mij op dat er eigenlijk vanuit het niets nu diverse negatieve berichten over Cees Roozemond worden gepubliceerd nadat er een deal met sportstad is gesloten. Een deal waarbij de pers niet erg betrokken geinformeerd is. En het zijn ook allemaal opiniestukken, geen feitelijke berichtgevingen. Omdat de gemeente mede eigenaar is van sportstad kunnen ze nu ook een politiek journalist in een opiniestuk over Cees laten schrijven. Maar eerlijk is eerlijk, bij een compromis moeten beide partijen bloeden. Heerenveen betaalt de huur, maar sportstad ontvangt minder.

    Maar in ene is er intern en extern kritiek ( what else is new)
    Is de financiele situatie van heerenveen erg precair ( jo, dat is het al jaren)
    Is er een verval in bezoekersaantallen ( dat doet het al sinds 2011)
    jeugd stroomt niet genoeg door ( is dat niet de taak van de TD? maar goed terecht puntje, maar toch krijgt de jeugd wel de kans)

    Cees probeert een goede beeldvorming te creëren. Na zoveel negativiteit rond de vereniging lijkt me dat dat het eerste is wat je als voorzitter gaat doen.

  • 17 Sep 2021 om 13:14
    Het valt mij op dat er eigenlijk vanuit het niets nu diverse negatieve berichten over Cees Roozemond worden gepubliceerd nadat er een deal met sportstad is gesloten. Een deal waarbij de pers niet erg betrokken geinformeerd is. En het zijn ook allemaal opiniestukken, geen feitelijke berichtgevingen. Omdat de gemeente mede eigenaar is van sportstad kunnen ze nu ook een politiek journalist in een opiniestuk over Cees laten schrijven. Maar eerlijk is eerlijk, bij een compromis moeten beide partijen bloeden. Heerenveen betaalt de huur, maar sportstad ontvangt minder.

    Maar in ene is er intern en extern kritiek ( what else is new)
    Is de financiele situatie van heerenveen erg precair ( jo, dat is het al jaren)
    Is er een verval in bezoekersaantallen ( dat doet het al sinds 2011)
    jeugd stroomt niet genoeg door ( is dat niet de taak van de TD? maar goed terecht puntje, maar toch krijgt de jeugd wel de kans)

    Cees probeert een goede beeldvorming te creëren. Na zoveel negativiteit rond de vereniging lijkt me dat dat het eerste is wat je als voorzitter gaat doen.

  • 17 Sep 2021 om 13:12
    • Quote van 17 Sep 2021 om 12:53
      Wauw! 1 wedstrijd uitverkocht, laten we de polonaise lopen met z'n allen. Ik durf te wedden dat het uitverkocht was omdat de Ajax supporters uit deze buurt een kaartje konden kopen want dat is al jaar en dag een doorn in iedereen z'n ogen. En je hebt gelijk hoor, voordat Cees aan de macht kwam was dat ook al zo. Maar Cees is nu aan de macht dus hij is ook degene die erop aangekeken wordt. Zeker omdat een van zijn doelstelling was om het stadion weer vol te krijgen met goed voetbal en een club waar de supporters zich mee kunnen identificeren.
    Dat laatste is niet iets waar Roozemond wat aan kan doen. Hij kan in de media wat dingen doen, kortingen geven op kaartjes en dat heeft hij gedaan..
    Jansen daarentegen is de man die ervoor moet zorgen dat het stadion vol loopt, met leuk en positief voetbal. Maar die doet het niet, die countert nog tegen Fc Leeuwarden 4.
    En die man, Jansen, kreeg vorig jaar nog het predicaat "beste trainer voor Heerenveen in deze tijd" van kamp Riemer... Vandaar ook dat Roozemond alleen de staf om Jansen heen kon vervangen en niet Jansen zelf de laan uit kon sturen. Omdat hij bang was tegen het zere been van kamp Riemer te schoppen met alle gevolgen van dien..

    Dus een beetje ironisch om Roozemond dan de schuld in de schoenen te schuiven van de lege stadions.

