Sportstad-directeur over SC Heerenveen: ''Kunnen niet zonder elkaar''

10
Sportstad-directeur over SC Heerenveen: ''Kunnen niet zonder elkaar''

SC Heerenveen en Sportstad zijn het eens geworden over de stadionhuur van afgelopen seizoen. Beide partijen hebben water bij de wijn gedaan, zegt Sportstad-directeur Rinse Bleeker.

"We moeten met elkaar verder en we willen ook met elkaar verder", zo vertelt Bleeker in gesprek met Omrop Fryslân. "We hebben een contract tot 2032, waarin sc Heerenveen de gebruiker is van het stadion. Dus we kunnen niet zonder elkaar. Er is ons alles aan gelegen de rijen te sluiten."

"Heerenveen was van mening dat ze recht hebben op een corona-korting", vervolgt Bleeker. "Wij dachten daar anders over, maar we zijn er toch uitgekomen. Soms sta je even tegenover elkaar, omdat je opkomt voor je eigen belangen. Maar uiteindelijk is er ook een gemeenschappelijk belang en dat hebben we nu de voorkeur gegeven."

Over hoeveel korting SC Heerenveen heeft gekregen, willen beide partijen niets kwijt. "Dat houden we voor onszelf. Je wil beiden niet teveel inleveren, maar het resultaat is dat we beiden tevreden zijn en daar gaat het om", zo besluit Bleeker.

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Sep 2021 om 17:13
    • Quote van 15 Sep 2021 om 12:29
      Zijn er al verdere plannen, zoals de locatie? Is naast het stadion een optie of blijft het op het huidige SKW.
    Goede vraag inderdaad. Roozemond had het toentertijd erover dat de intentie is om dit jaar de eerste paal in de grond te slaan.
  • 15 Sep 2021 om 12:29
    • Quote van 15 Sep 2021 om 09:22
      Nou, ik denk in ieder geval mooi dat dit ook weer verbeterd is, wie de schuld van deze kutconstructie nou ook had. Beetje bij beetje gaat het weer beter bij de club, dat is toch mooi! Kan niet wachten totdat ze beginnen met het nieuwe Skoatterwald
    Zijn er al verdere plannen, zoals de locatie? Is naast het stadion een optie of blijft het op het huidige SKW.
  • 15 Sep 2021 om 12:02
    • Quote van 15 Sep 2021 om 07:39
      Dit is inderdaad de nalatenschap van Riemer.
    Daarom krijgt een tribune ook zijn naam ......
  • 15 Sep 2021 om 09:22
    Nou, ik denk in ieder geval mooi dat dit ook weer verbeterd is, wie de schuld van deze kutconstructie nou ook had. Beetje bij beetje gaat het weer beter bij de club, dat is toch mooi! Kan niet wachten totdat ze beginnen met het nieuwe Skoatterwald
  • 15 Sep 2021 om 08:54
    • Quote van 15 Sep 2021 om 07:39
      Dit is inderdaad de nalatenschap van Riemer.
    Ik denk niet alleen door Riemer. Het stadion is mede gefinancierd door de gemeente en de provincie en daar zullen wel bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn. In de glory dagen was dat natuurlijk geen probleem toen spoelde het geld binnen, maar ik snap niet dat er niet een soort van hypotheek afgesloten is destijds.We zijn nu 30 jaar verder en het stadion had gewoon afbetaald kunnen zijn.
  • 15 Sep 2021 om 07:39
    • Quote van 15 Sep 2021 om 01:00
      Inderdaad, en bedank riemer maar voor deze klote constructie.. how nu stap ik weer op wat teentjes.
    Dit is inderdaad de nalatenschap van Riemer.
  • 15 Sep 2021 om 01:00
    • Quote van 14 Sep 2021 om 22:56
      daarvoor betaalden wij 4.5 miljoen aan huur per jaar exclusief onderhoud in onze glory dagen. Echt waanzin. En ga mij nu niet vertellen dat sporters als Epke meer geld genereren dan voetballers bij sc Heerenveen. Het stadion is gebouwd in 93. wij zijn nu bijna 30 jaar verder. Met de huur die wij nu betaald hebben hadden wij het stadion 2 keer kunnen kopen. Dus opzouten met dat sc Heerenveen dankbaar moet zijn met sportstad. Ik kots er tig peuken van.
    Inderdaad, en bedank riemer maar voor deze klote constructie.. how nu stap ik weer op wat teentjes.
  • 14 Sep 2021 om 22:56
    • Quote van 14 Sep 2021 om 22:21
      Volgens mij is dat het contract dat is getekend onder Luuc Eisenga waar destijds al een huurverlaging in was afgesproken van een miljoen euro per jaar. Anders hadden we nu bijna € 3,5 miljoen per jaar moeten betalen.
    daarvoor betaalden wij 4.5 miljoen aan huur per jaar exclusief onderhoud in onze glory dagen. Echt waanzin. En ga mij nu niet vertellen dat sporters als Epke meer geld genereren dan voetballers bij sc Heerenveen. Het stadion is gebouwd in 93. wij zijn nu bijna 30 jaar verder. Met de huur die wij nu betaald hebben hadden wij het stadion 2 keer kunnen kopen. Dus opzouten met dat sc Heerenveen dankbaar moet zijn met sportstad. Ik kots er tig peuken van.
  • 14 Sep 2021 om 22:21
    • Quote van 14 Sep 2021 om 21:49
      Wie heeft dat contract ooit bedacht? Tot 2032.....
    Volgens mij is dat het contract dat is getekend onder Luuc Eisenga waar destijds al een huurverlaging in was afgesproken van een miljoen euro per jaar. Anders hadden we nu bijna € 3,5 miljoen per jaar moeten betalen.
  • 14 Sep 2021 om 21:49
    Wie heeft dat contract ooit bedacht? Tot 2032.....
Sunday 26 September 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›