    Zelf woon ik in Zeeland. En onder Streppel, van Basten, JOR en andere trainers kwam ik toch nog 10 keer per seizoen naar Heerenveen. Zes uur heen en zes uur terug. Maar nu onder Jansen ben ik blij Fox Sport te hebben, want ik ga geen twaalf uur reizen om dan een super verdedigend, niet hun best doend Heerenveen te bekijken.
  • 17 Sep 2021 om 13:07
    • Quote van 17 Sep 2021 om 12:47
      Noem het dan tenminste “Grootemond”
    Of ' Gurbe' (s) de lulhannesen.
  • 17 Sep 2021 om 13:06
    • Quote van 17 Sep 2021 om 12:19
      Lijkt mij onwaarschijnlijk. Een krant is gebouwd op nieuws, of het nu slecht of goed is dat maakt niet uit. Dat ScHeerenveen altijd aangeschoten wild is komt omdat er altijd wel iets is wat niet goed gaat bij ons. Er zal vast wel het een en ander aangedikt worden maar feiten zijn feiten, ons stadion zit al jaren niet meer vol, het linker rijtje is al meerdere seizoen niet behaald, de begroting daalt als een malle en Cees heeft zijn zaakjes niet goed voor elkaar. Zaken die feitelijk zijn en dus geen gelul van een domme krant
    Wat ben je toch een naief persoon :D, nieuws is nieuws? Wie heeft je dat precies wijsgemaakt?
    Het is de LC, en de L staat voor Leeuwarden. Die mensen daar kopen sneller een krantje als er negatief nieuws over Heerenveen in staat dan wanneer er positief nieuws in staat..

    En de meeste dingen waar men bij Roozemond over valt speelt al veel langer dan dat hij voorzitter is. Wat er precies mis is met een ton per maand minder betalen vanwege corona ontgaat me overigens. Het dossier Sportstad is ook al veel ouder, en is een strop die Riemer ons nog heeft meegegeven..
    Het stadion is al jaren niet uitverkocht, en dat komt niet door Roozemond maar door het spel.

    Het spel waar Hamstra, de Haan en Jansen verantwoordelijk voor zijn. Dezelfde Jansen die door kamp Riemer vorig jaar nog zo de hemel in werd geprezen. Terwijl iedereen die blind was toen al kon zien dat het spel niet om over naar huis te schrijven was.

    Ik snap ook niet dat FO (toch een FANsite van Heerenveen) aandacht blijft schenken aan die "journalisten" van LC.
    Het is hetzelfde als de Rotterdammer Courant over Ajax gaat schrijven, en dan alleen de negatieve zaken belicht. Ik denk niet dat een Ajax fan site daar dan ruimte aan geeft, en volkomen logisch.


  • 17 Sep 2021 om 13:05
    Hier in Friesland is bewust een complot Friese journalisten bezig een Friese ploeg om zeep te helpen. Ik woon buiten Friesland en lees dagbladen uit Overijssel en Gelderland en ook daar is rivaliteit maar daar zijn de journalisten meer professioneler en objectiever dan de journalisten in Friesland die nog niet eens droog achter de oren zijn en nog steeds een luier moeten verschonen.
  • 17 Sep 2021 om 12:59
    het media offensief is weer geactiveerd , ze struikelen over elkaar om met modder te gooien @montsje je antipathie voor CR kennen we inmiddels wel jammer dat er geen greintje realiteitszin in je reacties zitten en je verwijten alleen maar op CR gericht zijn . Dat stadions overal leeg lopen wordt genegeerd bijvoorbeeld maar ook daar is het vast de schuld van CR .Ik ben ook geen fan van CR maar bij een aantal hier wordt alleen het negatieve overbelicht en positieve dingen worden doodgezwegen .
  • 17 Sep 2021 om 12:53
    • Quote van 17 Sep 2021 om 12:45
      Nog even een feit. Tot nu toe alle uitwedstrijden uitverkocht... Onder CR voor het eerst weer het hele stadion vol gehad. (Ajax voor corona). Dus dat gelul over duizenden lege stoelen is nog voor CR. Ook in de succes jaren waren er tegen de kleinere ploegen veel lege stoelen.
    Wauw! 1 wedstrijd uitverkocht, laten we de polonaise lopen met z'n allen. Ik durf te wedden dat het uitverkocht was omdat de Ajax supporters uit deze buurt een kaartje konden kopen want dat is al jaar en dag een doorn in iedereen z'n ogen. En je hebt gelijk hoor, voordat Cees aan de macht kwam was dat ook al zo. Maar Cees is nu aan de macht dus hij is ook degene die erop aangekeken wordt. Zeker omdat een van zijn doelstelling was om het stadion weer vol te krijgen met goed voetbal en een club waar de supporters zich mee kunnen identificeren.
  • 17 Sep 2021 om 12:48
    • Quote van 17 Sep 2021 om 12:24
      Feiten zijn inderdaad feiten, maar het is niet fair dat alle negatieve punten onder een vergrootglas liggen en bij Cees op zn bordje worden gegooid, terwijl de positieve ontwikkelingen volledig buiten beschouwing worden gelaten.
    Cees pretendeert de baas te zijn en dat heeft hij helemaal zelf gefixt toen hij zijn voorganger eruit trapte. Daar komen consequenties bij kijken en dat is dat wanneer het god gaat je niemand hoort, en wanneer het fout gaat ze als eerste jou de vernieling in drijven. That's how the cookie crumbles. Dus dat zielige dat het niet 'fair' is, daar kan niemand iets mee. Het gaat namelijk op veel meer punten niet goed dan die paar kleine puntjes waar het wel goed mee gaat
  • 17 Sep 2021 om 12:47
    Noem het dan tenminste “Grootemond”
  • 17 Sep 2021 om 12:45
    • Quote van 17 Sep 2021 om 12:19
      Lijkt mij onwaarschijnlijk. Een krant is gebouwd op nieuws, of het nu slecht of goed is dat maakt niet uit. Dat ScHeerenveen altijd aangeschoten wild is komt omdat er altijd wel iets is wat niet goed gaat bij ons. Er zal vast wel het een en ander aangedikt worden maar feiten zijn feiten, ons stadion zit al jaren niet meer vol, het linker rijtje is al meerdere seizoen niet behaald, de begroting daalt als een malle en Cees heeft zijn zaakjes niet goed voor elkaar. Zaken die feitelijk zijn en dus geen gelul van een domme krant
    Nog even een feit. Tot nu toe alle uitwedstrijden uitverkocht... Onder CR voor het eerst weer het hele stadion vol gehad. (Ajax voor corona). Dus dat gelul over duizenden lege stoelen is nog voor CR. Ook in de succes jaren waren er tegen de kleinere ploegen veel lege stoelen.
  • 17 Sep 2021 om 12:24
    • Quote van 17 Sep 2021 om 12:19
      Lijkt mij onwaarschijnlijk. Een krant is gebouwd op nieuws, of het nu slecht of goed is dat maakt niet uit. Dat ScHeerenveen altijd aangeschoten wild is komt omdat er altijd wel iets is wat niet goed gaat bij ons. Er zal vast wel het een en ander aangedikt worden maar feiten zijn feiten, ons stadion zit al jaren niet meer vol, het linker rijtje is al meerdere seizoen niet behaald, de begroting daalt als een malle en Cees heeft zijn zaakjes niet goed voor elkaar. Zaken die feitelijk zijn en dus geen gelul van een domme krant
    Feiten zijn inderdaad feiten, maar het is niet fair dat alle negatieve punten onder een vergrootglas liggen en bij Cees op zn bordje worden gegooid, terwijl de positieve ontwikkelingen volledig buiten beschouwing worden gelaten.
  • 17 Sep 2021 om 12:22
    • Quote van 17 Sep 2021 om 12:09
      Nou, de voorzetten zijn gegeven. Het is nu afwachten op de mening van Foppe, Riemer en Verbeek. Dan is de welbekende drietraps raket, om de voorzitter te wippen, weer gelanceerd. Hulde. Het is zo ongelofelijk sneu, niet alleen onze club is afgezakt, maar ook het journaille dat onze club volgt. Allemachtig wat een niveau.
    Yup..
    En de mensen die nog in de jaren 90 leven, slikken het als zoete koek en halen de hooivorken weer tevoorschijn. Nooit vooruit kijkend, altijd en alleen maar achteruit.
  • 17 Sep 2021 om 12:20
    Nou de carrousel van ellende wordt weer leeggestort op onze club. Als het nu ook nog eens ergens op gebaseerd is, dan kan je er nog inkomen. Maar weer is het gewoon een groot artikel van aannames, open deuren en meningen. Zowel voor LC als VI is het echt werkelijk schandalig dat zulke 'journalisten' elke keer weer dit soort bagger eroverheen kunnen gooien, ze genieten gewoon keer op keer weer van het beschadigen van mensen en daarnaast ook van het beschadigen van de club. Het resultaat is tot nu toe elke keer weer geweest dat supporters lijnrecht tegenover elkaar komen en er weer een aantal geen SZ-kaart meer neemt waardoor de uiteindelijke bezoekersaantallen weer minder worden. En dan hebben ze, LC en VI, vervolgens weer een stok gevonden om mee te kunnen slaan. Ben blij om te zien dat wij als supporters hier op Feanonline allemaal redelijk dezelfde mening zijn toegedaan, of in ieder geval eerst iets van feiten willen zien voordat we de guillotine gaan opzoeken!
  • 17 Sep 2021 om 12:19
    • Quote van 17 Sep 2021 om 11:58
      Wat zijn het zielige stukjes in een zielige krant van nog zieliger verslaggevers. Sander de Vries schrijft een stukje in de LC en krijgt weinig bijval dan gaat hij vriendje van der Laan vragen dat hij ook een negatief stukje over SCH wil schrijven. Wat zijn het niets nutten die LC schrijvers.
    Lijkt mij onwaarschijnlijk. Een krant is gebouwd op nieuws, of het nu slecht of goed is dat maakt niet uit. Dat ScHeerenveen altijd aangeschoten wild is komt omdat er altijd wel iets is wat niet goed gaat bij ons. Er zal vast wel het een en ander aangedikt worden maar feiten zijn feiten, ons stadion zit al jaren niet meer vol, het linker rijtje is al meerdere seizoen niet behaald, de begroting daalt als een malle en Cees heeft zijn zaakjes niet goed voor elkaar. Zaken die feitelijk zijn en dus geen gelul van een domme krant
  • 17 Sep 2021 om 12:09
    Nou, de voorzetten zijn gegeven. Het is nu afwachten op de mening van Foppe, Riemer en Verbeek. Dan is de welbekende drietraps raket, om de voorzitter te wippen, weer gelanceerd. Hulde. Het is zo ongelofelijk sneu, niet alleen onze club is afgezakt, maar ook het journaille dat onze club volgt. Allemachtig wat een niveau.
  • 17 Sep 2021 om 11:58
    Wat zijn het zielige stukjes in een zielige krant van nog zieliger verslaggevers. Sander de Vries schrijft een stukje in de LC en krijgt weinig bijval dan gaat hij vriendje van der Laan vragen dat hij ook een negatief stukje over SCH wil schrijven. Wat zijn het niets nutten die LC schrijvers.
  • 17 Sep 2021 om 11:51
    • Quote van 17 Sep 2021 om 11:30
      Als ik dit ‘opiniestuk’ dus moet geloven, moet CR dus zonder zeuren maar de volle pond huur gaan betalen? Dat hij maar niet moet proberen om een Corona korting te krijgen? WTF is dit toch..
    Dit is de LC. Een waardeloze krant, met waardeloze journalisten die de titel journalist niet verdienen. Zelfs als wij morgen 5-1 winnen (bij wijze van spreken) zal een positieve noot vanaf die kant nauwelijks aanwezig zijn.
  • 17 Sep 2021 om 11:30
    Als ik dit ‘opiniestuk’ dus moet geloven, moet CR dus zonder zeuren maar de volle pond huur gaan betalen? Dat hij maar niet moet proberen om een Corona korting te krijgen? WTF is dit toch..
  • 17 Sep 2021 om 11:30
    Als ik dit ‘opiniestuk’ dus moet geloven, moet CR dus zonder zeuren maar de volle pond huur gaan betalen? Dat hij maar niet moet proberen om een Corona korting te krijgen? WTF is dit toch..
  • 17 Sep 2021 om 11:23
    • Quote van 17 Sep 2021 om 10:48
      LC pakt ook iedere mogelijkheid aan om elke 'journalist' die een paar negatieve zinnen over Heerenveen kan tikken in dat krantje te zetten. Telegraaf niveau, alles voor de sensatie, beschamend. Waarom kan er niet eens een artikel geplaatst worden die juist wel de goede dingen benoemd? Sponsoren lopen op, huur naar beneden, bezoekersaantallen gaan de goede kant weer op, we spelen (al zij het 1 helft) weer leuk, eindelijk geluiden over een nieuw Skoatterwald dat 10 jaar geleden ook al moest en ga zo maar door, daar hoor je ze niet over. Ik lees hier alleen maar stukken van Boeringa, de Vries, nu weer dit verhaal. Triest.
    Nou, bezoekersaantallen lopen op? Dankzij die kortingsactie hebben we nog 11000 kunnen verkopen. Ik had zelf 12 kortingscodes en die hebben allemaal een seizoenkaart genomen. Ik vraag mij dan echt af hoeveel kaarten er waren verkocht zonder deze code. Er moet dit jaar echt goed voetbal komen want anders houdt het volgend jaar met een paar 1000 echte Heerenveen supporters op. Maar feit blijft dat de LC wel heel erg negatief is. Maar misschien weten die meer dan wij. Ik blijf Heerenveensupporter maar heb de LC opgezegd.
  • 17 Sep 2021 om 11:21
    Laat dit zeer opzichtig gedoe van LC en Omrop Fryslân een reden zijn onze club op alle manieren te steunen. We weten waar ze op uit zijn maar laat dat NIET gebeuren.
  • 17 Sep 2021 om 11:13
    Het grote zagen is weer begonnen bij de LC hoor. Los van of je voor of tegen Roozemond bent is het echt extreem doorzichtig allemaal.
    Inhoudelijk klopt het ook nog eens niet echt. Natuurlijk is Sportstad de 'huisbaas', maar de club is vervolgens weer grootaandeelhouder van de 'huisbaas'.
  • 17 Sep 2021 om 11:00
    Niet zo zeiken maar kaarten voor Zwolle uit bestellen!
  • 17 Sep 2021 om 11:00
    Nadat ik alleen de titel las, wist ik al dat dit uit de LC kwam. Niet serieus te nemen.
  • 17 Sep 2021 om 10:51
    “Duizenden lege stoelen staan symbool voor het verval van de club”. KLOPT als een bus maar die teloorgang is reeds jaren hiervoor, dus voor CR, al ingezet.. Tè makkelijk om dit op het bordje van CR te leggen! Ook onder CR geraakt het niet vol. Mede mogelijk gemaakt door LC die het negatieve sfeertje rondom de club met alle macht in stand proberen te houden!
  • 17 Sep 2021 om 10:51
    Als buitenstaander, ik woon niet zelf in de provincie Friesland, zet ik toch steeds meer vraagtekens bij de bedoelingen omtrent het constante bashen v/d club. Het komt werkelijk waar over als het constante aanvallen en misgunnen van alles wat ook maar met Heerenveen te maken heeft. Sprake van trots vanuit de Friese media omtrent alles wat de provincie te bieden heeft aan topsport lijkt er niet te zijn. Wanneer er ook enkel vanuit en alleen maar vanuit een negatieve invalshoek geschreven wordt valt kan je het bijna ook niet andrs interpreteren? Maar goed, ik lees de stukken over Cambuur niet dus wellicht dat ook die club constant onder een neagtief vergrootglas ligt? Neemt niet weg dat er zorgen zijn maar die zijn er niet enkel voor Heerenveen, alle clubs staan voor een grote uitdaging om de stadions weer gevuld te krijgen, het publiek weer te vermaken, het huishoudboekje op orde te krijgen. Ik denk dat er wel wat slagen gemaakt zijn al gaat het niet overdreven snel, sportief gezien blijft het overigens wel zorgelijk terwijl dat de grootst bepalende factor is in hoeverre het stadion weer vol komt en hoe het huishoudboekje eruit zal zien, succes verkoopt nu eenmaal beter.
  • 17 Sep 2021 om 10:48
    LC pakt ook iedere mogelijkheid aan om elke 'journalist' die een paar negatieve zinnen over Heerenveen kan tikken in dat krantje te zetten. Telegraaf niveau, alles voor de sensatie, beschamend. Waarom kan er niet eens een artikel geplaatst worden die juist wel de goede dingen benoemd? Sponsoren lopen op, huur naar beneden, bezoekersaantallen gaan de goede kant weer op, we spelen (al zij het 1 helft) weer leuk, eindelijk geluiden over een nieuw Skoatterwald dat 10 jaar geleden ook al moest en ga zo maar door, daar hoor je ze niet over. Ik lees hier alleen maar stukken van Boeringa, de Vries, nu weer dit verhaal. Triest.
  • 17 Sep 2021 om 10:35
    Wat hoop ik toch dat die stink LC morgen falliet gaat. Dit zijn toch geen 'nieuws artikelen'. Maar lijkt meer op een roddelblad. Juist zulke artikelen praten de club na beneden.. en denk even logisch na waarom die stoeltjes zo leeg zitten na een 2 jarige pandemie, testbewijzen etc. Het verval is al ingezet vanaf 2010?? Kop rustig houden en met zn allen achter de club en het bestuur.
Saturday 23 October 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›